Prevozna sredstva
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.2 od 27 glasov Ocenite to novico!
Praga
Zagovorniki kolesarjenja opozarjajo, naj oblasti raje omejijo prostor množici restavracij, ki zasedajo pločnike in trge mesta. Foto: Reuters

Dodaj v

Praga središče mesta zapira za kolesarje. Razlog: varnost pešcev.

Kolesarjenje mnogo manj razvito kot v drugih evropskih prestolnicah
4. april 2018 ob 10:02
Praga - MMC RTV SLO

Mestne oblasti v Pragi bodo kolesarjem prepovedale vožnjo po zgodovinskem središču mesta, saj naj bi ogrožali varnost pešcev, predvsem turistov.

S prvim majem letos bodo znamenite praške ulice v najstrožjem središču mesta, ki so označene kot območje za pešce, zaprli za promet s kolesi vsak dan med 10.00 in 17.00. Med drugim se s kolesom ne bo dalo več priti do največjih turističnih znamenitosti češke prestolnice - Venčeslavovega trga, Starega mestnega trga z znamenito uro, živahne Karlove ulice, ki vodi do istoimenskega 600 let starega mostu, in Stare judovske četrti.

Prepoved kolesarjenja je kolesarski lobi označil za "transportni populizem" in opozoril, da je bilo kolesarjev v Pragi že do zdaj opazno manj kot v drugih evropskih prestolnicah. Mestne oblasti so nedavno postavile cilj, da meščani do leta 2020 vsaj pet odstotkov poti opravijo s kolesom, a temu odstotku se niso še niti približali.

"Težava je prostor"
"Nismo proti kolesarjem, težava je v prostoru,"
po poročanju Guardiana odgovarjajo na praški mestni upravi in dodajajo, da je pristop do kolesarjenja popolnoma drugačen kot na primer v Köbenhavnu ali Amsterdamu, ki slovita po izredno razvejanih kolesarskih stezah in celo parkiriščih za kolesa. "Na območjih za pešce bi morali imeti prednost pešci, ne kolesarji. Vsakodnevno prihaja do sporov med njimi. To je jedro problema," je dejal Oldřich Lomecký.

Kolesarji se s tem ne strinjajo in opozarjajo, da bo v najstrožje središče mesta, tudi v območja, rezervirana za pešce, še vedno imelo dostop okoli tisoč avtomobilov s posebnimi dovolilnicami. "Podatki kažejo, da so v zadnjih desetih letih avtomobili zbili 21 pešcev, kolesarji pa le tri," so opozorili v skupini za podporo praškim kolesarjem in dodali, da je v mestu 900 osebnih avtomobilov na tisoč prebivalcev, kar je dvakrat več kot v nekaterih zahodnoevropskih mestih.

A. P. J.
Prijavi napako
Komentarji
pametnipišejo
# 04.04.2018 ob 12:25
Pešci ovirajo kolesa in motorna vozila.
Kolesarji ovirajo pešce in motorna vozila.
Notorna vozila ovirajo pešce in kolesarje.

Tako je vedno bilo in vedno bo. Če pa bi vsi bili malo strpni bi se dalo preživeti.

Ko se sprehajam po LJ me moti to, da v peš conah kolesarji zvonijo da se jim umakneš. Ko se vozim s kolesor me moti, da pešči hodijo po kolesarskih poteh.
Če bi se vsi držali neke osnovne manire, ne bi bilo težav.
ginza
# 04.04.2018 ob 15:36
Tudi pri nas kolesarji ne razumejo, da v peš ceni nimajo prednosti in da so oni tisti, ki se morajo umikati in zavirati, če je gužva. Tudi sestopiti s kolesa, če ne gre drugače. Prav tako ne smejo zvoniti in zahtevati, da se jim drugi umikajo.
Bivši uporabnik
# 04.04.2018 ob 11:59
@ajvard
Se popolnoma strinjam in dodajam: v Ljubljani so kolesarji posebna kasta! Prednost imajo povsod, tako na kolesarskih stezah, na pločnikih, cestah, površinah za pešce, v parkih,...

Svet se pogovarja o brezpilotnih vozilih. Kar naj poskusijo z njimi v Ljubljani. Stavim, da bo prvi dan vsaj 15 povoženih kolesarjev. Noben računalnik namreč ne zmore predvideti ravnanj ljubljanskih kolesarjev in samo njim lastnih pravil.

Nekaj časa sem mislil, da so tako objestni. Danes žal vem, da nimajo osnovnih pojmov o prometnih pravilih.

Popolna abstinenca policije (ta itak goni samo pijane in prehitre voznike, ali pa štrajka - glede na dnevno sliko si težko predstavljam kaj drugega) je privedla do takega stanja. Rešitev je preprosta: za vsak resnejši prekršek kolesarja napotiti na obvezno plačljivo šolanje. Ob naslednjem resnem prekršku pa vsaj 1.000 € kazni. Kake 3 primerke bi takole kaznovali, pa bi nenadoma vsi vedeli, da se križišč ne prečka kadarkoli (ali kot kolesar po cesti, ali stezi, ali po prehodu za pešce-kot jim v trenutku ustreza), da se ne prehiteva kolone po desni v križišču, da imaš in prižgeš svetila, da voziš po kolesarski stezi v pravo in samo pravo smer, itd, itd, ...

Je pa treba podobno navaditi reda tudi pešce, ki se tako radi sprehajajo po kolesarskih stezah, ob vseh pešpovršinah, ki so jim sicer na voljo.

Ja, BRAVO Praga!
prizemljen
# 04.04.2018 ob 15:04
Da ne bo izgledalo, da pljuvamo po kolesarjih. Problem je nered.

München, marca nasproti parkirišča oz. prireditvenega prostora na Theresienwiese. Povdarjam marca in četrtek okrog dveh popoldne (torej vse prazno). Trije taksiji se zaustavijo in izstopajoči se še kako minuto dogovarjamo. Mimo pride (peš) mlajši moški in nas opozori: "Gospe, gospodje, stojite na kolesarski stezi. Umaknite se." Bilo je res (Proti cesti je meter kolesarske steze, potem pločnik. Ločuje ju črta) in smo opozorilo upoštevali, čeprav ni bilo niti približno videti nobenega kolesarja.
V centru mesta je seveda več kaosa in sprehajanja predvsem turistov po kolesarskih stezah, čeprav mimoidoči, redarji in policija ves čas opozarjajo na to.
Pločnik je za pešce, kolesarska steza za kolesarje! Enako kot kolesarji nimajo kaj iskati na površinah namenjenih pešcem, pešci nimajo kaj bluziti po kolesarskih stezah.
translator
# 04.04.2018 ob 13:25
Za tiste, ki ne vedo, kaj kolesarji iščejo v peš coni:

32. člen Zakona o pravilih cestnega prometa
(območje za pešce)
(uradno prečiščeno besedilo)

(1) V OBMOČJIH ZA PEŠCE je dovoljen tudi promet uporabnikov posebnih prevoznih sredstev in KOLESARJEV oziroma KOLESARK (v nadaljnjem besedilu: KOLESARJEV), vendar le tako, da ne ogrožajo pešcev.

(2) V območju za pešce smejo zaradi opravljanja dejavnosti zapeljati vozila nujne medicinske pomoči, gasilska vozila, vozila zaščite in reševanja, vozila policije, vozila vojaške policije, vozila, s katerimi se opravljajo naloge občinskega redarstva, vozila, ki se uporabljajo za vzdrževanje cest in vozila za zbiranje in odvoz odpadkov in vozila, ki jih vozijo vozniki iz prvega odstavka 69. člena tega zakona . Druga vozila smejo zapeljati v območje za pešce le, če je to dovoljeno s predpisano prometno signalizacijo.
galoper
# 04.04.2018 ob 10:58
Predpis, kot je naš: Hitrost vožnje po površinah kjer se gibljejo pešci ne sme preseči 10km/h. Kako to nadzirati, je druga tema.
kopibrejk
# 04.04.2018 ob 17:31
Menda najtežje poškodbe doživijo pešci v selfie momentu.
zamudnik
# 04.04.2018 ob 13:53
Ne veste, koliko ljudi, pešcev, je vsak dan v centru Prage. Tam že hiter pešec koga zbije, kaj šele kolesar ali seegway.je kar prav, kar so se odločili.
GORILA
# 04.04.2018 ob 12:57
Se popolnoma strinjam in dodajam: v Ljubljani so kolesarji posebna kasta! Prednost imajo povsod, tako na kolesarskih stezah, na pločnikih, cestah, površinah za pešce, v parkih,...

...v podhodu na železniški postaji (kjer je vožnja drugače celo prepovedana!).

...sploh pa - tam kjer bo praški župan prepovedal kolesarjenje, se s kolesom tako sploh ne da voziti, povedano drugače: takšna gneča, da še peš težko hodiš!
xes
# 04.04.2018 ob 12:48
Mogoče bi bilo potrebno malce več vzgoje o prometnih predpisih in obnašanju na cesti v osnovni šoli ... pešec, kolesar, voznik - vsi trije so udeleženci v prometu, vendar ponavadi samo eden pozna pravila, ki to področje urejajo.
Gaius Julius
# 04.04.2018 ob 11:55
@ajvard

Daj mi prosim ti, ki ti je zadeva očitno blizu, razloži, koliko mestnih središč po Evropi imamo zaprtih za motorni promet in koliko od teh ima tudi prepoved za kolesa? Glede na to, da se ti to zdi čisto v redu ureditev, ti najbrž ne bo problem naštet večine velikih mest, a ne?
ajvard
# 04.04.2018 ob 11:31
kaj imajo kolesa iskati v PEŠ coni, je jasno le nekaterim.

se povsem strinjam z ukrepom.
Sitbackandlaugh
# 05.04.2018 ob 15:17
Biti pšeč ali kolesar v Ljubljani Je precej nevarno. Tudi kolesarji nismo nedolžni vendar pa pogostokrat opažam parkiran avtombil na kolesarski stezi, skupine ki med hojo zasedejo tako pločnik, kot kolesarsko stezo, da o območjih v bližini LPP postaj ne govorim, nekateri so kot kure brez glave.
translator
# 05.04.2018 ob 12:47
Od kje ste pešci pobrali idejo, da lahko KJERKOLI po mestu hodite tako, ne da bi gledali, kje hodite? Kateri zakon vam dovoljuje brezglavo hojo po mestu? Noben.

Na javnih površinah imamo vsi odgovornost, da gledamo, kje hodimo, kolesarimo ali vozimo. Pešci pri odgovornosti za lastno varnost niste prav nobena izjema, niti v peš coni ne, ker imajo kolesarji in določena vozila zakonsko dovoljenje, da se tam vozijo, pa če vam je prav ali ne. Če sami niste odgovorni in ne gledate, kje hodite, kdo vam je kriv za to, kolesarji ali dostavna vozila? Ste bebci ali ljudje z očmi in možgani? Navsezadnje, če ne gledaš, kje hodiš, se lahko zaletiš tudi v kandelaber ali v drugega pešca. Bodo za to spet krivi kolesarji?
21.12.2012
# 04.04.2018 ob 21:52
No ja, kolesarji brez bontona res ne spadajo v peš cono.
fritaja
# 04.04.2018 ob 15:55
Auč... Upam, da Janković ni prebral te novice.
QUENDI
# 04.04.2018 ob 10:48
....smešno.......lahko poiskusijo z par-nepar glede na letnico roijstva.....
ronzi
# 04.04.2018 ob 22:16
Če bi bil brez vesti,bi mel na grbi že 2 ducata pešcev in ducat kolesarjev,ker preprosto se očitno narodu hebe za lajf.....
Pa mi ni škoda pleha,sam kaj se to dogaja je res preseglo vse meje dobrega okusa....
Najraje pa ustavim starejšim ljudem ter mladim mamicam,ker le ti skupini pešcev se vsaj zahvalita pa običajno se prepričata o varnem prehodu čez cesto....
Vsi ostali pa prek ceste kot kure brez glav....
Če ne verjamete,v mariboru na glavnem trgu je še kako lep primer neotesanosti...
jgjg
# 06.04.2018 ob 12:28
Kolesarji, slovenski in češki, dobro vedo, kaj lahko, kje lahko,
samo jim ni potrebno voziti po pravilih, pa se obnašajo kavbojsko
in si vse dovolijo (po levi strani, po pločniku, po klančini za invalide,
po prehodu za pešce - štirikrat narobe), da pa zvonijo po conah za
pešce in divjajo, pa ni nič novega.
Kaj pa uporabniki rolk in rolerjev ?? Tudi oni niso angelčki.
translator
# 05.04.2018 ob 19:46
A kot pešec tudi pozvoniš drugemu pešcu, da se ti umakne?

Za tiste, ki med hojo buljijo v mobitel, namesto da bi gledali, kje hodijo, bi še pešci potrebovali zvonce, ne le kolesarji.
davy1199
# 05.04.2018 ob 13:05
Da se pa po centru ljubljane v PEŠ coni vozijo avtomobili pa nobenega ne moti. Ker avto je svetinja za povprečnega slovenca.
translator
# 05.04.2018 ob 12:54
In zakaj kolesar v pešconi ali kjerkoli drugje ne bi smel pozvoniti človeku, da se mu umakne? Saj zato imamo zvonce na kolesu! Nič vam ni prav: če z zvoncem pozvoniš in opozoriš pešca, da hočeš mimo, mu ni prav. Če se mimo zapelješ tiho, da ga ne bi zmotil pri globokem meditiranju pred izložbo, mu pa ni prav, zakaj mu nisi pozvonil.

Pešci, navadite se, da v nobenem mestu ne obstaja nobena cona, namenjena izključno temu, da kot brezglave kure tavate naokoli, buljite v mobitele ali izložbe, hodite pa cikcak.
kreden2
# 04.04.2018 ob 19:43
Pri nas je problem, ker smo na cestah in pločnikih v glavnem sami nevrotiki.
Bakatigauturi
# 04.04.2018 ob 19:09
v urejenih mestnih središčih so za kolesarje namenjene označene poti,bozijo se pa kljub temu izven svojih koridorjev in ogrožajo pešce
uiophjk
# 04.04.2018 ob 16:25
Pravila glede vožnje s kolesom po peš conah so različna. V Sloveniji smeš. V Nemčiji ne smeš, če ni eksplicitno dovoljeno. Urep sam po sebi ne bi bil problematičen, če bi bi bilo okoli peš cone dovolj kvalitetnih kolesarskih stez. Pa jih ni.

Tudi v Ljubljani je območje za pešce obkroženo s cestami, kjer je vožnja za kolesa prepovedana: Aškerčeva, Zoisova, Karlovška, predor, do nedavnega tudi Slovenska. Tovrstne omejitve bi prečkanje centra s kolesom praktično onemogočile.

Poleg tega: Zakaj lahko stanovalci ali uslužbenci dobijo dovolilnico za avto, ne pa za kolo? Avto lahko nemoteno zapelje skozi skupino turistov? Meni vse skupaj deluje bolj kot iskanje grešnega kozla v neki manjšini (kar kolesarji v Pragi žal so).
zeuss-zeng
# 04.04.2018 ob 14:40
Praga središče mesta zapira za kolesarje. Razlog: varnost pešcev.
---------
pravilno : šele ko se vzpostavijo kolesarske steze, ki se ostro ločijo od peš poti je možno dovoliti vožnjo kolesarjem .- drugače je zmeda - prihaja do nekontroliranih trkov itd ... Red mora biti ...
frgo
# 04.04.2018 ob 10:48
Izgleda, da je dozorel čas, da na kickstarterju začnem pobirat prispevke za svoj teleporter. Skica in opis delovanja sta že pripravljena.
subcomandante
# 06.04.2018 ob 08:01
Zmagovalci so kolesarji, ki se vozijo po sredini magistrale ob kateri poteka kolesarska steza.
lovetotravel
# 05.04.2018 ob 18:29
lani sem bila prvega maja v Pragi. Središče mesta je bilo neznosno polno. Veliko preveč za moj okus. a ko si pete odnesel le malo stran, torej tja, kamor turistične agencije ne vlačijo svojih hord, si se lahko mirno sprehajal, tudi povsem sam.
Prizadet
# 04.04.2018 ob 17:11
Čez kakih sto let, ko bodo mesta zgrajena tako, da bo prostor za avtomobile, avtobuse, pešce, kolesarje in tramvaje bomo izumili nov način premikanja in spet bo problem :)
Vipavec
# 04.04.2018 ob 16:30
Kolo je po nekaj vrčkih odličnega češkega piva nevarno pešcu...
Tako da pametna zapora za kolesarje in upam da sledi še omejitev avtomobilov.
anny22
# 04.04.2018 ob 15:57
Med 10. in 17.uro je največ turističnih skupin v centru mesta. Poleg omenjenih razlogov nočejo tvegati tožb zaradi poškodb.
prizemljen
# 04.04.2018 ob 13:59
Gaius Julius

Peš cona je peš cona, če pa je zaprta samo za motorni promet je zaprta samo za motorni promet.
Naj pa tule omenim eno manjše mesto; Chamonix. Kar poskušajte se po tamkajšnji peš coni peljati z biciklom. Prometne policije in redarjev je vedno dovolj. Če boste imeli srečo, jo boste odnesli z opominom, sicer je blokec za kazni vedno pri roki.
V peš coni, čez prehod za pešce (za pešce!) po pločnikih itd. se kolo lahko potiska, ne pa se vozi z njim.
POLDI
# 07.04.2018 ob 11:02
Nesporno, čeprav politično nekorektno, dejstvo je, da so kolesarji objektivno in istočasno najbolj ranljivi in najbolj brezobzirni udeleženci v cestnem prometu. Zakaj ranljivi? Niso v kovinskem oklepu, a razvijejo razmeroma velike hitrosti. Zakaj brezobzirni? Ker se jih večina ne zaveda, da upravlja s potencialno nevarnim sredstvom.
soc
# 06.04.2018 ob 11:15
Hvala bogu, vsaj nekje podivjani kolesarji niso zaščiteni kot kočevski medved. MOL?
pjandura
# 05.04.2018 ob 15:06
Pa še malo nažgan (kar v Pragi itak si) da se opotekaš tam okrog, zna biti kar tečno ti kolesarji.
galoper
# 05.04.2018 ob 12:48
@ren # 04.04.2018 ob 11:59 Bo treba v predpise pogledati in preveriti kaj je prehitevanje in kaj vožnja mimo za različne udeležence v prometu.
V Pragi sem srečal tudi 'rikšo', ki je bila očitno v fazi preizkusa.
Bakatigauturi
# 04.04.2018 ob 19:10
vozijo
K_ris
# 05.04.2018 ob 18:14
@translator

In zakaj kolesar v pešconi ali kjerkoli drugje ne bi smel pozvoniti človeku, da se mu umakne? Saj zato imamo zvonce na kolesu! Nič vam ni prav: če z zvoncem pozvoniš in opozoriš pešca, da hočeš mimo, mu ni prav. Če se mimo zapelješ tiho, da ga ne bi zmotil pri globokem meditiranju pred izložbo, mu pa ni prav, zakaj mu nisi pozvonil.


A kot pešec tudi pozvoniš drugemu pešcu, da se ti umakne?
istanbul
# 04.04.2018 ob 23:10
Naj ga raje zapre za turiste
Bivši uporabnik
# 04.04.2018 ob 19:26
Rešitev je enostavna. V peš conah kolo ob telesu . :-)
No, dejansko tam ker ni kolesarskih stez lahko kolesarji hodijo peš. Pešci tudi ne upoštevajo kolesarskih stez, sožitje je potrebno
vrtojb5
# 04.04.2018 ob 14:24
Hahahhahaha pravilno
Grob
# 05.04.2018 ob 01:17
Super.. Edino pravilno.. V Ljubljani na tisti slovenski ulici sem pred enim mesecem ali dveh sprehajam z vrečko vročih kostanjev iz Prešernovega tromostovja in se sprehajam in gledam v izložbe trgovin in mi nek trenutek z hitrostjo tik pred nosom mimo švigne kolesar... Mislim halo?!!! Grozni občutki.. Pred tem dogodkom sem se kar fletno počutil nato sem bil pa se vsaj eno naslednjo uro pod temi grozni mi občutki sistem "kaj pa če bi bil 15 centimetrov bližje njega?!" mislim priletijo lahko kolesarji neslišno vsak trenutek iz katerekoli smeri... Zvonca itak ne uporabljajo a hkrati so neslišni... Stokrat bolj varno je prečkati cesto.... Ker avto slišiš in ko se odločiš prečkati cesto samo pogledaš levo in desno in če nikogar ni si varen in greš preko... Pri kolesarjij pa se lahko brezskrbno sprehajaš po pločniku pa ti lahko vedno neslišno agresivno pred nosom švigne brezobziren nor kolesar.. Kot rečeno redki kolesarji so dovolj obzirni da uporabijo zvonec in se prepričajo da se pesci zavedajo kolesarjev prisotnosti.. Pešci ne hodimo s 1000 očmi na telesu gledajo v izložbe trgovin. Imam pesci le in zgolj en par oči.. . Človeške oči niso sposobne vsak trenutek zaobjemati 360 stopinj razgleda na okolico... Kaj tukaj ni jasno nekaterim agresivnim kolesarjem.. Zakaj je sploh možno kupiti kolo brez luči in zvonca?!!
Tomazzzinho
# 04.04.2018 ob 18:01
Očitno imajo preveč čist zrak, pa hočejo zatreti kolesarje. Imajo pač svojo logiko. Upam, da Ljubljankoviću ne padlo na misel kaj tako butastega (ne bi bilo pa čudno).
Gaius Julius
# 04.04.2018 ob 11:01
No, to pa je nova definicija neumnosti. "Neumen kot praški župan" bo mogoče rek prihodnjih generacij.

Ne vem no, če so problem kolesa v peš coni, pa zarišite kolesarske steze...

Niti mi ni jasno, v čigavem interesu je to. Kateri lobi profitira od tega? Avtobusi? Res ne razumem...
zeuss-zeng
# 04.04.2018 ob 14:42
Za tiste, ki ne vedo, kaj kolesarji iščejo v peš coni:

32. člen Zakona o pravilih cestnega prometa
(območje za pešce)
(uradno prečiščeno besedilo
------------
je pač treba spremeniti zakon saj ga povozil čas ...
nikhrast
# 04.04.2018 ob 17:44
Dvjanje s kolesom, to je problem.
Drugače pa starejši s palicami in walkerjem zavzamejo tudi precej prostora.
Kaj pa invalidi ki drvijo okoli s svojimi vožički, kaj pa otroški vožički, ponekod dvojčki notri, skoraj meter široki.
Kazalo