Sam bi zaradi vseh naštetih prednosti takšnega karavana ali pa limuzino izbral precej raje kot vozilo SUV oblike, a po drugi strani ob vstopanju in izstopanju iz passata povsem razumem uporabnike, ki jim višji položaj za volanom pač pomeni aduta, ki prevlada nad vsemi preostalimi. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Sam bi zaradi vseh naštetih prednosti takšnega karavana ali pa limuzino izbral precej raje kot vozilo SUV oblike, a po drugi strani ob vstopanju in izstopanju iz passata povsem razumem uporabnike, ki jim višji položaj za volanom pač pomeni aduta, ki prevlada nad vsemi preostalimi. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

"Spet ta 'stereotipen' dizel v passatu," boste rekli. Ampak tokrat res ne moremo mimo dejstva, da je značilen Volkswagnov TDI eden zaščitnih znakov tega modela. In v tem primeru ne gre za kateri koli model, pač pa za enega najbolj zaželenih družinskih avtomobilov vseh časov.

Proizvedene količine passatov v polstoletni zgodovini ne štejemo v milijonih, pač pa kar po deset milijonov. In tudi v Sloveniji je bil to nekoč najbolj zaželen avtomobil srednjega razreda. Ampak tako je bilo nekoč, danes pa je stanje avtomobilskega trga nekoliko drugačno. Zaradi sprememb na avtomobilskem trgu oziroma drugačnih trendov se je z deveto generacijo passata poslovila limuzinska različica. Že od 80. let prejšnjega stoletja je karavanski passat namreč precej bolj priljubljen – mimogrede, v zadnji generaciji so prodali celo za trikrat več karavanov kot limuzin.

V primerjavi s predhodnikom se je prtljažnik povečal za 40 litrov in ima zdaj skupno kar 690 litrov uporabne prostornine. Za nameček imamo tukaj tudi nekaj priročnih elementov, na primer klasično vtičnico in še nekaj koristnih dodatkov, s katerimi lahko prilagodimo prostor in fiksiramo predmete. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
V primerjavi s predhodnikom se je prtljažnik povečal za 40 litrov in ima zdaj skupno kar 690 litrov uporabne prostornine. Za nameček imamo tukaj tudi nekaj priročnih elementov, na primer klasično vtičnico in še nekaj koristnih dodatkov, s katerimi lahko prilagodimo prostor in fiksiramo predmete. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Odločitev je torej dokaj logična, a v Volkswagnovem koncernu so v tem segmentu limuzino pravzaprav ohranili. Le treba bo pogledati k sestrski Škodi, ki bo svoj model superb še naprej ponujala kot limuzino in karavana.

Passat je konkretno večji

In ko smo že pri superbu, pravzaprav so pri Škodi dali piko na i razvoju tega avtomobila. In da je passat superbov tesen sorodnik, je zdaj očitno še bolj kot kadar koli. Pa ne le po tehničnih značilnostih, ki si jih pravzaprav v popolnosti delita. Bratsko navezo izdaja detajl dežnika v vratih, ki je do zdaj veljal za značilno Škodino "pametno" rešitev.

Notranjost novega passata je zelo premišljeno in lično oblikovana. Osrednji zaslon je s svojimi 15 palci (38,1 centimetra) primerljiv z večino zaslonov prenosnih računalnikov, in če se vam zdi prevelik Volkswagen ponuja tudi nekoliko manjšega 13-palčnega (33 centimetrov). Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Notranjost novega passata je zelo premišljeno in lično oblikovana. Osrednji zaslon je s svojimi 15 palci (38,1 centimetra) primerljiv z večino zaslonov prenosnih računalnikov, in če se vam zdi prevelik Volkswagen ponuja tudi nekoliko manjšega 13-palčnega (33 centimetrov). Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

In kaj je prva značilnost novega passata, ki jo takoj opazimo? Ta avtomobil je postal resnično zajeten po merah. Kar 14 centimetrov je namreč daljši od predhodnika, tako da njegova dolžina zdaj znaša skoraj okroglih pet metrov.

Pet metrov dolžine pomeni, da passata včasih kar s težavo spravimo na parkirni prostor, a sama dolžina pri parkiranju v resnici še ne predstavlja prevelikega izziva.

Pri vožnji se je treba še bolj navaditi teh precej dolgih previsov vozila spredaj in zadaj, kar je očitno predvsem pri manevrih na ozkih parkirnih mestih, ali pa ko želimo s prednjim odbijačem parkirati nad kakšen robnik.

Parkiranja nad robnike spredaj vsekakor ne priporočamo, če ne želite poškodovati privlačno športno oblikovanega prednjega odbijača. Passat v izvedbi R-line ima še za dodatnih 15 milimetrov znižano podvozje, kar le še potencira njegov vozniški karakter. In ta velja za pravo protiutež današnjim trendom.

Kritiki upravljanja funkcij avtomobila prek velikih zaslonov boste vsekakor pozdravili odločitev Volkswagna, da na volanski obroč vrne klasične – fizične tipke. Volkswagen je namreč dokazal, da javnost pa tudi avtomobilske novinarje posluša in je na tem mestu umaknil tiste neugodne površine na dotik in jih zamenjal s temi tipkami, ki nudijo zares preprosto in učinkovito uporabniško izkušnjo. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Kritiki upravljanja funkcij avtomobila prek velikih zaslonov boste vsekakor pozdravili odločitev Volkswagna, da na volanski obroč vrne klasične – fizične tipke. Volkswagen je namreč dokazal, da javnost pa tudi avtomobilske novinarje posluša in je na tem mestu umaknil tiste neugodne površine na dotik in jih zamenjal s temi tipkami, ki nudijo zares preprosto in učinkovito uporabniško izkušnjo. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Ni tako trendovski kot SUV-ji, se pa pelje bolje

Še pred desetletjem bi bil novi passat brez dvoma glavna avtomobilska novost leta, če ne še kaj več. Danes pa vozniki precej pogosteje posegajo po športnih terencih. V primeru Volkswagna po primerljivem tiguanu, ki prinaša nekoliko drugačne vozniške značilnosti.

SUV prinaša predvsem prednosti, ki jih ponuja višji položaj sedenja. Tu gre predvsem za lažje vstopanje, boljši pregled nad dogajanjem v prometu in morda tudi večji občutek varnosti. Na področju vozniške dinamike in udobja pa je vozilo klasične oblike vsekakor bistveno bolj prepričljivo.

Za začetek v korist karavana govori že sama fizika. Nižje težišče prinaša boljše vozne lastnosti, nižji položaj sedenja voznika pa pomeni, da avtomobil bolje čutimo v zavojih.

Ob nižjem vozilu inženirji tudi lažje zagotovijo optimalno delovanje podvozja. Ne govorimo le o športnih nastavitvah, pač pa predvsem o udobju oziroma učinkovitem blaženju.

Čeprav testni passat ni bil opremljen z vrhunskim Volkswagnovim sistemom blažilnikov DCC Pro, od katerega glede na izkušnje res veliko pričakujemo, je tudi njegovo osnovno podvozje ponudilo izjemno prepričljiv kompromis med udobjem in natančno vodljivostjo.

Obilica prostora je očitna predvsem na zadnji klopi, kjer se je izredno prijetno voziti. K dobremu občutku pripomore obilo prostora za noge, tudi po višini ga je dovolj, za svetlobo in preglednost pa poskrbijo še velika stranska okna in panoramska streha. Zadaj lahko po zaslugi priročnega odlagalnega mesta preprosto uživamo tudi ob ogledu zadnje Avtomobilnosti. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Obilica prostora je očitna predvsem na zadnji klopi, kjer se je izredno prijetno voziti. K dobremu občutku pripomore obilo prostora za noge, tudi po višini ga je dovolj, za svetlobo in preglednost pa poskrbijo še velika stranska okna in panoramska streha. Zadaj lahko po zaslugi priročnega odlagalnega mesta preprosto uživamo tudi ob ogledu zadnje Avtomobilnosti. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Res je, da DCC Pro s svojimi nastavitvami nudi še več prilagajanja med udobjem in športnostjo, a tudi tokrat smo med vožnjo resnično uživali. Pa naj bo to v udobju na dolgih poteh ali med dinamičnim premagovanjem zavojev.

Tudi hitra vožnja po nemških avtocestah je temu avtomobilu pričakovano pisana na kožo – na Autobahnu boste lahko brez omejitev po tovarniških podatkih dosegli hitrost 222 kilometrov na uro, no, na slovenskih avtocestah pa boste pri 130 kilometrih na uro lahko uživali predvsem v odlični zvočni zatesnitvi potniške kabine.

Varčen dizelski motor

Dvolitrski turbodizelski štirivaljnik s 110 kilovati moči je bolj kot dinamiki podrejen učinkovitosti. Pohvalili smo ga že ob testu golfa, kjer smo se z njim vozili s porabo, ki je bila celo bližje štirim kot petim litrom goriva na sto prevoženih kilometrov.

Passat je od golfa vseeno nekoliko zajetnejši, a še vedno zlahka omogoča vožnjo s porabo goriva pod šestimi litri na sto kilometrov. K ugodnim številkam pripomore tudi izboljšana aerodinamika vozila, saj je koeficient zračnega upora pri predhodniku znašal 0,31, zdaj pa znaša le 0,25.

Že res, da so bili takšni dosežki v preteklosti pogostejši, a prav osvežujoče je, ko se tukaj na zaslonu ob polnem rezervoarju goriva izpiše številka več kot 1000 kilometrov. Pa saj ni takšna težava oditi prej na bencinsko črpalko, večjo vrednost ima učinkovitost tega klasičnega pogona, ki jo je Volkswagnu resnično uspelo pripeljati na visoko raven. Pri mešanem ciklu mi je na testu uspelo izmeriti porabo goriva 5,6 litra na 100 prevoženih kilometrov.

Še več o tem uporabnem passatu pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.