Avtomobilnost

Poudarki

  • Prvi SUV Alfe Romeo
  • Jaguar z elektriko tudi med športne terence
  • Druga generacija mazde CX-5
  • V Los Angelesu prevlada domačih znamk in s tem poltovornjakov in suvov
  • Tudi Američani se spogledujejo z električno prihodnostjo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.2 od 16 glasov Ocenite to novico!
Mazda CX-5
Ena izmed glavnih novosti je nova mazda CX-5. Ta ne prinaša revolucije, temveč premišljeno evolucijo uspešnega modela. Dodali so ji kanec dinamike, izboljšali ergonomijo in popestrili nabor opreme. Foto: Miha Merljak, MMC RTVSLO
Alfa romeo stelvio
Alfin prvi SUV stelvio je nastal na osnovi športne limuzine giulia. Od giulie pa ni prevzel le tehnike, temveč tudi glavne oblikovne poteze. Na voljo bo tudi v športni izvedbi quadrifoglio s 510 "konji". Foto: Miha Merljak, MMC RTVSLO

Dodaj v

Avtomobilski salon v Los Angelesu: Večje je, boljše je

Reportaža
22. november 2016 ob 07:01
Los Angeles - MMC RTV SLO

Avtomobilski salon v Los Angelesu je bil letos še posebej zanimiv za evropske ljubitelje avtomobilov, saj je bilo med 20 svetovnimi premierami tudi nekaj takih, ki bodo v kratkem zapeljali na naše ceste. O elektriki ni bilo veliko govora, bolj kot kdaj koli prej pa so prevladovali športni terenci. Na splošno v Ameriki še vedno velja rek: večje je, boljše je.

Morda najzanimivejši model za evropski trg je nova generacija mazde CX-5. Glavni oblikovalec pri japonski znamki vozil Kevin Rice nam je v intervjuju (objavljen bo v prihodnjih dneh) izdal, da je skrivnost njihovega dizajna v pravi meri uravnoteženosti. "Avtomobilu ne smeš vzeti preveč in dodati preveč," pravi in dodaja, da mora biti oblika preprosta, a hkrati dinamična. Čeprav se vsi trudijo, da prednji del avtomobila znižajo, so se sami odločili prav nasprotno, kljub temu pa naredili zelo dinamičnega športnega terenca.

Stelvio je prvi Alfin SUV
Tako kot je posebna rdeča barva nove mazde CX-5, ki še posebej zažari, ko je obsijana s soncem, je rdeča tudi zaščitni znak Alfe Romeo, ki je v LA-ju pod soje žarometov postavila model stelvio, svoj prvi SUV. Toda oznako SUV moramo v tem primeru jemati z rezervo, stelvio ostaja prava alfa, torej popolnoma športno nastrojeni stroj, ki bo dražil predvsem dinamične voznike. Kako tudi ne, ko pa ima lahko stelvio pod motornim pokrovom enak agregat, kot ga ima giulia quadrifoglio verde, torej 2,9-litrski šestvaljnik Ferrarijevih korenin, ki ponuja kar 371 kilovatov, v prepovedanih merskih enotah to pomeni več kot petsto konjev.

Jaguar naelektril ozračje
V Los Angelesu so svoje električne načrte razkrili tudi pri Jaguarju, z i-paceom se vključujejo v dirko Porscheja in Audija proti revolucionarni Tesli. Seveda je i-pace študija, a na ceste naj bi v serijski izvedbi zapeljal že v letu 2018. Podatki obljubljajo veliko - štirje elektromotorji skupne moči skoraj 300 kilovatov bodo zagotavljali štirikolesni pogon, s polno baterijo pa naj bi prevozil več kot 500 kilometrov.

Pri Tesli na smele besede klasičnih znamk odgovarjajo, da se tekmecev veselijo in da vsak električni avtomobil več na cesti pomeni majhno zmago tudi za Teslo. Evropskemu kupcu bo zanimiv še Mini, ki sicer že dolgo ni več mini, sploh pa ne v avanturistični izvedbi countryman. Prvič v zgodovini Minija bo ta na voljo tudi kot priključni hibrid, posledično bo z njim mogoče prevoziti na elektriko približno 40 kilometrov.

Toyota C-HR vendarle tudi za Američane
Ameriško premiero je doživel tudi jeep compass, ki je evropskemu kupcu zanimiv predvsem zato, ker si deli platformo z najbolj evropskim jeepom, torej za številko manjšim renegadom, dvojčkom fiata 500 X. Jeepova Amerika in Fiatova Italija se torej vse bolj prepletata.

Pri Toyoti veliko stavijo na C-HR. Ta naj bi bila sprva namenjen zgolj evropskim kupcem, a so si Japonci premislili, premiero je zdaj doživel tudi v Ameriki. Avtomobil, ki je bil sprva zgolj za Južnoameričane, a je nato zapeljal na vse svetovne ceste, pa je Fordov mali SUV ecosport. V LA-ju so premierno pokazali prenovljeno različico, s kugino masko, a po novem tudi brez značilnosti, s katero je izstopal iz množice, rezervnim kolesom na zadku.

Ne moremo se izogniti niti Volkswagnu, znamki se namreč na ameriških tleh ne godi najbolje, a vseeno so, ali pa prav zato, ponudili kar nekaj novosti. Kleni Atlas je SUV v pravem ameriškem pomenu besede, s sedmimi sedeži in velikostno oznako "mid size". Če vemo, da je atlas v ameriških merskih enotah komaj srednje veliki terenec, a je hkrati večji od v Evropi največjega volkswagna touarega, je preprosto razumeti, zakaj ameriškega volkswagna ne bo k nam.

Američani zaljubljeni v pickupe
Bo pa seveda tudi pri nas na voljo prenovljeni golf, v Los Angelesu so premierno pokazali električno različico z baterijo, ki nudi dovolj energije za več kot 300 kilometrov. Pri Audiju pa so po premieri v Parizu tudi Američanom pokazali novega Q5.

Sicer pa je tako kot vedno losangeleški avtomobilski salon domače igrišče za ameriške avtomobilske znamke. Te svoj razvoj še bolj usmerjajo v pickupe, delajo jih še bolj klene in še bolj nastopaške, po drugi strani pa se ukvarjajo z električno prihodnostjo, izstopa Chevrolet z voltom in boltom, ta je v Evropi znan kot opel ampera-E. In seveda elektromotorji kot dodatki romajo v številne razrede, eden zanimivejših priključnih hibridov iz Amerike se zdi nova Chryslerjeva pacifica, malo tudi zaradi družinam simpatične rešitve, vgrajenim sesalcem.

Sebastjan Plevnjak, G. Pr.

Alfa romeo stelvio
Alfa romeo stelvio
Alfa romeo stelvio
Alfa romeo stelvio
countryman
Jaguar i-pace
Audi Q5
Volkswagen atlas
Ford ecosport
Ford ecosport
Avtomobilski salon v Los Angelesu
Avtomobilski salon v Los Angelesu
Avtomobilski salon v Los Angelesu
Avtomobilski salon v Los Angelesu
Avtomobilski salon v Los Angelesu
Avtomobilski salon v Los Angelesu
Avtomobilski salon v Los Angelesu
Avtomobilski salon v Los Angelesu
Avtomobilski salon v Los Angelesu
Avtomobilski salon v Los Angelesu
Avtomobilski salon v Los Angelesu
Avtomobilski salon v Los Angelesu
Prijavi napako
Komentarji
frgo
# 22.11.2016 ob 08:08
kako kruto

na isti strani slika nove alfe pa audija q5

se ti audi kar zasmili, ker so ga risali inžinirji namesto oblikovalcev
kar_nekdo
# 22.11.2016 ob 08:22
Alfa romeo Stelvio: uuuauuu!!!
Audi res zgleda zraven kot ena igračka...
rared
# 22.11.2016 ob 08:27
@frgo ... misliš reči, da je audija oblikoval gozdar z motorko, ki to počne že zadnjih 15 let
_50centy_
# 22.11.2016 ob 08:31
Sam Q5 res zgleda slabo tako proti Alfi kot tudi Mazdi.
Kateri model je Lincoln ( slika 15 ) ?
frgo
# 22.11.2016 ob 08:13
Avtomobil pa je v principu prevozno sredstvo, ki te naj varno pripelje od točke A do točke B predvsem varno in čim hitreje in to je to.

meni se gre pa tudi za udobno

sicer pa dobro, da je izbira
tocco
# 22.11.2016 ob 08:40
Alfa romeo tura zadnje cajte
Kai
# 22.11.2016 ob 13:13
Uf, ko pa pogledaš tega Alfa Romeo Stelvia pa se ti kr pulz dvigne in oko orosi. Fenomenalen dizjan, to lahko pride samo izpod rok Italijanov. Upam samo, da bo kvaliteta materialov premium razreda in potem res ni drugega razloga, da kupiš nemca, kot, da si zapečkar.
Nikec3
# 22.11.2016 ob 09:23
Včasih so nemški avtomobili s svojim konservativnim dizajnom dajali vtis resnosti in elegance. Danes pa zgleda kot da jih je povozil čas, delajo pa avte za zdolgočasene ljudi.

Recimo ta Audi Q5 je najbolj dolgočasna stvar, kar sem jih kdajkoli videl.
ZRC
# 22.11.2016 ob 08:47
Tale alfica mi je všeč. Zadnjič sem imel priložnost sedeti v Giuliji in človek kar težko ne postane vsaj malo romantičen ob takih trenutkih.
ps11
# 22.11.2016 ob 10:09
Alfa je za uživače. Avto s temperamentom. Audi na sliki je pravo nasprotje, kot avto za resnobne ljudi, ki stalno s strahom gledajo, če so korak pred drugimi.
Sussudio
# 22.11.2016 ob 09:38
Nikec3
Nasploh zadnji Volkswagni in Audiji imajo vsi po vrsti take enake kvadratne oblike, da oblikovno so res poden. Bi pa rekel, da je zgodba drugačna pri BMW-ju in Mercedesu, čeprav tudi pri njih ni neke revolucionarne spremembe že 10 let. Opla in Forda pa ne bom niti omenjal kajti popolnoma nič ne iztopata iz mase povprečnih južnokorejskih avtomobilov.
Edino oblikovno novost tu vidim zgolj pri Alfi Romeo.
frgo
# 22.11.2016 ob 08:30
@rared
poskušam bit vljuden, pa ne povem direkt
izi07
# 22.11.2016 ob 08:10
Iz ene skrajnosti v drugo. Včasih, ko nismo poznali tako dobrih materialov od lahkih do trpežnih in še bi lahko naštevali so stremeli k manjšimi avtomobili. Sedaj, ko je pa to vse možno pa gre trend v velike karavele skorajda ladje. A v resnici so le na zunaj veliki in glomazni od znotraj pa nekateri ne premorejo toliko prostora kot ga imajo nekateri manjši avtomobili. Predvsem so polni plastike in brezvezne elektronske šare. Avtomobil pa je v principu prevozno sredstvo, ki te naj varno pripelje od točke A do točke B predvsem varno in čim hitreje in to je to.
tulumba
# 22.11.2016 ob 10:40
Aaaaaaalfaaaa!
Valuk_
# 22.11.2016 ob 09:57
CX5 je res odličen, se ga ne bi branil.
svelenau
# 22.11.2016 ob 08:57
Oh, kako so ki vedno všeč Alfe.
Če bi imel denar, bi si brez odlašanja kupil eno...
izi07
# 22.11.2016 ob 08:54
@frgo
Seveda tudi udobno in ne mislit, da če ima avtomobil veliko plastike in elektronskega kiča, da je zato tudi udoben! Avtomobili kot so C3, Clio, celo Tvingo in še kar nekaj malčkov je, ki so udobni in te za zelo malo denarja (glede na porabo) pripeljejo tja kamor želiš. Prostornost je relativen pojem saj če pogledaš najnovejše avtomobile so voznik in sovoznik v vsakem še tako "velikem" avtomobilu zelo utesnjeni zadaj pa je klop bolj namenjena dvema kot tremi potniki predvsem pri teh kao večjih avtomobilih. Vse več ljudi naseda prav elektronskim bombončkom v avtomobilih, ki jih resnici na ljubo sploh ne rabiš! Radio je dober navaden ponavadi bolje vleče kot tist kup plastike v avtomobilu, GPS imaš že na vsakem pametnem telefonu vmesniki, ki jih ponujajo z tablico opremljenem avtomobilu so ponavadi trapasti okorni in moteči sploh zaradi same vožnje. Za avtomobil, ki ima vgrajen pametni ekran plačaš vsaj jurčka več tablični comp in to veliko boljši, kakor v avtomobilu stane pa 200€ in ga prav tako lahko povežeš z radijem preko bluetota, ima GPS in kamero itd.... nekateri ko imate polne žepe cvenka in sploh ne vidite, da je avtomobilska industrija polna zavajanja in preplačil tudi do 500%. Na koncu je pa najbolj važno, da je avtomobil siguren in da nas pripelje na cilj pa je vseeno ali je to avto za dva jurja al pa za sto jurčkov.
svelenau
# 22.11.2016 ob 08:50
Alfa...
oziris.va
# 22.11.2016 ob 17:07
stojan1111111
# 22.11.2016 ob 14:59

Avti ne bodo tako pomembni za 10 let? Zato ker bo vsak človek naredil hišo v blizini svog delovneg mesta (zravan tovarne) in bo v službo hodil peš. Hrano bo dobil v službi, tako bo izgubil manj časa za pot v službo, pripravo in nakup hrane. Na daljše relacije se bo peljal z električnim vlakom.


Jaz imam boljšo idejo: ljudje bi morali spati/živeti tam, v tovarni ali kjerkoli že delajo ;)
Ogroženi
# 22.11.2016 ob 07:54
tako je to, če ti je vseeno za ekologijo, nafto pa kradeš na bližnjem vzhodu. Čim večje, čim bolj potratno. S podnebjem in krizami naj se pa drugi ukvarjajo.
1-2-3
# 22.11.2016 ob 14:53
Na koncu ne glede na to kako lepa in kvalitetna je alfa bo le ta še vedno bolj ali manj životarila, medtem ko se bo Q5 prodajal kot vroče žemljice.
Sussudio
# 22.11.2016 ob 09:34
izi03
clio, C3, twingo... udobni avtomobili??? Pretiran sarkazem ali resno pišeš?
pozitivc
# 23.11.2016 ob 17:39
@izo

:) Tud jst včasih pišem pijan poste in potem še sam ne vem kaj sem hotel povedat. :)
marinaio
# 23.11.2016 ob 09:44
@gavra76: Očala rabiš! Tvoja izjava sploh ne prihaja iz občutka, ki ga imaš, ko avtomobil pogledaš, ampak iz nekega prepričanja, ki leži nekje v tvoji glavi, da je Audi superioren in posledično je najlepši. Kar se tiče oblikovanja je VAG koncern daleč zadaj, za vsemi azijci, italjani in ostalimi evropejci. Tolčejo te njihove oblike po vseh modelih, ki jih spravijo na cesto, z minimalnimi popravki.
pozitivc
# 22.11.2016 ob 16:03
@izo

če je to res kar govoriš, si ZDA sami sebi jamo kopljejo, ker itak bodo kmalu v večini baterije iz grafena, za kar ne rabiš rudnikov v južni ameriki
izo
# 23.11.2016 ob 16:11
če je to res kar govoriš, si ZDA sami sebi jamo kopljejo, ker itak bodo kmalu v večini baterije iz grafena, za kar ne rabiš rudnikov v južni ameriki

rekla-kazala, plus to, da gre samo kontrolo trga v evropi (kjer hočejo znižat moč nemcev oz jih omejot na staro celino), zunaj sem bil jasen, da bodo svojo politike nafte veselo vozili naprej, jo je preveč.
_50centy_
# 23.11.2016 ob 09:51
Avti ne bodo tako pomembni za 10 let? Zato ker bo vsak človek naredil hišo v blizini svog delovneg mesta (zravan tovarne) in bo v službo hodil peš. Hrano bo dobil v službi, tako bo izgubil manj časa za pot v službo, pripravo in nakup hrane. Na daljše relacije se bo peljal z električnim vlakom.

glede na stanje prej 30-50 let
tocco
# 22.11.2016 ob 12:12
Izo pioneer natural resources in USGC odpirata v texasu novo nahajalisce plina, oil,... Stvar je dosti vecja od arabskega ghavor felda pa sorije kar se zalog tiče
oziris.va
# 22.11.2016 ob 11:18
Eno vprašanje: kakšen avto je na sliki 17/24? Tisti rožnati? To je neka retro zadeva iz 50/60-ih let?
oziris.va
# 22.11.2016 ob 11:17
Ko Mini več ni mini.
Meni pa ti športni terenci niso všeč. Ampak vsakemu svoje, pravijo ...
izo
# 22.11.2016 ob 11:06
O elektriki ni bilo veliko govora, bolj kot kdaj koli prej pa so prevladovali športni terenci. Na splošno v Ameriki še vedno velja rek: večje je, boljše je.

toliko o tem, in toliko, kar vam govorim že nonstop: evropa se bo ukvarjala z ev-ji, izpusti, filtri, davki, uvažala ameriške baterije (seveda pod komando eklsuzivno) , da tako dobijo monopol nad rudniki iz južne amerike, oni bodo pa lepo gonili po starem, vse kar gre na nafto..
medic
# 22.11.2016 ob 07:40
KIA se mi dopade najbolj.
vsx1016
# 22.11.2016 ob 07:36




stojan1111111
# 23.11.2016 ob 13:48
Za približno 30 let noben zaposleni ne bo plačeval položnic. Dobil bo manjšo plačo in imel bo hrano in položnice že plačane.Podjetje bo skopaj plačalo elekriko, ogrevanje, vodo, hrano in dalo vsakem zaposlenem enako plačo (okrog 500 evrov).
kroksi
# 22.11.2016 ob 13:34
Tale nova Kia SUV zgleda bomba
Zvizo
# 22.11.2016 ob 11:56
rožnati je od Luka Novaka, prisega na staro robo
Nikec3
# 22.11.2016 ob 10:16
Bi pa rekel, da je zgodba drugačna pri BMW-ju in Mercedesu, čeprav tudi pri njih ni neke revolucionarne spremembe že 10 let.

Ja ok, BMW ima kar všečne oblike. Bolj za svoje normalne modele, SUV-ji mi ne sedejo.
sportniik
# 22.11.2016 ob 09:05
KIA je popolna kopija Volva, mislim popolna.
stojan1111111
# 22.11.2016 ob 14:59
Avti ne bodo tako pomembni za 10 let? Zato ker bo vsak človek naredil hišo v blizini svog delovneg mesta (zravan tovarne) in bo v službo hodil peš. Hrano bo dobil v službi, tako bo izgubil manj časa za pot v službo, pripravo in nakup hrane. Na daljše relacije se bo peljal z električnim vlakom.
Gepard007
# 22.11.2016 ob 07:53
@medic: Men se tudi Kia najbolj dopade!
dunbar
# 22.11.2016 ob 10:28
Audiji v živo veliko boljše zgledajo, zraven tega njihove oblike nekako ne zastarajo tako hitro, kot pri kakšnih francozih, ki bo sedmih letih izgledajo prav smešno (oblikovanje na prvo žogo).
Figeto
# 22.11.2016 ob 09:59
Alfa še vedno s ksenoni. Kamena doba.
gavra76
# 22.11.2016 ob 08:13
edini avto, ki kaj zgleda je audi
Kazalo