Ture avanture
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.5 od 13 glasov Ocenite to novico!
Letališče Maribor
Mariborskemu letališču nikakor ne steče. Foto: BoBo

Dodaj v

Iz Maribora bo mogoče v München leteti le še nekaj dni

Novi načrti niso znani
6. avgust 2018 ob 13:32
Maribor - MMC RTV SLO, STA

Mariborsko letališče bo naslednji teden ostalo brez edine redne linije, ki je štajersko prestolnico povezovala z Münchnom. Zaradi premajhnega zanimanja so se pri družbi VLM Airlines odločili za ukinitev te povezave, ki je delovala od februarja.

Belgijska letalska družba že nekaj časa lastniško ni več povezana z družbo SHS Aviation, ki ima v lasti Aerodrom Maribor in v najemu mariborsko letališko infrastrukturo. Odgovorni v letalskem prevozniku števila potnikov v zadnjih mesecih sicer ne razkrivajo, so pa v VLM Airlines dodali, da povezava med bavarsko prestolnico in Antwerpnom, ki je bila doslej drugi del omenjene linije, ostaja.

Kot je razvidno iz spletne strani letalskega prevoznika, je mogoče vozovnice za polet proti Münchnu kupiti le še za 17. avgust, od tam pa bo zadnji 50-sedežni Fokker v Maribor priletel 20. avgusta.

Glede morebitnih novih načrtov letalskega prevoznika na mariborskem ali morda celo na ljubljanskem letališču je predstavnik VLM Airlines Yves Panneels dejal, da preučujejo nove možnosti, a da za zdaj niso sprejeli še nobene konkretne odločitve.

Podaljšajne letališke steze?
Upravljavci mariborskega letališča medtem še vedno snujejo načrte za razvoj, do katerega pa naj bi po zadnjih zamislih prišlo šele po podaljšanju letališke steze. Nedavno so napovedali predstavitev načrtov, a so jo zaradi odsotnosti investitorja v zadnjem trenutku odpovedali.

Časnik Večer je takrat navajal neuradne informacije, da si SHS Aviation, lastnik Aerodroma Maribor, ob postopku pridobivanja soglasja za podaljšanje letališke steze in širitev letališča prizadeva tudi za to, da bi namesto sedanjega 15-letnega najema, za katerega mesečno državi odštejejo okoli 100.000 evrov, želijo 50-letne koncesije.

Medtem je v družbi SHS Aviaton prišlo tudi do lastniškega preoblikovanja, novi lastniki pa naj bi si po neuradnih informacijah časopisa začetka gradnje želeli v letu 2020. Ta naj bi trajala štiri leta, so pa novi investitorji v svojih napovedih nekoliko previdnejši. Še vedno pa si prizadevajo zlasti za medcelinske povezave s Kitajsko.

A. P. J.
Prijavi napako
Komentarji
DrKult
# 06.08.2018 ob 14:07
Mariborsko letališče nima prav nobenega smisla, ker je locirano v trikotniku med Ljubljano, Zagrebom in Gradcem. Edina priložnost, ki jo jaz vidim, je potencialno sodelovanje s kakim nizkocenovnim ponudnikom tipa Wizz Air, EasyJet etc., da jim postanejo hub. Če interesa s strani nizkocenovcev ni, je letališče še najbolj smiselno zapreti.
seba goričan
# 06.08.2018 ob 13:43
še v Levcu je več prometa....dejte se zresnat
success
# 06.08.2018 ob 14:49
Ste se kdaj vprasali, kako je mozno, da na letaliscu, ki nima prometa, potnikov, je brez rednih linij, torej sestavin iz katerih se letalisce trzi, mozno dobro placati vso osebje, ki samo hodi v sluzbo? Pa regres ? Pa bozicnica ? Da ostalih stroskov ne omenjam. Malo razmislite. MB letalisce je jama za pranje denarja in njegov namen je samo to. Drugace bi ga ze zdavnaj zaprli. Glede Kitajcev pa, dosti sraj pa malo kaj oz nabiranje tock nesposobnega Fistravca in vseh ostalih, ki mu visijo iz riti. Pravega interesa ni. Saj, ce bi bil, bi se letelo tudi iz Maribora, ne glede na triangle LJ-GRA-ZG. Imam letalisce v malem prstu in tudi dobro vem kaj se tam dogaja. Nacrtno delajo da nic ne gre. Samo primer; Kako lahko stane m2 skladiscnega prostora, na letaliscu v MB, ki je mrtvo, trikrat drazje od vseh primerljivih letalisc, ki pa obratujejo normalno oz zelo dobro ? Zakaj so vzletno / pristajalne takse drazje kot po EU ? Kaj te Maribor ponuja takega ? Res mislite, da se je ljudem problem pripeljati v Maribor in vsest na letalo ? Niti priblizno, samo ponudit je treba. Kvaliteto seveda.
JanezNovak
# 06.08.2018 ob 14:29
A ni tako da ga Kitajci nameravajo preuredit v tovorno letališče? Meni se to zdi dobra ideja.
JBT
# 06.08.2018 ob 14:10
Ni potnikov in jih ne bo. Tudi nobeno podaljševanje steze ne spremeni tega dejstva.

A v ozadju so lobisti, ki želijo zaslužiti.
davide
# 06.08.2018 ob 14:33
Bobo ni najdel slike Fokkerja pa je kar Boeinga prilimal :)
G.Bruno
# 06.08.2018 ob 14:29
Podaljšajne letališke steze?
Do Münchna?
K_ris
# 06.08.2018 ob 14:11
Ustrezna srategija za mariborsko letališče bi bilo skrajšanje steze.
burnoutslo
# 06.08.2018 ob 14:04
Od kdaj se na vasi vzpostavlja redne linije?
Simon_Marini
# 06.08.2018 ob 14:12
Štajerska prestolnica ni Maribor, ampak Graz. In tam so povezave z bavarsko prestolnico zelo dobre.
vidaest
# 06.08.2018 ob 15:08
Zakaj bi kdo letel v Maribor?
Kaj pa imate tam?


Em, staro trto? Pa unikatno maskoto imenovano Fištra? Mislim, da je to že nekaj :)
igormb
# 06.08.2018 ob 15:35
Na zadnji let poslat Fištravca z ekipo in vse mestne svetnike, ne pozabit še na šerifa Franceja.
LepaHrvaska
# 06.08.2018 ob 13:47
Smo pa res samo ena nepomembna provinca!
KosmataPazduha
# 06.08.2018 ob 15:22
Še vedno pa si prizadevajo zlasti za medcelinske povezave s Kitajsko

Šaljivci! 50 sedežno jajco ne nafilajo do munchena oni pa sanjajo povezavo z kitajsko.
TIGR
# 06.08.2018 ob 15:22
Edina ustrezna zadeva glede letališča bi bila, da ga že pred leti zaprejo in na istem mestu zgradijo tovarno Magna... Ne bi rabili rodovitne zemlje betonirat, pa še kup prisklednikov, ki vlečejo dobre plače na letališču brez prometa, bi končno padlo na realna tla.
x1ijn
# 06.08.2018 ob 16:06
München je brezvezna destinacija, ker si z avtom tam v 5 urah. Stroškovno gledano dvomim, da VLM konkurira. Za Antwerpen so predragi. Iz Brnika so cenejši leti. Poleg tega so še letališča Graz, Zagreb in Celovec, ki so bližje kot Brnik.

Iz MB do Brnika je 1:45 vožnje, do Dunaja pa 2:45, tako da je tudi Dunaj resna konkurenca. Iz Dunaja pa lahko letiš kamorkoli.
MZ
# 06.08.2018 ob 14:33
Ja...precej žalostno je, da letališče kljub posodobitvi ne zaživi. Problem mariborskega letališča je v tem, ker nima nekega pravega zaledja - kar pa ima, pa prevzameta letališči v Zagrebu in Gradcu. Noben prevoznik se ne bo kar odločil za vzpostavitev linij, če že vnaprej ve, da se bo otepal s pomanjkanjem potnikov.
Tudi glede manjših letal je baje Gradec bistveno prijaznejša lokacija, tovorni promet pa je opcija, vendar tu spet šepa oddaljenost od nekih industrijskih središč. Tako da letališče gotovo bo obstalo, ampak kakšni širokopotezni plani pa vsaj zaenkrat niso v igri.
RayManzarek
# 06.08.2018 ob 14:53
“Potniški vlak” je zamujen. Ostane le cargo opcija, ki pa sama od sebe ne bo padla z neba. Pa tudi “škilavi” kar nekaj bluzi, brez osnove, brez kalkulacije, ... Brez sposobnih ljudi in samo z nekimi pojavkami in lobisti, bo MB Aport ostal samevajoč in brez prometa.
Abndbn
# 06.08.2018 ob 14:12
Seveda, DrKult, kr zapreti, čeprav je vsa infrastruktura tam. Eni ste takšni genialci, da bi prav lahko bili v upravi tega mariborskega letališča, tam so zgleda podobni kalibri.
Če ne drugega, je mariborsko letališče še vedno zelo primerno za razne trenažne lete, da se s temi leti ne obremenjuje drugih letališč, ki imajo več rednega prometa. In to nišo mariborsko letališče izgleda kar izkorišča, glede na to da skoraj vsak dan vidim neka letala, ki krožijo nad njim.
Če pa jim uspe pripeljati še neke dodatne cargo lete, ali pa res medcelinske potniške lete, v kar sicer dvomim, je pa tako najboljše. Ampak za take hece bi potrebovali sposobne ljudi v vodstvu, ne pa teh čudakov, ki so zdaj.
galoper
# 06.08.2018 ob 19:45
Kdo je avtor zgrešenega elaborata?
Nex
# 06.08.2018 ob 16:02
Bobo ni najdel slike Fokkerja pa je kar Boeinga prilimal :)
Airbus pa res
Boryy
# 06.08.2018 ob 18:43
Nič bat, potem pridejo Kitajci, prinesejo milijardo in letrlo se bo v NewYork in Avstralijo!@ :-)
bathory
# 06.08.2018 ob 17:32
V raketno oz. vesoljsko izstrelišče se naj preusmerijo,pa enosmerne karte z popustom za vse ljudi dobre volje!
m72
# 06.08.2018 ob 15:54
"Zakaj bi kdo letel v Maribor?
Kaj pa imate tam?"


Samo tisto, kar ste pozabili ukrast :-)
Hijena
# 06.08.2018 ob 15:04
Če se lastnikom Aerodroma splača, potem se že...
ElTorro
# 06.08.2018 ob 23:40
@runcajz
S čem pa misliš, da vozijo tovor z Brnika, če ne s kamioni in vlaki? Z rikšami in samokolnicami?

MB je dobro uro oddaljen od Gradca, Ljubljane in Zagreba. Vsa tri letališča so bistveno večja in bolj obremenjena in posledično precej dražja. Potnikom je seveda pomembna priročnost, pri tovoru pa šteje izključno cena.

In pa, kakšne "zablode butcev" plačujemo, če država kasira 100 jurjev mesečno za uporabo letališča?
elektrupunk
# 06.08.2018 ob 14:52
dolgo so zdržal in minus nabijal..
gusztav
# 06.08.2018 ob 14:40
Meni je pa žal za mariborsko letališče, ampak verjamem v Kitajce. Jodlarji in hrčki so mi tako zoprni (mislim predvsem na osebje na letališčih), da že nekaj časa hodim le čez italijanska letališča in Brnik.
ElTorro
# 07.08.2018 ob 10:10
Saj ni samo "bližje"....dovolj je "ugodneje".
Robo je iz letala itak treba pretovoriti na kamione. In ko je enkrat na kamionu, dodatnih 100km ni pretirano dragih.

En tovorni 737-800 bi recimo na Brniku plačal cca 2000 EUR za pristanek in oskrbo. Če ga Maribor sprejme za 30% manj, je prevoznik prihranil 600 EUR.....pa še veliko več fleksibilnosti ima, ker je letališče praktično prazno, in si lahko poljubno izbere dan in uro prihoda in odhoda.

Tako da, ja - za redne potniške linije težko....kot tovorno letališče pa sploh ni tako nerealno.
Abndbn
# 06.08.2018 ob 17:55
runcajz, že če mariborsko letališče postane eden od evropskih hub-ov za kitajski cargo ala alixepress, je to to. Potem pa se lahko od tu z manjšimi letali, vlaki (železnica je 2 kilometra stran, plus tega, da so plani, da se povleče do letališča, ker se bo itak vlekla do Magne, ki je 300m stran), tovornjaki (avtocesta je pol kilometra stran) razvozijo na končne destinacije.
Ravno zaradi takih kot si ti, ki so očitno tudi v upravi mariborskega letališča, to letališče tako stagnira. Letalski promet raste skoraj eksponentno, vse več letališč je tako prezasedenih, da ne sprejemajo več novih linij, zračni prostor je zaseden do milimetra. Prihodnost je ravno v manjših letališčih, ker velika praktično nimajo več kam rasti. In tu imamo enega dokončanega in še neizkoriščenega, eni bi ga pa rušili, česa vsega ne prebereš res...
runcajz
# 06.08.2018 ob 16:35
Cargo opcija naj bi bila rešitev ? Za koga ?
Torej naj bi tovorni promet usmerili na mariborsko letališče , pa nimamo v MB in okolici naslovnikov za takšen tovor ! Bomo tovor namenjen v druge kraje Slovenije od tam vozili naročnikom s kamioni , vlaki ? In obratno tudi ? Imamo sploh predstavo koliko tovora bi morali prepeljati s tega letališča, da bi poslovalo uspešno in donosno ? Ima MB letališče sploh primerne kapacitete za takšno poslovno usmeritev ( skladišča, hladilnice, spremljajoče dejavnosti ?)
Mariborsko letališče smo v 70 letih gradili le zato, ker ga je imela Ljubljana ( Brnik) in sedaj plačujemo zablode podobnih butcev, kot jih imamo danes , ki so takrat enako na pamet odločali, da MB mora dobiti letališče, če ima novega Ljubljana!

Nobenih vlaganj davkoplačevalskega denarja v to zafurano investicijo, pa naj Fištravec še tako navija za to letališče in laže, da ga bodo rešili Kitajci .( letališče namreč, ne Fištravca in njegove fantaste).
semaino
# 06.08.2018 ob 15:14
Ce bi se to letalisce dobro pozicioniralo, bi lahko vsakemu od treh letalisc odskrnilo del posla in ze bi ga bilo dovolj za vse. Torej lahko konkurira vsem, ce drzave ne bi bilo vmes, ampak kaksen podjeten posameznik in druzba.
GozdniJoža
# 07.08.2018 ob 16:32
MBX je največje slovensko letališče.
Če švabi zaprejo letališče v vasi Brnik bote pač leteli iz sosednjih držav.
Jarik
# 07.08.2018 ob 15:46
DrKult,
če bi to bil interes države, bi se zgodilo kmalu po osamosvojitvi Slovenije.
Pa ni.
Interes Ljubljane (vlade) je da mariborsko letališče živi.
Zakaj?
Pojdite v šolo in se začnite spet učit obramboslovje.
Kitajci bodo prišli, ker je ljubljančanom (državi) še kako v interesu, morda celo bolj kot mariborčanom nad katerimi bodo kitajci enkrat (najverjetneje) vzletali in prihajali.
To bo šele hec...
RUS
# 07.08.2018 ob 08:04
Realna opcija je kot jih je že nekaj pred mano ugotovilo tovor, pa ne glejte samo Maribora in 10km okoli, to letališče bo koroški, prekumurju, štajerski in še komu verjetno bližje kot Brnik.
Kar se tiče pa potnikov pa spet ne smemo gledati iz našega vidika ampak dvosmerno, ali mislite da Finnair leti na Brnik zato ker gre po 3x na teden 200 slovencev na Finsko? Letijo zato ker je toliko fincev in korejcev pripravljeno priti k nam in lahko se isto zgodi s kitajci v MB. kaj pa je problem pri kitajski populaciji najti po 1000 turistov recimo na teden da si pride malo Slovenijo pogledat. Poleg tega pa 100km razlike med mesti v Sloveniji v tujini pomeni vožnjo v službo in domov...
sosman
# 07.08.2018 ob 07:23
Tovorno letališče za kitajsko robo naj bo. Sčasoma pa kakega nizkocenovca privabit, tega je pri nas malo, večina se vozi v Benetke ali v Budimpešto, kar pa ni blizu.
mare008
# 07.08.2018 ob 06:43
Naj ponudijo kako atraktivno destinacijo in po dobri ceni, pa bo šlo.... Ne pa v munchen, kamor pridem prej z avtom. Debili!
x1ijn
# 06.08.2018 ob 23:22
@m72
MB<->Munchen
VLM: 155 EUR
Avto: 90 EUR benzin + 18 EUR tunel
Simon_Marini
# 24.08.2018 ob 18:56
sandi4. Kaj si ti misliš, ne spremeni dejstva, da je glavno mesto Štajerske Graz. Tako piše s statutu mesta Graz. V Mariborskem to ne piše, kot tudi ne kje drugje. Razen, če jaz za to ne vem. Kot sem zapisal, nekatere stvari so neodvisne od tega, kaj si o njih mislimo.
Bombek
# 08.08.2018 ob 10:04
Zdaj bi pa vse tukaj vprašal eno..? Kaj je pa država naredila v teh 40 za letališče..? Lahko rečemo popolnoma nič...!
Zdaj je nekdo prevzel letališče za neko obdobje in pričakujete naenkrat nek boom...halo....veliki projekti in priprave na vse dokumentacijo nekaj časa traja a ne..! A bi vi takoj investirali kot so obljubili 660 milijonov EUR-ov v obdobju 10 let kar tako, če ni vse urejeno s strani države - prostorski načrt..!? Mislim, da ne...! Upam, da bo se le nekaj premaknilo in bodimo malo potrpežljivi glede tega a ne..!
kreden2
# 07.08.2018 ob 23:11
Preurediti bi ga morali v dirkališče. Bi bilo denarja na kupe...
whiteswan
# 07.08.2018 ob 20:02
MBX ima velik bazen ljudi ki bi poleti polnili čarterje. Od varazdina/lendave do "domzal", torej pokritost vec kot mio prebivalcev. Letala bi bila polna. Da brezplacnega parkinga ne omenjamo. Ampak ni interesa (vec) ne agencij, ne lokalne skupnosti, se manj kaksne adrije in drzave.
Za redne linije pa je MBX ze zamudil vse "vlake".
GozdniJoža
# 07.08.2018 ob 16:30
Sami ekonomisti med komentatorji.
Verjetno vsi lastniki uspešnih podjetij.
cepc
# 07.08.2018 ob 15:25
Več dohodka bi dobili če zgradijo dirkališče
Gepard007
# 06.08.2018 ob 23:46
A niso obljubljali neke linije in ful visokega prometa? Kaj je zdaj to?!?
m72
# 06.08.2018 ob 22:46
"München je brezvezna destinacija, ker si z avtom tam v 5 urah. Stroškovno gledano dvomim, da VLM konkurira. Za Antwerpen so predragi."

Mogoče pa tudi ne. Poglej najprej.
mangrooooo
# 06.08.2018 ob 18:31
Bodite rsni no. Okoli MB so tri letališča. Graz, Zg, in Ljubljana. Ja povejte mi prosim, kdo bo potem hodil na avion v vas, Štajerska je p tudi preveč revna, da bi ljudje potovali množično z avioni.
Samo dve možnosti sta, da lastnik drži MB letališče odprto.
1. Da je mazohist
2. Da pere denar
Jarik
# 07.08.2018 ob 15:43
"Še vedno pa si prizadevajo zlasti za medcelinske povezave s Kitajsko."

Samo za to gre. Denar je denar, Maribor bo vsekakor imel nekaj od tega.
igneus
# 06.08.2018 ob 15:04
Uf, le kako si bodo Nemci opomogli od razočaranja, ko jih bo kot strela z jasnega zadelo dejstvo, da so izgubili direkten stik z eno svojih najrevnejših provinc.
el kondor prevc
# 07.08.2018 ob 11:10
A se hecate, v bližini pa:

60 km stran - Graz (1 milijon potnikov letno)
90 km stran - Zagreb (3,1 milijona letno)
150 km stran - Brnik (1,7 milijona letno)
260 km stran - Dunaj (24,4 milijona letno)
360 km stran - Budimpešta (13,1 milijona letno)
360 km stran - Benetke (10,3 milijona letno)
Kazalo