Avtomobilnost
(7)

Poudarki

  • Hibridna vozila so redek pojav v Sloveniji
  • Električni pogoni le simbolično v ponudbi
Renault Kangoo Z.E.
Kangoo Z.E. naj bi po prvih napovedih v Slovenijo pripeljal že letos, vendar pa bo očitno treba počakati kakšno leto več. Foto: Renault

Dodaj v

Elektrika je izziv za Slovence

Uvajanje električnih vozil na slovenski trg je velika težava predvsem zaradi cenovne nedostopnosti
15. april 2012 ob 21:38
Celje - MMC RTV SLO

V okviru sejemskega četverčka v Celju, ki je danes zaprl svoja vrata, je potekala tudi manjša predstavitev električnih in hibridnih vozil.

Na slovenskih cestah naj bi trenutno vozilo od 300 do 400 vozil s hibridnimi pogonskimi agregati in manj kot 50 vozil le z električnim pogonom. Po besedah Andreja Pečjaka, ki sodi med prve slovenske navdušence nad pogoni s pomočjo elektrike in se je preizkusil tudi v predelavah klasičnih pogonov v električne, bo največji izziv za proizvajalce hibridnih in električnih vozil, da ceno približajo širšemu krogu kupcev. Tehnologija je namreč bolj ali manj že dodelana za bolj množično uvajanje vozil, čeprav je prostora za nadaljnji razvoj še veliko.

Večjo težavo za večino uporabnikov predstavljajo povsem nesprejemljive previsoke cene, ki avtomobilom zmanjšujejo konkurenčnost. To pa je v kombinaciji z nezaupanjem v tehnološke novosti in tehničnimi omejitvami uporabnosti pomemben dejavnik, ki vpliva na prej omenjeno nizko število vozil z alternativnimi pogoni v Sloveniji.

Uvajanje hibridnih in električnih vozil tako še naprej ostaja velik izziv za ponudnike tovrstnih modelov, zato ne preseneča, da so pri ambicijah na področju hibridnih vozil precej zmerni, pri ponudbi električnih vozi pa tako rekoč ravnodušni glede prodajnih številk. Nekateri sicer imajo vozila v ponudbi, vendar bolj simbolično, nekateri pa z uvajanjem tovrstne ponudbe preprosto odlašajo in prestavljajo že napovedane datume uvedbe vozil z le električnim pogonom.

M. Kr.
Prijavi napako
Komentarji
ronzi
# 15.04.2012 ob 22:06
Večji problem predstavljajo za večino uporabnikov povsem nesprejemljive previsoke cene, ki avtomobilom zmanjšujejo konkurenčnost.

največji problem je naftni lobij,ki zavira vse skupaj......
rokecr
# 15.04.2012 ob 22:43
pozabete na neodvisnost na elektriko. dokler je nafta, se bo nafta porabljala.
politik kritik
# 16.04.2012 ob 18:42
Sam sem se malo poigral s številkami. In glede na znane podatke in današnje cene avtomobila, bi se električni Kangoo v primerjavi z dizelskim splačalo kupiti, ko bi cena litra dizelskega goriva dosegla 2 €, pri vračunanih 15.000 prevoženih kilometrih na leto.

Pri tej ceni in pri toliko prevoženih kilometrih bi se ti avto izplačal v 7 letih. Je pa res, da v to ceno niso bili vračunani nižji stroški servisiranja, ki naj bio pri električnih motorjih znašali za 20% manj, kot pri fosilcih.
Drummer
# 16.04.2012 ob 07:15
Renault, ki naj bi začel prodajati ZEje nima povezave na internetni strani za električna vozila, niti niso pokazali nekega interesa, da bi lahko šel na testno vožnjo, se pravi da niso pripravljeni prodajati EV vozil, samo pesek v oči nam mečejo. Edina možnost za EV vozilo je, da si ga narediš v domači garaži. Dokler ne sprejmejo kakšnega "zelo nujnega" zakona in jih prepovejo...:(
politik kritik
# 16.04.2012 ob 20:46
Ja tut mesečni najem je vračunan.
Dixon
# 16.04.2012 ob 20:06
frgo mesečni najem baterije za model fluence v Franciji znaša 82 € kar zneše 984 € na letni ravni brez obveznega letnega servisa, ki pa bi bil po Renaultovsko verjetno nekje med 100 in 200 €.
Realno bi morali biti servisi za električni avto cenejši nekje za 80%, ker so v primerjavi z bencinskimi in dizel motorji električni bistveno bolj enostavno grajeni. Avtomobilski industriji se ne splača opustit klasičnih motorjev z notranjim izgorevanjem tudi zaradi velikih zaslužkov pri rednih servisih.
frgo
# 16.04.2012 ob 19:13
Si vračunal 50€ mesečno za najem baterije?
Kazalo