Prevozna sredstva
Letalo
Kaj bi vi počeli, če bi bili v letalu kar 19 ur? Foto: Reuters
Letalo
Avstralska družba Qantas leti med Perthom in Londonom ter Dallasom in Sydneyjem. Foto: Reuters

Dodaj v

Najdaljši neprekinjeni polet minil brez težav – v zraku skoraj 18 ur

Na voljo le poslovni in ekonomski razred premium
11. oktober 2018 ob 10:41,
zadnji poseg: 12. oktober 2018 ob 15:37
Singapur - MMC RTV SLO

Singapurski letalski prevoznik Singapore Airlines je znova vzpostavil najdaljšo neposredno komercialno letalsko povezavo na svetu, ki povezuje singapursko letališče Changi z newyorškim letališčem Newark. Prvi let je trajal 17 ur in 52 minut, dobro uro manj, kot so napovedovali.

Letalo Airbusa je v četrtek popoldne vzletelo z letališča Changi, pristalo pa danes na letališču Newark, poroča britanski BBC.

S tem so se zapisali v letalsko zgodovino, saj so del najdaljšega poleta, ki je bil kadar koli opravljen. Letalska družba Singapore Airlines je sicer poskusno polet na razdalji Singapur–New York uvedla že pred petimi leti, a so ga zaradi naraščajočih cen nafte kmalu ukinili. Tokrat naj bi se povezava obdržala, saj je zanimanje stalne polete izjemno.

Letalski prevoznik je za 15.000 kilometrov dolg polet kupil novo letalo Airbus A350-900 Ultra Long Range, ki je predelano tako, da ima namesto običajnih 253 le 161 sedežev – 67 jih bo sedelo v poslovnem razredu, 95 pa v ekonomskem razredu premium. Prva skupina je med skoraj 18-urnim poletom dobila dva obroka ob tisti uri, kot so si zaželeli, pijača jim je bila na voljo ves čas. Predvsem pa jih je od tistih v ekonomskem razredu ločilo to, da jim je bila na voljo tudi postelja.

Severnotihomorska pot
Airbus je letel po severnotihomorski poti (NOPAC) – čez Japonsko, severni Tihi ocean, Aljasko in Kanado.

Polet je bil razprodan, na krovu je bilo 150 potnikov, največ je bilo poslovnežev, po pionirskem letu pa Singapore Airlines tovrstno povezavo načrtuje trikrat tedensko. Cena za enosmerno vozovnico v povprečju stane okoli 1.500 evrov.

Letalo ima tudi nekoliko večja okna od običajnih, višji strop in širši trup. Na krov sta se vkrcali dve posadki, torej tudi dva pilota, ki bosta imela v New Yorku na voljo tri noči za počitek, preden bosta odletela nazaj v Singapur. Za potnike je skrbela 13-članska kabinska posadka. Potniki so si čas v zraku lahko skrajšali s pestro izbiro filmov, izbirali so lahko tudi med najnovejšimi filmi Oceanovih 8 in Neverjetni 2, nadaljevankami in glasbo, na voljo so imeli za 1.200 ur programa. Brezžična povezava jim je bila na voljo le za doplačilo.

Drugo najdaljšo neposredno linijo na svetu ima Qatar Airlines, povezuje Auckland in Doho, letalo pa jo preleti v 17 urah in pol. Tretjo najdaljšo povezavo ima avstralska letalska družba Qantas. Let povezuje Perth in London, letalo pa zanj potrebuje 17 ur.

A. P. J.
Prijavi napako
Komentarji
Odresenik
# 11.10.2018 ob 11:13
E24 na youtubu si poglej razlago zakaj niso hitrejsa letala rentabilna. Pa ni vse zaradi stroskov ampak zaradi udobja
nigamulca
# 11.10.2018 ob 11:16
eh..s kvadratom hitrosti...
nigamulca
# 11.10.2018 ob 11:16
Pomoje ima pri taki hitrosti najugodnejše razmerje med porabo in dometom. Ker zračni upor narašča s kvadratom razdalje...bi verjetno porabil veliko več goriva, verjetno sploh nima tolikšnih rezervarjev.
exwannabe
# 11.10.2018 ob 15:02
Če imaš 1st class potem se mogoče lahko veseliš....če si pa economy class, potem pa moje sožalje....
NOPCBS
# 11.10.2018 ob 11:51
ful kul

vazen je carpe diem, zivi se le enkrat!

pa kaj ce povzrocamo globalno segrevanje, podnebne spremembe, suse, lakote, migracije, nemogoce razmere za zivljene
bomo pac kupili se eno Zemljo, oh wait, je le par milijonov let stran...in tehnologijo nam ne bo uspelo razviti preden unicimo to Zemljo...

zal pamenti najprej odnehajo...
stsigismund
# 12.10.2018 ob 07:39
Mene je pa presenetila cena 1500 € za enosmerno. Če primerjam, da pri Adriji za let do Bruslja (iz danes na jutri recimo) zaračunajo tudi 750 €, je polet iz Singapurja V New York brez postanka v premium foteljčku zelo mikaven!
severnik
# 11.10.2018 ob 22:08
S tem se bodo zapisali v letalsko zgodovino, saj bodo del najdaljšega poleta, ki je bil kadar koli opravljen. Letalska družba Singapore Airlines je sicer poskusno polet na razdalji Singapur-New York uvedla že pred petimi leti

Ne razumem...del zgodovine kot najdaljši polet ever, čeprav so že pred 5 leti leteli..č
a-rod
# 11.10.2018 ob 15:05
Na krovu so dve posadki torej 4je piloti in ne dva...
RenatoP
# 11.10.2018 ob 12:55
@nopcbs emmm mislim da se s prestopom porabi vec goriva... ce pa rabis iti iz Sgp v Ny pac rabis tako ali drugace.
ElTorro
# 11.10.2018 ob 23:07
@severnik
Saj ne vedo, kaj pišejo. Nič ni bilo "poskusnega", ampak so uvedli redno linijo pred štirinajstimi leti in jo pred petimi leti ukinili, zdaj jo obujajo.

Mogoče bo rekord trajanje poleta, ker bodo leteli počasneje kot takrat?
hizli tren
# 12.10.2018 ob 06:45
oceanovih 8 je najnovejši film?
E24
# 11.10.2018 ob 11:01
Namesto "Long Range" bi bil počasi čas, da se razvoj usmeri v "Fast Range". Ker teh 800 km/h je počasi že patetičnih. Vsak nov model, je od predhodnika še počasnejši. Pred 50 leti je Boing 707 letel z okrog 950 km/h.
fah-q
# 11.10.2018 ob 21:12
19 ur sedet na letečem busu? ni lih luksus...še onim s posteljo (nekako dvomim, da gre za konkretno zadevo, bolj kaj pol metra širokega) ni za zavidat...
NOPCBS
# 11.10.2018 ob 15:09
RenatoP

@nopcbs emmm mislim da se s prestopom porabi vec goriva... ce pa rabis iti iz Sgp v Ny pac rabis tako ali drugace.

mogoce imas prav, da se porabi manj kot za prestopne lete
vsekakor pa kot pise vlada veliko zanimanje za ta dolgi polet,
ugodi se komfortu in zeljam potrosnikov, ki trosijo vec
nic ne pise, da bodo sorazmerno ukinili prestopne lete

neto ucinek je vec letov, vec kurjenja goriva, vec izpustov

Mogoce pa ne rabis iti ravno iz Sgp v NY, ampak naredis Skype klic...ce se je ze ravno treba iti globalizacijo

stopnja globalizacije je direktno sorazmerna s cloveskim dvigom CO2,

koliko izdelkov in riti je treba prekladati iz enega konca sveta na drugega, komfort in preser8vanje

se splaca unicit pogoje za zivljenje, samo zato ker lahko?

pomojem ne
nomenestomen
# 11.10.2018 ob 11:31
počasi bojo tak zgruntal vlake v vakumski tubi in bo vse super hitro. Problem je le postavitev ampak bo.
NoriGoban
# 11.10.2018 ob 21:13
"@nopcbs emmm mislim da se s prestopom porabi vec goriva... ce pa rabis iti iz Sgp v Ny pac rabis tako ali drugace."

Letala bodo letela v vsakem primeru! Tako da s tem ko letis prispevas k zmanjsanju segrevanja na potnika! Najbolj onesnazuje prazno letalo ki porabi skoraj enako goriva, koristi pa nikomur!
Krtomir
# 11.10.2018 ob 15:26
Samo da ni Boeing.
fantasycamp
# 11.10.2018 ob 15:09
Namesto da se da v razvoj nadzvočnih bi v 20 letih že nekam prišli, če F1 danes lahko z večjo težo in dvakrat manjšo porabo leti hitreje po stezi bi tudi tehnologija letal lahko naredila večje premike in nam dala nov Concorde!
ozi
# 12.10.2018 ob 21:44
letalski promet je zastarel. enako pomorski. v bistvu, kar se agregatov tiče revolucije ni in ni. kot je nekdo napisal ni vse v hitrosti in porabi. fizike pa konvencionalno ne gre več zaobit. čaka se tehnološki preskok, ki pa ne zmore bit več poganjan na nafto. vakuum vlak je kul ampak ne vem kako je z konstrukcijo. ipak to niso "samo" tračnice, zemlja se pa muva neprestano. da potresov ne omenjamo. jest še kar čakam na anti-gravity :) pol bo žurka!
thunderbolt P-47
# 12.10.2018 ob 19:39

exwannabe je napisal(-a)

Če imaš 1st class potem se mogoče lahko veseliš....če si pa economy class, potem pa moje sožalje.

...

Ne vem ali nekateri berete le naslove, ker vam je tekst s 30-imi vrsticami pretežak, ali pač nimate pojma o letalih - mislite pa da imate. Ker drugače ne bi pisali takšnih komentarjev.

Najprej, v tekstu lepo piše, da v letalu ni klasičnega ekonomskega razreda, ampak eco. premium, kar pomeni precej več prostora tako po dolžini (za noge), kot po širini. Ostalo pa je poslovni razred, torej business class.
Nikjer ne piše ne o ekonomskem razredu, niti o prvem!

MMC - citat je napisal(-a)

...Airbus A350-900 Ultra Long Range, ki je predelano tako, da ima namesto običajnih 253 le 161 sedežev – 67 jih bo sedelo v poslovnem razredu, 95 pa v ekonomskem razredu premium ...


Itak pa je, vsakemu ki leti vsaj več kot enkrat na leto na inter-kontinentalnih letih, jasno da na tako dolgem letu ne bo klasičnega ek. razreda. Razen, če bo Ryanair kdaj uvedel lete, ko bodo trajali preko 18 ur.
a-rod
# 11.10.2018 ob 18:52
E24 jah s tem argumentom mors pa do OPEC-a oz Amerike ne pa do prouzvajalcov letal
E24
# 11.10.2018 ob 15:25
@a-rod
Všeč so mi intelektualni argumenti, ki se pričnejo z "dej ne prbiji"...

Pojdi v letalo. Vzemi neko GPS napravo...morda pametni telefon in spremjaj hitrost. Seveda je govora v tem primeru o "Ground Speed", kar je tudi edino merodajno za premik od A do B. Mene kot potnika ne briga nič, če zgoraj piha 300 km/h, jaz moram priti od A do B.
No, spremljaj torej hitrost in boš ob mirnem, lepem vremenu gledal številko okrog 800 km/h. (+/- 30 km/h). In točno vsi vemo, da bi šlo lahko hitreje, pa ne gre. Ker morajo v skladu s sodobnimi trendi šparati....
dimitri7
# 11.10.2018 ob 14:33
Lol
Pa to so baloni pod pritiskom.....
14ur sem se vozil stockholm-Los Angeles
Reaktivna letala so zgodbice za otroke.....VSI piloti so tiho kot miske kot
Da bi imeli neko prepoved komentiranja...kodeks
ElTorro
# 13.10.2018 ob 00:43
S tem so se zapisali v letalsko zgodovino, saj so del najdaljšega poleta, ki je bil kadar koli opravljen.

Sicer to niti približno ni res, ampak hej - zakaj bi dovolili dejstvom da pokvarijo zgodbo, a ne?
a-rod
# 11.10.2018 ob 14:44
@RenatoP, 787 za usako dodatno tono goriva cez atlatnik porabi 300kg le-tega
a-rod
# 11.10.2018 ob 14:43
E24 dej ti ne prbiji, ce bi meu kej pojma bi vedu da se zracba hitrost letal pise v machu (relativna glede na zrak) in da je normalno cruise speed okol 0.85, use ker je vec ni vec racionalno glede na porabo...
NOPCBS
# 11.10.2018 ob 21:37
NoriGoban
Letala bodo letela v vsakem primeru! Tako da s tem ko letis prispevas k zmanjsanju segrevanja na potnika! Najbolj onesnazuje prazno letalo ki porabi skoraj enako goriva, koristi pa nikomur!

recimo, da nisi trol?

ker le in samo pri letalih je trzna logika postavljena na glavo in bodo letala letela prazna in delala izgubo, samo zato da lahko onesnazujejo?
opa, da ne bi meni kdo rekel, da sem teoretik zarot!
Franc 1952
# 12.10.2018 ob 17:40
Komu pa lahko daš noge za vrat na letu od 18-19 ur? Ob pristanku jih nekaterim lahko kar odpilijo!
Titanik kje si? Bolje med plesom dol v globino, kot pa dol s trombozo!:(
Kazalo