Avtomobilnost

Poudarki

  • Plačevali bomo za storitev, ne za lastništvo avtomobilov
  • Storitve premium bodo prinašale boljše avtomobile, parkirna mesta blizu vhodov, hitrejše vozne pasove
  • Avtomobili se bodo prodajali še naprej
  • Avtomobil danes večino časa stoji parkiran
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.3 od 44 glasov Ocenite to novico!
Električna avtocesta
Prihodnost utegne prinesti več ločevanja med vozniki. Kako bodo to naredili na javnih cestah, se še ne ve. Vendar avtomobilski proizvajalci priznavajo, da se bomo ločevanju težko izognili. Foto: Scania
Matjaž Korman, vodja razvoja konceptnih vozil pri Audiju
Audijev vodja razvoja konceptnih vozil Slovenec Matjaž Korman pravi, da bomo z Audijem sklenili naročniško razmerje. To pomeni, da bomo za določeno ceno lahko vozili različne tipe vozil, na primer med tednom manjšo kombilimuzino, konec tedna pa večji in prestižnejši avtomobil, ki bo zadostil trenutne potrebe - na primer prevoz na smučanje, poroko, večerjo ... Foto: Miha Merljak, MMC RTVSLO
Mike Nakrani, Fordov strokovnjak za pametno mobilnost
Mike Nakrani, vodja pametne mobilnosti pri Fordu, pravi, da pametna mobilnost pomeni možnost izbire: avto, kolo, vlak ...
Ford fusion sport
Pri Fordu se niti najmanj ne bojijo, da bi zaradi tega prodali manj avtomobilov. Foto: Ford
Carlos Tavares
PSA bo na trg v ZDA z različnimi partnerji vstopil z delitvijo avtomobilov, in ne s prodajo na drobno. Foto: EPA

Dodaj v

Hitri vozni pasovi in boljša parkirna mesta za bogatejše voznike?

Mobilnost v prihodnosti
27. november 2016 ob 06:52
Ljubljana - MMC RTV SLO

Vozniki se ne glede na to, ali vozijo avtomobil za 10 tisoč, 100 tisoč ali milijon evrov, vozijo v isti koloni po avtocesti. A mobilnost prihodnosti gre v smeri zakupa storitev premium. Lahko se zgodi, da bodo paketom premium namenjeni tudi hitrejši vozni pasovi. "To bi lahko bila ena izmed možnosti," pravi eden najpomembnejših inženirjev, ki ustvarjajo nove smernice, Slovenec Marko Korman, sicer vodja razvoja konceptnih vozil pri Audiju.


Skupaj s slovenskim strokovnjakom smo v oddaji Avtomobilnost pogledali v stekleno kroglo. Kakšna bo mobilnost prihodnosti? Nekatera vozila bodo še vedno v lasti posameznikov in podjetij, veliko vozil pa bomo najemali po potrebi. Na primer; sklenili bomo pogodbo z Audijem. Med tednom bomo vozili manjši avtomobil te nemške znamke po potrebi, na primer konec tedna, ko bomo šli na smučanje in bomo potrebovali vozilo s štirikolesnim pogonom, se bomo v Alpe odpeljali s karavanskim vozilom s pogonom 4x4 ali pa se bomo na poroko odpeljali z luksuznim audijem A8.


Težko se bomo izognili ločevanju
Plačevali bomo storitev. Cena bo odvisna od tega, ali bomo izbrali pakete premium ali klasične pakete. "To bi lahko bila ena izmed možnosti. Ta pogled trenutno sega še predaleč v prihodnost, vendar menim, da bomo lahko vsi mobilni," meni Korman in pravi, da bo morala biti neka vrsta mobilnosti dostopna za vse ljudi. Tudi za tiste, ki nimajo lastnih financ, da bi si lahko svoje vozilo kupili. "Peščici ljudi pa bo treba omogočiti premium vožnjo. Mislim, da se bomo žal težko izognili ločevanju," dodaja Audijev strokovnjak.


Z avtomobilisti bomo sklepali naročniška razmerja
Paketi premium utegnejo prinesti tudi bonitete, kot so hitrejši vozni pasovi, boljša parkirna mesta itd. V približno tej smeri gre načrtovanje mobilnosti prihodnosti. Če pogledamo v prihodnost, v kateri bodo slej ko prej zavladala avtonomna vozila, in jo primerjamo z današnjimi časi, ko avtomobil v 24 urah večino časa stoji parkiran na mestu, bo en avtomobil v prihodnosti opravljal več nalog. V tistem času, ko stoji, bi ga, če že ne popolni neznanec, lahko uporabljali vsaj družinski člani, razširjeni družinski člani. To pomeni manj avtomobilov. Tega se zavedajo tudi avtomobilisti. "To seveda pomeni manj avtomobilov. Zato pa se skušamo organizirati, da ne bomo zgolj klasičen prodajalec in proizvajalec vozil, ampak bosta 60 odstotkov našega posla predstavljali proizvodnja in prodaja vozil, 40 odstotkov pa drugačne oblike mobilnosti. Kot na primer aplikacije, mobilne platforme. V službo se bomo vozili z audijem A1, za poroko pa si bomo izbrali luksuzni A8." To pomeni, da bomo na primer z Audijem sklenili naročniško razmerje, kot ga sklenemo pri telefonih - za en mesec ali pa za daljšo dobo.


Šlo bo nekako tako: kolikor plačamo, toliko dobimo. "To je ena izmed smeri, v katero gre razvoj poslovnih sistemov," pravi Korman.

Vse več avtomobilistov se povezuje z zagonskimi podjetji
Audi si pri tem pomaga tudi z zagonskimi podjetji. V Berlinu so ustanovili niz zagonskih podjetij, ki jih financirajo. "To je naš odgovor na Silicijevo dolino. V Berlinu je polno malih zagonskih podjetij. Vsako tako podjetje potrebuje investitorja, dobro idejo, mora biti dosledno pri razvoju. Audi kot podjetje vlaga, saj bi radi na ta način realizirali nekaj idej, hkrati pa bi se radi naučili novih poslovnih pristopov. To je pomembno za celotno preobrazbo podjetja," pravi inženir.

Podobno razmišljajo tudi pri drugih podjetjih, saj so prav mala zagonska podjetja avtomobilskim velikanom v glavo vbila misel, da bomo vozniki v prihodnosti zgolj uporabniki vozil, ne pa nujno tudi njihovi lastniki. Pri PSA Peugeot Citroënu so v ta namen ustanovili hčerinsko podjetje, ki se bo ukvarjalo izključno s storitvami mobilnosti. Gre za sistem souporabe vozil, iz katerih se bodo v končni različici razvili samovozeči taksiji. PSA, pa tudi drugi na ta način že pripravljajo konkurenco Uberju.

Možnost izbire mobilnega sredstva
PSA bo na trg v ZDA z različnimi partnerji vstopil z delitvijo avtomobilov, in ne s prodajo na drobno. Francoski proizvajalec avtomobilov je že v septembru napovedal, da namerava na začetku ponuditi storitev delitve avtomobilov v Los Angelesu, in sicer prek partnerstva z družbo Bolloré Group, ki je znana po proizvodnji elektromotorjev in baterij. Pri tem si do leta 2021 obetajo več kot 300 milijonov evrov dobička. PSA pri zamisli ni osamljen, saj delitev avtomobilov na novih platformah napovedujejo tudi pri Fordu, kjer nameravajo svojo floto samovozečih avtomobilov v mreži car-sharinga ponuditi že do leta 2021.

Pametna mobilnost pomeni možnosti izbire mobilnega sredstva, naj si bo to najem avtomobila, kolesa ali potovanje z javnim potniškim prometom. Vse oblike mobilnosti bo kmalu nadgradila še samodejna vožnja, je za oddajo Avtomobilnost na sejmu potrošniške elektronike v Barceloni povedal Mike Nakrani, vodja pametne mobilnosti pri Fordu.

Pri Fordu so pojasnili, kaj je definicija pametne mobilnosti: "Ponuditi mobilnost, ki spreminja tradicionalne načine prevoza: delitev avtomobilov, parkirne pomočnike itd. To bo spodbudilo in zagnalo mobilnost ter vrtelo svet naprej." Avtonomna vožnja bo pospešila prevoze na klic ali delitve avtomobilov, povezanost pa je že danes zelo pomembna. V prihodnosti bodo avtomobilisti ponujali storitev, bodisi prevoz z vlakom ali kolesom, dovolj bo imeti enotno kartico.

Avtomobilski industriji bo šlo še veliko let zelo dobro
Pri Fordu se niti najmanj ne bojijo, da bi zaradi tega prodali manj avtomobilov. "Ne skrbi me, da bi zaradi tega prodali manj avtomobilov. Avtomobilski industriji bo šlo še veliko let zelo dobro," še pravi Fordov strokovnjak za mobilnost, ki optimizem pojasnjuje s stalnim povečevanjem prebivalstva, prav tako števila ljudi, ki še nimajo avtomobila. "Oni se bodo želeli premikati, tako kot se premikamo mi. Ampak avtomobila vedno ne potrebuješ. V modernem svetu je včasih dobro, če ne potrebuješ avtomobilov, ni tako? Ko sam obiščem neko mesto, si nikoli ne izposodim avtomobila. Zato pa uporabljam vlak, kolo, javni transport. Ne želim biti pod stresom. Ne želim naročiti taksija, bolje mi je s kolesom."

Vse bolj se zdi, da večina večjih avtomobilskih proizvajalcev poslovne priložnosti v prihodnosti ne vidi več le v prodaji vozil, ampak vse bolj gledajo proti delitvi avtomobilov.

Pogovor z Audijevim vodjo razvoja konceptnih vozil, Slovencem Matjažem Kormanom, si lahko pogledate tukaj. Spregovoril je za oddajo Avtomobilnost.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
MisiM
# 27.11.2016 ob 08:09
Jaz sicer vozim boljši avto, ma ne za 100.000 € ... ampak sem zelo proti takim neumnostim. Vsi smo ljudje, vsem se kdaj mudi v službo in vsi smo enaki, potrebujemo se in ne smemo delati takšnih razlik.
21.12.2012
# 27.11.2016 ob 08:09
Dobra seven7, sva že dva :)
Sark off.

Ideje pa za kozlat. Ni jim dovolj premium avto, ne, še obravnava ostalih premium. Premium semaforji (zelena), policisti (odpustki), reševalci (prednost) ... Skratka, ko boš videl premium vozilo, se ne samo umakni, ampak raje skrij.
So pa pozabili, da jih je premium peščica in se lahko hitro zgodi tudi purge, če bodo drezali v vse pore družbe.
generacija56
# 27.11.2016 ob 08:05
Seveda takšni "revčki", ki sicer imajo nekaj denarja, da so lahko kupili/dobili takšen avtek, ne bi zmogli primakniti denarja za IZGRADNJO takšnega voznega pasu.
To bi še naprej finanancirali tisti pravi revčki. Od najemnin namreč nekaj milijard evrov voznih pasov ne bi bilo mogoče izgraditi, a ne?
Inteligenca je včasih res prava sirota....
nomensland2015
# 27.11.2016 ob 08:10
Takih budalaštin pa človek ne prebere vsak dan - no saj od kakega ozko-razgledanega tehnika lahk človek pričakuje kaj takega.

Ko si bodo ti bogataši sami zgradili/sfinancirali svoje pasove in parkirišča, še jim za burek ne bo ostalo, ne pa da bi lahk kupili drag avto :-)

V USA ma folk že sedaj vrh glave elit, kakšna posebna pravila za bogataše pa bi sodu izbila dno ...
seven7
# 27.11.2016 ob 09:20
Premium paket parkiranje bi dovoljecal lastnikom vozil višjeg cenovnega razreda parkiranje na mestih dovoljenih za invalide.

Tako bi nam bilo prihranjeno iskanje prostega mesta, drenjanja med clioti in golfi pa še ta mesta so najbliže vhodu in dovolj široka za naša hitra, močna, dolga, visoka, nizka, široka, bleščeča, predvsem pa zelo draga vozila.

Pridružite se platformi PremiumCAR že sedaj in si zagotovite storitve v naših paketih namenjenim samo lastnikom prestižnih vozil:

PremiumPARK - dovoljeno parkiranje na mesrih za invalide

PremiumAC - dovoljene hitrosti do 250km/h

PremiumPAS - zagotavlja vam poseben hiter pas

Krovni paket PremiumCAR pa vam poveže vse tri pakete v enotno storite tako, da se boste počutili res prave CARJE.
linus.si
# 27.11.2016 ob 08:27
Eh, tole nas Slovencev ne rabi skrbeti. Mi se ze z osnovno infrastrukturo hebemo 20 let. Od ideje do izvedbe extra pasu v Sloveniji bo trajalo 30 let. Takrat bomo pa mi vsi ze v penziji hehe...
Nemo
# 27.11.2016 ob 10:56
A bo za take tudi na počivališčih premium WC, kjer se bo lahko premium usral?
frgo
# 27.11.2016 ob 09:01
Pomanjkanje občutka za sarkazem med Slovenci, me vedno znova preseneča.

Sarkazem pač zahteva malo večji miselni napor
jaskelainen
# 27.11.2016 ob 08:34
Rešitev je preprosta. Samo tovor damo iz tovornjakov na železniške vagone in se takoj sprosti večji kos avtocest in cest.

Druga stvar je - kako to mislijo pas za hitrejše (v prenesenem pomenu bogatejše)? Omejitev hitrosti je tako ali tako 130 km/h. Glede na družveno politično ekonomsko situacijo, lahko v prihodnosti pričakujemo vse večje število mednarodnih konfliktov, posledično nove vale emigrantov, kar še bolj destabiliziralo Schengensko območje. Torej meje znotraj območja ne bodo več odprte, ker bodo na njih vzpostavljene kontrole (so tudi že). Kar pomeni, da se tudi bogatejši temu ne morejo izogniti.

In pa tretjič - bogati so že zdavnaj "v zraku". Letijo v privatnih letalih.

Če povzamem - tale "gospod" iz Audija je malo zašel s poti. Razmišljanje je popolnoma zgrešeno. Čeprav se vidi v katero smer gre njegoca logika (ekstremno desno) - apartheid na cesti. Sprevrženo.
romeno
# 27.11.2016 ob 09:13
ok ta pas si naj lastniki bogatih vozil sami zgradijo pa ga naj imajo.
Pistorius
# 27.11.2016 ob 10:38
Tipična AUDI filozofija. (Večina audistov tako in tako že vozi, kjer jim paše, hitro, kot jim paše, in parkira, kjer jim paše..)
Funky_funky
# 27.11.2016 ob 09:26
Takoj mi je Audi malo manj ušeč
urosh444
# 27.11.2016 ob 09:49
Jaz bom na pasu za kolesa, kjer te bo za zabavo lahko voznik in solastnik najbogatejšega pasu še pogazil.
Binder Dandet
# 27.11.2016 ob 08:49
Absolutno proti. Ze pri internetu skusajo isto uvest.
Funky_funky
# 27.11.2016 ob 09:25
Žalostno kako lahko očitno pameten človek tako ražmišlja.

Oziroma njemu je pač jasno, da znanost ne dela za človeka ampak za denar.
DišečaKava
# 27.11.2016 ob 08:58
Pomanjkanje občutka za sarkazem med Slovenci, me vedno znova preseneča.

Neverjeto.
master
# 27.11.2016 ob 10:37
Vau..na vseh ravneh ločevanje..haha.. Ne pozabite, kaj se je skozi zgodovini dogajalo takšnim ali drugačnim "kraljem", ko je navadni raji bilo zadosti zatiranja in jim je "počil film". Tudi v prihodnosti se bo to zgodilo..Zgodovina se ponavlja.
umilave1
# 27.11.2016 ob 09:07
@seven7

Vidim da zelo ceniš ljudi okrog sebe, najlažje je biti sebičen. Me zanima kako bi razmišljal če bi ti lahko imel le cliota.

Sicer pa pri nas ne bo nikoli omejitev na AC več kot 130km/h, tudi ob morebitnih 6-pasovnicah verjetno ne. Verjemite pa, da pri trku ob 250km/h te ne reši noben pleh, razen formula 1 pa še to ne 100%.
Pa tudi če bodo te neke premium storitve prišle v veljavo, se jih jaz privoščil bom ne. Že tako so današnja nova vozila(razen Dacie) neka sama elektronika, miljon kratic, ko kej crkne pa takoj senzorček 300€ brez dela. Električna vozila še podpiram, samovozeča pa nikakor! Kdo bo pa vsem kamionarjem, poštarjem, dostavljalcem omogočil druge zaposlitve ko jo bodo zgubili zaradi kvazi človeškega napredka?!

Tako, da če bomo delali razslojevanje družbe še direktno na javni(!!) cestni infrstrukturi, potem nam ni pomoči. Upam, da bo vsaj v naši državi ostalo nekaj razuma. Najprej bi z uredbo sploh prepovedal kakršnokoli uporabo samovozečih vozil na cestah v SLO.
Binder Dandet
# 27.11.2016 ob 08:51
@la sonrisa:
To je bil verjetno pas za tiste, ki se skupaj vozijo v sluzbo (carpool lane).
exnigma
# 27.11.2016 ob 12:21
Prihodnost naj bi bila v avtonomnih vozilih?! Sam si to predstavljam tako: Zjutraj se usedeš v avto, poješ malico, spiješ kavo in pogledaš maile. Ko prispeš do službe izstopiš, avto pa gre na servis, v trgovino po paket, na menjavo gum in na polnjenje. Ko končaš s službo, te pride iskat, se usedeš, malce zadremaš, lahko kosilaš in narediš plan za popoldan.

Torej, če je prihodnost v avtonomnih vozilih, kot pravi avtor, zakaj bi sploh hotel imeti boljše parkirno mesto in ekstra pas?
webman
# 27.11.2016 ob 09:42
Predlagam da pogledamo v LA. Levi pas je rezerviran za vozila z več kot enim potnikom. To je smer v katero bi dejansko morali stremet. Premium pasovi so neumnost 1. Klase!
xnplater
# 27.11.2016 ob 09:06
ni vsak sposoben za vožnjo avtomobila, tako kot ni vsak sposoben za zdravnika ali doktorja fizike. naj avtošole delajo kaj na tem področju in komu tudi rečejo adijo, ti ne boš vozil avta, pa bo manj avtov, večja varnost in bomo vsi srečni
alex961
# 27.11.2016 ob 09:42
Pravkar sem se vrnil izNemčije, kjer je na določenih odsekih, hitrost še vedno neomejena. Super!! Fino je brez slabe vesti potegniti nad 200, ampak hitro ugotoviš, da je najoptimalneje voziti tam nekje med 150 in 170.
Enkrat sem ze dejal, da maj pri nas omejitev dvignejo na 150, pa ne rabim nič več. Otak se pret že sedaj odvkja tam nekje.
interista93
# 27.11.2016 ob 10:39
Ampak ali ne bi bilo najbolj smotrno vlagati v razvoj vozniške kulture. Glede na paciente na cesti je zakonskih 20ur pred glavno vožnjo očitno več kot premalo.
hefe
# 27.11.2016 ob 09:31
Eni ste pa danes izključili radar za sarkazem, kaj? :-)
sik
# 27.11.2016 ob 09:27
Do tega trenutka je obstajal tudi srednji sloj...
Simon_Marini
# 27.11.2016 ob 08:54
ennui, pa saj se seven7 čita kot sarkazem, tako, ne vzeti dobesedno.
Sussudio
# 27.11.2016 ob 12:21
what!
kateri podjetnik pa si dandanes kupi avtomobil z gotovino pa čeprav ima milijone na računu? Upokojeni bivši podjetnik ali pa tisti slovenski podjetnik, ki beleži minimalne prihodke in dobičke pa si drag avto lahko privošči, ker davčna inšpekcija pri nas ne deluje razen če vstopiš v politiko (takrat te šele vzamejo pod drobnogled začenši z novinarji).

Ostali podjetniki vsi po vrsti uporabljajo avto z leasing 3 letno pogodbo, nato pa prešaltajo na novega. Misliš da si pa to privoščit je extra ugodno tako da si lahko vsak revež privošči premium avtomobile? Tak sistem je ugoden za podjetnike iz fiskalnega in praktičnega vidika. Najlažji sistem beleženja stroškov in najlažji način da po trehi letih zamenjaš avto, ostajaš na novem in se ne ukvarjaš z ekstra servisi in okvarami izven garancijskega obdobja.
hefe
# 27.11.2016 ob 11:56
Na eni strani oni, ki ogromno delajo in veliko zaslužijo,

Ko bo bilo to vsaj res.
bojanvasiljevic
# 27.11.2016 ob 11:19
Hitri vozni pasovi in boljša parkirna mesta za bogatejše voznike?

Zveni mi kot kritika plebejcem, da si cest in parkirišč niti ne zaslužijo, ker svinjajo, po drugi strani pa bi petičneži imeli luksuzni hotel in garažno hišo v samem središču mesta pri tržnici. A se vam zdi nekam znano?
Sicer pa če se že afnamo s tako pregrešno drago in potratno izbiro praznega voznega pasu v ekološkem in ekonomskem smislu , potem bom tudi jaz izrazil zasanjane idejo. Pokrijmo z nadstreškom kolesarske mestne vpadnice, da bo vožnja čim bolj udobna.
what?
# 27.11.2016 ob 10:57
vsekakor podpiram: naj si zgradijo privatno cesto in naj na njej urejajo promet kot zelijo.

To pomeni, da bomo na primer z Audijem sklenili naročniško razmerje, kot ga sklenemo pri telefonih - za en mesec ali pa za daljšo dobo.

to na nek nacin, pri tejle fejk premium znamki, delajo ze danes. ko clovek pogleda prodajne stevilke teh poflov si misli da jim gre res dobro; ko pa pogledas koliksen delez je oseb ki si tele pofle dejansko lastijo in koliko jih ima samo v lizingu za 3 leta (in nato avto zamenjajo) slika rata zelo drugacna.
sicer pa to delajo tudi pri obeh premium znamkah v nemciji, tako da ni cudno, da so tudi ingolstadski proletarci izbrali isto taktiko (kopiranje jim je slo vedno dobro od rok, to jim moram priznat)
MarcoQ
# 27.11.2016 ob 08:27
Te stvari že obstajajo. Niso vezane na ceno avtomobila ali zakup storitve, ampak je to enostavno pas, ki je rezerviran za vozila, ki imajo več potnikov, tisti z samim voznikom pa ga lahko uporabljajo, če plačajo cestnino.
Wikipedia
zamudnik
# 27.11.2016 ob 14:45
Za bogate bo ločevanje, za reveže pa deljenje. Zdi se mi, da se bom počasi spet začel nagibati na levo.
rudes
# 27.11.2016 ob 13:53
Saj, če poštudiraš, za BMW voznike takšna parkirišča obstajajo že zdavnaj. :-( Tipi ne hebejo. Parkirajo na pločnikih, interventnih poteh, prehodih, itd., itd., ni da ni. Če vidiš butasto parkiran avto, skoraj ne rabiš pogledat na znamko, ziher je "benfer".
odprtizvezek
# 27.11.2016 ob 13:40
Nakladate kot se spodobi za inteligenco povprecnega Slovenca. Kaj pa so potem avtoceste ce ne placljive ceste za bogatejse ljudi ker revezi se pa morajo vozit po straih cestah. Kaj so potem placljiva parkirisca v primerjavi z brezplacnimi parkirisci? Kaj so potem drazja stanovanja v centru v primerjavi s cenejsimi izven centra? Ne nekaj nakladat brezveze saj je vse podrejeno denarju.
jankoP
# 27.11.2016 ob 11:13
naj si zgradijo privatno cesto in naj na njej urejajo promet kot zelijo.
Samo če si jo zgradijo pod zemljo. Nad zemljo je zemlja v Evropi preveč dragocena, da bi po njej še ene ceste gradili, še ti ki so, nimajo kam vtaknit. V Ameriki pa kar naj čez puščavo, če hočejo.
Itak se bi pa pri nas hitro izkazalo, da to niti približno ne gre čez. Veliko predrago za veliko preškrte lastnike premiumov.
adrenalincek
# 27.11.2016 ob 10:37
Bolano!
Še več delitev in na plečih revežev še več diskriminacije.
hefe
# 27.11.2016 ob 09:40
la.sonrisa

Po tem ste se vozili:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/High-occupancy_vehicle_lane

Da ti ne bo naslednjič nerodno.
Lunos
# 27.11.2016 ob 09:10
Renoje dat na svoj pas, pa bo promet takoj bistveno bolj tekoč.
la.sonrisa
# 27.11.2016 ob 09:09
Binder: koliko so nam pol v hotelu razložli, je bilo oboje. in rabiš kot neko naročnino (tako kot smo mi imeli včasih tisto kartico od DARSa), in ker je mi nismo imeli smo morali uporabo tega pasu posebej plačat.
Olorin
# 27.11.2016 ob 17:29
"Slo bo nekako tako: kolikor placamo, toliko dobimo."

Ne. Slo bo nekako tako: kolikor SMO ZMOZNI placati, toliko dobimo. Drsimo v moderni fevdalizem.
COP
# 27.11.2016 ob 12:51
Podpiram, saj bogati že sedaj koristijo storitve, ki navadnim smrtnikom niso dostopne. Imajo boljšo hrano, stanovanja, izobraževanje, zdravstvene storitve itd. Zato ni razloga, da ne bi imeli še boljših cest. Kdor več plača, pač več dobi.
nomenestomen
# 27.11.2016 ob 12:48
saj jih je samo 1% pa nas takole vse drzijo pod kontrolo
MisiM
# 27.11.2016 ob 11:11
Sarkazma človek več ne morem prebrati oz. prepoznati, ko mu preprosto ni več do heca.
Nasir
# 27.11.2016 ob 10:34
@nomensland2015
"V USA ma folk že sedaj vrh glave elit, kakšna posebna pravila za bogataše pa bi sodu izbila dno ..."

Izvolili so pa Trumpa...
burruchaga1986
# 27.11.2016 ob 09:33
hefe: ne razumejo
CtrlDelete
# 27.11.2016 ob 09:25
Če izberete Premium paket, spadate med Premium Butle!
Skippy
# 06.12.2016 ob 11:23
in potem še vinjete in ne vem kaj, zdej bo pa prišel nekdo od ven komandirat, kje lahko vozim po avtocesti, na primer??

Kdo pa ti preprečuje, da voziš? Seveda lahko pelješ, samo pač moraš plačati. A ti tudi dražji izdelek kdo v trgovini preprečuje, da ga vzameš?

vsa več noroda pa ob dveh šihtih nima za položnice (in tako smo končno dosegli nivo amerike).

Ti si Ameriko videl samo v holivudskih filmih. Najbolj reven prebivalec ima v ZDA več kot povprečen prebivalec Slovenije.
iboregua
# 27.11.2016 ob 17:39
Bemfl u akciji tudi danes:

[ img]http://shrani.si/f/V/Z8/219dQK4w/ima
g0205.jpg[ /img]
g1n3k
# 27.11.2016 ob 14:35
Še en razlog več, da ne kupim Audija. Če pridejo ven s takim tržnim modelom, je to zame anti-avto.
.
In za to, da se nekdo vozi po "premium" cesti potrebuješ nekoga, ki ni premium, da jo naredi. Že iz spoštovanja do ne-premium sveta bi se odpovedal vsemu kar spominja na besedno zvezo Audi.
Asfaltne dileme
link
Kaj se dogaja z avtomobilskimi saloni?
5
19. avgust 2017 ob 08:13 Na letošnjem avtomobilskem salonu v Frankfurtu bomo pogrešali kar devet velikih proizvajalcev. Razlogov za njihovo neudeležbo je več, to so predvsem veliki stroški in spremenjene navade kupcev.
Več novic ...
Kazalo