Predjamski grad je eden večjih dražev za turiste. Foto: RTV SLO/Na lepše
Predjamski grad je eden večjih dražev za turiste. Foto: RTV SLO/Na lepše
Ekipa oddaje Na lepše na obisku v Lipici. Foto: RTV SLO/Na lepše
Cerkniško jezero letos ni presahnilo. Foto: RTV SLO/Na lepše

Slovenija je pretekli teden v okviru 61. konvencije britanskega združenja ABTA gostila okoli 400 najvplivnejših predstavnikov britanske turistične industrije ter 25 novinarjev vodilnih britanskih strokovnih in splošnih medijev s področja turizma.

Večina je bila v Slovenji prvič, med njimi tudi predstavniki globalnih podjetij, kot so Google, Yahoo!, Expedia, PwC ter organizatorji potovanj Kuoni, Thomas Cook, TUI in drugi. Rdeča nit letošnje konvencije sta vloga človeških virov v turizmu in spremembe, ki se dogajajo v britanski in svetovni družbi ter posledično tudi v turistični industriji.


Oddajo Na lepše si lahko ogledate nocoj na TV SLO 1 ob 21.30.

Britanci so poleg Nemcev drugi največji emitivni turistični trg v Evropi in na leto zaradi stabilnega funta že tradicionalno opravijo več kot eno potovanje v tujino. Za naš turizem je zanimivo dejstvo, da je Slovenija letos vzbudila zanimanje britanskih potrošnikov in strokovnih delavcev, ki so Slovenijo (poleg Kostarike, Malezije, Grčije, Mehike, Portugalske in Italije) uvrstili na seznam najbolj zaželenih destinacij. Prav tako smo tudi "wanted" destinacija za gejevska in lezbična poročna potovanja.

Turisti iz Združenega kraljestva pri nas iščejo krajši oddih, ki vključuje aktivne počitnice v naravi, zgodbe zgodovinskega turizma, obilo zabave s ščepcem kulture in kulinarična doživetja. Privlačni smo za segment srednjega in višjega sloja britanske družbe, pri čemer pa Slovenija še vedno ostaja nepoznana destinacija na trgu. Zato je letošnji ABTA tudi eden največjih turističnih marketinških projektov v Sloveniji, saj je odlična priložnost za promocijo celovite turistične ponudbe potencialnim poslovnim partnerjem.

Destinacija za ljubitelje ptic
Britanci se v Sloveniji zanimajo tudi za ornitološki turizem. Ena boljših lokacij za tovrstni turistični produkt je Cerkniško jezero, največje evropsko presihajoče jezero, ki letos sploh ni presahnilo, in je tako svojevrsten fenomen, kakršnega ne pomnijo zadnjih 100 let. Da pa Britanci pri nas niso zgolj turisti, dokazujeta tudi Chris in Hana, ki sta iz turistov postala turistična delavca. Angleško-finski par tako v vasi Landol v neposredni bližini Postojne razvija svež turistični produkt - kombinacijo prenočišč in bodočega konjskega hotela Lipizzaner Lounge.

Magnet za tujce je tudi Predjamski grad, ki se je zapisal v najnovejšo Guinessovo knjigo rekordov kot največji jamski grad na svetu. Orlovsko gnezdo, kot ga tudi imenujejo, naj bi bilo z mogočno lego v 123 metrov visoki skali celo edini jamski grad na svetu, kar mu pri tujih gostih še dodatno dviguje vrednost.

Tujci so najboljše ogledalo našega turizma. Tudi v primeru Lipice, ene najstarejših kobilarn v Evropi, ki pa še vedno ostaja premalo izkoriščena turistična priložnost. Obiskali smo igrišče za golf, ki je eno redkih, ki je zaradi svoje lege odprto celo leto, hotel s tremi zvezdicami Maestoso in historični center Lipice. Preverili smo tudi, kaj se dogaja z drugimi nekdaj delujočimi objekti, ki danes propadajo in tako kvarijo sloves Lipice.

Marjana Grčman, TV Slovenija