Nemška avtomobilska industrija se sooča s pomanjkanjem delovne sile. Foto: AP
Nemška avtomobilska industrija se sooča s pomanjkanjem delovne sile. Foto: AP

Pri Daimlerju bodo beguncem začeli ponujati program učenja in izobraževanja za delo v proizvodnji avtomobilov.
Program učenja bodo začeli v Stuttgartu, kjer bo v 14-dnevni tečaj vključenih 40 beguncev, pozneje pa bodo program razširili tudi na druga nemška mesta. "Priseljevanje je dobra priložnost za Nemčijo," pravi Wilfried Porth, Daimlerjev glavni kadrovnik, in dodaja: "S programom, ki ga začenjamo, želimo beguncem pomagati, da pridejo do ustreznega znanja in zaposlitve."
V Nemčiji letos pričakujejo vsaj 800.000 beguncev, ki večinoma prihajajo iz Sirije in Afganistana. Šefi v nemški industriji, ki je usmerjena izvozno, zlasti avtomobilski, jih že nestrpno pričakujejo, saj se spopadajo z velikim pomanjkanjem kvalificirane delovne sile.
Nemčija ima najmanjšo rodnost
Na to, da je treba dati beguncem priložnost, je na septembrskem avtomobilskem salonu v Frankfurtu avtomobiliste nagovorila tudi nemška kanclerka Angela Merkel, ki je dejala, da naj beguncem zagotovijo poklicne priložnosti in jim omogočijo izobraževanje ter učenje nemškega jezika.
Šef Daimlerja Dieter Zetsche begunce vidi kot novo delovno silo, njihov prihod pa primerja celo s povojnim razcvetom Nemčije v petdesetih in šestdesetih letih prejšnjega stoletja, ko je Nemčija zakoličila pot k vodilni evropski gospodarski velesili.
Priložnost beguncem so obljubili tudi pri skupini Volkswagen in tudi drugih nemških podjetjih, kot sta inženirska velikana Siemens in BASF.
Ekonomisti se strinjajo, da Nemčija potrebuje nove delavce, saj so zaradi slabe rodnosti obeti za prihodnost slabi. V Nemčiji je rodnost celo najnižja na svetu, saj je bilo leta 2013 po podatkih inštituta za mednarodno ekonomijo BDO iz Hamburga na 1.000 prebivalcev vsega 8,3 rojstev. Do leta 2060 naj bi se število prebivalcev v Nemčiji zmanjšalo kar za 12 milijonov.