Izbor avtomobilnost

Poudarki

  • Sistemi v avtomobilu zaznajo, kdaj postanete nezbrani
  • Simbol za kavo je jasen znak, da morate ustaviti vozilo in se odpočiti
Sistem za zaznavanje utrujenosti voznika bo kmalu postal obvezen del opreme novih avtomobilov v Evropi. Foto: Volvo
Mnoge avtomobilske raziskave kažejo, da je kar pet do 25 odstotkov prometnih nesreč povezanih z utrujenostjo voznika. Foto: MMC RTV SLO/MMC
MMC RTV SLO/Sistemi za prepoznavanje utrujenosti voznika postajajo vse bolj napredni. V sodelovanju z drugimi asistenčnimi sistemi pa bodo znali preprečiti čelno trčenje, ki je pogost tragičen pojav, ko nekdo zaspi za volanom.

Dodaj v

Simbol za skodelico kave v vozilu vam lahko reši življenje

Tehnika: Elektronski sistem za ugotavljanje utrujenosti
17. avgust 2018 ob 07:18
Ljubljana - MMC RTV SLO

Proti zaspanosti ne pomaga kemija, ampak zgolj in samo spanje. Počitek, pa čeprav samo za 15 minut na voznikovem sedežu. Moderni avtomobili pa že uporabljajo opomnik, ki vam svetuje, opozarja in celo ukazuje postanek.

Mnoge avtomobilske raziskave kažejo, da je kar pet do 25 odstotkov prometnih nesreč povezanih z utrujenostjo voznika. In ravno te raziskave kažejo na to, da so posledice takšnih prometnih nesreč bistveno hujše od posledic prometnih nesreč pri drugačnih vzrokih.

Zato avtomobilske tovarne v sodobne avtomobile vgrajujejo različne sisteme za zaznavanje utrujenosti voznika. Več ali manj so zasnovani podobno. Sistem prvih 15 minut vožnje voznika snema njegov način upravljanja z volanom. V teh 15 minutah se ustvari referenčna krivulja, ki je osnova za nadaljnje spremljanje voznika oziroma njegovega načina vožnje in seveda ravnanja z volanom. Če v nadaljevanju vožnje pride do odstopanj, sistem začne z opozarjanjem oziroma priporočanjem za zaustavitev vozila. Skratka ugotovi, da je voznik utrujen in mu priporoči, da zaustavi vozilo in se seveda na ta način tudi spočije. Navadno se oglasi zvočni signal, hkrati se v kombiniranem instrumentu pokaže simbol, ki vozniku priporoči, naj naredi premor. Še vedno pa je voznik na koncu tisti, ki odloča o svoji varnosti vožnje in o tem, ali bo naredil postanek ali ne.

Kmalu serijsko v novih avtomobilih
Tovrstni sistemi so v avtomobilih dobrodošli. To najbrž ve vsak voznik, ki se je vozil na daljši poti po ravnih in dolgih cestah. Monotone prometne situacije lahko voznika hitro utrudijo. Tega se vse bolj zavedajo tudi zakonodajalci, zato so pri Evropski komisiji pripravili seznam 19 tehnologij, za katere želijo, da postanejo obvezen del vsakega novega avtomobila v Evropski uniji. S tem ukrepom želijo število smrtnih primerov v prometnih nesrečah do leta 2020 zmanjšati na manj kot 15 tisoč.

Med sistemi, ki se jih omenja v poročilu in naj bi bili obvezen del vozil v naslednjih štirih letih, je tudi sistem za zaznavanje utrujenosti voznika. Prav zato danes praktično ni več avtomobilskega proizvajalca, ki ne bi posvečal pozornosti razvoju tovrstnih sistemov.

Volvovi inženirji so že pred časom razkrili, da lahko lahko njihovi celo prepoznajo in razlikujejo, če je voznik utrujen ali nepozoren, in tako lahko avtomobil prihodnosti postane še varnejši. Taki primeri vključujejo tehnologijo, ki zazna zaprte oči in to, kaj voznik gleda. Z umeščanjem senzorja na armaturno ploščo za nadzorovanje vidikov, kot so, v katero smer voznik gleda, kako odprte ima oči in tudi položaj ter kot njegove glave, je možno razviti natančne varnostne sisteme, ki zaznavajo voznikovo stanje in posledično avtomobil prilagodijo okoliščinam. To med drugim pomeni zagotavljanje avtomobila, da ne zavije z voznega pasu ali se preveč približa sprednjemu vozilu, če voznik ni dovolj pozoren. Hkrati voznika, če ta zaspi, prebudi. Prav zato, ker lahko avtomobil zazna, če voznik ni dovolj pozoren, so lahko varnostni sistemi prilagojeni učinkoviteje. Podporni sistemi avtomobila so na primer lahko aktivirani kasneje, če je voznik osredotočen, in prej, če je voznikova pozornost usmerjena drugam.

Razvoj sistemom za prepoznavanje utrujenosti in tudi drugih tehnologij, ki bodo omogočili, da voznik kljub temu, da za volanom zadrema, preprečijo vozilu, da zapelje čez sredinsko črto cestišča, ali pa se zaleti v stoječe vozilo spredaj, je še toliko bolj pomemben tudi zaradi skrb vzbujajočih podatkov o dolžini spanca Evropejcev. Raziskave so pokazale, da vsak tretji Evropejec premalo spi. Premalo spanca še kako vpliva na varno vožnjo. Utrujenost je vzrok za vsako peto prometno nesrečo v Evropi.

Zaskrbljujoči podatki raziskave
V Fordovi raziskavi je kar vsak peti voznik priznal, da je že zaspal za volanom. To je zaskrbljujoče. Zaradi neprespanosti in posledično utrujenosti voznik zaradi pomanjkanja koncentracije in počasnejših reakcij vozi podobno kot pod vplivom alkohola. In Slovenci smo po dolžini spanca na predzadnjem mestu na svetu.

Pri Fordu so zato pred časom predstavili svoj sistem za nadzor zbranosti voznika. Sistem deluje s pomočjo naprej usmerjene kamere za zaznavanje oznak na cestišču in če ugotovi nenamerne odmike vstran, prikaže simbol s skodelico kave, da opozori voznika na nujnost premora med vožnjo. Voznik je lahko izpostavljen številnim pritiskom, naj nadaljuje vožnjo – vsi bi radi čim prej prišli domov. A majhna kavna skodelica je lahko učinkovito opozorilo, da je najpomembneje na cilj prispeti varno, tudi če je treba zaradi tega prekiniti vožnjo, se malce odpočiti in si morda privoščiti skodelico kave, so prepričani pri Fordu.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
wax
# 17.08.2018 ob 07:26
Prvo na tovornjake montirat.. ;)
josh k.
# 17.08.2018 ob 07:38
Razne aplikacije na telefonih za "izboljšane" življenja in zdaj še v avtomobilih. Zmeraj bolj vodeni postajamo, naprave počasi prevzemajo odločitve kaj in kako naj ravnamo.
wta
# 17.08.2018 ob 07:59
@seven7

In? Bistvo je da si utrujen. In če si utrujen moraš dol s ceste ker ogrožaš ostale.
Muka Lesec
# 17.08.2018 ob 08:54
Največje tveganje za zaspanost je avtocesta, po možnosti taka z omejitvijo 100 zaradi varstva narave. Čez Vršič ni še nihče zaspal.
Vendar se ob avtocesti ne da kar tako ustaviti, ko te stisne.
ronzi
# 17.08.2018 ob 08:20
Najbolj se itak poudarja alkohol,ki je prisoten v 30% vseh nesreč.....res je,ta procent bk moral biti pol manjši,ampak pustmno zaj to....
Zame so utrujeni,napušeni,od tablet našopani vozniki enako nevarni kot pijani.....
Sploh pa so še tukaj telefoni,ter vse pogosteje zasloni na dotik ena izmed nevarnosti....
Da ne omenjam kako narod vozi....
stewie
# 17.08.2018 ob 08:19
Podobno obvestilo, kot lani od NIJZ, ko so poleti svetovali, kaj storiti, da ne bomo pustili otroka v avtu, ko je zunaj vroče.

Pogosto so zaradi malomarnosti neprizanesljivi vročini izpostavljeni otroci, ki jih starši pozabijo ali pustijo v jeklenih konjičkih. Ker so incidenti tako pogosti, so se na NIJZ odločili, da napišejo nekaj priporočil, kako ne pozabiti otroka v avtu. Opozarjajo, da »nikoli ne puščamo nikogar v zaprtem, parkiranem avtu niti za minuto« in naj se »otroci ne igrajo v avtu«. Starši naj bi otroke najpogosteje pozabili zaradi sprememb urnikov, počitnic ali obilice stresa.
»Na sedež poleg otroka položimo predmet, ki ga bomo potrebovali takoj ob prihodu na cilj«, pri tem pa moramo biti pozorni, da se otrok s predmetom med vožnjo ne bo poškodoval, svetuje inštitut. Dodaja, »da si na telefonu pripravimo opomnik, da moramo otroka pustiti v varstvu«, vsekakor pa moramo »pred zapuščanjem avtomobila odpreti zadnja vrata in preveriti, ali je otrok na zadnjem sedežu«. Otroke naj bi bilo namreč težko opaziti, saj so čisto tiho, ker spijo ali kaj zbrano opazujejo.
tulumba
# 17.08.2018 ob 08:12
Raje bi imel kavomat v avtu za coffee break....torej kavni zlom.
stewie
# 17.08.2018 ob 08:47
Se strinjam, gesan.
Če te ustavi policija in ti začnejo naštevati vse možne prekrške, ki da si jih storil, se ti kar izgovarjaj na politike, da so krivi, da voziš pod stresom. In da naj kar njim pošljejo tvoje kazni. Morda pa še celo deluje, odvisno od policista, denimo, kateri stranki pripada oz. mu je blizu.
Hijena
# 17.08.2018 ob 08:07
Okrog martinovanja bo pa alkohol označen kot najbolj pogost vzrok najhujših prometnih nesreč
oziris.va
# 17.08.2018 ob 07:42
Kdaj bodo avti sami vozili, da ne bo potreba po šofiranju? Potem ni potrebe niti za simbol kave.

Še (naj)boljša rešitev pa bi bila teleportacija, saj bi lahko prispel v nekaj minutah (ali sekundah) na cilj. Potem bi odpadlo vse, kar je danes potrebno za transport.

No, mogoče le tiste največje zadeve bi bilo potrebno še vedno transportirat po kopnem, zraku ali vodi ...
Binder Dandet
# 17.08.2018 ob 09:08
Vse živo bi uvedli, samo preverjanja vseh znanj vsakih x let ne.
Bivši uporabnik
# 17.08.2018 ob 09:00
Takole na splošno, zadnje čase je v tujih in domačih občilih precej o tem, kako zelo pomembno je za ljudi spanje, dovolj spanja, usklajenost ure z naravnimi ritmi itd. Predlog: naj v EU uvedejo praznik spanja. Tisti dan bi vsi imeli plačan dopust, saj bi bil državni praznik, večer pred njim pa bi nam predsednik države ali pa vsaj novinar v Odmevih zaželel, naj praznik čim prijetneje prespimo ...
zapravico
# 17.08.2018 ob 08:28
Ko je voznik zaspan tudi tega simbola ne bo videl
Lightning
# 17.08.2018 ob 09:42
Jaz sem si to opozorilo v avtu kar ugasnil, ker začne nadležno piskat. Saj pa vsak normalen človek ve, kdaj rabi pavzo - ne rabi mu tega računalnik govorit. Odvisno je tud od dnevnega razpoloženja, včasih lahko vozim 3 ure hkrati np, včasih pa še uro težko zdržim.

lp
cvirn1
# 17.08.2018 ob 09:47
Sistem se mi zdi dobrodošel, vendar še dokaj nerazvit. Nikoli, ko me je opozoril nisem bil dejansko zaspan, ko pa sem bil in sem potreboval počitek ter se tudi ustavil, pa nisem dobil opozorila. Morda enkrat, dvakrat, da se je ujemalo...
Skippy
# 17.08.2018 ob 09:42
Samo še več neumnosti, ki se lahko pokvarijo. Verjetno vsak človek zase ve, kdaj je utrujen in kdaj ne.
gesan
# 17.08.2018 ob 08:32
josh k.
# 17.08.2018 ob 07:38
Razne aplikacije na telefonih za "izboljšane" življenja in zdaj še v avtomobilih. Zmeraj bolj vodeni postajamo, naprave počasi prevzemajo odločitve kaj in kako naj ravnamo.
----------------------------
Res je!
Ampak, resnica zanima bolj malo ljudi!

Najmanj pač tiste, ki živijo v "lastnih" orto lažeh!
Slo_v_k
# 17.08.2018 ob 07:26
Simbol kave je prakticen, za Bavarske avte pa bi lahko uvedli simbol piva, ...vsaj v casu okoberfesta
ElTorro
# 17.08.2018 ob 11:59
Kar se mene tiče, je najboljši varnostni sistem za dolge monotone vožnje po avtocestah kombinacija radarskega tempomata in sistema za ohranjanje voznega pasu.

Za razliko od "kavice" to dejansko deluje.
malikan
# 17.08.2018 ob 11:42
Kaj pa če ne pijem kave? Naj raje prikažejo znak za posteljo.
Bivši uporabnik
# 17.08.2018 ob 09:09
Kava ni resitev. To bo zelo zavajujoce saj bodo mislili (in se sklicevali) na kavo in s strani proizvajca predpisan pocitek.
gesan
# 17.08.2018 ob 08:31
Slo_v_k
# 17.08.2018 ob 07:26
Simbol kave je prakticen, za Bavarske avte pa bi lahko uvedli simbol piva, ...vsaj v casu okoberfesta
--------------------------
Vse bodo, samo pamet ne bodo.
:)

Aja, pa saj, ljudje imajo srečo, da so izmislili pametne telefone...

Vsaj nekaj pametnega v družbi...
:)
boboman
# 17.08.2018 ob 10:30
Bravo se en clanek na temo "stating the obvious". Nebi raje kaksnega na koffeinsko odvisnot? uspesno se otepam kave z 30 let kljub temo da me vcasih se avto nagovarja nanjo - od kje mu pravica :), zakaj pa nebi bil smoke break, tea break ali pa kr break oz se bolj rest...? Zakaj coffe break?
gesan
# 17.08.2018 ob 08:36
ronzi
# 17.08.2018 ob 08:20
Zame so utrujeni,napušeni,od tablet našopani vozniki enako nevarni kot pijani.....
Sploh pa so še tukaj telefoni,ter vse pogosteje zasloni na dotik ena izmed nevarnosti....
Da ne omenjam kako narod vozi....
--------------------------------
Se popolnima strinjam!
Ampak, saj vemo to vsi, ki si ne lažemo, da policisti najraje delajo tisto kjer je najlažje kasirat!
Saj ne rečem da vedno, včasih jih tudi naženejo na ceste, da kaj počno, ampak večino časa pa prežijo na najlažji zaslužek!

So pa nekam hitro nehali trajbat o policistih, ki opijanjajo mladoletne osebe in jim dajo marice za vozit po avtocesti in med tem še druge kaznujejo... in bla bla bla.

O tem pa se očitno več ne sme govorit.
Največji problem varnosti na cestah tiči v policistih samih!
zapravico
# 17.08.2018 ob 08:25
Pa simbol počivanja
ElTorro
# 17.08.2018 ob 11:56
Sistem se mi zdi dobrodošel, vendar še dokaj nerazvit. Nikoli, ko me je opozoril nisem bil dejansko zaspan, ko pa sem bil in sem potreboval počitek ter se tudi ustavil, pa nisem dobil opozorila. Morda enkrat, dvakrat, da se je ujemalo...


Takšne izkušnje imam tudi jaz.

Če bi vsake pol ure metal kovanec, bi imel približno enako dobre rezultate....
jezevec
# 17.08.2018 ob 11:43
@gesan: "Pa ja da sem." Verjetno. Desetletje mine, nepismenost pač (očitno) ne.
Binder Dandet
# 17.08.2018 ob 11:40
@gesan:
"Potem bi vsake tolko mogli nazaj v OŠ, vsi po vrsti!

Zakaj vsi?

A bom jaz zdaj plačeval še kazen za tiste, ki delajo pizdarije?
Se hecaš?"

Osnovnošolska znanja niso življenjskega pomena.

Upravitelji vse težke mehanizacije, letal itd. imajo periodično testiranja. Samo vozniki avtomobilov ne. Sistem, ki ga imamo, omogoča, da pri 18ih naredim izpit in se prvič vsedem za volan pri 79ih. To je slab sistem. Sistem, ki ga jaz predlagam, bi periodično uvedel preverjanja znanj, s čimer bi dosegli, da bi vozniki ažurirali znanja, pravtako pa bi takšen sistem izločal voznike, ki niso več primerni z vožnjo. Narobe gledaš, da bi to bila kazen. To bi bila investicija vase in v druge.
gesan
# 17.08.2018 ob 11:08
jezevec
# 17.08.2018 ob 08:55
Hvala enako, @gesan. Vokativ ti ne gre ravno najbolje, kajne?
---------------------------------------
Pa ja da ti nisi tisti "jezevec", ki je pred kakšnim desetletjem modroval po forumu na tem portalu?!?
gesan
# 17.08.2018 ob 10:59
Binder Dandet
# 17.08.2018 ob 09:08
Vse živo bi uvedli, samo preverjanja vseh znanj vsakih x let ne.
--------------------------------------------
Potem bi vsake tolko mogli nazaj v OŠ, vsi po vrsti!

Zakaj vsi?

A bom jaz zdaj plačeval še kazen za tiste, ki delajo pizdarije?
Se hecaš?
gesan
# 17.08.2018 ob 10:52
In zdaj bodo največji bedaki najbolj pametni!
sLoVaN
# 17.08.2018 ob 09:24
Haha, ravno imam za sabo 10 dni dolgih voženj.
Vedno, ko sem sam razmišljal, da bo treba ustaviti ter malo pretegniti noge in spiti kavo, se mi je prižgalo to opozorilo.
Se pravi, da to funkcionira dobro...
jezevec
# 17.08.2018 ob 08:55
Hvala enako, @gesan. Vokativ ti ne gre ravno najbolje, kajne?
izo
# 18.08.2018 ob 08:47
če pa opozorilo vzameš resno, je pa na posamezniku.
izo
# 18.08.2018 ob 08:47
Kar se mene tiče, je najboljši varnostni sistem za dolge monotone vožnje po avtocestah kombinacija radarskega tempomata in sistema za ohranjanje voznega pasu.

Za razliko od "kavice" to dejansko deluje.

"
ko se ti začne spat, te ne bo rešil noben tempomat (sploh izven avtocest ipd) in "avtopiliot". in baj d mimo, opozarjenje deluje.
izo
# 18.08.2018 ob 08:45
Ko je voznik zaspan tudi tega simbola ne bo videl

boš ga pa še slišal, če n drugače.
zanimivo, kako reklamirajo volvo ipd, moja "drvarnica" je imelo to že nekaj let nazaj. ampak tisto ne šteje po novem.
sijoze
# 17.08.2018 ob 11:32
Kakšna kava, čajna žlička konjaka in gremo dalje.
tomsk1
# 17.08.2018 ob 11:10
Znak za luliko naj se pokaže pa bo jih 90% takoj budnih kot opoldne :)
gesan
# 17.08.2018 ob 10:58
Že, če samo pogledamo stanje naših cest, je jasno, da vsi tisti, ki so zadnjih nekaj let o tem odločali, nimajo kaj delat na pomembnih položajih kakršnegakoli odločanja.

Ampak, da bi to dojel, ne smeš bit udomačena ovca v za to namenjeni ogradi!

Se opravičujem, če sem sedaj žaljiv ampak tako pač je!
gesan
# 17.08.2018 ob 10:55
Skippy
# 17.08.2018 ob 09:42
Samo še več neumnosti, ki se lahko pokvarijo. Verjetno vsak človek zase ve, kdaj je utrujen in kdaj ne.
------------------------
Problem je v tem ,da se večina ne zaveda!
In živijo v prepričanju, da lahko s kavo to reši!?!

in tudi s telefonom...
:)

Kdo pa je lahko tako vsekan, da uporablja telefon ob vožnji?
Skoraj vsi!

Točno takšen % je tistih, ki se ne zavedajo prav nič!
galoper
# 17.08.2018 ob 13:46
Preusmerjanje voznikovega razmišljanja z vožnje na druge stvari je lahko še bolj nevarno.
gesan
# 17.08.2018 ob 10:56
stewie
# 17.08.2018 ob 08:47
Se strinjam, gesan.
Če te ustavi policija in ti začnejo naštevati vse možne prekrške, ki da si jih storil, se ti kar izgovarjaj na politike, da so krivi, da voziš pod stresom. In da naj kar njim pošljejo tvoje kazni. Morda pa še celo deluje, odvisno od policista, denimo, kateri stranki pripada oz. mu je blizu.
----------------------------
Jaz nisem kriv prav nič tistim, ki ne štekajo za kaj se pravzaprav gre!
:)
josh k.
# 17.08.2018 ob 10:33
wta

Ker ljudje očitno sami tega niso sposobni, kar potrjujejo statistični podatk. Nekateri so pač tako neumni in nesposobni, da niso sami sposobni prepoznati, da niso več dovolj zbrani, da bi nadaljevali vožnjo. Za take mora potem skrbeti tehnologija.

Neumnemu niti tehnologija ne pomaga, ker bo vozil naprej...takim patronom mora avto sam ustavit in jim kavo skuhat...
seven7
# 17.08.2018 ob 09:31
@wta

Ja itak. Očitno nisi dojel bostva. Da se mora človek naučit poslušat sebe!!!

Torej da se enkrat pojasnim.

Vcasih sem utrujen ze po dveh urah voznje in se ustavim, vcasih pa po petih urah in se ustavim...

Ker nisem vedno isto itrujen ker je odvisno kaj pocnem pred voznjo, kdaj grem na voznjo.. recimo po sihtu ali po dobro prespani noci... to jer zelo velika razlika...

In zdaj bo neka neumna elektronika dolocila kdaj sem jaz utrujen. Meumnost.
gesan
# 17.08.2018 ob 08:43
Ko bodo prasedniki odgovarjali na polno za to kar počno, potem bo več šans, da bo tudi na cesti prevladoval razum!
wta
# 17.08.2018 ob 08:00
@josh k.

Ker ljudje očitno sami tega niso sposobni, kar potrjujejo statistični podatk. Nekateri so pač tako neumni in nesposobni, da niso sami sposobni prepoznati, da niso več dovolj zbrani, da bi nadaljevali vožnjo. Za take mora potem skrbeti tehnologija.
gesan
# 17.08.2018 ob 11:05
boboman
# 17.08.2018 ob 10:30
Bravo se en clanek na temo "stating the obvious". Nebi raje kaksnega na koffeinsko odvisnot? uspesno se otepam kave z 30 let kljub temo da me vcasih se avto nagovarja nanjo - od kje mu pravica :), zakaj pa nebi bil smoke break, tea break ali pa kr break oz se bolj rest...? Zakaj coffe break?
-----------------------------
Si eden redkih, ki očitno ve, zakaj se gre!
In za to te je nek buthelj, ki nima pojma od pojmov, nagradil z minusem.

Vidiš tako je!
Odvisniki so vedno bili pretrde buče, da bi se kaj v njej drugega prijelo...vsaj pravočano.
Nekaterim pa sploh ne!

Jaz ne pijem kave na takšen način kot to počne večina.
Pijem jo samo, eč vem, da je res narejena tako kot mora bit, da jo lahko uživaš in ne da se nad kofeinom izživljaš.

In ravno v tem je keč, da večina ni sposobna ločit med uživanjem in izživljanjem!
Isto velja za pojme "izkoristiti in koristiti"

Znati uporabljati ali zlorabljati.

In tako smo tam kjer smo, da so najbolj pametni tisti, ki nimajo pojma od pojmov!
Drugače ne bi bilo vojn!
Niti žrtev vojn...
Niti toliko bede in migracij.

In glih te največje buhtljne to najbolj spet moti.

Ko pes lovi svoj rep in je vedno v zaostanku.
Kaj pa, ko si prdne v lastni ksiht?

No, to je potem to. Odvisnost od lastnega prdca!
Sandopes
# 17.08.2018 ob 10:53
Najboljse je vsakih 30 minut voznje,15 minut pocitka.
anny22
# 17.08.2018 ob 09:03
V volan bi lahko montirali senzorje, ki preko upora kože berejo tudi druge fiziološke znake...to že obstja, samo tehnologija je še malo draga. Za merjenje alkohola sicer trenutno potrebuješ izdih ali kri, ampak mogoče bi šlo tudi preko kože. Če je pod mejo, se izpiše opozorilo, če je nad mejo, avto ne vžge.
Hitro bi šli na "natakar, taksi prosim".
seven7
# 17.08.2018 ob 07:34
Neumnost. Vcasih sem utrujen po dveh urah voznej vcasih po petih.

Odvisno kaj prej pocnem.
Kazalo