Foto:
Foto:

Spremembe evropske zakonodaje o testiranju izpustov emisij in porabe goriva, ki zdaj poteka v laboratorijih, v prihodnje pa bo treba testiranja izvajati v realnem prometu na cesti, bi lahko podražila vozila z vgrajenimi dizelskimi agregati.
Združenje evropskih proizvajalcev avtomobilov (ACEA) je prepričano, da Evropska komisija zaradi Volkswagnovega škandala s prirejanjem emisij ne bi smela preveč hiteti z uvajanjem novih zakonov o testiranju emisij.
To bi po njihovem mnenju pomenilo, da bodo določeni dizelski avtomobili za večino kupcev postali predragi in zato nezanimivi, avtomobilski proizvajalci pa jih bodo zato prenehali prodajati.
Ceni dizla in bencina izenačeni?
Dodatno so problematiko do dizelskih pogonskih agregatov zaostrili v Franciji. Francoska ministrica za okolje Segolene Royal je napovedala, da bodo ukinili ugodnosti za dizelske agregate, postopoma pa naj bi z dvigovanjem trošarin na dizelsko gorivo in nižanjem trošarin na bencin, izenačili ceno obeh pogonskih energentov.
Prodajo dizelskih vozil so v številnih državah EU-ja spodbujali, saj proizvajajo manj CO2, a hkrati več NOx in trdih delcev, ki so nevarni za zdravje.
Določiti je treba časovne okvire
Pri ACEA-ju si prizadevajo, da se EU problematike loti z zakoni, ki bodo predvidevali vzdržne časovne okvire. Le tako naj bi omogočili cenovno vzdržen razvoj dizelskih agregatov, ki bodo omogočili zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje in zdravje ljudi, ki jih povzročajo izpusti dizelskih vozil. Evropska komisija je pretekli teden že razpravljala o tem, da bo treba teste izpustov v prihodnje meriti v realnem prometu na cesti in ne več v laboratorijih, kjer je manipulacij in iskanj lukenj v zakonih preveč.
Na ACEA-ju odgovarjajo, da je to tudi v interesu avtomobilskih proizvajalcev in da na to opozarjajo že leta, a dodajajo: "Brez postavitve realnih časovnih okvirov in pogojev, bodo nekateri dizelski modeli postali neuporabni, proizvajalce vozil pa bodo prisilili, da jih prenehajo prodajati."
Testiranja NOx v realnem prometu naj bi se začela že prihodnje leto, prvi rezultati pa bodo javnosti predstavljeni na začetku leta 2017.