Avtomobili so postali računalniki na kolesih. Foto: Chevrolet
Avtomobili so postali računalniki na kolesih. Foto: Chevrolet

Največji avtomobilski proizvajalci se strinjajo, da je treba preprečiti zlorabo podatkov, ki jih zbirajo sistemi v vozilih. Kje vozite in kako vozite, je vaša stvar, ne naša, pravijo proizvajalci vozil.
Avtomobili se hitro spreminjajo v računalnike na kolesih. Praktično vsak nov avtomobil je standardno ali opcijsko opremljen z multimedijskim sistemom in različnimi možnostmi povezovanja. To pomeni, da lahko proizvajalci vozil pridobijo številne osebne podatke o potnikih v vozilih.
Proizvajalci avtomobilov o vas vedo veliko
Do zdaj je imel vsak proizvajalec avtomobilov svojo politiko zbiranja podatkov in njihovega razkrivanja. To pomeni, da je lahko s podatki, zbranimi s pomočjo različnih sistemov, vgrajenih v vozilu, kot so GPS-naprave, povezave s pametnimi telefoni in drugimi vsebinami na sistemih za shranjevanje podatkov, delal, kar je želel.
Fordov direktor prodaje in marketinga je na konferenci naprednih tehnologij dejal: "Vemo, kdo krši zakon, in vemo, kdaj ga kdo krši. V avtomobil je vgrajen GPS-sistem, ki vse zazna. Vendar podatkov ne razkrivamo nikomur."
Dogovor o varstvu podatkov
Daimler in Volkswagen sta druge avtomobilske proizvajalce pozvala, da bi začeli uporabljati lastne informacijske platforme. S tem želita IT-velikanom, kot sta Google in Apple, ki sta vse bolj vpletena v avtomobilsko industrijo, preprečiti, da bi s pomočjo njihovih sistemov v vozilih pridobljene podatke izkoriščala za trženje. Hkrati sta avtomobilska proizvajalca skupaj z znamkami GM, Ford, Chrysler, Toyota, BMW, Hyundai-Kia, Nissan in Honda podpisala dogovor o varstvu podatkov uporabnikov njihovih vozil.
Potreben je nadzor
Tehnološki napredek je neprestan in vsako leto hitrejši, zato bo treba s kupci skleniti nekakšen dogovor o zbiranju in uporabi podatkov. "Sodobni avtomobili si ne bodo delili le cest, ampak bodo medsebojno komunicirali," pravi John Bozzella, predsednik Mednarodnega združenja proizvajalcev avtomobilov, ki dodaja: "Stalni nadzor nad zasebnostjo in varnost v avtomobilih morata biti uvrščena na prednostni seznam."
Avtomobilski proizvajalci bodo lahko pridobljene podatke še vedno uporabljali za diagnostiko vozila, vprašanja, povezana z garancijo, varnostjo, ali pa v primeru kraje vozila. Pod pogojem, da ne bodo uporabili osebnih podatkov. A tudi tu obstaja izjema. Osebni podatki se bodo lahko uporabili v posebnih okoliščinah, na primer, ko bo to zahtevalo sodišče. So se pa avtomobilski proizvajalci zavezali, da podatkov ne bodo delili z zavarovalnicami. Na primer, kako hitro voznik vozi, kako zavira …