Prevozna sredstva
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.8 od 38 glasov Ocenite to novico!
Italijanski državni prevoznik Trenitalia bo na relacijo poslal dva vlaka na dan. Foto: Reuters
Trenutno se poskušajo uskladiti predvsem to, da bi imel vlak čim boljše povezave do letališča v Ronkah ali da bi vsaj en vlak na dan tja neposredno tudi peljal. Foto: Reuters

Dodaj v

Prvi vlak naj bi iz Ljubljane proti Trstu in Benetkam oddrdral septembra

Te dni potekajo aktivni dogovori s pristojnimi službami na italijanski in slovenski strani
13. februar 2018 ob 18:50
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Septembra se potnikom vendarle obeta nova železniška povezava, ki se napoveduje že nekaj časa. Vlak bi po načrtih vozil iz Ljubljane mimo Trsta in njegovega letališča do Benetk.

Italijanski državni prevoznik Trenitalia bo na relacijo poslal dva vlaka dnevno, potnikom pa bi lahko bilo na voljo tudi novo postajališče ob tržaškem letališču v Ronkah, katerega odprtje je napovedano za 19. marec.

O načrtovanju nove povezave smo poročali že lani, niso pa še bile znane podrobnosti ali časovnica projekta.

Pomočnik direktorja Slovenskih železnic (SŽ) Miloš Rovšnik je zdaj dejal, da glede povezave med slovensko prestolnico in eno najpomembnejših evropskih turističnih destinacij, ki velja tudi za pomembno prometno vozlišče, poskušajo s Trenitalio in drugimi uskladiti predvsem to, da bi imel vlak čim boljše povezave do letališča v Ronkah ali da bi vsaj en vlak na dan tja neposredno tudi peljal.

Na SŽ-ju so pojasnili, da te dni potekajo aktivni dogovori s pristojnimi službami na italijanski in slovenski strani za izvedbo projekta. V teku je tako pridobitev homologacije elektromotornih potniških garnitur italijanskega prevoznika za uporabo na čezmejni povezavi.

V luči teh postopkov vzpostavitev prometa na SŽ-ju predvidevajo septembra. "Govorimo o delovnem datumu 9. september, ki pa ga bomo potrdili do konca februarja v obliki sporazuma," je pred dnevi za Radio Koper napovedal Rovšnik, ki je dodal, da so od italijanskih kolegov dobili zagotovila, da bi vožnja vlakov res lahko stekla v devetem mesecu leta.

Danes tja le s prestopanjem
Na SŽ-ju so sicer spomnili, da železniška povezava na tej relaciji obstaja že danes, vendar s prestopi preko Opčin do Trsta in od tam naprej po Italiji. Trenutna storitev prek Opčin in avtobusnega transferja naprej na železniško postajo v Trst stane devet evrov in to bodo na SŽ-ju imeli tudi za izhodiščno ceno za povezavo med Ljubljano in prestolnico Furlanije - Julijske krajine.

Po Rovšnikovih zagotovilih je za novo železniško povezavo veliko zanimanja tudi med turističnimi agencijami v Sloveniji in Italiji. Italija je največji emitivni trg slovenskega turizma, povezave s sosednjo Italijo, z izjemo cestnih, pa so slabe. Letalske povezave ni, železniška pa za zdaj obstaja zgolj s prestopanjem.

T. H.
Prijavi napako
Komentarji
pajcevina984
# 13.02.2018 ob 19:23
In kdaj bomo dočakali solidno povezavo: Ljubljana - Koper in solidnejši vlak, ki bo v Koper prišel v eni uri in pol ne pa da se cjaziš do Kopra tudi dve uri in pol, ali celo več. Pogrešamo tudi Wifi računalniški signal. Tele slovenske železnice so obstale na ravni 60 in 70 let prejšnjega stoletja. Le, kaj si mislijo tuji turisti, ki potujejo iz Ljubljane v Koper in nazaj v Ljubljano. Preprosto človek ne more imeti prijaznih besed za Slovenske železnice........
pazi_mina
# 13.02.2018 ob 19:03
Oddrdral iz ljubljane...najprej sem prebral oddirjal iz ljubljane, pa sm se skoraj zadavu od smeha
Kapitan Kljuka
# 13.02.2018 ob 19:52
Slovenske železnice so tako predpotopne, da mi je sčasoma zadeva postala že kar zanimiva. Stvar izgleda, kot da bi se v kak časovni stroj usedel, tako da sem vožnjo z njimi začel dojemati kot svojevrstno zabavo in doživetje!
politik kritik
# 13.02.2018 ob 19:11
V Benetkah pa se hvala bogu začne železniška Evropa. Nizkocenovni Italijanski železniški prevoznik Italo te s 300 km/h popelje za 10 do 20 eur v Rim, Milano, Paris, London itd.
kučkučki
# 13.02.2018 ob 20:51
če bi slovenski vlaki vozili na tej relaciji bi vožnja Ljubljana - Benetke trajala 7 dni :)
Mefisto
# 13.02.2018 ob 22:01
Italijanske potniške garniture so verjetno prenapredne za naše strokovnjake na SŽ, zato pa traja homologacija tako dolgo.

Verjetno se se tudi dolgo čudili, kaj za vraga pomeni oznaka WI-Fi.
politik kritik
# 13.02.2018 ob 19:19
Veliko pa bo s tole povezavo nasrkal tudi Brnik. Iz Ljubljane se bo očitno z javnim prevozom dalo bolj enostavno zapeljat do Ronk in Beneškega Marca Pola, kot pa na Jožeta Pučnika.

Jah je že tako da včasih bi moral tudi lastnik letališča kaj investirat v infrastrukturo, ne samo čakat na državo, da pade kaj z neba.

Fraport, ki poleg Ljubljanskega letališča upravlja tudi s Frankfurtskim, vem da ima železniško postajo tik pod Frankfurtskem letališkim terminalom, kjer ustavi celo vsakodnevno vlak iz Ljubljane. Ne vem zakaj mislijo da bi bilo v provincah kaj drugače.
mare008
# 13.02.2018 ob 20:05
Dajte prebrat clanek do konca predenj komentirate. Vlak bo sel iz lj, mimo Trsta, do Benetk. Kot jaz razumem, ne bo sel v Koper in bo dalec stran od drugega tira. Bo pa ta linija hud udarec za brnisko letalisce, ker bo zblizala Ronke z Ljubljano.
JBT
# 13.02.2018 ob 21:35
Morajo pridobiti homologacijo. Po birokratsko in počasi....
A te stare kripe, ki vozijo po Sloveniji pa imajo homologacijo?
lumpacius
# 13.02.2018 ob 21:26
Aleluja! Končno!
V stari Avstro-Ogrski je vozil vlak iz Trsta na Dunaj. In bil točen! Ampak, kot pravi moja teta iz Trsta, to je bilo v tistih časih, ko smo bili v "urejeni" državi. Da ne bo pomote, primerjava je namenjena Italiji!
zozozo
# 13.02.2018 ob 21:28
Jah, to pa bo napredek. Članek je tako napisan, kot da ne bi Ljubljana desetletja imela železniško povezavo z Benetkami, ki pa so jo pred leti iz neznanega razloga ukinili.
topol
# 14.02.2018 ob 05:38
Vlak verjetno ne bo vozil v Trst, ker je to nazaj - ne ob poti, če se gre v Benetke in bi prineslo eno uro podaljšanja voznega časa. Homologacije so potrebne zato, ker so v različnih državah različne signalno varnostne naprave in tudi napetosti elektrike. Malo pa doda še birokracija. Res pa je, da je v preteklosti vsaka država zase razvijala železnice in tako med seboj niso kompatibilni. Denimo 50 let stara gomulka v Zagreb in Gradec ne more, v Benetke bi jo pa zaradi napetosti lahko poslali, če bi ji vgradili še italijanske varnostne naprave.
Prednost vlaka pred avtobusom je večja varnost in več prostora. Lahko sediš, hodiš, uporabljaš wc (nekateri busi jih zaklepajo, če jih že imajo) in se pelješ brez stresa (če ne zamuja).
Če bo eu čez desetletja uspela poenotiti železniško signalizacijo po vsej Evropi z enako tirno širino, bo to pomenilo veliko izboljšanje in večjo konkurenčnost nasproti cestnemu tovornemu prometu.
scissor
# 13.02.2018 ob 23:06
Ko se bo dalo peljat po železnici s hitrostjo med 200 in 250 km/h pol, no pol bo to novica in seveda tudi veliko več ljudi na vlakih...ma dokler se bomo guncali 80 km/h pa ne vidim razlog za veselje.
gruzinec
# 13.02.2018 ob 22:14
Aleluja, še se dogajajo čudeži...čeprav se moram jutri zjutraj ornk uščipniti in še enkrat poiskati ta članek...

Sicer je pa res, da se nimajo nič za hvaliti s tem, ker je bila prava sramota, da s sosednjo državo nimamo direktne vlakovne povezave, ki je obstajala že pred 150 leti...

Pa tudi s tisto kvazi povezavo do Opčin se jaz ne bi hvalil..za nekoga ki ima zelo rad vlak in nostalgijo avanturističnega potovanj, že za povprečnega sodobnega popotnika pa predolgo in prekomplicirano za tisto majhno razdaljo..kaj še za kakšnega ki je vajen TGV in podobnega..

No, pa vseeno, super ...!
benonovak
# 13.02.2018 ob 19:34
Prvi vlak po drugem tiru?
Lupo
# 14.02.2018 ob 09:50
Trenitalia bo na relacijo poslal dva vlaka dnevno

ima kdo podatek koliko vlakov je vozilo leta 1858?
Freezer91
# 14.02.2018 ob 07:23
Kar se homologacije tiče...preden pišete kar nekaj se je dobro pozanimati.
Garniture, ki naj bi vozile čez mejo (španskega proizvajalca CAF, v lasti dežele Furlanije), homologacijo za Slovenijo že imajo. Zapletlo pa se je čisto drugje. Furlanija ima v lasti 8 garnitur serije 563 (že od 2015) in 4 nove garniture serije 564, ki lahko vozijo tudi v Avstrijo (delujejo tudi na izmenični tok). Za 10. junij je bilo planirano, da bi vse štiri že imele uporabna dovoljenja, homologacije itd. in bi prevzele progo med Vidmom in Beljakom. S tem bi Furlani imeli 12 garnitur, s katerimi bi pokrivali vse linije, torej tako Beljak, Ljubljano kot tudi regionalne vlake po Furlaniji.
Težava je nastala s homologiranjem teh štirih novih garnitur, saj še niso končale testiranj, v Avstriji delajo ogromno težav in zato so morali na njih spremeniti programsko opremo. Torej garniture z 10. junijem še ne bodo v prometu, zato Furlanom ne ostane drugega kot 8 starejših garnitur, kar pa ni dovolj za pokrivanje Ljubljane in še cele Furlanije. Zato je prišlo do zamika datuma, z našimi železnicami nima to nobene zveze.

Kar pa se tiče ukinitve nekdanje povezave LJ - Benetke, gre to na račun muhastih Italijanov. Tudi Avstrija nekaj časa sploh ni imela druge dnevne povezave z Italijo kot avtobus avstrijskih železnic. Pravzaprav je mali čudež, da so se sedaj SŽ uspele dogovoriti z italijanskimi DRŽAVNIMI železnicami (ne bi rekel tega, če bi bil prevoznik na italijanski strani meje kakšen privatnik kot je npr. deželna družba FUC, ampak več kot očitno bo to državna Trenitalia.)
daryankoff
# 14.02.2018 ob 00:22
@zozozo
Takrat je še vozil do Budimpešte in to je glavni razlog, da je bilo na vlaku več turistov.
interista93
# 13.02.2018 ob 21:33
ampak še vedno je dobršen del skozi slovenijo.....tako da bo tam tam....
Band3
# 13.02.2018 ob 20:24
V Benetkah pa se hvala bogu začne železniška Evropa. Nizkocenovni Italijanski železniški prevoznik Italo te s 300 km/h popelje za 10 do 20 eur v Rim, Milano, Paris, London itd.

Italo je izkopal polmilijardno luknjo in ga je prevzel en ameriški hedge sklad. Kmalu bo 10-30 € samo še najem drezine.
johc
# 15.02.2018 ob 09:48
če se iz SZ Slovenije greš v Trbiž pustiš avto zastonj na pokritem parkirišču in se pelješ v Benetke za 21 € s prestopom v Udinah...vlak urejen čist, zamude niti sekunde...vlak boljše kvalitete kakor Siemens, gretje in hlajenje deluje, ergonomija sedežev pa tudi ne ravno dobra...med sedežni prostor večji...v Benetkah si v dobrih 3 urah
Banban
# 14.02.2018 ob 21:37
Hvala za razlago. Venezio sem kar pogresal, ravno pravo uro je vozil. Koncert na Metelkovi, se drink ali dva pa domow. Simplon pa me je nekajkrat prav v Pariz peljal, s prestopom v Lozani. 16,15 je odpeljal s Postojne....
Freezer91
# 14.02.2018 ob 21:12
@Banban
Ne. Vlak, ki je vozil okrog 2h zjutraj, je bil nočni EuroNight vlak "Venezia", ki je vozil med Budimpešto in Benetkami ponoči, s spalnimi in ležalnimi vagoni ter direktnimi vagoni do Bukarešte.
Omenjeni EuroCity "Goldoni" je vozil to relacijo, prek Zagreba, podnevi, a je vozil le kakšno leto ali dve. Bil je sestavljen iz petih FS vagonov, brez jedilnega.
Bolj tradicionalen vlak na tej relaciji je bil legendarni InterCity "Drava", ki je bil za svoje čase pravi luksuz z modro-belimi klimatiziranimi madžarskimi vagoni in restavracijo. Vozil je najprej prek Pragerskega - Čakovca - Murakeresztur-a, po odprtju hodoške proge leta 2001 pa je bil preusmerjen na Hodoš.
Simplon Express je bil hrvaško-slovenska kompozicija in je vozil na relaciji Zagreb - Ženeva. Bil je v bistvu fosilni preostanek nekdanjega JŽ Simplon Express-a, ki je povezoval Beograd in Paris.
Freezer91
# 14.02.2018 ob 13:52
Italijanski vlak je nazadnje vozil v Slovenijo okrog 15 let nazaj, ko je bil EC vlak Goldoni na relaciji Benetke - Budimpešta sestavljen iz 5 italijanskih vagonov. Takrat so se na meji še menjale lokomotive. Je pa še ne tako dolgo nazaj naš Pendolino vozil do Benetk kot EC Casanova, po italijanskih tleh ga je vozilo osebje Trenitalie.
Kar se novih povezav tiče, pa bo prevoznik na slovenskih tleh SŽ, torej strojevodja in sprevodnik bosta naša. Garnitura pa tudi ni v lasti Trenitalie, temveč dežele Furlanije - tudi glede tega so se par let nazaj pri sosedih zelo kregali.
Sicer pa je tako ali tako precejšen del voznega parka SŽ italijanske izdelave ;) ;)
Freezer91
# 14.02.2018 ob 12:49
@nutcracker
nekaterim pač ni prioriteta hitrost, temveč kaj drugega.
Vlak pa je nazadnje vozil v Slovenijo pred manj kot 10 leti...kje si dobil 80 let?
Dajo
# 14.02.2018 ob 09:56
Ne v Trst no samo ovinek brezpotreben. Vozite v Benetke ali vsaj do Monfalcone.
zozozo
# 13.02.2018 ob 23:10
@daryankoff - Ne vem, če je res, da je bil ta vlak kaj posebej slabo zaseden. Vsakič, ko sem se peljal z njim, je bilo kar precej ljudi. Je pa res, da sem se peljal v sezoni, in so bili predvsem turisti. Ampak turistov je zdaj še dosti več, kot jih je bilo takrat.
tone7
# 15.02.2018 ob 21:21
Kaj bo to muzejski vlak??

Da nam ni Avstroogrska zgradila železnico, jo še danes ne bi imeli..
miha-kolbanar
# 15.02.2018 ob 18:10
Oddrdral, hehe, vsaj enkrat ustrezen opis potovanja na naših železnicah.
mikic007
# 14.02.2018 ob 11:34
Ma kakšen vlak na Brnik no. Sedaj te goopti pobere ob katerikoli uri dneva za 9e na domu in dostavi na Brnik. Vlak bi bil morda 3e, ampak a bo na pol ure? Boste šli 4 ure pred letom na Brnik za teh 6e? A za karto za letalo ste dali 150.. Morda res ni prestolnice brez železniške povezave do letališča, a tudi prestolnic z manj kot 300000 prebivalci je malo.

Res vas ne razumem, čemu vam je potreben vlak do Brnika. Že ta v Trst in Benetke ne no služil transferjem do letališč ampak turizmu med mesti. Sem šel pred 10 leti ob 2 zjutraj, da sem bil še mi zdi ob 9 na letališču, potem pa čakal do 15 na letalo. Cena se mi zdi 15e, za ta denar pa me že danes prepelje kdo drug, če štejem še 5e za mestre - VCE...
heavyd
# 14.02.2018 ob 11:28
do septembra je še daleč... mi smo pa slovenija.
M_&_M
# 14.02.2018 ob 10:46
@solovinko
ti res nikol čez planke svojga dvorišča ne pogledaš. Že lep čas vozjo avstrijske Žive po naših tirih in naše po avstrijskih. Francoski TGV pelje vse do Milana. Enako lahk v Milanu vidš vlake Deutsche Bahna, pa Italija sploh ne meji na Nemčijo. Stvari morjo v to smer, ne pa nenehno menjanje lokomotiv koj k se meja prestopi.
royayers
# 14.02.2018 ob 10:20
Pa imajo italijani tako pocasne vlake, da bodo hendlali nase tire?
daryankoff
# 13.02.2018 ob 22:50
Je že vozil vlak na tej relaciji in bil slabo zaseden. Vožnja do Benetk bo trajala enostavno predolgo, infrastruktura na tej relaciji je bolj slaba, predvsem na slovenski strani. Na tej relaciji je močna konkurenca s Flixbusom in Gooptijem. Povezava do tržaškega letališča tudi ni nek magnet, Trst ima bolj malo letov, samo tri neitalijanske povezave.
commodore
# 13.02.2018 ob 21:02
za turiste je prov nostalgično doživetje popotovanje s gomulko ali kanarčkom :) tudi španka na avtovlaku je izredno zanimiva zaradi svojega vpitja, če pa še reagana srečajo na pol poti je pa sploh terna :)
ivod
# 19.02.2018 ob 11:55
kaj pa vlaki Maribor > Dunaj ??
zapravico
# 15.02.2018 ob 08:18
Zelo bi bil vesel,če bi imeli hitri vlak do Portoroža,ampak da pride tja v pol ure
Banban
# 14.02.2018 ob 19:31
freezer, a je vlak o katerem govoriš iz Ljubljane proti Benetkam vozil okrog 2.00 zjutraj? Bol mi je v spominu ostal simplon expres? ki je vozil okrog 15.00 iz lj, in je peljal do Lozane, kjer si lahko prestopil na TGV.

@politik kritik, o čem ti govoriš? Med Italijio on Londonom ni direktnega vlaka,
prizemljen
# 14.02.2018 ob 11:35
Dajo
do Tržiča.
butara86
# 14.02.2018 ob 09:12
sej je prav da je to ''udarec'' za brnisko letalisce. Prej bi razmisljali o zelezniski povezavi z ljubljano.. mogoce bodo pa sedaj!

nobena resna drzava si pac ne dovoli ne imeti zelezniske povezave od letalisca do glavnega mesta!
Ejga
# 15.02.2018 ob 07:31
GoOpti pa v jok !
nutcracker
# 14.02.2018 ob 13:04
@Freezer91
Ma hecam se malo (ali pa tudi ne) - mislim na italijanski vlak, ne mislim JŽ oziroma SŽ. Mislim na tiste vlake pred in med drugo sv. vojno, katere naši dedje in babice iz primorske niso imeli ravno radi...
DXM
# 14.02.2018 ob 01:19
Ne bo zaživelo, ker pot traja 4 - 5 ur minimalno, s kombijem pa verjetno do Benetk pod tremi urami. Gre bolj za ekonomsko ekspanzijo Italjanov, kot karkoli drugega.
macupicu
# 14.02.2018 ob 20:58
Dvakrat bo pripeljal v Ljubljano, čez noč ga bodo grafitarji popackali do neprepoznavnosti in nikoli, nikoli več v Slovenijo...
nutcracker
# 14.02.2018 ob 11:39
Ljubljana - Ronchi z avtom 1:20, max 1:30 lepe vožnje. Z vlakom 3:30? Enkrat dnevno?
Ljubljana - Benetke za avtom in parkiranjem max 2:30 kar omogoči enodnevno izlet ali hiter prihod/odhod na Marco Polo. Z vlakom 4:30?

Naj štejejo potnike med Slovenijo in Trstom. Prvo da pride do Opčin, potem pa cjazenje do Trsta - peš bi prišli hitreje...

Tukaj ne gre za noben ekonomski interes, 100% je ta linija nerentabilna. Gre za povratek italijanskega imperializma, po osemdeset letih bo Ferrovie dello Stato (FS), danes Trenitalia ponovno vozili v Sesano, Divaccio, Postumio, vse do Lubiane. :-)
solovinko
# 14.02.2018 ob 07:04
A sploh berete....njihov vlak ne bo vozil po našem območju
Kazalo