Avtomobilnost

Poudarki

  • Ne glede na prevozno sredstvo, tudi če hodimo peš, je treba vklopiti razum in biti strpen
  • Tri metre širok vozni pas je dovolj velik, da na njem sobivata kolesar in avtomobil
Odgovornost za uspešno sožitje nosijo tako vozniki kot tudi kolesarji. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Vozni pas ni vedno širok tri metre in prostor, ki si ga delimo, res ni velik. Nestrpnost in agresivnost nam še nevarneje skrčita prostor srečevanja, zato je nujno, da ju zamenjata potrpežljivost in skrb za vse, ki se srečujemo na cestah. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Ne glede na to, ali gre za profesionalne kolesarje ali rekreativce, moramo vožnjo s kolesom jemati odgovorno. Kolesarji lahko k večji varnosti pripomoremo že s tem, da poslušamo promet za seboj, da se umaknemo na rob ceste tam, kjer je to mogoče in varno, ter da ne vozimo vzporedno. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Dodaj v

Avtomobilisti pogosto jezni na kolesarje in nasprotno

Sobivanje kolesarjev in avtomobilistov
6. junij 2018 ob 07:15
Ljubljana - MMC RTV SLO

Vozni pas, širok tri metre, je povsem dovolj velik, da kolesarji in vozniki avtomobilov varno sobivajo na njem.

Rekreativno kolesarstvo in kolesarstvo na splošno je v Sloveniji v vzponu. Vse večja uporaba kolesa – bodisi za cestno, gorsko bodisi zgolj mestno kolesarstvo, za pot v službo, trgovino – je eden izmed kazalnikov, da se uvrščamo med razvitejše države.

Zadnje raziskave so pokazale, da naj bi kolo, ki je bilo izglasovano za enega najpomembnejših izumov v zgodovini človeštva, še naprej predstavljalo pomemben del razvoja družbe.

Kolo v urbanih središčih postaja vse pomembnejše sredstvo v mobilnosti, še posebej z razvojem električnih koles. Še največjo težavo na poti do popolnega razmaha uporabe kolesa kot enega glavnih načinov prevoza predstavlja infrastruktura. "Ta je bila zgrajena v letih, ko ni veliko ljudi pomislilo, da bo kolo spet postalo popularno prevozno sredstvo,“ meni avtor Avtomobilnosti Andrej Brglez.

Kolesarji postajajo vse hitrejši
Kolesa, še posebej z elektromotorji, omogočajo brez pretiranega napora doseganje hitrosti 25 km/h in celo 45 km/h, tako da lahko govorimo o sobivanju s preostalimi motornimi kolesi. Prav sobivanje je tista sopomenka, ki smo ji v tokratni Avtomobilnosti namenili osrednjo vlogo.

Naša zgodba je namreč široka tri metre, toliko kot v širino meri vozni pas, po katerem vozijo traktoristi, vozniki avtobusov, tovornjakov, osebnih avtomobilov, motociklov, na njem pa so tudi kolesarji.

Ker so zadnji še vedno najpočasnejši, jih želijo vsi prej našteti kar najhitreje prehiteti. To je še vedno problematično in nevarno početje. "Ko se usedemo na kolesarski sedež, se jezimo na avtomobiliste, zakaj nas spravljajo v smrtno nevarnost, zakaj nas prehitevajo na tesno. Prihaja celo do nagajanja in jeze," pravi Brglez. In potem so še nasprotne situacije.

Kot volk menjamo kožo
Prepogosto se dogaja, da so kolesarji in avtomobilisti drug z drugim nezadovoljni. Avtomobilisti pogosto zato, ker je pogosta praksa pri skupinskem kolesarjenju vožnja vštric in ne drug za drugim. Skupina kolesarjev se mora voziti v koloni. A mnenja se krešejo, saj se lahko v tujini vozijo tudi vštric.

"Naše ceste so, kakršne so, zato je treba vklopiti razum in tudi strpnost," pravi Mojca Novak iz kolesarskega kluba Adria Mobil in poudarja, da se zavzemajo za strpnost pri prehitevanju. Dodaja, da v Italiji velja zakon, ki veleva, da mora biti avtomobil med prehitevanjem od kolesarja oddaljen vsaj meter, na podeželju celo poldrugi meter.

"Naše poslanstvo kluba je širše kot samo tekmovalna naravnanost in športni rezultati. Prepričani smo, da s kolesarji oblikujemo kulturo strpnosti v prometu," pravi sogovornica, ki se strinja, da je treba ozaveščati tako kolesarje kot motoriste in voznike drugih vozil.

"Od voznikov pričakujemo spoštovanje in razumevanje. Če si udeleženec v prometu na kolesu, si najranljivejši," še pravi Novakova.

V poletnem času je rekreativnih kolesarjev na cesti več kot običajno. Za varnost lahko največ storimo sami, opozarja Andrej Brglez: "Naše ceste so široke kot leta 1970, frekvenca prometa pa je nekajkrat višja. Strpnost in vzgoja kolesarjev ter voznikov sta zato ključnega pomena. V kritičnih situacijah, ki se jih da predvideti vnaprej, bi moral vsak stopiti korak nazaj."

S tem misli tudi na rekreativne kolesarje, o katerih velja pogosto mnenje, da na cestah tekmujejo. Profesionalci točno vedo, kdaj se jim približuje avtomobil, rekreativci pa vozijo bolj levo in desno, zato so nepredvidljivi, vozniki pa zaradi tega prepogosto nejevoljni. Pogosto se je težko voziti za kolesarjem. Kljub temu Brglez pravi, da je tri metre širok vozni pas dovolj velik, da si ga moramo znati deliti. To pa lahko storimo le s predvidljivo in strpno vožnjo.

V tokratni Avtomobilnosti smo želeli opozoriti, kako kot volk menjamo kožo, ko smo pešci, kolesarji ali vozniki avtomobila.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
blue_night
# 06.06.2018 ob 07:30
Če vsak pokaže malo dobre volje, se vse izide. Kar v praksi pomeni - nikoli.
Guinness
# 06.06.2018 ob 08:01
Jaz sem voznik in kolesar in sem enkrat jezen na ene, drugic na drugi. Vozniska kultura v nasi drzavi je na nuli.
Mosquito
# 06.06.2018 ob 08:01
Problemi so na obeh straneh. na eni imamo kolesarje, ki se jim zdi, da so kralji ceste, ker "živijo zdravo" in so vzvišeni nad tistimi, ki se vozijo z avtomobili. Temu primerno jih je polna cela cesta. Da ne govorim o kolesarjih v mestu, ki menjajo pločnike, cesto, kolesarske steze kakor se jim pač zdi. V nekem trenutku so kao enakovredni avtom, v naslednjem, če jim tako ustreza, se pa pretvarjajo, da so pešci.
Na drugi strani pa imamo avtomobiliste, ki so zelo nestrpni in bi vse, ki vozijo manj od njih, kar odstranili iz ceste. Da bi morali kdaj kakšnih 100 metrov peljati za kolesarjem jim je neznosno, zato jih prehitevajo tudi tam, kjer ni niti malo primerno.
Kar se tiče vožnje vštric oz. drug za drugim pa je tako, da so kolesarji ugotovili, da je vštric, pa naj se sliši še tak paradoks, bolj varno. Kajti, kot rečeno, enim se zdi, da lahko kolesarja prehitevajo kjerkoli in ga tako skoraj zrinejo s ceste, če pa sta dva ali več vštric pa to ne gre in morajo precej bolj premisliti, kje bodo šli mimo. Seveda pa se zna tako zgoditi, da moramo kar nekaj ovinkov voziti za kolesarji. Optimalne rešitve torej ni. Šteje zgolj strpnost obojih.
Abndbn
# 06.06.2018 ob 07:42
Jaz tudi vsake toliko kakšnega butnem in pobegnem s kraja dogodka. V bistvu mi to predstavlja neke vrste zabavo za sončne vikende (v dežju, ko kolesarjev ni, pa si polepšam dan tako, da zapeljem na lužo in špricam pešce). Nima kaj vozit po cesti, cesto sem jaz kupil in je moja.
alah
# 06.06.2018 ob 08:03
Jaz sem avtomobilist in kolesar in imam obe izkušnji. Razlogov za medsebojno jezo je nešteto na obeh straneh. Kolesarju dajte vedno 5-10 sekund časa, da uredi nerodno situacijo, šele potem ukrepajte. Če ni nek kreten, se bo umaknil že zaradi lastne varnosti.
Binder Dandet
# 06.06.2018 ob 08:27
Jaz vseeno ne razumem kloesarjev, ki gredo na najbolj obremenjeno regionalno cesto, ko bi se lahko po vzporednih peljali.
alah
# 06.06.2018 ob 08:10
Glejte stvari tudi v širšem kontekstu, več kolesarjev na cesti pomeni več zdrave osveščene populacije in krajše čakalne vrste za vas naslednjič pri zdravniku zaradi kroničnih bolezni. Več tujih kolesarjev na cesti pomeni več turistov, ki prinašajo denar in odpirajo kakšno delovno mesto več tudi za vas. Niso vsi na cesti z namenom, da so vam v napoto...
alah
# 06.06.2018 ob 08:15
Kaj pa, ko se kolesar pelje, ob kolesarski stezi, po cesti?

Tu odigra svoje tudi nepremišljena infrastruktura. V naselja, skozi katere pelje tranzitna glavna cesta umestijo dvignjeno kolesarsko stezo ločeno z robnikom, pri čemer vsak uvoz spustijo na nivo vozišča. Rezultat je rodeo kolesarska steza, ki je sicer varna za majhne otroke, za daljinske kolesarje pa praktično neuporabna. Kolesarske steze v naseljih bi morali za prebivalce projektirati proč od glavnih cest, na glavnih cestah v naseljih pa uporabiti kolesarski pas ločen od pločnika, ki omogoča normalno tranzitno kolesarjenje.
Deimos
# 06.06.2018 ob 08:05
Sam kar precej kolesarim in do danes še nisem imel težav z nobenim šoferjem. Je pa res, da je ogromno kolesarjev, ki ne spoštujejo prometnih pravil. 90% jih misli, da je rdeča luč na semaforju namenjena pešcem in ne njim, da o vožnji na napačni strani ceste ali vštric sploh ne govorim.
Nikakor tudi ne morem razumeti, da se raje vozijo po nevarni ozki cesti in povzročajo zastoje, ko pa je pol metra zraven široka kolesarska steza. Do sedaj sem dobil v odgovor le to, da se je po kolesarskih stezah neprijetno voziti zaradi dovozov do hiš in podobne neumne "razloge".

Zanima me, če obstaja kako pravilo glede vožnje s kolesom po cesti, kjer je zraven urejena kolesarska pot. Ali so predvidene kake sankcije?
izo
# 06.06.2018 ob 07:49
sem za strpnost in paljivost na kolesarje, tudi sam sem na biciklu občasno. dejstvo pa je, da se določena skupina kolesarjev (sej veste, tisti obsedeni kvazi rekreativni biciklisti na specialkah, plus tudi profesionalci na treningih po lokalnih cestah) na cesti obnaša nemogoče.
o peljanje v štri itd nima smisla izgubljat besede, vse že vemo, sem pa ne dolgo nazaj penil, ko se mi je en tak zapeljal direkt pred havbo, vozil cikacak in skakal vsem v škarje (priklop na ljubljanski obvoznici, če koga zanima), medtem ko je imel na desni kolesarsko stezo. in ni šlo za nobenega mulca ipd. in potem če takšnega slučajno ne spustiš naprej, ali ga recimo zaradi njegove neumnosti spregldapš ipd, bo krilil še pol ure za tabo v najboljšem primeru. ostale scenarije prepuščam domišljiji..
tudi biciiklisti (predvsem takšni primerki, opisani prej, čeprav takšnim ne bo zaleglo nič, kakor tudi objestnim voznikom za volanom ne) se dejte prosim obnašat primerno v prometu.
lordslayer
# 06.06.2018 ob 08:21
Slovenski turizem bi se podeseteril, če bi državo prepletli s kolesarskimi stezami ... država bi služila, kolesarji in vozniki pa bi bili zadovoljni
čofotalček
# 06.06.2018 ob 08:10
Zadnič sem vozil med Logatcem in Ljubljano. Dejansko sem kjer se je dalo vozil po kolesarski poti a na določenih odsekih to enostavno ni mogoče. V Logarcu so na kolesarski luknje in odseki kjer so nekaj delali pa so kar na pol pustili, Na Vrhniki še nekako gre, čeprav v starem delu je kolesarska preozka in v slabem stanju, naprej proti Brezovici pa so kolesarske neočiščene in se čudim, da mi ni gume prebušilo. Na splošno so kolesarske preslabo očiščene, da bi omogočale varno vožno (kamni kar frčijo izpod gum levo (proti avtom) in desno (proti pešcem) rampe za dovoze pa so nevarne saj so dostikrat urejene z izredno visokimi nakloni (morale bi biti do 12% v realnosti pa so tudi 30% in več).
zziga+
# 06.06.2018 ob 08:56
@pohorjezeleno sagte: ... kolesar skoči na cesto iz pločnika. Če bom kdaj koga dobil na haubo, ga bom še zbrcal!

Dojenček mi je v hudi vročini v mestni koloni zadaj začel bruhati in se dušiti. Da bi mu pomagal in pri tem ne blokiral prometa, sem zapeljal preko prazne kolesarske steze in pločnika na skrajni desni rob 3 m širokega pločnika. Ko sem otroka ravno odpenjal s sedeža, zapelje osamljeni kolesar s svoje steze na pločnik in silovito brcne v moja zaprta vrata, da jih zvije ...
??? – hvala, red mora biti!
bende
# 06.06.2018 ob 08:08
Mogoče je pas res širok 3metre, vendar so ceste raspokane, bankine neurejene, tako da že z avtom ni fajn vozit ob robu, kaj šele s specialko.
svyatoslav
# 06.06.2018 ob 09:13
Sem kolesar in avtomobilist. Ko sem v avtu, s kolesarji nimam težav, ker poznam njihovo specifiko. Treba jim je dati nekoliko maneverskega prostora, ker so, predvsem starejši in ženske nerodnejši.
Kar pogosto se dogaja, da se kolesar zvrne po cesti, ker ne more pravočasno odpeti čevljev s pedal.
S specialko po kolesarski stezi? Po zakonu vsekakor, ampak policija tolerira vožnjo po cesti, ker ve, da specialke vozijo 30-40 km/h, najvišja dovoljena hitrost na k.s. pa je, če se ne motim 25 km/h!!! Da ne omenjam poskakovanja na dovozih na vsakih 10 m. Torej pismen kolesar s specialko ne spada na kolesarsko stezo.
Koga se najbolj bojijo kolesarji? Pijancev (teh je Slovenija polno) in nedeljskih voznikov, ki imajo na vesti največ zbitih kolesarjev.
V Sloveniji je na splošno prehitevanje kolesarjev še v mejah normale, že malo južneje, v Rvacki pa so lokalci velika nevarnost za kolesarje, ker jih prehitevajo z nekaj cm razdalje. Največji heroji pa so vozniki lokalnih tovornjakov, ki kar tekmujejo kdo bo oplazil kakšnega kolesarja. V istri, Kvarnerju in Dalmaciji ste še najbolj varni, ko vas prehiteva turist s tujimi tablicami.
ElTorro
# 06.06.2018 ob 09:03
Edino kar me res zmoti je ignorantsvo
Primer1: vzporednja vožnja dveh polprofesionalcev, da ne moreš varno prehiteti, pri čemer se ne razvrstita eden za drugim


Citiral sem le enega, ker ravno omenja ignorantstvo. Velja tudi za ostale v tem slogu....

A veš, da ni dovoljeno prehitevati kolesarja, če nasprotni vozni pas ni prost? Zakaj potem vzporedno vozečih kolesarjev ne moreš varno prehiteti?
urle
# 06.06.2018 ob 08:58
Največji problem so mestni kolesarji in policija, ki se obrne stran, ko kolesar pelje po levi, ko prečka pri rdeči luči cesto.....
pohorjezeleno
# 06.06.2018 ob 08:22
Kolesarji izven mesta niso problem. Največji kršitelji pravil so mestni kolesarji. Dnevno se mi dogaja, da kdo nenapovedano pripelje pred haubo iz kolesarske oz pločnika. Velikokrat se zgodi, da s polno hitrostjo peljejo čez prehod za pešce. Rdeče luči na semaforju v večini ne upoštevajo. Poljubno vozijo po pločniku, cesti, kolesarski in se ne zmenijo za avtomobile in pešce. Tudi kot pešču se mi še noben kolesar ni ustavil na prehodu in mi dal prednost. Dejansko so me že večkrat skoraj zbili, medtem ko me avto še ni nikoli. Toliko o kulturi kolesarjev! Morali bi imeti strožje kazni za kolesarje v mestih. Večkrat preklinjam, ko moram v trenutku zaustaviti vozilo, ker kolesar skoči na cesto iz pločnika. Če bom kdaj koga dobil na haubo, ga bom še zbrcal!
čofotalček
# 06.06.2018 ob 07:37
@blue_night
Lepo si napisal.
marvin34
# 06.06.2018 ob 08:07
Dokler drzava ne bo razsirila cest in odredila 1m na vsaki strani za kolesarsko stezo, kot je to na nizozemskem, bo pac tako. O kolesarskih stezah na plocnikih sploh ne bom izgubljal besed.
svyatoslav
# 06.06.2018 ob 09:24
Spoštovani.
Ne mešajte mestnih kolesarjev, ki so objestni, nekultivirani in kršijo CPP z rekreativnimi na specialkah.
To sta dva različna svetova.
Pismen rekreativni kolesar upošteva nepisana kolesarska pravila, študent v Ljubljani, ki se ob 03:00 vrača z žura ali pa gre ob 09:00 na predavanje s telefonom na ušesu, jih pač ne.
OnionRing
# 06.06.2018 ob 09:14
najvecji problem so neumni ljudje pa naj bojo na kolesu al pa v avtu al pa pes....
mitjek
# 06.06.2018 ob 08:45
Že cel teden dohitevam "rekreativca" ki se vozi po sredini ceste. Umakne se samo,če mu gre avto nasproti. Ko ga hočeš prehitevati, mu moraš spustiti sireno, da se malo umakne. Vozi kot da bi bil sam na cesti. Pa še hudo te pogleda ko mu zatrobiš.
Skippy
# 06.06.2018 ob 08:40
Če je omejitev 90 in se nekdo vozi 30 ali manj, s tem ovira promet

Kako pa ti to uspe v primeru traktorjev? A traktorji tudi ogrožajo ostale prisotne v prometu?
Springbok
# 06.06.2018 ob 08:37
Večina kolesarjev vozi, kot da cestno prometni predpisi zanje ne bi veljali. Najraje spregledajo rdečo luč, in ne poznajo znaka obvezna smer.

Nujno bi bilo uvesti izpit poznavanja CPP za kolesarje, in neke vrste brezplačne registracije, da bi lahko identificirali največje kršitelje.

Kot pešeč pa bi si želel tudi obvezno zavraovanje za škod povzročeno tretjim, saj so nekateri kolesarji zelo objestni na površinah za pešce. Kdor se je kdaj spehodil po Čopovi v Ljubljani ve, koliko samoimenvanih Merckxov in Pantanijev je v Sloveniji.

Vendar, gre le za nekaj črnih ovc.Večina je v redu.
Korošec
# 06.06.2018 ob 08:12
Drugače nimam nič proti kolesarjem samo v prometnih konicah glih nebi rabili rinit na ceste sploh te, ki so zaradi slabega stanja itak nevarne in teh pri nas na koroškem ni malo.
Hijena
# 06.06.2018 ob 08:08
Kaj pa, ko se kolesar pelje, ob kolesarski stezi, po cesti?
ElTorro
# 06.06.2018 ob 09:01
Te dni dopustujem v Italiji, po lokalnih cestah imam v teh dneh narejenih cca 400km

Ker sem tudi rekreativni kolesar, sem pozoren na te stvari....in v vsem tem času nisem videl niti enega (in to dobesedno - niti enega) primera, ko bi nekdo nevarno prehiteval kolesarja.
Pa je v okolici Gardskega jezera veliko kolesarjev, promet pa povečini precej gost.

Če lahko Italijani, ki so po mojih izkušnjah daleč najbolj dinamični vozniki, mirno počakajo za kolesarjem dokler ni možno varno prehitevanje, zakaj tega ne moremo pri nas?
webman
# 06.06.2018 ob 08:53
Edino kar me res zmoti je ignorantsvo
Primer1: vzporednja vožnja dveh polprofesionalcev, da ne moreš varno prehiteti, pri čemer se ne razvrstita eden za drugim.
Primer2: ko se vozim s kolesom po desnem robu, me s polno hitrostjo nekaj decimetrov stran prehiti avtobus primestnega prometa. Včasih je prostora tako malo da ti ostane samo še zaviranje.
Bivši uporabnik
# 06.06.2018 ob 09:20
So kar na obeh straneh tisti problematični. Na kolesarski stezi se ti včasih zgodi, da je čez dva pasova ena družinica z otroci, ti se pa trudiš priti mimo brez, da bi se ti kdo vrgel direktno pod kolo. Pa kolesarji, ko prehitevajo nočejo uporabljati zvonca, gredo pa par cm stran. Se mi je pa tudi zgodilo, da je za mano trobil kamion in mi zapeljal na črto medtem, ko sem lepo vozila po označeni kolesarki stezi. Takrat pa sem en lep mail napisala njegovemu delodajalcu. Če smo vsi uvidevni sploh ni problema.
Skippy
# 06.06.2018 ob 08:43
Kaj pa, ko se kolesar pelje, ob kolesarski stezi, po cesti?

Kolesar, ki bi rad vozil z neko normalno hitrostjo, preprosto po kolesarskih stezah izven Ljubljane ne more vozit. Preveč idiotskih skakanj čez robnike, stebrov, čudnih naklonov itd.. Dokler ne bo to urejeno kot v Avstriji, so te kolesarske steze pač namenjene otrokom in babicam.
pohorjezeleno
# 06.06.2018 ob 08:38
@oggle Se popolnoma strinjam s teboj, da so vsi enakopravni. Vendar v mestih so v večini primerov kolesarji nad vsemi. Peščci se jim morajo umikati, ko drvijo po kolesarskih, avtomobili morajo zelo paziti, ker s polno hitrostjo priletijo iz kolesarske/pločnika na cesto pred avtomobil...
cabbage
# 06.06.2018 ob 09:06
@xnplater:
"...Ker je vozni pas širok 2m, od roba ceste si pa lahko 1m..." - torej če si lahko se to izkoristi brez uvidevnosti?
"..tudi če voziš 30 cm stran od roba, te bo nekdo šel prehitevati na knap..." - a po tej logiki naj naslednjih nekaj kilometrov vozi za kolesarjem? Nisem še videl kolesarja, ki bi se ustavil, da gre lahko promet mimo njega,
"...Če imaš manevrskega prostora 1m ali 30 cm, vedno raje vzamem 1m..." - še enkrat. Ni logike.
"...Velikokrat so pa traktorji počasnejši kot kolesarji in veliko širši, tako da ne vidim razloga zakaj ne bi smela 2 kolesarja voziti vštric." - traktor nima izbire, kolesar jo ima. Tovornjak je še širši, torej bi lahko celo trije kolesarji vozili vštric. Sicer pa zakaj je sploh to potrebno? A si imate toliko za povedat med vožnjo? :)
"...V Avstriji je zakonsko določena minimalna bočna razdalja ob prehitevanju kolesarjev! Pri nas je seveda vse po kavbojsko..." - prehitevanje in vožnja mimo je definirana v ZVCP-1, tako da ni lih kavbojsko....
"Sicer je pa cesta od vseh, ne samo od avtov!" - se strinjam. ;)

Sem pa sam kolesar že 15 let in enkrat nisem imel težave na cesti.
GorskiSkrat
# 06.06.2018 ob 08:55
Predvsem bi morali v tovrstnih debatah strogo lociti cestne od mestnih kolesarjev. To sta dve popolnoma loceni kategoriji, s popolnoma drugacnimi karakteristikami.
Mestne kolesarje bi bilo potrebno kar pogosto povprasati po zdravi pameti. Kar se dogaja po Ljubljani je nevzdrzno. Ce si v situaciji voznika avta ali pa kot kolesar (ponavadi imas vec tezav z ostalimi kolesarji, kot z vozniki motornih vozil).
Se posebej famozni pa so tisti posamezniki, ki so vozniki avtomobilov, ko se vsedejo na kolo pa pozabijo na cisto vsa CPpravila in trapajo po mestnih ulicah in cestah - ko kure brez glave. Kot da obstaja neka posebna vrsta demence, ki zacne ucinkovati, ko uprezejo svoje bičiklete.
makoshark
# 06.06.2018 ob 11:07
cabbage
"...Če imaš manevrskega prostora 1m ali 30 cm, vedno raje vzamem 1m..." - še enkrat. Ni logike.

Je logika. Vzameš 1 m zaradi lastne varnosti. Če te nekdo prehiteva povsem na knap, ko si 30 cm od roba, nimaš čisto nobenega maneverskega prostora, če na lepem zmanjka prostora za kolesarja zaradi kateregakoli razloga (prehitevanje v škarjice, luknja na cesti). Če voziš 1 m od roba, imaš pa cel m maneverskega prostora, da se ob samem prehitevanju, ko je avto vzporedno s tabo, umakneš v desno.
leonis
# 06.06.2018 ob 10:45
Zanimivi in nevarni so tisti kolesarji ki se še sami komi znajo vozit,potem si pa na balanco dajo še nekaj polnih vreč iz trgovine in pilotirajo po cesti k akrobat na vrvi v cirkusu.Bi pa k tej skupini dodal še tiste ki se ponoči vozijo brez luči. Se pelješ po cesti z avtom in naenkrat pred seboj v zadnjem trenutku zagledaš temno postavo na kolesu, wtf!? Ja a je res tok težko dat spredi in zadi tisto luč gor? Ko pride enkrat do nesreče je pozen..
Canis.Lupus
# 06.06.2018 ob 10:27
oggle
# 06.06.2018 ob 08:35
Prijavi neprimerno vsebino V normalnih drzavah velja zakon, da se kolesarje ne prehiteva na manj kot 1.5m oddaljenosti. Pri nas je normalno da se jih prehiteva z max 10cm od krmila... ker pac nekaj primitivcev (kar nekaj jih je prisotnih v komentarjih) misli, da je cesta samo njihova in da se lahko pelje po cesti brez da bi moral upostevati ostale uporabnike. Za le-te mocno upam, da bodo, ce bodo slucajno kdaj prilezli iz svojih vaskih govc, v Italiji ali Franciji pokasirali tistih 600-700eur kazni, ko bodo prehitevali vstric vozece kolesarje tako, da jih bodo skoraj zbili s ceste z ogledali.
Problem pri teh bedakih je zgolj ta, da so povrsno prebrali CPP, kjer pise da so vsi udelezenci v prometu enakopravni... vkljucno s kolesarji, pa ceprav ne gredo 90km/h.


Živim v Vipavski dolini. Kolesar na regionalni cesti vsakih par km. Vsak dan, od marca do novembra. Da traktorjev in kosilk niti ne omenjam. Vse v redu in prav, smo navajeni. Samo pričakovati, da bodo avtomobilisti sedaj strpno vsakih par km vozil 20 kmh za vsakim kolesarjem/gručo, dokler se ga ne da absolutno varno prehiteti je utopija ... Priznam, tud sam kdaj pehitim ne najbolj elegantno. Ker če ne, bi se do doma vozil 1h namesto 25 min. pa sem sam kolesar, ki pa se glavnih cest izogiba kot hudič križa.

Še moja izkušnja iz par let nazaj s Krasa. Gremo z družino na morje po stari cesti čez Kras. Naletimo na gručo cca 10 - 15 kolesarjev, ki lepo vozijo žez celo širino ceste, ker mislijo da so na Giro d'Italia. A 90% počasneje seveda. Klepetajo, se smejijo ipd. Zadaj se nabira kolona 10+ vozil, ki strpno vozi. Ta astrpnost je trajala cca 20-25 minut ali več, ker se gospodje niso umaknili ne na avtobusno, ne nikamor in so lepo vozili mimo redkih umikališč! Tisti, ki se vozi po Krasu ve, da je tam praktično nemogoče varno prehitevati.

Kako se je zgodba končala? Po par piskih na trobec (ko smo bili v koloni že lep čas) in "prijazne" gestikulacije od kolesrjev nazaj, smo jih začeli nevarno prehitevat. Jebat ga. Če bi mel dizla bi jih takrat fino zaplinil, priznam, ker so mi takrat te arogantne riti na specialkah za 3k+ € res snedle živce.

Tak da ja, strpnost. A tudi od kolesarjev, ki niso nobene svete krave. Saj veste "enakoptaven" udeleženec v prometu, ne "pomembnejši" udeleženec.
trac
# 06.06.2018 ob 10:19
Zelo veliko sem na kolesu tudi v mestu in včasih se prav za glavo držim, kaj vse vidim. Posebni biseri so tisti na BicikLJ-u. Se mi zdi, da bi pred prvim najemom bilo nujno izpolniti test o pravilni vožnji s kolesom po mestu.
x1ijn
# 06.06.2018 ob 09:41
Vozim kolo in avto. Motijo me rekreativni kolesarji, ki se odločijo v času prometne konice kolesariti po ozkih regionalnih cestah (npr. v okolici Torovega). Gost promet v obe smeri, ogromno kolesarjev in nepregledne ceste.

Pri nas itak 99% cest ni skladno z normativi. Utrjene bankine so samo na avtocestah. Rob vozišča je označen samo na nekaterih državnih cestah. Tam kje je urejeno deljenje s kolesarji, imamo, namesto prekinjene, polno črto. In še mnogo drugega.

Širina 3 m je minimum za prehitevanje z 1 m odmika, če je cesta enosmerna ali ni prometna. Problematične so ceste, na katerih je gost promet in so ozke, zato ker se je šparalo asfalt, da je dobil nekdo zastonj aslfat do svojega dvorišča. Ceste so dobro projektirane, ampak dejansko stanje se razlikuje od tistega v načrtih.
oggle
# 06.06.2018 ob 08:35
V normalnih drzavah velja zakon, da se kolesarje ne prehiteva na manj kot 1.5m oddaljenosti. Pri nas je normalno da se jih prehiteva z max 10cm od krmila... ker pac nekaj primitivcev (kar nekaj jih je prisotnih v komentarjih) misli, da je cesta samo njihova in da se lahko pelje po cesti brez da bi moral upostevati ostale uporabnike. Za le-te mocno upam, da bodo, ce bodo slucajno kdaj prilezli iz svojih vaskih govc, v Italiji ali Franciji pokasirali tistih 600-700eur kazni, ko bodo prehitevali vstric vozece kolesarje tako, da jih bodo skoraj zbili s ceste z ogledali.
Problem pri teh bedakih je zgolj ta, da so povrsno prebrali CPP, kjer pise da so vsi udelezenci v prometu enakopravni... vkljucno s kolesarji, pa ceprav ne gredo 90km/h.
xes
# 06.06.2018 ob 09:36
xnplater: vožnja v štric je PREPOVEDANA ... ne glede na to, kaj si ti misliš in kaj se tebi zdi prav ali pa OK. Pač, prometni predpisi in pika. Prav tako vožnja v napačno smer, kot tudi vožnja v rdečo. Tudi sam sem kolesar (in voznik) ampak poznavanje predpisov med kolesarji je naravnost katastrofalno. In kot si zapisal, cesta je od vseh, torej se moramo vsi držati nekih pravil - prometnih predpisov!
ajša55555
# 06.06.2018 ob 08:36
Najbolj so "hecni" kolesarji, ki vozijo po sredini cestišča, kot motoristi....to pa so prepotentneži. in ko je to še ob prometni konici in največkrat ima zraven še kolesarsko stezo, ti pa res živc ven potegne. Pa takih ni prav malo. Take bi pa mal po zdravju povprašala....Pa sem tudi sama kolesar, pa mi tudi ne paše vedno se vozit po dovozih in jaških na kolesarskih stezah.
koprcan
# 06.06.2018 ob 10:47
"Dragi sine. Preden greš čez cesto peš poglej dvakrat levo in desno. Ko ti bomo kupili kolo, pa boš lahko cesto prečkal brez pogkedat levo in desno. Samo greš. Tudi ko boš bozil po kolesarski stezi, boš lahko skočil s kolesom na cesto ob kolesarski in se ti bodo avtomobili morali takoj umakniti. Ko boš šel z več prijatelji s kolesi po cesti pa le vozite en zraven drugega, ker je tako vožnja ptijetnejša." Bravooo!?!?
opusdei
# 06.06.2018 ob 09:59
Zakaj mora imet 200 tonski šleper prižgane luči ob poldne,kolo (specialka) pa glih da ma mačja očesa ?
Kefren
# 06.06.2018 ob 09:53
@Skippy
najvišja možna kazen za prometni prekršek v Franciji je 90 evrov, tako da ne fantaziraj. :)
----------------
Predlagam da se ne odpravljašz avtom v Francijo, če tole resno misliš. Že napačno parkiranje je v povprečju dražje od tega. Recimo do 20 km prevelika hitrost v naselju je 135. Preverjeno in plačano.
sumtb
# 06.06.2018 ob 09:22
Toliko ene promocije Slovenije kot zelene turizmu prijazne destinacije, potem pa pride ta turist iz urejenega sveta na dopust v Slovenijo, pa ugotovi da je prišel na mentalno in zakonsko dno, kjer ga od podzemlja loči samo kakšnen sunek vetra ali počena zračnica in je nekaj čisto normalnega da ga nišanijo na 10 cm pri prehiteavnju vštric pri 90 kmh.

Nekaj, za kar je v kakšni Italiji ali Franciji 700 € kazni.

In če je pameten bo potem naredit to, kar mentalno izvane manijake najbolj moti - začel bo voziti 1 meter od bankine ker je tam najbolj varno, saj s tem prepreči prehitevanje na 10 cm. Zadeva je seveda pri zakonodajalccu,da po zgledu dobre prakse iz tujine uvede mehanizme, po možnosti da je dovolj za kazen da take norce samo posnameš. Občinski proračuni bodo prve 3 mesece pokali od denarja, potem se bo pa vse skupaj umirilo.
windmaster
# 06.06.2018 ob 09:18
Kamera za v avto stane cca 25 eur. Reši marsikatero nerodno situacijo ko te kolesarji izsilijo.....
Drugače pa, profi kolesarji niso noben problem. Peljejo se hitreje in varneje od marsikaterega nedeljskega voznika. Bolj so težavni profi rekreativci ki so pojedli vse znanje tega sveta in prezirajo vse kateri ne delajo kot oni...
MaBoZe1x
# 06.06.2018 ob 09:12
Si predstavljate, kako bi zgledalo v Ljubljani, če bi prepovedali promet za avtomobile in bi se lahko vozili le s kolesi? Mislite, da bi bila še vedno taka gneča na glavnih prometnicah?

Kdor se pritožuje nad kolesarji naj pomisli raje tako, da če njega ne bi bilo na kolesu, bi bil le še en z avtom več na cesti in ti bi stal še ene 10 m dlje od svojega cilja-za vsakega kolesarja. In kolsarjev je veliko!

Bolj kot se bo uredila kolesarska infrastruktura, več jih bo kolesarilo (bolj varno, udobneje, hitreje...), večja bo pretočnost za ostali promet (javni, avtomobili).
GorskiSkrat
# 06.06.2018 ob 09:09
Aha, da ne pozabimo se ultra dinamicnih, adrenalinsko obarvanih vozenj po mestnih pes-conah. No, adrenalinske so zgolj za pesce. Za to da pilotiras cik-cak, med mnozico pescev, po strogem mestnem centru (nabrezja ob Ljubljanici, trznica, trgi), no za to pocetje moras bit mozgansko imbecilen. Ce pa se pricakujes, da se ti bodo ljudje umikali - poskakali v Ljubljanico, no ja ...
shark77
# 06.06.2018 ob 12:49
Kolesarji zahtevajo čedalje več kolesarskih stez in zaprtja cest za avtomobile medtem pa se povišujejo cestnine,vinjete..., za avtomobile. Bi bil že čas za razmislit da bi se uvedle tudi registracije za kolesa da bi si sami financirali svoje kolesarske steze.
Kazalo