Avtomobilnost

Poudarki

  • Novo geslo in nov logotip
  • Opli ne bodo le električni
  • Neumanna na čelu podjetja zamenjal Lohscheller
  • Do 2020 mora Opel prinašati dobiček
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.6 od 15 glasov Ocenite to novico!
Opel ampera-e
Opel je pod vodstvom Neumanna električno strategijo najavil z modelom ampera-e. Foto: Opel
Michael Lohscheller
Michael Lohscheller je postal prvi mož Opla. Foto: Opel
Nov Oplov logotip
Začetek nove dobe odraža tudi nova Oplova strela. Foto: Opel
false
Pri Oplu želijo v prihodnosti poudariti, da njihove rešitve in prihodnje tehnologije niso ekskluzivno rezervirane za izbrano manjšino, temveč so namenjene vsem. Foto: Opel
Carlos Tavares, predsednik uprave PSA
Vodilni PSA Carlos Tavares želi, da bi Opel do leta 2020 postal dobičkonosno podjetje. Foto: MMC RTVSLO
Oplova proizvodnja v Rüsselsheimu
Pri Oplu se bodo težko izognili odpuščanju delavcev. Foto: Opel

Dodaj v

Analitiki skeptični, da lahko Opel preživi samo s prodajo električnih avtomobilov

Novo geslo, nov logotip in nova prihodnost
16. junij 2017 ob 06:43
Rüsselsheim - MMC RTV SLO

Opel se je znašel na velikem razpotju v svoji dolgoletni zgodovini. Podjetje, ki je predstavilo ene najpomembnejših modelov avtomobilov v avtomobilizmu, enako velja za tehnologije, bo moralo svojo novo identiteto iskati pod okriljem koncerna PSA, in ne več GM. A z novim predsednikom. Karl-Thomas Neumann je odstopil, s tem pa odprl nova vprašanja, kako bo videti Opel v prihodnosti. v Rüsselsheimu so hitro našli odgovor z novim geslom - “Prihodnost pripada vsem.”

Francoski proizvajalec avtomobilov PSA Peugeot Citroen je na avtomobilskem salonu v Ženevi marca letos uradno sporočil, da se je z družbo General Motors (GM) dogovoril o prevzemu njene enote Opel. Opla, znamko z bogato zgodovino in avtomobilsko dediščino, Američanom ni uspelo narediti dobičkonosnega. Francozi so prepričani, da jim bo to uspelo.

Direktor Opla Karl-Thomas Neumann, ki je s podjetjem križaril v zelo razburkanih vodah, je sprva dobil zaupanje novih lastnikov. V Ženevi je poudaril, da prevzem prinaša nove priložnosti za rast družbe. "Korist nam prinašajo tako velikost kot tudi skupne razvojne zmogljivosti ter trdnost dveh podjetij z visokomotiviranimi in usposobljenimi zaposlenimi," je poudaril Neumann in napovedal, da je Oplova prihodnost električna in prav na tem področju naj bi bil Opel v zavezništvu s Citroënom, Peugeotom in DS vodilni igralec.

Nov velik preobrat
A ta teden se je zgodil nov nepričakovan preobrat. Neumann je odstopil z mesta prvega moža Opla, šušlja se, da bo zasedel vrh Audija, nasledil pa ga je finančnik Michael Lohscheller. 48-letnik se bo moral spopasti z velikimi izzivi, Opel bo moral stabilizirati, finance pa ne bodo smele več kazati rdečih številk.

Vodilni PSA Carlos Tavares zahteva, da morata Opel in njegovo sestrsko podjetje Vauxhall do leta 2020 prinašati dobiček, in sicer dva odstotka leta 2020 in šest odstotkov leta 2026. To bodo dosegli tudi z rezanjem stroškov in iskanjem sinergij s Peugeotom in Citroënom.

Lohscheller kralj številk
Tuji mediji in tudi koncern PSA so prepričani, da je 48 letni Lohscheller pravi za to nalogo, saj zna s številkami in je bil finančni direktor pri Oplu zadnjega pol desetletja. Predtem je imel podobno nalogo z Volkswagnom America. Kariero je začel v oddelku Daimlerjeve logistike.

Lohscheller bo vajeti v svoje roke prevzel, ko bo PSA prevzem končal. To naj bi se sicer zgodilo 31. julija letos. Kot kaže, mu Tavares v popolnosti zaupa, saj bo imel okoli sebe vse največje talente pri Oplu, ki mu bodo pomagali udejanjiti novo strategijo, da bo tehnologija namenjena vsem, hkrati pa bo podjetje postalo dobičkonosno. A kakšna bo v resnici strategija?

Zgolj z električnimi avtomobili ne bo šlo
Ko bo prevzem dokončan, bo imela uprava 100 dni časa, da predstavi strategijo, ki bo finančno vzdržna in dobičkonosna, je Tavares dejal za časopis Frankfurter Allgemeine Zeitung. Neumanov veliki načrt je bil, da bi Opel postal 100-odstotna električna znamka. Z njegovim odstopom naj bi bil ta načrt pokopan.

Medtem ko je Neumann PSA-jev nakup Opla videl kot pravi strateški korak, pa je hkrati zaskrbljen nad tem, da novi lastniki podcenjujejo rast segmenta električnih vozil, Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung navaja informacije svojega vira.

Analitiki, ki so skeptični nad tem, da bi Opel preživel s tem, da bi prodajal samo električna vozila, vidijo imenovanja Lohschellerta na čelo avtomobiliske tovarne iz Rüsselsheima kot pravo potezo. "To je človek, ki najbolje med vsemi pozna ceno Opla in njegove stroške," besede Ferdinanda Dudenhoefferja, direktorja Univerze Duisburg-Essen navaja nemška tiskovna agencija DPA.

Dudenhoeffer pričakuje, da bo Lohscheller začel trdo prenovo podjetja. To pomeni številne odpovedi. Opel, ki denar izgublja od leta 1999 naprej, je bila lani blizu, da bi posloval s plusom, a sta mu to preprečila strm padec britanskega funta po napovedi izstopa Velike Britanije iz EU-ja in slabotna turška lira, kar je na koncu pomenilo 250 milijonov evrov izgube. To je še vedno napredek v primerjavi z letom 2015, ko je bila izguba podjetja okoli 800 milijonov evrov.

V novo zgodbo z novim logotipom in novim geslom
“Prihodnost pripada vsem” pa je novo geslo znamke Opel, ki poudarja cilje, ki so si jih zastavili v podjetju: Opel si prizadeva za široko dostopnost prihodnjih tehnologij, ki bodo na voljo vsem. Ta pristop je vtkan v zgodovino znamke, potrjujejo pa ga primeri, kot so uvedba standardnega trismernega katalizatorja (1989), vgradnja varnostnih blazin polne velikosti v vsa osebna vozila (1995), premierna ponudba pomočnika za osebne povezave in storitve Opel OnStar (2015) ter revolucionarni električni avtomobil Opel Ampera-e z dosegom 520 kilometrov (v skladu s ciklom NEDC), ki je pred nedavnim vstopil na trg.

Z novim geslom znamke prihaja tudi nov 2D-Oplov logotip s strelo, ki predstavlja simbol jasnosti in naprednosti.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
minm
# 16.06.2017 ob 08:05
Naj končno eden izmed proizvajalcev naredi poceni električni avtomobil. Recimo velikosti Clio-ta (ali podobnega), z res osnovno opremo udobja (klima, servo, radio... ), brez nepotrebnih gadget-ov ala avtonomna vožnja, masaža ipd. Potem bi lahko videli, ali se električni avto "prime" ali ne... Uglavnem - rabili bi avto podoben GM-ovemu EV1
Gerold III
# 16.06.2017 ob 07:04
Če bodo delali takšna vozila kot je nova Opel Insignija se jim ni potrebno bati za prihodnosti..
jankoP
# 16.06.2017 ob 08:04
Analitiki so skeptični, da lahko Tesla preživi z električnimi avti. Če bi njih poslušali, bi samo kopali premog in črpali nafto.
PONOS
# 16.06.2017 ob 08:55
Mimogrede Opliv znak je prav primeren za elektriko...
bilzerian
# 16.06.2017 ob 07:18
Ko je bil lastnik GM, niso imeli niti enega novega modela, ki bi se dobro prodajal.
američani pač ne znajo z avtomobilsko industrijo in zato so imeli rdeče številke
Springbok
# 16.06.2017 ob 08:34
Opel Manta je bil zakon. Zelo prilubljen med obrtniškimi vajenci in frizerkami v predmestjih in primestjih. Idelano vozilo za ilegalne ulične dirke. Super potencial za tuning,

Naj poskusijo z "revival" modelom. Novi hrošč in fiat 500 sta tržna uspeha.

Meterska nalepka Kenwood ali Pioneer na zadnji šipi in lisičji rep na anteni kot opcijska oprema. Spuščen model pa osnovna verzija.

Psihološki tip potencialnega manta voznika pa je v Evropi zelo razširjen.
gotche
# 16.06.2017 ob 08:53
Malo drata malo žice evo ti je opelice
PONOS
# 16.06.2017 ob 08:54
Če ne bo Opel bo pa kdo drug elektrika je prihodnost.
jankoP
# 16.06.2017 ob 09:24
Vprašanje je kot ponavadi itak narobe zastavljeno. Vprašanje je, če Opel (in kdorkoli drugi) lahko preživi BREZ električnih avtov. In če jih že dela, ali si lahko privošči na dolgi rok razvoj in proizvodnjo enih in drugih. Pri količini okoli 1 mio letno je odgovor čisto jasen. Če opel postane samo PSA z gršim logom, pa lahko preživi marsikaj. Ampak brez elektrike tudi ne bo šlo.
Luka Novak
# 16.06.2017 ob 12:37
@ElTorro

Sicer pa se recimo e-Up dobi pod 20k z odšteto subvencijo....samo kaj, ko je to še zmeraj skoraj 10k več kot ekvivalent na klasičen motor, in te razlike ne spraviš hitro noter.....

Na območjih ob Italijanski meji je zanimiva CNG (metan) različica.

Cena takega Up-a je 12 tisočakov, vožnja stane okrog 2,5 eur/100 km, dometa je za dobrih 400 km.
jankoP
# 16.06.2017 ob 11:36
Dejstvo je, da brez vzpodbud in doklad Evropa ni naredila niti enega novega modela v zadnjih 30 letih. In kaj smo dobili za te doklade? Goljufanje in zastrupljanje.
lizing
# 16.06.2017 ob 10:34
Takoj ko se bo začela masovna proizvodnja električnih vozil ,je bencin počasi zgodovina in prav je tako
jankoP
# 16.06.2017 ob 09:41
AndY1, Tesla investira ogromno (glede na svojo velikost). Z vsakim prodanim avtom nekaj zasluži, ne izgublja. Izguba bo če te tovarne ne bojo zaživele. Zaenkrat izgube ni, vsaj delničarji tako mislijo. Ne moreš s 100,000 avti delat dobička in zraven postavit največjo tovarno baterij na svetu in mrežo hitrih polnilnic po praktično celem svetu.
jodlzi
# 16.06.2017 ob 15:11
@frgo: osnovni zoe je 21.000 EUR z vsemi spodbudami (20.990). mal lepše feltnce, mal boljši radio pa si na 25k€...

za 25k€ dobiš 2-3 leta star, polno opremljen, avto 2 razreda višje...
Pac-Man
# 16.06.2017 ob 15:04
minm
# 16.06.2017 ob 08:05

Uglavnem - rabili bi avto podoben GM-ovemu EV1
-----------------------------------------

Dvosed s 100 km dosega za 100 000 €?

Ni problema, povej kam dostavim.
ElTorro
# 16.06.2017 ob 12:24
@frgo
Kje imaš Zoe za 20k z baterijo vred?

Sicer pa se recimo e-Up dobi pod 20k z odšteto subvencijo....samo kaj, ko je to še zmeraj skoraj 10k več kot ekvivalent na klasičen motor, in te razlike ne spraviš hitro noter.....
TistoPravo
# 16.06.2017 ob 11:52
Ves svet se vodi po vstran poteh, in to preklemansko namenoma. Pot do glavne ceste se preveč približuje boljšemu in bolj zdravemu daljšemu življenju brez toliko problemov malega preprostega človeka, ki pa je družbi kot celoti po miselnosti in dejanjih današnjih voditeljev povsem nepomemben.

Zaenkrat jim uspeva, do kdaj pa ni v njihovih rokah.
AndY1
# 16.06.2017 ob 09:28
jankoP, to veš, da Tesla dela več kot milijardo dolarjev izgube vsako leto?
nostromo
# 16.06.2017 ob 09:17
Analitiki so skeptični, da lahko Tesla preživi z električnimi avti.

Koliko tovarn, zaposlenih ima Tesla? Seveda lahko Opel preživi samo z EV, če se downsiza na Teslin nivo, ampak mislim da to ni njihov cilj...
frlekin
# 16.06.2017 ob 09:05
Pa bojo malo šparal na materialih.
commodore
# 17.06.2017 ob 15:11
ne vem če je opel na dolgi rok sploh sposoben preživet brez tuje pomoči...
pozitivc
# 16.06.2017 ob 19:14
@HOR

Tesla so dobil posojilo in ne subvencij. Vsaj direkt ne. Razen če misliš na subvencije kupcem...
HOR
# 16.06.2017 ob 17:38
@jankoP
# 16.06.2017 ob 17:24

"...Tesla je in bo subvencije vrnila, slovenski kmet pa nikoli, ampak z njimi kupi nemski dizel, ki je glih tako subvencioniran, poglejte samo Magno in Revoz, ce ste preomejeni za kaj drugega..."


Tesla ni in nikoli ne bo vrnila subvencij !
Je pa 4x dražja od nemškega dizla, ki je tudi eko nateg, le 4x cenejši eko nateg od Tesle...
B M
# 16.06.2017 ob 17:37
Malo lima malo žice eto opelice
jankoP
# 16.06.2017 ob 17:24
Tesla je in bo subvencije vrnila, slovenski kmet pa nikoli, ampak z njimi kupi nemski dizel, ki je glih tako subvencioniran, poglejte samo Magno in Revoz, ce ste preomejeni za kaj drugega.
apenko
# 16.06.2017 ob 10:52
renault zoe je grd
HOR
# 16.06.2017 ob 17:18
@jankoP
# 16.06.2017 ob 08:04

"...Analitiki so skeptični, da lahko Tesla preživi z električnimi avti. Če bi njih poslušali, bi samo kopali premog in črpali nafto..."


Pač niso računali subvencij in druge podpore države Tesli zaradi neekonomičnosti...
Sicer pa je Tesla sestavljen iz in z uporabo fosilne energije...
pozitivc
# 16.06.2017 ob 13:13
samo se pa e-Up veliko lepše pelje kot Up na plin
izo
# 16.06.2017 ob 11:35
Takoj ko se bo začela masovna proizvodnja električnih vozil ,je bencin počasi zgodovina in prav je tako

zato je trump recimo povozil pariško pogodbo, odpira vrtanje po severu, ameriških nacionalnih parkih ipd, po dragi strani pa embrhi na katarce in rusijo, eu-ju pa zapoved na elektriko.

lepo vas prosim..
TistoPravo
# 16.06.2017 ob 09:34
Ljudje. Kdaj vas bo pamet srečala. A si res ne znate izračunati, koliko vas stane 1 meter te vrste mobilnosti, ki je zastavljena zgolj po kapiralistični in izkoriščevalski logiki...in koliko stane račun narave, ki ga noben ne zna izračunati niti na kratki rok, kaj šele srednji in daljši.

A res strmite v smer, da je posameznik samo številka in da si razvoj prilagaja samo peščici.
TistoPravo
# 16.06.2017 ob 08:30
Prav vsa avtoindustrija, ki dela tako načrtno in z roko v roki v "državah brez napisanih meja in pravil", ali pa se te zavestno kršijo in neposredno v škodo naravi in malemu človeku....zato pa sankcij ni. Človek kot posameznik res ne razume, da je vse podrejeno kapitalu....podrejeno peščici ljudem, ostala mali preprosti uporabniki tega planeta pa naj ostanemo brez čistega zraka in vode.

Si morate predstavljat, da se brez slabe vesti še leta 2017 proizvaja izdelke, ki neposredno uničujejo naša zdravja...in to na velike zaloge, in predvsem da se določeni sloji prebivalstva tega planeta zmišljujejo in kupujejo in strminjo v vedno nove in nove oblike vozil...s tem narekujejo nek lažne potrebe. Dejansko imamo trenutno na svetu pravgotovo že dovoljšnje število prevoznih sredstev za vse, predvsem pa imamo že preveč problemov zarad tega..izkoriščenost teh vozil je slaba, vsak pač sedi v svojem in se furamo po istih cestah. Čas bi že bil, da se človeštvo "usede skupaj", -in predebatira določene zadeve....al se mislimo samega sebe čist zares "popatat in uničit" genetsko z tem onesnaževanjem čist, ali si damo še eno priložnost.

Povprečno eno gospodinsjtvo v dnevu porabi 146 l vode, 5l za kuhanje..10l za pomivanje...20litrou za pranje in 50 litrou za kopanje in umivanje.
400 litrou vode se porabi za izdelavo masla, 1600l za pridelavo 1kg pšenice, 22.500 litrou vode se porabi zaproizvodnjo 22 litrou bencina!, 88.500 litrou vode porabijo za izdelavo 1kg plastike!, 160.000litrou vode za izdelavo 4 avtomobilskih gum, 250.000 litrou vode za izdelavo enega časopisa na dan in 450.000 litrou za izdelavo enega avtomobila!!!!!!

Električni avto porabi na 100 km med 13 in 18 kWh! Za 1000kwh, se peljemo lahko tam nekje 6200km pri povprečni uporabi 1ukwh/100km.
Za proizvodnjo 1000kwh elektrike se porabi v hidroelektrarni 260l vode, geothermalna elektrarna 1680l vode, solarnotermalno pridobivanje 2970 do 3500 l vode, fosilne termo elektrarne ala premog iz Teša posrkajo za 1000kwh 14200-28400 litrou vode...in naša nuklearka 31.600 - 74.900 litrou vode za 1000kw/h. Največji problem elektrike pa je, da jo nobena proizvodnja preko katerekoli oblike elektrarne ne more skladiščit, ampak se s to le napaja omrežje..,.skladiščimo je lahko le zelo zelo malo preko baterij, vse ostalo pa gre v luft po domače povedano. Preprosto povedano, proizvodnja elektrike je največji porabnik vode na svetu...poleg že naštetih porabnikov.

Človeštvo se bo moralo tudi v kratkem začet spraševat, ali živinoreja res prinaša vse to kar nam odnaša. Za kilogram govedine porabijo namreč kar 200.000l vode, in ustvarijo še ne vem koliko plinov preko tega.

Vse te proizvodnje imajo neko porabo vode, kar pa seveda ni edina posledica. Znotrej te proizvodnje se tudi veliko vode oziroma tako onesnaži, da ogroža tudi druge čiste vire in posledično cep ekosistem. In ker voda kroži v ozračje in nazaj spet v tekoče stanje, si lahko predstavljamo kaj si z vsem te "pretiravanjem" počnemo. Vpliv na negativno genetiko bo na dolgi rok poguben.
izo
# 16.06.2017 ob 11:33
Analitiki so skeptični, da lahko Tesla preživi z električnimi avti. Če bi njih poslušali, bi samo kopali premog in črpali nafto.

dejstvo je, da brez vseh doklad in državnih vzpodbud tesla ne more preživet. fabrike baterij pa je itak bolj nacionlani, kot privat projekt, tako kot apple campus ipd (vse že v začetku v rdečih številkah, ki niamjo nobene vze z logiko ekonomije).
Luka Novak
# 16.06.2017 ob 10:00
Tesla investira zanemarljivo malo in temu primerno več obljublja, kot ustvarja.
frgo
# 16.06.2017 ob 09:01

Naj končno eden izmed proizvajalcev naredi poceni električni avtomobil. Recimo velikosti Clio-ta (ali podobnega), z res osnovno opremo udobja (klima, servo, radio... )


Evo, pa ravno renault ima zoe, ki je neke sorte električni clio. 13 jurjev z najemom baterije oz. 20 jurjev, če jo kupiš. To je kar "ugodno", pa se vseeno pretirano ne prime.
izo
# 16.06.2017 ob 11:40
Goljufanje in zastrupljanje

resno, vi še vedno to gonite? po vsem tem, kar ste imeli priliko videt in spoznat v zadnjem letu? aleluja. pa a resno noben ne spremlja, kaj se dogaja na planetu?
sleekknox
# 16.06.2017 ob 08:28
raje Katrco kot Opla!!! ;)
Luka Novak
# 16.06.2017 ob 08:45
Analitiki skeptični, da lahko Opel preživi zgolj s prodajo električnih avtomobilov

To lahko izračuna vsak osnovnošolček, ter postavi pod vprašaj vašo kredibilnost dragi novinarji, ko vedno znova trdite nasprotno EV na avtomobilskem trgu.

Celotna prodaja EV v EU je lani zašlaa slabih 100.000 vozil, Opel/Vauxhall je v istem obdobju prodal slab milijon vozil, več kot polovico z zgolj dvema modeloma. Za podobno številko (cca 930.000 vozil) je lani tudi zrasla prodaja vozil v EU. Na globalni ravni je rast t.i. fosilnih vozil še bistveno večja in bolj konstantna.

Tavares je znan kot ziheraš, ki se za nov model odloči zgolj ko je 1000% prepričan v uspeh. PSA je za VW prvi uvedel modularno platformo, vendar jo je v primerjavi z VW zelo malo izkoristil oz. skladno z Tavares filozofijo brez tveganja. Zato raje npr. z razmeroma malo tveganja in stroški postavi na trg Citroën C3 aircross ter računa po najslabšem scenariju letno prodajo Tesle, lahko pa tudi 2x več kot se sicer trži Opel Mokka in Peugeot 2008. In zato tudi pri Oplu ne gre pričakovati drastičnih sprememb z novostmi v EV in drugih segmentih .
Black Eagle
# 16.06.2017 ob 08:30
Oplel in Hyundai imata grozen logotip, že to me odvrača od nakupa, sicer ne vem zakaj.
Kazalo