Avtomobilnost

Poudarki

  • 56-odstotna rast prodaje e-vozil v prvi polovici leta 2017
  • Vse več serijskih električnih vozil
  • V Sloveniji največ registriranih električnih BMW i3
  • V Frankfurtu v ospredju elektrika
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.5 od 20 glasov Ocenite to novico!
Električni avtomobili
Električni avtomobili se počasi uveljavljajo, tudi v Sloveniji, kjer se razvija tudi infrastruktura za polnjenje baterij. Foto: Matija Janežič
false
Zmogljivejša baterija pri novem nissanu leaf zahteva daljši čas polnjenja, ki prek hišne vtičnice z zmogljivostjo tri kilovate traja 16 ur, z zmogljivostjo šest kilovatov pa pol manj. Elektromotor razvije 110 kilovatov (150 KM) in 320 Nm navora oziroma 30 kilovatov (41 KM) in 30 Nm več kot pri predhodniku. Foto: Nissan
BMW i5
BMW-ju so prve slike novega i5 že pobegnile na splet. Foto: BMW
VW I. D. crozz koncet
Volkswagen bo v Frankfurtu razkril koncept električnega križanca. Foto: Volkswagen
false
Pri razvoju jaguarjevega električnega modela i-pace je sodelovala tudi Magna. Foto: Jaguar
false
Toyota je tudi v Sloveniji dokazala, da so lahko hibridi prva izbira. C-HR sploh ni na voljo v dizelski različici. Foto: Toyota

Dodaj v

Električna vozila so prodajno najhitreje rastoč razred vozil v Evropi

Vse več električnih vozil
10. september 2017 ob 09:44
Frankfurt/Ljubljana - MMC RTV SLO

Povpraševanje po električnih avtomobilih v Evropi še naprej močno raste. Zagon prodaji dajejo novi in novi modeli. Pri nas je prodaja električnih vozil še vedno številčno skromna, prevladujeta pa modela BMW i3 in renault zoe.

Celotni segment električnih vozil je v obdobju od januarja do junija letos v Evropi zrasel za 27 tisoč vozil oziroma za 56 odstotkov. Največ v primerjavi z drugimi avtomobilskimi razredi, vključno športnimi terenci in križanci. Skupaj je bilo v tem obdobju prodanih 73.162 povsem električnih vozil. Avtomobilski analitiki rast med drugim pripisujejo tudi vse večji ponudbi električnih modelov vozil.

Manj kot odstotek novih vozil je električnih
Najbolje se prodajajo uveljavljeni modeli na trgu. Hyundai ioniqu se kljub udarnemu začetku po prodaji ni uspelo preriniti med tri najbolj prodajane električne modele vozil. Po podatkih JATO Dynamica je najbolje prodajano električno vozilo renault zoe, na drugem mestu je nissan leaf, na tretjem pa BMW i3. Četrti je hyundai ioniq.

Čeprav je razred električnih vozil najhitreje rastoč segment vozil po prodaji, pa je tržni delež baterijskih vozil še vedno zelo majhen. Predstavlja le 0,9 odstotka celotne prodaje vozila, kar je sicer rast v primerjavi z enakim obdobjem leta 2016, ko je znašal 0,6 odstotka.

Drugi najbolj rastoč razred vozil so bili letos kompaktni križanci, ki so v prvih šestih mesecih leta zrasli za 37 odstotkov. Prodanih je bilo skoraj milijon kompaktnih suvov. V Sloveniji je bilo po podatkih Sekcije za motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije v zadnjih 12 mesecih registriranih 60 vozil BMW i3, 52 renault zoeijev, 38 vozil hyundai ioniq in 17 vozil nissan leaf. Na naših cestah so vse pogostejša hibridna vozila. Močno prevladuje Toyota, kjer imajo cilj, da bo že v kratkem vsako drugo njihovo vozilo hibrid. Pri Toyoti so v zadnjih 12 mesecih pri nas registrirali 160 hibridnih križancev CH-R, 144 hibridnih yarisov, 110 SUV vozil RAV 4 hybrid in 96 hibridnih aurisov.

Iz statističnih podatkov pa je razvidno, da je bilo pri nas v zadnjem letu registriranih tudi nekaj prestižnih električnih vozil, na primer pet vozila tesla model S in pet vozil tesla model X.

Vsi napovedujejo električno prihodnost
Avtomobilski analitiki so prepričani, da bo delež električnih vozil v prihodnje strmo rasel. Optimizem jih navdaja z najavami avtomobilskih proizvajalcev, ki napovedujejo ofenzivo električnih vozil. Del te ofenzive bo viden že na začetku prihodnjega tedna, v torek za novinarje vrata odpira avtomobilski salon v Frankfurtu, na katerem bo tudi ekipa Avtomobilnosti.

Elektrika bo ob dizelski krizi spet ena osrednjih tem salona. V nemški finančni prestolnici tako rekoč ne bo uveljavljenega avtomobilskega proizvajalca, ki ne bi predstavil svojega električnega avtomobila, vsaj konceptnega, tudi gumarji se pripravljajo na množični prihod električnih modelov.

Novi leaf želi še povečati rekordne številke
Eden letošnjih vrhuncev na področju e-vozil je bila predstavitev nove generacije leafa, ki ga je Nissan pred očmi ekipe Avtomobilnost razkril na avtomobilskem salonu v Tokiu (reportažo lahko pričakujete v novi sezoni oddaj Avtomobilnost). V primerjavi s predhodnikom je leaf bolj dinamično oblikovan, ima močnejši stroj, ki razvije 110 kilovatov moči (150 KM), in z enim polnjenjem prevozi do 378 kilometrov. Z 280 tisoč prodanimi primerki od leta 2010 je leaf daleč najbolje prodajan električni avtomobil na svetu.

Prihaja BMW i5
Električno ofenzivo bodo v Frankfurtu predvsem napovedali kar domači proizvajalci vozil, ki se morajo otepati različnih afer in sumov glede prirejanja izpustov pri dizelskih modelih. BMW je pred avtomobilskim salonom najavil, da bo do leta 2025 ponujal 25 baterijskih vozil, vključno z 12 popolnoma električnimi vozili. Vodja BMW-ja Harald Krueger je ob najavi električne ofenzive napovedal tudi, da bodo že do leta 2025 njihova električna vozila zmogla s polno baterijo prevoziti do 700 kilometrov poti. Prihodnji teden bodo predstavili povsem nov štirivratni električni model, še neuradno BMW i5, ki bo modelsko uvrščen med manjši i3 in športni hibrid i8. Serijski BMW i5 naj bi se v prodajnih salonih pojavil do leta 2021.

"Povečali bomo delež električnih vozil v vseh segmentih vozil in pri vseh znamkah skupine BMW - seveda tudi pri znamki Rolls-Royce in BMW M športni znamki," je bil jasen Krueger. Bavarci so že začeli vlaganja v svoje tovarne, ki bodo čez štiri leta omogočila, da na proizvodnih linijah vgrajujejo vse vrste pogonov, vključno s povsem električnimi različicami.

Pri BMW bodo s konceptom v Frankfurtu napovedali tudi prihod električnega minija, ki ga bodo začeli tržiti leta 2019. Leto pozneje bo sledil prvi popolnoma električni SUV BMW X3.

Še več poudarka bodo namenili podznamki baterijskih vozil "i", ki je z modelom i8 zaživela leta 2014. "Z naslednjo stopnjo razvoja tehnologije želimo omogočiti doseg, ki ne bo več pomenil kompromisov," pravi Krueger.

Iz Magnine tovarne električni jaguarji
Proizvajalcem "zelenih" vozil, ki električnih tudi zaradi visokih nakupnih cen niso mogli prodajati tako dobro, kot so na začetku obljubljali, gredo na roko tudi prihajajoči zakonski predpisi in gonja proti dizelskim vozilom po vsem svetu. "Okolje se spreminja, to nam kaže tudi narava," pravi vodja razvoja pri BMW-ju Klaus Froehlich.

Tudi pri podjetju Jaguar Land Rover (JLR) so pred salonom v Frankfurtu napovedali, da bodo imela vsa njihova vozila v bližnji prihodnosti tudi električni pogon. Naj gre za popolnoma električne modele, priključne hibride (plug-in) ali mehke hibride. Kupec bo lahko tako že od leta 2020 izbiral med vsemi temi pogoni za vsako vozilo znamke Jaguar Land Rover.

"S tem bomo končno omogočili kupcu izbiro," pravi vodja znamke JLR Ralf Speth. Jaguar bo prihodnje leto začel prodajati električnega športnega terenca I-paca, ki nastaja v Magnini tovarni v Gradcu. Do zdaj so dobili že več kot 25 tisoč naročil. Zatem bo JLR predstavil večje terence znamke s kablom za polnjenje baterije.

JLR je trenutno močno odvisen od dizelskih modelov. Po podatkih švedske družbe za analiziranje AID Land Rover v Evropi kar 96 odstotkov vseh svojih vozil proda v dizelskih različicah, pri znamki Jaguar je to 84 odstotkov. Tako kot drugi mora tudi JLR do leta 2021 zadostiti pravilom o znižanju izpustov, ki jih je sprejel EU.

Pod nogami jim gori tudi zato, ker evropske države druga za drugo omenjajo datume, kdaj bodo zaustavile prodajo dizelskih modelov, Francija na primer do leta 2040.

JLR se je z napovedmi o premiku k proizvodnji brezemisijskih vozil pridružil podjetju Volvo Cars, kjer so napovedali, da bodo od leta 2019 naprej proizvajali in prodajali le še baterijska vozila.

Pri Volkswagnu nov električni koncept
V Frankfurtu pa bo v ospredju pozornosti Volkswagen, kjer so po aferi "dieselgate" popolnoma obrnili ploščo in že drugega za drugim predstavljajo serijo električnih konceptnih vozil. V Frankfurtu bodo pokazali električnega križanca crozz, ki ga bodo začeli prodajati po letu 2020. VW je predstavil električne koncepte v tako rekoč vseh avtomobilskih razredih, do leta 2020, ko se bo začela prodaja, pa naj bi omogočili, da bo mogoče z enim polnjenjem baterije prevoziti do 600 kilometrov poti.

Električni avtomobil je lahko tudi shranjevalec sončne energije: večje baterije koristijo električnim omrežjem.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
Kobilica-poet
# 10.09.2017 ob 11:17
kateri električni avtomobil mi lahko kdo priporoči, ki stane 10.000 € (lahko s subvencijo)

- ima doseg vsaj 500 km z enim polnjenjem
- ki ga polniš 5 min na bencinski postaji
- in da baterija zdrži vsaj 10 let...
Don Vito
# 10.09.2017 ob 10:39
Pod potegnjeno črto, globalno gledano so električarji veliko večji onasneževalci kot konvencionalna vozila,poleg tega se nihče ne vpraša kdo bo napolnil vse te milijone električnih vozil prihodnosti...sploh če spremljamo svetovni trend demontaže jedrskih elektrarn od Fokušime naprej.Najnovejši podatki tudi kažejo na pomankanje specialnih rudnin za izdelavo baterijskih sklopov.Tu je še vprašanje kam z vsemi milijoni strupenih odsluženih baterij.Skratka prihodnost električarjev ni tako rožnata kot žvrgolijo elektro navdušenci in njihov PR.
claudio21
# 10.09.2017 ob 10:34
Zdaj še morete samo razložit kje bo folk dobil denar za mega predrage električne avtomobile.Tista dva procenta finančno dobro stoječih familij si ga bo privoščili ,98% smrtniko bo pa še desetletja uporabljalo bencin in nafto.
hokejist13
# 10.09.2017 ob 11:28
Če bi imel tok denarja, da bi si zmogle kupiti električni avtomobil, pol bi si ziher kupil bencinskega vsaj 6-valjnika...
Luka Novak
# 10.09.2017 ob 11:32
Električna vozila so prodajno najhitreje rastoč razred vozil v Evropi

LOL, ste lahko še bolj patetični ?

Čeprav je razred električnih vozil najhitreje rastoč segment vozil po prodaji, pa je tržni delež baterijskih vozil še vedno zelo majhen. Predstavlja le 0,9 odstotka celotne prodaje vozila, kar je sicer rast v primerjavi z enakim obdobjem leta 2016, ko je znašal 0,6 odstotka.

Komaj čakam na statistiko naslednjega leta, ko se bodo s prvim dnem 2018 zgodile ukinitve recimo jim privilegiji za EV na pomenih (EV) trgih. Kakšen naslov bo takrat ?

V Sloveniji je bilo po podatkih Sekcije za motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije v zadnjih 12 mesecih registriranih 60 vozil BMW i3, 52 renault zoeijev, 38 vozil hyundai ioniq in 17 vozil nissan leaf.

In kje je tista vaša tako opevana Tesla ?

10 komadov vsega skupaj.

Ob tem pa Clio 2605, Golf 2110, Octavia 1937 itd. Pa če pogledamo višje razrede BMW serija 5 325, Audi A6 105, MB razred E 79 itd.

EV navdušenci naj se veselijo, pa pridno kupujejo dokler gre za zgolj najhitreje rastoč razred in hkrati zanemarljivo število vozil na cesti. Ko bodo presegli kritično maso, bo veselja konec. Na največjih trgih bo to kmalu, od prvega dne leta 2018 dalje.
džeko
# 10.09.2017 ob 11:46
malo si poglejte realni doseg z električnim, pol pa čvekajte, ne pa te napihnjeje kilometre.
hokejist13
# 10.09.2017 ob 11:39
@Nikec3 Le čevlje sodi naj kopitar...
ElTorro
# 10.09.2017 ob 11:18
@PartyTime
Manj kot polovica nafte gre za pogon osebnih vozil. Manj kot 1% novih osebnih vozil je električnih.

Naftarji so prav gotovo panični ob pogledu na te številke....
gesan
# 11.09.2017 ob 08:41
Električna vozila so prodajno najhitreje rastoč razred vozil v Evropi
................................
in ko bodo vsi imeli "električne", bodo ugotovili, da to ni to in nas bodo zopet in znova hiteli prepričevat, da ke treba to čimprej vstran vrečt in kupit novo.

Po načelu:
"Hebeš ti problem z odpadki, važen je dobiček!"
Daleč največji problem tega planeta so smeti!
In človek, je očitno še največja!
ElTorro
# 11.09.2017 ob 08:16
@Luka
Spraševal (oziroma provociral) je z 10.000 EUR. Omenjanje BMWjev v odgovor na takšno vprašanje je nesmiselno. Ne vem, kje vidiš spreminjanje teme....

Trolam pa iz zdrave logike....avtomobil z dvema pogonskima sklopoma je v vsakem primeru dražji za izdelavo kot takšen z le enim.
ElTorro
# 10.09.2017 ob 16:24
Vsi (ampak res popolnoma VSI) ukrepi, ki se po svetu izvajajo za varovanje okolja, so zgolj prdec v orkanu v primerjavi z daleč največjim faktorjem - eksponentno rastjo prebivalstva.

Če ne zaustavimo trenda dodatne milijarde ljudi vsakih 12 let, bomo kolaps ekosistema zgolj prestavili za nekaj let.
ElTorro
# 10.09.2017 ob 14:24
BMW i3 REX (podaljševalnik dosega z dodanim benc. motorjem, pogon vedno električni), ko bo cena padla do tvojega proračuna.

Torej nikoli.....ker BMW pač nikoli ne bo prodajal novih avtomobilov po 10k, subvencija gor ali dol.

Še posebej ne takšnega, ki ima dva fundamentalno različna pogonska sklopa, ker bistveno podraži izdelavo, hkrati pa zahteva tudi servisiranje in vzdrževanje obeh delov.

Te pa res pride ceneje, če parkrat na leto (ali celo parkrat na mesec) plačaš drago hitro polnjenje na polnilni postaji.
nikoli
# 10.09.2017 ob 12:16
Tesla Motors in Bitcoin sta natega iste kategorije.
svyatoslav
# 10.09.2017 ob 12:01
Električno vozilo? Neumnost in nateg kjer se ujamejo polizobraženci in ljubljanski hipsterji.
Izdelava baterij za Teslo porabi toliko CO2 kot 8 let vožnje na bencin. Kako pa je z "ekološkostjo" strupenih baterij, ki jih je treba redno menjati? Pa je elektrika s katero se polni avto prav tako ekološka (termo, jedrska)?
Kakšna naivnost.
In veselje se konča, ko greste na daljšo pot in morate vsakih 300 km polniti baterije. Do Pariza recimo 4 dni dodatnih plačevanj hotelov. Veselica.

Hibrid? Vsekakor ja.
oziris.va
# 10.09.2017 ob 11:59
Kobilica-poet
# 10.09.2017 ob 11:17

kateri električni avtomobil mi lahko kdo priporoči, ki stane 10.000 € (lahko s subvencijo)

- ima doseg vsaj 500 km z enim polnjenjem
- ki ga polniš 5 min na bencinski postaji
- in da baterija zdrži vsaj 10 let...


Zaenkrat še v pravljicah in ZF-novelah.
oziris.va
# 10.09.2017 ob 11:58
Električna vozila so prodajno najhitreje rastoč razred vozil v Evropi

... ko bodo rešili še problem akumulatorjev/vzdržljivosti ter polnjenja, bodo pa res.
džeko
# 10.09.2017 ob 11:28
No povejte še to, da so naftarji lastniki avtomobilske industrije....in njim se treesjo hlače?? Na elektriki bodo še več zaslužili....ne me bsat...
džeko
# 10.09.2017 ob 11:14
Nafte se največ porabi v industriji.....elektrika je pa bla bla....
Pigglet
# 11.09.2017 ob 20:43
Najbolj me razveseli strokovni zapis:
"Toyota je tudi v Sloveniji dokazala, da so lahko hibridi prva izbira. C-HR sploh ni na voljo v dizelski različici."
Uauu. Hibrid El/Ben ima prednost pred bencinom-OK. Razumem in je logično, saj ni zadeva na baterijo. Ampak zadeva bi imela smisel (glede izbire) v tistem trenutku, ko bi ponudili 170+konjski dizel. In takrat bi se dokazala Toyota, da je... diesel še zmeraj svetlobna leta pred vsemi temi koncepti. Odkrito, še najbližje mi je hibrid (z rekuperacije energije), baterije pa so za Slovenijo KAP. ker imamo približno podobno razgiban teren kot Švica in Avstrija se je potrebno zgledovati in povezovati z njimi, ne pa pretežno ravninskimi državami.
pozitivc
# 11.09.2017 ob 18:14
@Luka Novak
če mi zrihtaš i3 za 10 jurju, ga vzamem, pa ti dam jurja provizije
neymar_psg_10
# 11.09.2017 ob 09:41
Električne avte zagovarjajo samo ekofašisti. Nihče pri zdravi pameti ne bo šel kupovat avta, ki stane 2x več, ima 3x manjši domet in se polni 10x več časa kot dizel primerljive kvalitete.
BornToRun
# 10.09.2017 ob 12:55
To, da zdej vemo, da je pri Jaguarju sodelovala tudi Magna, je podpora nekoga pri MMC za Magno... #teorijazarotepovsod
Jakob Mali
# 10.09.2017 ob 12:48
Ne vemo pa kako je z surovinami za baterije in kakšne ekološke škode se delajo pri pridobivanju njih.

O tem se nič ne govori, ker so baterije po odsluženi življenjski dobi praktično najbolj strupena snov na svetu. Ranga katalizaror. Ampak na nizozemksem že delajo poizkuse, da bi takšne abterije spravili skupaj v ogromne akomulatorje, ki bi se napajali ko je proizvodnja elektrike poceni (ali v priemru sonca dostopna) in potem spuščali v omrećje, ko bi bil manjko (npr. zjutraj, ko se v večjih industrijskih obratih zaganjajo naprave - tipa Talum).

Živi bili pa vidjeli :)
Tao3
# 10.09.2017 ob 12:48
Električna vozila - vse lepo in prav. Me pa zanima v obdobju vojne, ko so daljnovodi porušeni ... kako se premikat s to igračo? Nafta in bencin še vedno dajeta nesluteno samostojnost vozilu, zato je edina res dobra rešitev popoln hibrid. Lahko je "švercat" nafto, je že kdo poizkušal švercat elektriko? Pa ne mi s temi solarnimi paneli no, ker vam jih bodo potrgali s strehe, če bo kaj ... Teoretično seveda ...
bernr
# 10.09.2017 ob 12:45
Prav je da se razvijajo nove tehnologije. Vsekakor imajo določeni lobiji od tega koristi.
Ne vemo pa kako je z surovinami za baterije in kakšne ekološke škode se delajo pri pridobivanju njih. Kakšna bo cena elektrike, proizvodnja elektrike prav tako obremenjuje okolje in prodajalcem ustvarja dobičke.
Bobr vlaki nimajo baterij.
Kobilica-poet
# 10.09.2017 ob 12:37
oziris.va.... tčno tako....

jaz Tesle ne mislim kupiti za 50.000 € ob dejstvu, da zmore 50% manj poti kot moj sedanji avto..... ki je vreden 9000 €...:)

in tako bo ostalo še nekaj časa....
Jakob Mali
# 10.09.2017 ob 12:08
Zdaj še morete samo razložit kje bo folk dobil denar za mega predrage električne avtomobile.Tista dva procenta finančno dobro stoječih familij si ga bo privoščili ,98% smrtniko bo pa še desetletja uporabljalo bencin in nafto.

Nekaj primakne država s subvencijami, predvsem pa bo z večjo proizvodnjo in razvojem tehnologije (večja prodaja pripelje večja vlaganja v razvoj) pa tudi cene padejo. Mogoče se sliši idealistično, ampak točno enako se je zgodilo z mobileti - tukaj je sicer trajalo cca. 20 let, da so dostopni masam, pri električnih avtomobilih verjetno vsaj dvakrat več.
paver
# 10.09.2017 ob 11:45
Arabci bodo morali spet na kamelah v puščavo
PartyTime
# 10.09.2017 ob 11:01
Kaj pa naftarji pravjo na to elektriko? Verjetno jim glih ni ok, da jim elektrika odžira dobiček s katerim komaj preživijo mesec...
aaa
# 12.09.2017 ob 07:01
Bojim se da se nam v Nemški avtomobilski industriji obeta kakšna nova Nokia ali Kodak. Enostavno se ne prilagajajo dovolj hitro.

Ne vem kje vidiš težavo.
1. Če se jim ne ljubi spuščat v tistih manj kot 1% trga, ki ga predstavljajo el. avtomobili, še ne bodo propadli. Nekega skokovitega porasta prodaja el. avtomobilov pa tudi ne more biti, ker enostavno nimamo infrastrukture, da bi vse to filali.
2. Nemški avtomobili so statusni simbol Balkancev in to se ne bo spremenilo. Razen če misliš, da bo en gastarbajter ki za vsake praznike vozi v rodno Tuzlo na ogled nemški pleh, ki si ga je prislužil v tekočem letu, lepega dne prišel z električnim Nissanom. Saj se mu bodo vsi smejali.
johnny-brawo
# 11.09.2017 ob 16:26
Mene pa zanima koliko, če sploh pačuje ZDA za izpust CO2!!!? Za katalizator sploh nevem, če so že slišali..da ne govorimo o prostornini amerških motorjev. Cel svet jim odnaša riti pa kakorkoli pogledaš. Sedaj nas posiljujejo s električnimi vozili, da se rešuje sistem, ki bazira na zlato/dolar/nafta, ker smo postali tak potrošnik nafte,da je ne predelamo več toliko kot je porabimo in je nujno potrebno sistem razbremeniti. Pred 50leti so pa uničili vsakega, ki je samo omenil električni avto in so obstajali takrat. Sedaj bi imeli električni avtomobil dometa 10000km, če nebi bili takrat tako pametni in požrešni. Sovražim ameriko in njihov način življenja iz dna duše zato, ker zaradi njih trpi cel planet!
kotzi
# 11.09.2017 ob 13:16
ekofašisti...hm...kako se pa takem rece ko na najboljsi zemlji gradijo lakirnico....kapitalisti...ekokapitalist
i....hmmm
HOR
# 11.09.2017 ob 01:51
Kjer ukinejo subvencije tam prodaja elektricnih vozil strmoglavi.
Dokler je prodaja mala si drzava lhko privosci zapravljat denar za te subvencije potem pa...

Pa ni ga primerljivega elektricneag avtomobila, ki bi bil skupno ( nabava, cena voznje, prodaja ali zvozit do konca) cenejsi od novega Polo LPG ali Fiata 500 L LPG ali CNG ( pri nas se ne prodaja, ga pa ni problem kupit v I)...

Amogoce le ce se moras skoraj vsak dan parkirat na dragem parkingu, elektricni pa je zastonj, ampak zastonj je tudi za C N G ppgon...
Bobr
# 10.09.2017 ob 12:18
Zaenkrat je stvar še v povojih, vsekakor pa je prihodnost v elektriki, preprosto zaradi večjega izkoristka...tudi pri vlakih je elektrifikacija prinesla razvoj in hitre vlake, razen če se kdo raje vozi z našimi dizelskimi vlaki...
Luka Novak
# 11.09.2017 ob 19:05
p.s. v okviru prireditev ob prazniku Mestne občine N.Gorica, bo kar nekaj dogodkov na temo EV - mimogrede, če koga zanima področje.

http://www.vipavskadolina.si/files/12071
/praznik-mong-program-prireditev-2017.pdf
Luka Novak
# 11.09.2017 ob 18:38
če mi zrihtaš i3 za 10 jurju, ga vzamem, pa ti dam jurja provizije

LOL

Mogoče kakšno totalko, upaj, da je osnova nešpoškodovana, pa namesti nanjo karoserijo po želji.

Sicer ti ostane kakšen EV iz 90' ali kit za predelavo.
ElTorro
# 11.09.2017 ob 18:08
Nafte je več kot dovolj, če bi je primanjkovalo bi šla njena cena strmo navzgor.

Smešni ste s tem iskanjem zarot povsod....
svyatoslav
# 10.09.2017 ob 12:45
In kje je rešitev pred umazanimi fosilnimi gorivi?
Gorivne celice.

Do takrat pa bodo električni polizdelki služili za pumpanje ega bogatejšemu sloju malomeščanov.
vzdev
# 10.09.2017 ob 17:53
Platon, večjih bedarij še pa nisem prebral. Kaj po tvoje naj potem čez teden delam po cele dneve. V soboto in nedeljo se pa naj zaprem v stanovanje, ker se ne bom smel odpeljati z avtom? Potem pa prepovejmo turizem. Zakaj se po nepotrebnem ljudje prevažajo z letali? Da bi se pa vozil z kolesom mi pa na pamet ne pride. Kolo je za gozde ceste pa za kakšne downhill, ne pa da se bi z njim vozil po asfaltiranih cestah in po mestu..

In zdaj mi povej zakaj se nebi smel za vikend zapeljati, kam želim. Npr. da bi šel jaz na dopust, kjer se bom en teden žgal na plaži mi na pamet ne pride. Rajši si izberem kakšno dobro pot, kjer si lahko malo ogledam stvari, pa še uživam v vožnji.
Platon
# 10.09.2017 ob 14:37
Z vidika ohranjanja narave oz. zmanjsevanja onesnazenosti in hrupa bi okolju najbolj prizanesli, če bi našli ključ po katerem bi omejili prevažanje "tja v en dan" (zlasti brezdelni mladini). Npr. drugi in vsak naslednji avto v lasti fizičnih oseb bi moral biti obdavčen do nezavesti (z upravicenimi izjemami), cestnino in zavarovanje bi morali placevati po stevilu prevozeih km, v mesta bi morali mocno omejiti vstop z vozili, širiti bi morali mrežo kolesarskih stez, zmanjsati zneske za potne stroske ce imas moznost priti s kolesom, spodbuditi kolesarjenje ali voznjo z elektricnimi mopedi, bistveno bistveno bolj bi morali obdavciti motorje nad 2000 ccm itd...
politik kritik
# 10.09.2017 ob 10:15
Zelo hiter izračun pokaže, da se ti novo Teslo Model 3 s ceno 35000 € že bolj splača vzeti kot klasičen avto za 15000 €. Seveda ob predpostavki da računaš, da boš s Teslo prevozil 200.000km, pri čemer pa naj bi bila Tesla v višjem cenovnem rangu po opremi kot pa avto za 15000 €.

Skratka zadeve se bodo ob takem tempu nižanja cen začele zelo hitro razvijati. Zaskrbljujoči so Nemški proizvajalci ki nimajo razen zastarelega BMW i3 praktično ničesar za pokazat. Vse ostalo kar imajo električnega je na ravni nekih privatnih entuziastov, ki so klasična vozila predelali sami na elektriko. Skratka nič takega kar bi bilo namensko ustvarjeno za električni pogon, kot je to denimo Tesla, Chevrolet Bolt, Nissan Leaf, Renault Zoe in pa tudi kot že omenjeno zastareli BMW i3, katerega prodaja pa drastično pada.

Bojim se da se nam v Nemški avtomobilski industriji obeta kakšna nova Nokia ali Kodak. Enostavno se ne prilagajajo dovolj hitro. Težava bo, ker bodo s svojim potopom ogrozili tudi marsikatero Slovensko firmo, ki dobavlja za njih in pa morda tudi celo EU, saj kot je vsem znano, Nemška avto industrija velja za gospodarski motor te skupnosti.
Luka Novak
# 10.09.2017 ob 12:20
@Kobilica-poet

kateri električni avtomobil mi lahko kdo priporoči, ki stane 10.000 € (lahko s subvencijo)

- ima doseg vsaj 500 km z enim polnjenjem
- ki ga polniš 5 min na bencinski postaji
- in da baterija zdrži vsaj 10 let...


BMW i3 REX (podaljševalnik dosega z dodanim benc. motorjem, pogon vedno električni), ko bo cena padla do tvojega proračuna.

Prednost tega EV je, da ga voziš brez za klasične EV vedno prisotnih skrbi glede dosega ter varčevanja za vsako ceno (opazuj voznike klasičnih EV, kako na AC vozijo komaj omembe vredno hitreje od tovornjakov). Ko izprazniš baterije, imaš pogon na bencin.

Druga prednost je, da se v primeru praznih baterij izogneš plačevanju dražje elektrike na Petrolu ali kakšnih podobnih inkasantih - napolniš cenejši bencin, toliko da prideš do doma oz. cenejše elektrike.
tetka
# 10.09.2017 ob 10:11
Pa smo spet pri reklamah za elektriko....prav nverjetno podobno pisanje vsak mesec znova...tako kot se človek predaje reklam na TV se jih tudi na RtvSlo.
Elektrika do leta 2050 ne bo resneje ogrozila bencina. Morda bodo po prodaji globalno segli do 10 %.. pa še to ne vernamen.
Luka Novak
# 11.09.2017 ob 09:20
@ElTorro

Kar trolaj naprej, delaj se neumnega, laži samemu sebi .. samo mene ne mešat zraven.
Luka Novak
# 11.09.2017 ob 07:40
@ElTorro

Torej nikoli.....ker BMW pač nikoli ne bo prodajal novih avtomobilov po 10k, subvencija gor ali dol.

Vprašanje je bilo

kateri električni avtomobil mi lahko kdo priporoči, ki stane 10.000 € (lahko s subvencijo)

- ima doseg vsaj 500 km z enim polnjenjem
- ki ga polniš 5 min na bencinski postaji
- in da baterija zdrži vsaj 10 let...


.. če bi rad na podlagi spreminjanja teme dokazoval svoj prav, si poišči drugo žrtev.

Še posebej ne takšnega, ki ima dva fundamentalno različna pogonska sklopa, ker bistveno podraži izdelavo, hkrati pa zahteva tudi servisiranje in vzdrževanje obeh delov.

Te pa res pride ceneje, če parkrat na leto (ali celo parkrat na mesec) plačaš drago hitro polnjenje na polnilni postaji.


Trolaš na pamet ali iz izkušenj ?
Nikec3
# 10.09.2017 ob 11:32
Če bi imel tok denarja, da bi si zmogle kupiti električni avtomobil, pol bi si ziher kupil bencinskega vsaj 6-valjnika...

Tako razmišljaš ti, ker si tipičen predstavnik Balkana. Ampak ne misliti, da tudi drugje po svetu ljudje tako razmišljajo.
Kazalo