Ture avanture
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.7 od 11 glasov Ocenite to novico!
Grčija
V Grčiji se je opazno povečalo predvsem število azijskih gostov. Foto: Reuters

Dodaj v

Grška gneča: 90 km2 velik Santorini imel lani 5,5 milijona prenočitev

Kritična poraba vode in elektrike
4. junij 2018 ob 11:56
Atene - MMC RTV SLO

V Grčijo bo letos po napovedih prišlo rekordnih 32 milijonov turistov – samo število Kitajcev se bo podvojilo, zato se grški okoljevarstveniki sprašujejo, ali ni naval turistov tako velik, da je postal že škodljiv.

V poletni sezoni bo število turistov v Grčiji krepko preseglo število domačinov – natančneje, na vsakega domačina bodo v državi kar trije tuji turisti, kar je izjemna statistika za državo, o kateri se je še pred leti govorilo le v povezavi z gospodarsko krizo, (ne)prihodom trojke in stavkami zdaj tega, zdaj onega sindikata. A turizem je tista gospodarska panoga, ki je Grke rešila pred popolno katastrofo, piše Guardian in dodaja, da je v zadnjih treh letih v Grčiji vsako leto dva milijona tujih turistov več. Ta razvoj naj se v kratkem še ne bi ustavil, zato Grki že opozarjajo na to, da morda vseh teh prihodov država ne bo zdržala.

Ugledni okoljevarstvenik Nikos Chrysogelos je dejal: "Ne moremo le sprejemati več in več turistov. Za majhne otoke je nevzdržno, da v nekaj mesecih gostijo milijon turistov. Infrastruktura ni zadostna, zato se nam bo dejstvo, da nismo pripravljeni, lahko vrnilo kot bumerang. Moramo poiskati trajnejši model turizma."

Prekletstvo ali blagoslov?
Santorini je na primer lani obiskalo kar dva milijona ljudi, kar je povzročilo ogromno gnečo. Župan Nikos Zorzos je tako moral sprejeti urgentni ukrep in omejiti število ljudi, ki so na otok prišli z velikimi ladjami križarkami, na največ 8.000 dnevno. "Turizem za nas počasi postaja bolj prekletstvo kot blagoslov. Santorini je velik le 90 km2 in ima 15.000 prebivalcev, lani pa smo imeli več kot 5,5 milijona prenočitev. Poraba energije in vode je bila temu primerna. Ne moremo več, rast turistov je nevzdržna. Postavili smo več objektov za razsoljevanje morske vode, trenutno gradimo še enega, največjega v Grčiji, a bojim se, da tudi to v naslednjih petih letih ne bo več dovolj," opozarja Zorzos.

Kljub okoljevarstvenim pomislekom pa je težko oporekati dejstvu, da turizem Grkom prinaša delo in zaslužek. Vsaj vsak peti aktivni Grk je namreč zaposlen v turističnem sektorju, turizem pa h grškemu bruto družbenemu proizvodu prispeva skoraj četrtino. Prav zato se mnogi Grki ne zanašajo več le na sonce, pesek in morje, ampak so postali inovativnejši, sezono pa so raztegnili vse do zime in pomladi. Največ se je povečalo število premožnih azijskih gostov, predvsem Kitajcev. K temu je prispevala tudi uvedba direktne letalske povezave med Atenami in Pekingom lani septembra.

A. P. J.
Prijavi napako
Komentarji
# 04.06.2018 ob 13:44
V Grčiji na srečo še najdeš taprave "Grške" place, kjer ne srečaš drugega kot Grkov in ostalih balkancev iz sosednjih držav. Če pa greš na Santorini pa je tako ali tako ista bedarija kot Hrvaška. Srečaš vse razen Grkov.
jakob23
# 04.06.2018 ob 15:45
Toliko jih je kot Rusov.
meblo
# 04.06.2018 ob 14:34
zame ga v grčiji zmaga gora atos - ženskam po zakonodaji vstop prepovedan in še samo 100 ljudi na dan spustijo gor. takega miru in atmosfere kot sem ju doživel tam nisem izkusil še nikjer drugje na svetu. slaba plat je samo ta da si lahko tam max 4 dni in da je kopanje v morju tam nezaželjeno.
whiteswan
# 04.06.2018 ob 12:53
Lepa narava, plaze, prijazni ljudje in fenomenalna hrana. In kaj je najbolj vazno, ni turbogoljufanja kot pri nasih sosedih.
Zato pa turizem cveti. Santorini je aktiven 365dni/leto.
# 05.06.2018 ob 06:44
@meblo
Kako pa sploh prides na Athos? Sem mislil, da je prepovedano. Sicer pa po je po mojih izkušnjah planinarjenja po Grčiji, 100 ljudi na gori že konkretna gužva. Jaz ponavadi nisem srečal nikogar.
meblo
# 05.06.2018 ob 14:31
aaa - gora atos je ubistvu precej velik polotok, ki je dobil ime po gori atos ki se nahaja na konici polotoka. je pa vstop možen samo s čolnom (meja z grčijo je popolnoma zagrajena), tako da imaš občutek kot da vstopaš na otok.

vstop ni prepovedan (če si moški), je pa treba vnaprej zaprosit za obisk preko mejla. kot rečeno, na dan ima gor vstop 100 pravoslavcev in 10 nepravoslavnih moških. plačaš samo za vstopno vizo, po samostanih pa spiš in ješ popolnoma zastonj. res enkratna izkušnja.
5tane
# 06.06.2018 ob 12:52
Zadevo rešiš enostavno. Dvigneš cene za 100%.
zozozo
# 05.06.2018 ob 10:38
In kaj je najbolj vazno, ni turbogoljufanja

Potem pa nisi bili na istem Santoriniju kot jaz. Edino mesto, kjer so me ogoljufali tako v hotelu kot v gostilnah. V baru so nam najprej ponudili pijače "two for one", potem so zahtevali, da plačamo obe pijač, in ko smo protestirali, nad nas poslali varnostnike.
naš človek
# 06.06.2018 ob 09:15
@aaa
Ni zelo komplicirano (pošlješ mejl mesece prej in potem še pokličeš dva tedna prej za potrditev, potem pa dvignes dovoljenje v Ouranoupoliju ter poklices samostan, kjer misliš prenočit), samo zaradi omejenega števila poleti ne boš prišel noter če nisi že spomladi rezerviral. 110 ljudi je za cel polotok, velika večina pa itak ne leze na sam vrh .
# 06.06.2018 ob 07:26
@meblo
Saj vem kje je. Se dosti potikam po teh krajih. S Sithonie je prav fascinanten za videt. Ko sem bil prvič tam (pred cca 10 leti) sem kot tapravi gringo rinil tja z avtom. Dalje ko do Ouranopolija nisem prišel. Tam so mi razložili, da je za moške sicer možno, samo da so takšne komplikacije (po neka dovoljenja je bilo treba v Solun), da naj raje pozabim. Če se da sedaj kar prek neta in predvidevam, da moreš it s turističnim čolnom pa je druga pesem. Samo za več kot dan ravno ne bi šel in puščal familije same.