Avtomobilnost

Poudarki

  • Zimske pnevmatike edina prava izbira za vožnjo v zimskih razmerah
  • Zimske pnevmatike prepoznate po oznaki snežinke
  • Neodvisni testi merilo za nakup pnevmatik
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.8 od 12 glasov Ocenite to novico!
Zimska pnevmatika
Zimske pnevmatike so tiste pnevmatike, ki imajo na boku proizvajalčevo oznako “M+S” ali ”M.S” ali ”M&S”. Zimska pnevmatika mora imeti obvezno tudi simbol snežinke. Foto: MMC RTVSLO
false
Pnevmatike je treba zamenjati takrat, ko ne zadostujejo več zakonskim omejitvam oz. če vemo, da bi se to v obdobju lahko zgodilo. Če ima pnevmatika pred nastopom zime tri milimetre profila, jo bo imela mesec ali dva pozneje še veliko manj. Foto: BoBo
Robot za menjavo pnevmatik
Zimske pnevmatike na vozilu morajo po velikosti, nosilnosti in kategoriji hitrosti ustrezati pnevmatikam, ki so v potrdilu o skladnosti vozila ali v soglasju k registraciji vpisane v rubriki 'dovoljene pnevmatike' ali v drugem ustreznem dokumentu o vozilu. Foto: MMC RTVSLO
Zimska oprema
Ker se guma kot organska snov stara, po štirih letih ne glede na obrabljenost izgubi sposobnost optimalnega oprijemanja na cestišču. Foto: MMC RTVSLO

Dodaj v

Ali so M+S zimske pnevmatike ali ne?

Nasveti o zimski opremi avtomobila
12. november 2016 ob 06:41
Ljubljana - MMC RTV SLO

Glavni kanali dezena pnevmatik, ki štejejo v zimsko opremo, morajo biti globoki najmanj 3 milimetre. Pnevmatike, ki imajo glavne kanale dezena globoke manj kot 3 milimetre, prištevamo k poletnim pnevmatikam.

Zakonodaja veleva, da so med 15. novembrom in 15. marcem naslednjega leta na dvoslednih motornih vozilih, katerih skupna masa ne presega 3,5 tone zimske pnevmatike na vseh kolesih.

Če vozišče ni zasneženo ali poledenelo, so lahko na vozilu tudi poletne pnevmatike in v priboru ustrezno velike snežne verige za pogonska kolesa ali verigam enakovredni pripomočki. Vozila s štirikolesnim pogonom morajo imeti v primeru stalnega pogona snežne verige vsaj za zadnjo os in v primeru priklopljivega pogona vsaj za stalno vklopljeno os. Strokovnjaki za varno vožnjo svetujejo, naj vozniki in voznice čim prej namestijo zimsko opremo na vozila. Predvsem bodite pozorni pri izbiri gum.


Pomembna je oznaka snežinke
Ali je M+S celoletna ali zimska pnevmatika? "Okoli te oznake se vsakodnevno krešejo mnenja. Na neki način je to oznaka za zimsko pnevmatiko, vendar pa imajo prave zimske pnevmatike poleg oznake M+S še poseben simbol snežinke. Samo z oznako M+S pnevmatike torej niso celoletne pnevmatike,“ pojasnjuje Boštjan Gorc iz vulkanizerstva Špan.

Čeprav je pnevmatika edini stik avtomobila s podlago, pa vulkanizerji opažajo, da ljudje še vedno varčujejo pri pnevmatikah in se z zimskimi pnevmatikami vozijo tudi čez vse leto. "Zimska pnevmatika je namenjena čisto drugačnim razmeram kot poletna pnevmatika. Zimske pnevmatike so grajene za nižje hitrostne obremenitve, za popolnoma drugačne zimske temperature cestišča. Pnevmatika, ki je narejena za -10 ali -20 stopinj Celzija, na vročem asfaltu izgubi oprijem in svoje lastnosti, ki ustrezajo zimski vožnji,“ pojasnjuje Gorc in dodaja, da veliko težavo vidi predvsem pri voznikih kombijev: "Pri voznikih kombijev, ki delajo veliko število kilometrov čez leto, opažam, da pred zimo kupijo nove zimske pnevmatike, potem jih na polovico obrabijo čez zimo in jih nato uporabljajo še čez poletje. Ta pojav opažam pri slabi petini voznikov. Z vidika varnosti malce zgrešeno.“

Zimske pnevmatike najbolj varna izbira
Andrej Brglez z Inštituta za civilizacijo in kulturo in avtor oddaje Avtomobilnost na RTV Slovenija meni, da varčevanje pri pnevmatikah ni samo slovenski sindrom. Pnevmatike so doživele v zadnjih dveh desetletjih kvantni tehnološki skok. Zaradi njih le redko ostanemo na cesti in ker z njimi ni težav, se z njimi ne ukvarjamo. "Ampak za pnevmatiko ni bistveno samo to da ima zrak, imeti mora tudi oprijem. Če je prazna ali polna, vidimo vsi, kako dober oprijem ima katera, pa je že težje ugotoviti. Vse so črne in okrogle, za to se je kupcem težko odločiti, za katere je v resnici vredno odšteti višjo ceno,“ pravi Brglez in dodaja, da se vsi kupci vedemo enako. Po oglasih sodeč so vse pnevmatike odlične.


Neodvisni testi prinesli revolucijo
Neodvisni testi, ki so nam pri iskanju tovrstnih kompromisov lahko v pomoč, so na tem področju nedvomno naredili revolucijo in močno prispevali k dvigu ravni varnosti. In prav zadnji test, ki so ga opravili evropski avtoklubi, med njimi nemški ADAC in slovenski AMZS, je dokazal, da so zimske pnevmatike za zimski čas najvarnejša izbira. Celoletne pnevmatike so le pogojno uporabne, čeprav so novi modeli pnevmatik že veliko boljši, kot so bili še pred dvema letoma.

Strokovnjaki glede na rezultate testov priporočajo celoletno pnevmatiko za tisto skupino voznikov, ki z njo naredijo malo kilometrov, vozijo pa v ugodnih vremenskih razmerah. Za zimske razmere, ko se sneg oprijema cestišča in je cesta poledenela, pa naj bo prva in edina izbira zimska pnevmatika. Najpomembnejša lastnost zimske pnevmatike je krajša zavorna pot. Tu so bile razlike med testiranimi pnevmatikami velikanske. V tem primeru je pogovor o višji ceni povsem neumesten.

500 evrov globe, če obtičite brez zimske opreme
Kdaj so izpolnjeni pogoji za uporabo snežnih verig? Takrat, ko je na vozišču toliko snega, da pnevmatika med vožnjo ne pride v stik s površino vozišča (za pnevmatiko ostaja snežena sled).

Z globo 40 evrov se kaznuje za prekršek voznik, ki pozimi ali v zimskih razmerah motornega ali priklopnega vozila v cestnem prometu nima opremljenega s predpisano zimsko opremo, ali ravna v nasprotju s pomenom prometnega znaka za obvezno uporabo snežnih verig. 200 evrov je kazen za neočiščeno motorno ali priklopno vozilo, 300 evrov je kazen za neupoštevanje prometne signalizacije v zimskih razmerah, zaradi katerih je prepovedan ali omejen promet na določenem delu ceste, globa 500 evrov pa je kazen za prekršek, če voznik z neustrezno opremo vozila pozimi ali v zimskih razmerah ovira ali onemogoča promet drugih vozil.

Sneg v Kozini ali Črnem Kalu ni redkost
Kaj pa prebivalci priobalnega območja? Naj svoje vozilo preobujejo v zimske pnevmatike? Brglez svetuje: "Odvisno od tega, koliko, kdaj in kje se bodo vozili. Zelo nizke temperature in sneg so na obali redek pojav, v Črnem Kalu ali Kozini pa to ni več redkost.“

Priobalno območje je v skladu pravilnikom del ozemlja Republike Slovenije, ki ga omejuje obala Jadranskega morja, meja z Republiko Italijo, meja z Republiko Hrvaško ter naslednje ceste (ki niso vključene v to območje):

R3 627 – odsek 3761 mejni prehod Osp–Črni Kal,
R1 208 – odsek 1434 Črni Kal–Aver,
R2 208 – odsek 1059 Aver–Gračišče in
R3-626 – odsek 3726 Gračišče–mejni prehod Brezovica pri Gradinu.

Priporočila policije za varno vožnjo v zimskih razmerah pozimi
Pri policiji so pripravili nekaj nasvetov za varno vožnjo v zimskih razmerah. Hitrost vozila je treba zmanjšati in prilagoditi razmeram ter stanju vozišča, povečati je treba varnostno razdaljo med našim vozilom in vozilom, ki vozi pred nami. Zavirati je treba narahlo in po potrebi postopno, z večkratnim pritiskom na stopalko. Pomembno je, da ne spreminjamo smeri vožnje sunkovito, saj vsako tako ravnanje lahko povzroči zanašanje vozila. Podobno velja tudi za sunkovito speljevanje. Zelo pomembna je izbira pravilnega prestavnega razmerja, ker lahko premajhna moč na pogonskih kolesih zmanjša učinkovitost vodenja vozila in onemogoči potrebne popravke smeri vožnje, prevelika pa povzroči zdrsavanje pogonskih koles in zanašanje vozila. Voziti je treba čim bolj enakomerno, brez premočnega pospeševanja ali zmanjševanja hitrosti. Posebej bodite pozorni na izpostavljene dele ceste, kjer se pogosteje pojavlja poledica. Na poti naj se vam ne mudi, računajte na daljši čas potovanja, zato se od doma odpravite prej kot običajno. Med vožnjo bodite zbrani, predvsem pa strpni do drugih udeležencev v prometu. V takih razmerah so še posebej pomembni vozniška kultura, etika in solidarnost.

Zadnja oddaja Avtomobilnost je bila posvečena zimskim pnevmatikam:

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
Torzo
# 12.11.2016 ob 07:41
M+S pomeni mud + snow (blato+sneg), ne pa zimsko-letne gume, kot narobe misli 99% ljudi.
pravaresnica123
# 12.11.2016 ob 06:53
Pa kaj si tale Španov "strokovnjak" predstavlja? Kdo mu daje pravico, da ljudi zavaja z izjavo, da guma z oznako M+S ni zimska guma? Če zakonodaja predpisuje, da je guma z oznako M+S celoletna, potem to verjetno pomeni, da jo lahko uporabljaš čez celo leto. In zima je pri nas zaenkrat še del leta! Mislim, da jim gre samo za čim večji zaslužek, zato pa takšna amaterska izjava. Pa še to: Če kdo misli, da je na zasneženi cesti zmagal, ker je namontiral hudo kvalitetne in drage zimske gume, se je prekleto zmotil. Tudi vozit je treba znat.
Tu160
# 12.11.2016 ob 07:48
Mogoce ce bi zacetek pri vsem flancanju napisali kaj pomeni M+S? Mud + Snow. Dalje pa sami razmislite...
luckyss
# 12.11.2016 ob 07:37
Pnevmatika, ki je narejena za -10 ali -20 stopinj Celzija, na vročem asfaltu, ki ima 143 stopinj Celzija, izgubi oprijem in svoje lastnosti

Pri takšni temperaturi asfalta je oprijem zelo dober, ker je asfalt tekoč :))
Hijena
# 12.11.2016 ob 06:55
Goodride so najboljše, če jih ima policija
MLToronto
# 12.11.2016 ob 06:58
LETNE pnevmatike ne poletne, jao ;)
Bolek
# 12.11.2016 ob 08:51
Veliko cenej je kupiti letne + zimske gume in jih menjati po predpisih, kot pa zaradi slabih in neustreznih gum razbiti avto in sebe, pa še drugim povzročiti nevšečnosti.

Jaz se ravnam po tej logiki že celih 55 let od kar vozim svoje avtomobile in sem mi je do sedaj že izplačalo. Dobre gume so me že večkrat rešile iz zagate.
mihatirs
# 12.11.2016 ob 07:40
dj ne flancat preveč pa nategovat ljudi, tist k prevoz 10000km na let ali manj ma lahko zimske gume gor cel let brez problema...konc koncev pol poletja dežuje in guma z globjim profilom bolj odriva vodo stran ko letna guma...tko da s tega vidika varnosti je zimska poleti v dežju boljša guma kot letna, ki ima manj profila, če je sonce smo pa na kolesu al pa motorčku...za tisti 2000km na vročini se pa tud ne bodo tok zrable...sej niso radirka jebemtiš...iz lastnih izkušenj bi menjavo gum svetoval tistim, ki naredite več km kot pa ostala polovica ki se samo prevaža gor pa dol po mestu!
mihatirs
# 12.11.2016 ob 08:24
če vzamemo predpostavko da gume kot oglašujejo po 5ih letih niso več dobre zaradi starosti/sprememba strukture itd...torej predpostavka je da po 5ih letih gume zaradi starosti moraš zamenjati: Poenostavljen Izračun: za nove gume zimske gume damo 300e za nove letne gume prav tako 300e, menjavo izvedemo v 5ih letih...cca 8-10krat to znese 10x 30eurov(menjava,centriranje)=300e kar znese skupaj okoli 900e...na drugi strani kupimo samo zimske gume za 300e, menjamo jih lahko recimo na 2 leti in pol, torej damo za dva kompleta 600e+ena menjava vmes torej je vse skupaj 630eurov...sam naredim cca 10000km na leto in gume zdržijo 3-4leta...torej izračun na 4 leta dam 330eurov, medtem ko bi drugače dal 900e na 5 let....mislm da je računica na strani tistega, ki prevozi cca 10000km/leto na strani tega da imaš samo ene gume, ker se preprosto ob tej kilometrine ne morjo tok izrabit!
kislec
# 12.11.2016 ob 08:40
Človek vsak dan zve kaj novega:
da so najstrokovnjaki za gume na Inštitutu za civilizacijo in kulturo...

PS Če imajo še kako prosto delovno mesto (ali pa vsaj za prekarca), priporočam Luko Novaka.
beton
# 12.11.2016 ob 09:07
....."Ker se guma kot organska snov stara, po štirih letih ne glede na obrabljenost izgubi sposobnost optimalnega oprijemanja na cestišču "
MMC - če greste na Continentalovo ali Michelinovo domačo stran lahko preberete:

"Tire manufacturers such as Continental and Michelin say a tire can last up to 10 years, ... storage and conditions of use can dramatically reduce the life of a tire

Pet minut raziskovalnega dela, pa bi lahko spacali skupaj soliden članek.

Zimska pnevmatika NI najbolj varna izbira je pa najbolj univerzalna. Vse je odvisno od okoliščin. Dokler ni snega in leda na cestišču so druge v prednosti. Tudi Michelin in Continental tako pravita.
Ja, tudi jaz imam namontirane zimske gume.
ajša55555
# 12.11.2016 ob 08:19
Kakšne nebuloze so spet to o m+s gumah ?
Z gumami m+s Sava se vozi tako v snegu (20cm), kot po ledenih ploskvah na cesti z avtom srednjega razreda in navzdol. Res pa je da gume menjam vsake dve leti, na cca 25 000km.
Avto višjega cenovnega razreda je težje in zato rabi tudi boljše gume - npr.goodyear.
Če pa ne obvladaš svojega vozila oz. se ne prilagodiš razmeram, ti pa nobene gume ne pomagajo.
vzdev
# 12.11.2016 ob 08:45
@mihatirs, mogoče res delaš malo kilometrov. Toda tudi pri 10.000km, boš mogoče kdaj moral naglo zavirati. Pri tem pa bo razlika pri zavorni poti zimske in letne. In če samo enkrat razbiješ avto, boš takoj imel več škode kot 500€.
aless70
# 12.11.2016 ob 08:19
...hmmm, nisem vedel, da imamo pri nas tudi "Inštitut za civilizacijo in kulturo", smo pa res raj pod alpami, kaj vse si lahko privoščimo :-)

Še na temo:
Itak, da se guma z leti stara, samo 4 leta je pa po mojem mnenju vseeno hudo pretiravanje. Kolikor mi je znano lahko prodajalci gum, gume stare do 3 leta prodajajo kot nove, torej bi imel v takem primeru uporabnik na voljo samo še eno leto? Ne bo držalo.
.
Me pa resno zanima, če imamo, poleg globine dezena, tipa pnevmatike (zimske) tudi zakonsko določeno najvišjo starost pnevmatike, ki je na vozilu?
Dan, dva nazaj so nas "bombardirali", da je policija ustavili "kriminalca", ki je imel na svojem avtu 17 let stare gume(?). OK, pustimo, de to res ni "pametno", ampak ali je to dejansko v nasprotju za zakonom? Mogoče ve kdo?
.
Jaz sem letos na motornem kolesu zamenjal gume, ki so bile stare 5 let - obrabil do konca.
Nikoli z gumami nisem imel nobenih težav, da bi drsele zaradi trdote-starosti itd... ...pa so gume za motorna kolesa bistveno mehkejše od gum za avtomobile in jato še bolj občutljive na staranje.
tedy123
# 12.11.2016 ob 09:03
... kar se mene tiče bi uvedel zakon o obveznih zimskih gumah, kaj pomagajo neke verige, če jih ni nikoli potrebno oz. smiselno namontirat, po drugi strani pa ob nekaj cm snega tisti z letnimi delajo sranje... in verjemite tudi brez snega ob nižjih temperaturah je vožnja z zimskimi gumami veliko varnejša ter manj stresna...!
K_ris
# 12.11.2016 ob 08:35
@mihatirs

Zimske pnevmatike imajo na toplem asfaltu precej slabše lastnosti od letnih. Razlika ni zanemarljiva:
Zaviranje na suhi podlagi
Od 100 do 0 km/h. 36,6 metra (letna) proti 44,1 metra (zimska).

Zaviranje na mokri podlagi
Od 100 do 0 km/h. 51,3 metra proti 57,3 metra.
los-t
# 12.11.2016 ob 08:34
M+S so ok za vse, samo ekstremisti na cesti rabijo gume s snežinko za tista dva dni v letu ko se ornk usuje sneg in še ni spluženo. Če mam pa kdaj z novim avtom še tovarniške letne, pa grem tista dva dni na bus, ko je spluženo je spet ok...
nacho
# 12.11.2016 ob 08:30
Ne dolgo nazaj sem bral eno študijo, kjer so testirali letne in zimske pnevmatike v različnih pogojih: sneg, led, mokra/suha cesta. Letna pnevmatika se je v vseh pogojih izkazala za boljšo glede oprijema, zavorne poti razen v razmerah sneg/led. Ob tem je celo nek strokovnjak priznal da bomo morali morda spremeniti mnenje o pnevmatikah. Drugače pa ja: jaz menjavam letne in zimske gume.
21.12.2012
# 12.11.2016 ob 08:02
Te pa jo naredi pa boš vse prodal.
bluppo
# 12.11.2016 ob 12:59
@roser: Pri zaviranju se morajo kolesa še vrteti (ABS), torej je bolj pomemben reakcijski čas in zavore, potem pa šele gume.

Kako? Razlika med tem ali se kolesa med zaviranjem vrtijo ali ne je najprej odvisna od gume (oz med njenim tretjem in letenjem) in šele potem od vsega ostalega. Slabša kot je guma, bolj mora zaviranje regulirati abs in daljša je zavorna razdalja.

Sam imam M+S s snežinko, imam jih celo leto in to zadnjih 6 let.

To je pa zelo slaba odločitev. Zimske gume imajo poleti veliko večjo zavorno razdaljo kot pa letne in s tem ogrožaš veliko ljudi okoli sebe. Če bi imel letne stalno gor bi bilo boljše, zima je namreč veliko krajša in zadnja leta so milejše kot včasih.

Tudi slabše gume zadaj ni najbolj priporočljivo dejanje. Stari vuklanizerji to se gonijo in te čudno gledajo, pa čeprav večina proizvajalcev priporoča slabše gume na sprednja kolesa. Ker ko ti začne odnašati prednji konec to čutiš in lahko popraviš, tudi kot ti odnese sprednji konec lahko večinoma situacijo rešiš. Ko odleti zadnji konec so primeri kjer se dobro konca zelo redki. Odnašanje zadnjega konca namreč ponavadi ne čutiš dokler ni skoraj prepozno.

Drugače pa, najbolje je kupil stare pnevmatike z čimveč profila. Take se skoraj ne obrabljajo in trajajo precej dolgo. Res pa se je treba lepo po omejitvah vozit in upoštevat varnostno razdaljo

Če je guma stara, z velikim profilom in se malo obrablja je zelo neustrezna, ker pomeni, da je ze pretrda. Sej cenovno je verjetno res ugodna, varnostno pa nikakor.
nenn0
# 12.11.2016 ob 09:59
Ja, res je. Zaradi mene se lahko vozite z zimskimi gumami celo. Samo ne se spravljat na avtocesto in vozite le po mestih. Vse drugo je ogrožanje ostalih udeležencev.

Zamisli se, da ti pešec, mogoče celo otrok, neprevidno stopi na prehod in imaš zimske gume gor sredi poletja in avtomatsko daljšo zavorno pot. Če ga zbiješ ti bo verjetno malo žal, da si bil škrt in nisi kupil ustreznih gum...

Menjam zimske in poletne gume, ponavadi najboljše na testih...tistih 40€ razlike na komplet gum med slabimi ali povprečnimi in boljšimi gumami me ne bo ubilo vsake dve leti...
paver
# 12.11.2016 ob 07:56
Če bi jim bilo v interesu bi lahko naredili odlično celoletno pnevmatiko. Tako pa tovarne in vulkanizerji več zaslužijo.
Modelar
# 12.11.2016 ob 12:00
Neverjetno koliko ljudi se vedno misli, da je M+S oznaka za celoletne gume.
Daedalus
# 12.11.2016 ob 10:48
@mihatirs
dj ne flancat preveč pa nategovat ljudi, tist k prevoz 10000km na let ali manj ma lahko zimske gume gor cel let brez problema.

Dj ti ne flancat, če ne veš kaj govoriš.

Zimska se poleti, ko se voziš po razgretem asfaltu, pri višjih hitrostih pregreje, ker je premehka.
Posledica je, da se struktura gume na profilu spremeni - "postekleni". In posledica tega je to, da je guma precej trša in pozimi občutno slabša, in tudi sam profil se lahko, če je nekoliko starejša (npr. 3-4 leta) dobesedno luščit. Pa da ne boš rekel - govorim iz lastnih izkušenj.

Prvo leto še nekako gre, potem pa ne več. Takim ljudem raje svetujmo celoletne/4 season gume, ki so pač kompromis - vendar so namenski kompromis, v razvoj katerega gre vedno več denarja. Ta zgoraj pa je nenamenski in povsem nepredvidljiv ter potencialno nevaren, ker ljudje mislijo, da je tista zimska guma, ki je bla vožena poleti, še vedno super zimska guma. Pa sej je Goodyear, ima da grabi, ne?
RoSeR
# 12.11.2016 ob 08:47
Največja omejitev je 130 km/h, izven mesta 90, v mestu več ali manj skoraj že samo 30, če računamo zastoje, še manj. In sedaj naj bi čez leto menjaval gume za takšno turistično vožnjo z normalnim avtom? Poleg tega pa snega skoraj ni po nižinah (glede na desetletja nazaj). Zato čisto zadostuje M+S guma 91T, pa da rečem recimo Sava Adapto hp. Za ekstremiste, tako gleve razreda avtov, načina voženj in hitrosti, pa se najde tudi druge gume za njihov pitstop optimizacijo avta.
vzdev
# 12.11.2016 ob 08:42
los-t, odvisno kje živiš. Če živiš v centru mesta, res ni noben problem voziti z letnimi gumami. Če pa živiš v kakšnih hribih, pa bo vsekakor dal več denarja za dobre zimske gume. Sam nimam volje montirati verige, in zato mi je pomembno, da mi avto vleče tudi po zasneženi cesti v hrib. Pri tem se pa že opazi razlika v kvaliteti gume. Da bi pa šel sam kdaj na bus, mi pa na pamet ne pride.
bluppo
# 12.11.2016 ob 12:43
Sneg v Kozini ali Črnem Kalu ni redkost

*Sneg na Kozini ...

Sneg na Kozini ni bil nikoli redkost. Na Kozini večkrat sneži kot v Sežani in okolici ker ima nekoliko višjo lego. Črni kal je pa drugače oz tam je nekje meja. Kozina se tudi ne uvršča v priobalno področje.

@pravaresnica123: Kdo mu daje pravico, da ljudi zavaja z izjavo, da guma z oznako M+S ni zimska guma?

Prava zimska guma ima oznako snežinke znotraj gore s tremi vrhovi. To označuje, da je guma prestala test minimalne zahtevane oprijemljivosti na snegu, ki jo določa evropska direktiva 661/2009 o varnosti v cestnem prometu. M+S je stara oznaka, ki se lahko še uporablja za označevanje "zimskih" proizvodov oz. proizvodov, ki jih države še upoštevajo kot zimsko opremo, kot Slovenija. Tako, da če se ti gre samo zato, da ne plačaš kazni so M+S ustrezne, če pa daš kaj na boljšo varnost vzameš take s snežinko.
muki-1
# 12.11.2016 ob 09:23
Ker se guma kot organska snov stara, po štirih letih ne glede na obrabljenost izgubi sposobnost optimalnega oprijemanja na cestišču.

Tudi ta izjava ne drži. Vse je odvisno od skladiščenja gume in njene uporabe. Pri vulkanizerju sem vzel gume stare tri leta, ki so bili pravilno skladiščene in so po dveh sezonah še vedno mehke, čeprav bi po zgornji izjavi morale biti že za odpad.
nacho
# 12.11.2016 ob 08:34
@mihatirs: če ne delaš kilometrine drži v nasprotnem pa savino m+s uničiš lahko že v eni sezoni (zima+poletje)
MiD
# 14.11.2016 ob 09:50
Pnevmatika, ki je narejena za -10 ali -20 stopinj Celzija, na vročem asfaltu izgubi oprijem in svoje lastnosti, ki ustrezajo zimski vožnj

To seveda absolutno drži. Toda večina ("nedeljskih") voznikov ob takih temperaturah ne sede v avto!
Dokazano pa zimska guma (tudi pozimi) v običajnih pogojih na suhi cesti in tudi samo mokri cesti NI BOLJŠA od celoletne ali letne gume.
Vozniki, ki zelo malo vozijo v zimskem času torej kupujejo zimske gume zato, da se z njimi vozijo v razmerah, ki sploh niso zimske. V zadnjih letih so prave zimske razmere na naših cestah velika redkost. Celo nasprotno, večkrat imamo že v februarju prave pozno pomladanske temperature. Je pa seveda res, da takrat, ko sneg zapade in še ni spluženo, brez dobrih zimskih gum ne prideš nikamor. Kar bi prvi morali upoštevati tovornjakarji!
Varnost mora biti na prvem mestu. Se strinjam. Žal pa včasih prevlada interes za večjim zaslužkom proizvajalcev pnevmatik in vulkanizerjev. Temu pa je naklonjena tudi naša zakonodaja.
Daedalus
# 14.11.2016 ob 08:52
@pozitivc

Drugače pa, najbolje je kupil stare pnevmatike z čimveč profila. Take se skoraj ne obrabljajo in trajajo precej dolgo. Res pa se je treba lepo po omejitvah vozit in upoštevat varnostno razdaljo

Pod pogojem, da delaš zelo veliko kilometrov in guma na koncu ni starejša od 5-6 let!

Če je starejša, potem lahko voziš po omejitvah, pa bo lahko še vedno nekaj/nekdo skočil na cesto...in potem ti vsaka desetinka pri koeficientu trenja pomaga. In lahko odloča med biti in ne biti.
izo
# 12.11.2016 ob 18:22
A v celi plejadi prispevkov in komentarjev ni en omenil, da pomeni kratica mud+snow?
tulmun
# 12.11.2016 ob 17:10
za vulkanizerje je že dve leti stara guma zanič samo da ti prodajo nove
ErikD
# 12.11.2016 ob 10:07
Sam imam M+S s snežinko, imam jih celo leto in to zadnjih 6 let. naredim cca 15-20k km na leto, vozil sem v vseh pogojih in sem zelo zadovoljen. obro bremzajo v snegui, v dežju fejst odrivajo vodo, poleti pa ne spraskajo asfalta s ceste oz. tudi v najhujši vročini se mi ne poškodujejo. Res dobra investicija, vsaki 2 leti zamenjam 2 kolesi in novi dam spredaj, ta stari pa premaknem zadaj. Sem zelo zadovoljen, pa tudi policisti, ki so me v ustavili v snežnem metežu za kontrolo, so mi pogledali gume pa je bilo vse OK. Vsa ta panika in histerija sta čisto odveč, oz. zdi se mi, da bi nekdo rad pokasiral kaj več keša.
Adi H.
# 12.11.2016 ob 09:16
Reklama za vulkanizerje. M+S so primerne za vse leto, če nisi ekstremist in se približno držiš vseh omejitev.
mihatirs
# 12.11.2016 ob 08:40
se strinjam nacho...če bi delal več km bi gotovo menjal vsako leto, tako pa ne vidim smisla niti računice...
Daedalus
# 14.11.2016 ob 09:33
@roser: Pri zaviranju se morajo kolesa še vrteti (ABS), torej je bolj pomemben reakcijski čas in zavore, potem pa šele gume.

AJME!!!

Brez ABS guma lahko blokira, in če blokira, ima NEPRIMERNO slabši zavorni učinek, razen na površinah kot so sneg in pesek/makedam (pa ne tisti utrjen). ABS pa bo pri slabši gumi veliko prej "ukrepal" in posledično zmanjševal zavorno moč, da guma ne blokira in da se ne zgodi zgornji scenarij. Na snegu/sipkem makedamu pa je efekt blokiranja gume načeloma bolj zaželen, saj se material "narine" pod gumo in le-ta bolje zavira, ker drugače ABS pri zelo nizkem oprijemu zavorno silo zmanjša na zelo nizek nivo.

V vseh primerih je najpomembnejša guma, če le zavore niso totalen drek boš praktično vedno dosegel omejitev gume precej preden boš dosegel limit zavor. Reakcijski čas je pa itak ena divja spremenljivka in zanašat se nanj je brezveze.

Večje/močnejše zavore so potem pomembne za težje avte in za bolj športno naravnano vožnjo, kjer je primarnega pomena preprečitev pregrevanja zavor in lažje upravljanje z zavoro, ker je sitno "dirkati", če se je potrebno za vsak ovinek "obesiti" na zavoro s svojo polno težo. V kriznih situacijah to pač ni problem, razen, če maš levo koleno/gleženj slabo. V tem primeru pa nisi za na cesto.
bluppo
# 12.11.2016 ob 18:07
@roser: .. tvoji nasveti so za vožnjo s koliko hitrosti? Veliko ljudi okoli sebe? Ti se voziš z veliko hitrostjo po trgu z veliko ljudi okoli tebe?

To so nasveti ki jih dajejo v vsaki soli varne vožnje in so veljavni za vse hitrosti. Tudi pri 50kmh lahko 2m večja zavorna razdalja pomeni razliko pod povoženim ali ne pešcem. Odnašanje zadnjega dela ni redkost niti pri recimo 80 kmh, če priletiš na lužo s slabimi gumami zadaj gre hitro kaj narobe. Spredaj čutiš aquaplaning, zadaj ga tudi a žal, ko je ze prepozno.

Jaz se v mestih dokaj striktno držim omejitev. Nisem perfekten, tudi meni se kdaj zgodi, da grem nekoliko čez omejitev, ampak ponavadi bolj zato, ker ne opazim, da sem prekoračil, ne pa z navade.

Dadinho, ja fiksen datum je težaven in ni idealna rešitev. Če bi v zakonu zapisali glede na razmere, bi si vsakdo te razmere razlagal po svoje. Če bi se zanašali na to, da se datum sporoči preko medijev in drugih javnih obvescanj lahko se vedno kdo reče, da ni slišal. Ali pa recimo odletiš v tujino, avto pa pustiš na Brniku, ko se vrneš ugotoviš, da ze 2 dni velja uredba o zimskih razmerah itn. Fiksen datum, zapisan v zakonu je edino, kar je "univerzalno". In ja vreme zadnja leta velikokrat spodbuja k razmišljanju o zimskih pnevmatikah. Sej če vidiš da razmere niso ravno se taprave (npr. 13 stopinj konec novembra) vržeš v avto ketne, da ne dobiš kazni in spremljaš dogajanje v naslednjih dneh. Čeprav tvoja varijanta s temperaturo bi mogoce delovala vendar, katero temperaturo? :) nekdo bo rekel pri nas pa je bilo včeraj 11 stopinj, nisem vedel, da v Ljubljani ni bilo tako.
josh k.
# 12.11.2016 ob 12:59
Vsako leto ene in iste debate glede gum...živ dolgčas. Vsako leto ob prvi obilnejši pošiljki snega totalen kaos na cestah...zeehhh
HALOZAN2
# 12.11.2016 ob 10:51
Švedi pozimi vozijo z " ježevkami ". Gume z vgrajenimi jeklenimi konicami.
Pri nas so prepovedane, ker bi naj uničevale asfalt.
Švedi tudi ne plužijo kaj radi. Avtomobili stlačijo sneg, pa z ježevkami gre.
jaskelainen
# 12.11.2016 ob 10:33
Delam cca. 10 000 km na leto in imam celo leto pnevmatike M+S.

Poleg gum je pomembno, da prilagodimo vožnjo voznim razmeram. Pa brez nervoze in objestnosti.
saigon
# 12.11.2016 ob 10:09
ce mas dva avta kot ja imas lahko na cliotu ki je namenjen da se peljes do trgovine in nazaj in okol po vasi in naredis ene 5 do 7000 na leto komot zimske gume.... ne rabis nin stop menjat ...jst ne opazim nobene obrabe polet ce peljem 3 km z hitrostjo 60na uro....in v veliko primerih je bolje in lazje da mas skoz zimske gor....? za drug avto s katerim grem na morje in kam dlje pa menjam gume.... po drugi strani pa obstajajo ljudje ki ne rabijo zimskih gum ker ne grejo nikamor po snegu naprimer moj fotr vozi se v trgovino in kam na izlet in ker je upokojenec si lahko privosci da ce je slabo vreme napovedano ne gre nikamor oz picaka na naslednji dan ko je vse scisceno....
cairns
# 12.11.2016 ob 09:41
Kdor ne zna voziti, čeprav ima vozniško dovoljenje, mu ne pomaga najboljša zimska guma in tudi ne verige. Na žalost je takšnih voznikov zelo veliko.
kolkrkaplc
# 12.11.2016 ob 09:30
Obstajajo letne, zimske in nekaj vmes M+S, čeprav ni čisti hibrid med tema dvema.
Letna je malo trša in kanali odvajajo vodo. So pa bolj za kopno in mokro. Zato tišje in lepše tečejo.

Zimska je za mraz in sneg in njena naloga je, da ima boljši oprijem v mehkejšem (sneg, zemlja), profil zajame sneg in ga na drugi strani zaradi deformacije pnevmatike izvrže iz profila. Slabše odvodnjava in je hrupnejša.

M+S je pa nekaj vmes.
hepan
# 12.11.2016 ob 09:28
Je napisal novinar, de je ADAC naredil "neodvisni" test.... Ahahaha optimist
commodore
# 12.11.2016 ob 16:13
moje mnenje: ko je na cesti sneg, čofta ali kombinacije je obvezna za vožnjo zimska guma. V primeru nesreče takrat si z letnimi gumami avtomatsko kriv.
dadinho10
# 12.11.2016 ob 16:06
Pnevmatika, ki je narejena za -10 ali -20 stopinj Celzija, na vročem asfaltu izgubi oprijem in svoje lastnosti, ki ustrezajo zimski vožnji,“.............
saj prav to je problem dolocenega datuma.....zdaj ko je padel malo snegec, ko so temperature okrog 0 so vsi pametni...ko pa je novembra temperatura se vedno okrog 15 stopinj (asfalt ima se vec) pa ni te pameti, ki bi dejal, zakaj moramo imeti zimske gume....??
saj poznam to foro , lahko letne + verige, pa vendarle, zimske bomo namontirali slej ko prej, ne vem zakaj bi morali kupovati se verige za 2,3 tedne.......
podobna zgodba je marca....vsacih je marec se hladen, vcasih pa je ze v zacetku dovolj toplo...ceprav je pac po zimi se vedno ozracje hladno.........
torej zakon bi moral biti da imas zimske gume, ko je vsaj 3,4 dni max tem pod 10 stopinj....ker naj bi meja bila 7,8 stopnij za zimsko/letno gumo.-
smr3k4
# 12.11.2016 ob 13:59
Kakšni so to kanali, ki jih onenjajo v naslovu?
"Pnevmatike, ki imajo glavne kanale dezena globoke ..."
galoper
# 12.11.2016 ob 09:50
Glede na 4 letno življenjsko dobo gum so prodajalci solžni ustrezni nižati cene. Za vsako leto 25%. Nastaja vprašanje, katera cena je normalna za primerjavo.
Med komentarji o ustreznosti zimskih gum v poletnem času se nihče ne sklicuje na priporočilo, da zimske gume niso primerne za večje hitrosti. Na razgretem asfaltu se vedejo kot v blatu, razrinejo ga in delajo škodo na vozni površini.
Pri oceni kvalitete gum pogrešam podatek o teži gume.
RoSeR
# 12.11.2016 ob 08:50
@vzdev ... ti zaviraš tako, da drsiš s kolesi? Potem lahko vsako gumo vržeš hitro v smeti. Pri zaviranju se morajo kolesa še vrteti (ABS), torej je bolj pomemben reakcijski čas in zavore, potem pa šele gume. Če se boš vozil po AC 129, boš redko naglo zaviral.
Kazalo