Avtomobilnost

Poudarki

  • Preventiva se začne doma, v družini
  • Nekoga lahko prepriča šokanten, drugega spet smešen oglas
  • Z delom na terenu in sodelovanjem z lokalnimi skupnostmi do varnejših cest
  • Merilniki hitrosti učinkovit način umirjanja prometa
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.0 od 10 glasov Ocenite to novico!
V Belgiji so ugotovili, da lahko ljudi nagovorijo k varni vožnji s pretresljivimi podobami, a to ni nujno. Enako dosežejo tudi s pozitivnimi sporočili. Foto: BoBo
MMC RTV SLO/David Razboršek pravi, da pri akcijah potrebujemo aktiven pristop, ne zgolj komunikacije, ampak tudi aktivacijo vseh lokalnih skupnosti, ki so odgovorne za prometno varnost, pa mladih skozi mladinske centre, šole, vzpostaviti je treba konstruktiven dialog med njimi in odločevalci v lokalnih skupnostih. Tako bomo omogočili varnejše okolje in kakovostnejše življenje.
Igor Velov pravi, da, ker smo ljudje različni, ker je način nagovarjanja različen in ker različne stvari vplivajo na naše obnašanje, morajo na AVP skozi različne kanale, na različne načine nagovarjati ljudi. Foto: AVP
MMC RTV SLO/Pri Zavarovalnici Triglav so na terenu izvedli akcijo umirjanja hitrosti z merilniki hitrosti.

Dodaj v

Kako umiriti voznike, ki mislijo, da so nesmrtni?

Varna vožnja in trženje
17. april 2018 ob 07:52
Ljubljana - MMC RTV SLO

Vsakih 30 minut po cestah po svetu ugasne 71 življenj. V celem letošnjem letu pa za polovico prebivalstva Slovenije. Vožnja je še vedno zelo nevarno početje. Predvsem zaradi voznikov in udeležencev v prometu samih. Preventivne akcije so eden od načinov, kako umiriti vožnjo in jo narediti varnejšo.

"Uporaba prenosnih telefonov med vožnjo je smrtno nevarna, saj vpliva na daljši zavorni čas, zmanjšanje zaznavanje okolice in prometa, počasnejše zaznavanje prometne signalizacije, slabši reakcijski čas ... Veliko voznikov se na to požvižga, dokler ... Dokler se ne zgodi prav njim. Če voznik telefonira med vožnjo, je to tako, kot bi imel v krvi 0,8 promila alkohola. Med pisanjem SMS-sporočila voznik štirikrat več časa ne gleda na vozišče kot pri normalni vožnji."

Verjetno se zgornji stavki voznikov in drugih udeležencev v prometu ne dotaknejo tako močno, če niso podloženi s slikovnim ali videomaterialom s šokantno vsebino. Ni pa vedno zgolj šokantna vsebina prava, ko nagovarjamo udeležence v prometu k preventivi, včasih več dosežemo tudi s pozitivno, celo zabavno vsebino. S tem se strinjajo tako slovenski kot tuji gosti, ki smo jih povabili pred kamero oddaje Avtomobilnost, kjer se posvečamo prav preventivi v prometu.

Vožnja z avtomobilom eno najbolj nevarnih početij
"1,25 milijona ljudi umre v prometu vsako leto. Če to ponazorimo malo bolj plastično, v eni uri bo ugasnilo na cestah po vsem svetu toliko življenj, kot če bi strmoglavilo eno letalo Airbus A320. Zdaj pa vas vprašam, ali bi se sedli na letalo, če bi vedeli, da bo v naslednji uri eno na vsemsvetu strmoglavilo?“ se sprašuje avtor Avtomobilnosti Andrej Brglez in dodaja: "Verjetno ne, v avto pa se pa se vsak dan usedemo. Čeprav vemo, da je to eno najbolj nevarnih početij v dnevu.“

Je pa velika razlika, avto vozimo ljudje sami in za večino nesreč smo posredno ali neposredno odgovorni kar vozniki sami. Za 90 odstotkov vseh nesreč. "In tega se zavedamo vsi udeleženci v prometu. Ampak zakaj potem ničesar ne spremenimo, čeprav nas na to opozarjajo tako nesreče kot preventivne akcije,“ pravi Brglez. Kaj deluje, smo se vprašali v tokratni Avtomobilnosti.

Šala je lahko pozitivna
David Razboršek, direktor Zavoda Vozim, ki je tudi sam pristal na invalidskem vozičku in se že leta trudi z zgodbami ljudi, ki so postali invalidi v prometnih nesrečah, predvsem mladoletnim predstaviti, zakaj je treba biti previden v prometu in za volanom. Pravi, da smo ljudje postavili distanco do naslovov v črni kroniki, kot je ta smrt, ona smrt, ta umor, ta prometna nesreča. "Pogosto pri t. i. črnih prizorih postavimo neki zid. Zdi se mi, da nas šale bolj razvedrijo in si kakšen dobronamerno šalo prej zapomnimo in lahko tudi tako dosežemo zelo pozitiven učinek na voznike in udeležence v prometu“.

"Poznamo zelo različne pristope. Ena od metod je šok. Take kampanje so sicer učinkovite, delujejo takoj, takoj se zamislimo, takoj razmišljamo o tej stvari, takoj reagiramo, vendar iz naših izkušenj imajo take kampanje kratkotrajen učinek, kar pomeni, da sčasoma to popusti,“ pravi mag. Igor Velov, direktor Agencije za varnost prometa, in dodaja, da mora biti mešanica preventivnih oglasov, od šokantnega, do takih, kjer v ospredju ni kri, vseeno pa da človeku misliti.

Področju preventive v prometu veliko pozornosti posvečajo tudi pri Zavarovalnici Triglav. Jaka Jauh, ki skrbi za trženje, pravi, da se v sklopu oglaševalskih dejavnosti v večini primerov izogibajo prikazovanju nekih nesrečnih dogodkov ali nesreč, čeprav se zavedajo, da je ta dejavnik strahu pred izgubo lahko zelo dober prodajno-oglaševalski sprožilec za panogo, kot je zavarovalniška. "Pogosto stvari prikazujemo na lahkoten, včasih celo malce humoren način, ker se nam zdi, da tako morda lahko dosežemo celo boljše rezultate dolgoročno, kot pa z nekim prikazovanjem negativnih dogodkov, nesreč.“

Poklicali smo v Belgijo
V Avtomobilnosti smo pogledali dobre prakse tudi čez mejo. Preverili smo, kako šokterapija deluje v Belgiji. Belinda Demattia iz Valonske agencije za varnost v cestnem prometu nam je predstavila njihovo dvojno akcijo. Posneli so namreč film z različnima koncema. Eden je bil dramatičen, s prometno nesrečo, v drugem videu pa voznik zaradi prijateljev upočasni vožnjo, konec pa je srečen. Ljudem so dali možnost glasovanja za konec, ki jim je bil ljubši. Izsledki so zanimivi. "Večina se je odločila za pretresljiv konec. 70 odstotkov vprašanih. Nismo bili prepričani, da je ta oglas učinkovitejši. Med dva tisoč ljudmi smo opravili tudi študijo, da bi ugotovili, kateri oglas se bolje obnese, kateri prepriča voznike, da upočasnijo. Izsledki so pokazali, da sta oba oglasa enako učinkovita. Pretresljivi oglas učinkoviteje spremeni vedenje kratkoročno. Če želite, da ljudje vozijo počasneje in začnejo dvomiti o svojem vedenju, pa je bolje uporabiti oglas s srečnim koncem.“

"Pretresljiva akcija lahko vpliva na mlade, saj se imajo pogosto za nesmrtne. Mislim tudi, da se pri sporočanju najbolje obnese, da pristope spreminjamo. Lahko objavimo pretresljiv oglas, dva meseca pozneje pa kaj bolj pozitivnega,“ dodaja Demattia.

Sodelovanje z lokalnim okoljem
Andrej Brglez meni, da pri ocenjevanju prometno preventivnih akcij ugotovimo, da so najučinkovitejše tiste, ki v resnici prinesejo neko spremembo v vozniško vedenje, torej tiste, ki pri svojih dejavnostih uporabljajo vsa razpoložljiva orodja. "Ta širina, ne samo veliki obcestni plakati in reklame, temveč tudi to, da gremo lokalno preverjat razmere in gledat, kako se vozniki, voznice in udeleženci v prometu odzivajo, daje širšo sliko in seveda uspešnost teh akcij. Ni jih veliko, ki to razumejo.“

Pri Zavarovalnici Triglav so pred kratkim za umirjanje prometa na terenu izpeljali zanimivo akcijo v povezavi s prikazovalniki hitrosti v naseljih ali pred naselji.

"Šli smo na teren, se približali ljudem, z njimi komunicirali na terenu, pred samo akcijo, pred merjenjem, med merjenjem, po merjenju. S tem smo ozaveščali, se približali ljudem, tudi na lokalni ravni, za katero menimo, da ima še boljše rešitve kot samo splošno oglaševanje, preventivno in komunikacijsko,“ pravi Jauh, ki o akciji razloži, da so se povezali z lokalnimi skupnostmi, šolami, vrtci in izvedli akacijo v kombinaciji z merilniki hitrosti, obcestnimi plakati, in voznike pozivali k umiritvi vožnje na kritičnih cestnih odsekih. Po merjenjih so ugotavljali, da se je hitrost v času akcije na teh odsekih zmanjšala v povprečju za več kot 7 odstotkov. Poleg tega so v zadnjem obdobju na področju digitalizacije naredili konkretne korake. Razvili so simulator vožnje, s katerim delujejo na področju preventive in izobraževanja mladih voznikov. S pomočjo simulatorja jim v nadzorovanem okolju prikazujejo potencialno nevarne situacije na cesti in jih izobražujejo o ustreznem ravnanju v takih situacijah.

Igor Velov pravi, da so izkustva na terenu zelo pomembna. "Zato naredimo veliko malih dogodkov, 200 na leto, skoraj vsak delovni dan smo na terenu.“

Razboršek pa ugotavlja: "Preventiva se začne doma. V družini. Če nam uspe aktivirati starše, dosežemo dve stvari. Najprej zmanjšamo uživanje alkohola, saj bodo verjetno mladi manj spili, če pridejo starši ponje, po drugi strani pa preprečimo vožnjo pod vplivom alkohola.“

V zadnji oddaji Avtomobilnost smo iskali ključ do rešitev, ki bodo na eni strani spodbudile zavedanje, hkrati pa spremenile tudi vedenje.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
SF0100
# 17.04.2018 ob 08:30
Naši organi pregona naj vse mutibariće z BMW in AUDI-ji na socialni malo preverijo. Če spravimo junake droga d.o.o. iz cest v zapore bo že pol narejenega.

Mulc pri 21, brezposelen, z Audi A6 ubil peško. Pa un z BMW ki je na slovenski ubil fanta na skuterju, pa un našmrcan junak, ki je pred mlekarno ubil mladi tabornici...

Primerov kot hočeš. Začnite plenit mafijsko in drogeraško premoženje.
džeko
# 17.04.2018 ob 08:01
Včeraj napišem glede telefona, smerokazov, itd in sem dobil kup minusov......takle imamo.
E24
# 17.04.2018 ob 08:23
V mojem kraju je tako: znotraj naselja, ob šoli, so policaji le prve dni septembra. Vse ostale dni, je tam prosti poligon za vsakogar, ki hoče noreti. So pa policaji pogosto pri izhodu iz naselja, kjer je neka avtobusna postaja, kjer se skrijejo in lovijo tiste, ki so napačno ocenili rob naselja.
SamoRes
# 17.04.2018 ob 08:31
Odvzem mobilnega telefona.
Stavim, da bi to zaleglo celo bolj kot odvzem avtomobila.
AM
# 17.04.2018 ob 08:12
Ali imate ob dežju prižgane zasenčene (kratke) luči ?

Ali kar vozite z dnevnimi, ali pa še huje z označevalnimi (pozicijskimi)? Raje vozite brez luči?

Neverjetno koliko voznikov vidim voziti brez luči, veliko tudi s črnimi avtomobili. Potem pa se čudite, kako vas voznik, ki je prehiteval ni videl. Tudi na sliki je razbit črn avto.

Hočert rečt tole: Zelo malo je potrebno narediti za večjo varnost in to malo lahko naredite SAMI.
SamoRes
# 17.04.2018 ob 08:34
In tako kot je rekel SF0100. Kje je finančna policija?
Vsi ki vozijo drage avte njihovi prihodki pa na nuli, od brezposelnih do gostincev, ki si prikazujejo nulo, kdor ima več premoženja, kot dohodkov naj se mu zaseže.
josh k.
# 17.04.2018 ob 08:45
" Voznike, ki mislijo, da so nesmrtni, ponavadi umiri samo njihova lastna - smrt! "

Ponavadi potegnejo še nedolžnega zraven, oziroma povzročitelj v večini primerov preživi.
Lakshmi
# 17.04.2018 ob 09:53
Če je glavni problem hitrost (očitno) in hočemo življenja rešiti hitro, potem je stvar preprosta: blokada motorja pri 50 km/h (razen reševalnih vozil itd.). Čas potovanja bi bil sicer daljši, vendar bi bila vožnja veliko manj smrtonosna - samokontrola očitno ne funkcionira. Ampak si mislim, da se to vsem zdi totalno nerealno, ker potem koncept fensi hitrih avtomobilov propade, kar je gonilo prodaje + verjetno bodo komentatorji začeli vpiti o človekovih pravicah in o tistih, ki vozijo "hitro a varno" (primer komentarja zgoraj, kjer so "počasni" vozniki "krivi", da se tisti za njim ne zna kontrolirat in potem ogrozi svoje in tuja življenja z divjanjem, čeprav ima višja hitrost direktno korelacijo s smrtnostjo na cesti). Pravice pred življenji torej. Če je glavni problem odnos voznikov med vožnjo, je treba razmišljati dolgoročno, od vrtca naprej - spoštovanje, potrpežljivost, razumevanje drugih, zaviranje egoizma, samokontrola etc. pa tudi širše reševanje problema v smislu zmanjšanja dnevnih migracij (dober javni prevoz, možnost zaposlitve v svojem kraju ne 100 km stran itd.). In seveda obnavljanje vozniškega izpita na maksimalno 10 let + redni pregledi vida (koliko ljudi v mladosti dobi izpit do 80. leta, hkrati pa nonstop buljijo v ekrane in so pri 30. lahko že napol slepi?) ter visoke kazni, odvzemi avtomobilov in dovoljenj. Pa policaje v vsako krožno križišče, kjer samo 10% populacije nakaže smer.
džeko
# 17.04.2018 ob 08:32
Eh saj policije sploh ni na cesti razen radarjev.......
sunken
# 17.04.2018 ob 08:52
Pa ne samo v avtih, tudi na kolesu idioti uporabljajo telefone. Ne zdi se mi tako problematično pogovarjanje po telefonu prek slušalk, ker imaš pri tem telefon navadno v žepu in ne v rokah. Problem je držanje telefona v roka in vodenje kolesa z eno roko. Totalna neodgovornost. Nisem mogla verjet svojim očem, ko sem videla loleka, ki je po telefonu brkljal z OBEMA rokama in vozil kolo, in to še po kolesarski progi z robnikoma ob straneh. Objestnost enih je skrajno velika. Ampak so tudi primeri, ko recimo koristiš prevoz prek prevoz.org in šofer telefonira/piše sms-e med vožnjo. Kaj bi vi naredili na tem mestu? Bi šli pametovat šoferju, naj preneha s tem in tvegali, da vas na mestu vrže ven? Ali bi se ugriznili v jezik in zavoljo dostave na cilj bili tiho?
dunbar
# 17.04.2018 ob 11:41
Kaj je že kdo opazil, koliko voznikov rednih linijskih avtobusov je veselo na telefonih? Zgleda, da se sploh ne sekirajo, daj jih vidimo skozi tiste velike šipe....
solo1.rale
# 17.04.2018 ob 10:20
Pa nekdo je omenil brezposelne mutibariče z BMW-ji in AUDI-ji.. Nad njimi itak ni nobene kontrole. Vzet avto,ker itak ni njegov,pa kugle na noge,pa zaposlit v družbenokoristna dela. Yuga je bila zakon za take.....
goli
# 17.04.2018 ob 09:38
Ukiniti polovičko ob takojšnjem plačilu.
stilist
# 17.04.2018 ob 11:52
dunbar točno tako. Nič kolikokrat videno. Plus tega, da avtobusi, ki nimajo nalepke s prednostjo, lepo obvozijo kolono in se pred semaforji v križišču dobesedno zrinejo - izsilijo naprej. Kot da za njih velja nek drug zakon. Ali lahko to kdo pojasni?
Ples
# 17.04.2018 ob 10:42
Kako umiriti voznike, ki mislijo, da so nesmrtni?

Malo me moti drugi del naslova. Namreč, če kdo zase misli, da je nesmrten, in tvega svoje življenje, pač, naj. AMPAK dokler ne ogroža drugih življenj. Vozniki na cesti pa vedno ogrožajo druga življenja.

Torej naslov bi bil: Kako umiriti voznike, ki mislijo, da so bogovi?
ginza
# 17.04.2018 ob 10:13
Enemu mojemu kolegu so po tolikih in tolikih prekrških vzeli vozniški izpit in je moral vse še enkrat od začetka, vključno z raznimi psiho terapijami. Koštalo ga je več kot 3000 eur pa ogromno enega časa. Pa je to tip, ki ima nekaj v žepu, a mu ni bilo vseeno za vso to izgubo časa in denarja. Je bila kar lepa lekcija.
nuLanuLa
# 17.04.2018 ob 08:29
Ketamin baje zelo pomiri človeka.
Pioneer_Sound
# 20.04.2018 ob 08:53
Hitra vožnja je verjetno res eden izmed glavnih vzrokov za prometne nesreče. Čeprav se pa ne bi strinjal, da bi z znižanjem povprečnih hitrosti tudi zmanjšali število nesreč. Enako velja za mobilne telefone. Mislim, da je v prvi vrsti problem izsiljevanje, aroganca in...slovenska mentaliteta. Mene ne moti, če nekdo vozi 180. Motijo me takrat, ko se ti zalimajo na rit in ti blendajo. In v večini primerov se na pokrovu motorja bohoti vetrnica, zvezda ali štirje krogi. Tudi tukaj bi lahko veliko povedali o povprečnih plačah in revščini.
Problem je bolj v tem, da je večinoma na naših avtocestah toliko prometa, da je težko vozit hitro. In tukaj na plano privre vsa slovenska zaplankanost, ki jo hitri vozniki zdravijo na prej omenjen način.
Zakaj pa se ne strinjam s tem, da se mora prepovedat telefone? Nekje od leta 2015 ima večina novih avtomobilov, tudi nižjega cenovnega ranga, na armaturah čudovite zaslone, ki okrasijo še tako neugledno plastiko, da se lahko celo pot igramo in tapkamo po njih. To ni sporno v nobenem pogledu. Enkrat nisem slišal, da bi kdo omenil, da je lahko nevarno igranje z njimi. Še več, povsem zakonito in brez kakršnihkoli sankcij lahko buljim v zaslon z najbolj kravjim pogledom, pa me nihče ne bo kazoval. Prej bom dobil kakšno pohvalo od soseda, da imam krasno resolucijo. Pa se res komu zdi, da ti zasloni ukradejo manj pozornosti od telefona na ušesu? Ali pa pisanja smsov? Popolnoma enako, če ne celo več, ker itak to počnemo povsem legalno.
Da ne bo pomote...ne pravim, da so telefoni varni za uporabo med vožnjo. Ampak paralelno počnemo praktično iste stvari legalno. Razlika je torej v naročnini. Če vsak mesec plačamo naročnino za telefon i ga uporabljamo kršimo zakon, če imamo isto stvar vkomponirano v armaturo, pa je to legalno. Hm...
patria
# 17.04.2018 ob 15:05
Kako umiriti voznike, ki mislijo, da so nesmrtni?

S stalnimi povdarjanji športnosti kot potrebne in dobre lastnosti vozila na vaših testih , tudi vi krepko pripomorete k divjanju na naših cestah.
a900
# 17.04.2018 ob 10:27
Evo spet policija nič ne dela kao.

Potem pa ugotoviš da je bilo dobljenih na tisoče pijanih ter drugih hudih prekrškov in posledično naj bi po zakonu dobili ukrep odvzem VD. Na stotine odvemov vozil je bilo isto IN

Ja nič se ne zgodi vsak frajerček še naprej vozi avto. Mal gre na neka predavanja in varno vožnjo in to je to.
SODNIKI KAO SVETNIKI IZDAJO ODLOČBO UKREP Z ODLOŽITVIJO.

Pa koji ku...c je to za en ukrep. Ampak raja pa lepo vsak si to zrihtat valda ker pr nas sudija lahko dela kar hoče in seveda slovenčke ko mu voda v grlo teče to nič več ne moti.

Pa kolko oseb res poznate da niso dobili avta nazaj mogoče eden na sto.

Ampak v štartu so takoj plavi vse krivi .
ps11
# 17.04.2018 ob 10:25
SF0100
imaš popolnoma prav, moram pa te popraviti iz principa. Namreč tisti, ki je zbil kolesarko na celovški in je umrla, je vozil čez zeleno, ona pa je šla čez rdečo, vsaj tako je zadnjič pokazala raziskava izvedencev glede na termin delovanja semaforjev. Seveda to ne opravičuje divjanja, ampak celovška ima omejitev 70kmh, tudi če bi vozil ti po omejitvi in bi tebi zapeljal kolesar pred haubo kot vzornemu državljanu s skromnim avtom, bi kolesar umrl, saj človek ne preživi udarca take hitrosti. Zelo tragično vse skupaj.
Radoveden
# 17.04.2018 ob 10:20
In tako kot je rekel SF0100. Kje je finančna policija?
Vsi ki vozijo drage avte njihovi prihodki pa na nuli, od brezposelnih do gostincev, ki si prikazujejo nulo, kdor ima več premoženja, kot dohodkov naj se mu zaseže.


Tebi v vednost. Takim se ne zaseže. Takim se uplakne 70% davek na razliko, ki je ne morejo dokazat.

Ampak si pa uspel iz teme o prometni varnosti debato zjamrat na utajevalce davkov in premožne lastnike jeklenih konjičkov. To te očitno bolj boli kot prometna varnost. Ah, ti socialci...
SpicyWeiner
# 17.04.2018 ob 09:27
Vedno so za vse krivi prehitri vozniki. Kaj pa tisti, ki vozijo 20-30 km/h pod omejitvijo? Ali pa neuporaba smernikov? Ali pa neuporaba stranskega ali vzvratnega ogledala? Ali pa nepoznavanje osnovnih pravil CPPja? Prehitri vozniki so ponavadi zgolj posledica neumnega ravnanja ljudi, ki niso pozorni na svojo okolico in vozijo po cesti prepočasi in zmedeno kot neki zombiji, ter drugim parajo živce, kateri posledično zaradi tega naredijo neko sranje.
AM
# 17.04.2018 ob 08:40
Po mojem mnenju bi bilo potrebno ukiniti subvencijo za električne avtomobile.

Iz razloga, ker naše električno omrežje ne zagotavlja dovolj elektrike za vsa gospodinjstva, gospodarstvo in še recimo 500.000 električnih avtomobilov.
kingeston
# 18.04.2018 ob 08:17
slovenska mentaliteta je takšna da brez spremembe le-te mirnih cest ne bomo imeli. (razen če vsak kilometer ceste nadziramo in nonstop kaznujemo prekrškarje)

pa modrujte in kaznujte kolikor hočete
aaa
# 17.04.2018 ob 11:52

SF0100

Naši organi pregona naj vse mutibariće z BMW in AUDI-ji na socialni malo preverijo. Če spravimo junake droga d.o.o. iz cest v zapore bo že pol narejenega.


Protešitev tvoje fovšije bo prav gotovo enormno pripomogla k prometni varnosti.
solo1.rale
# 17.04.2018 ob 10:16
Avti so vedno močnejši,ljudje pa vedno bolj "psihopatski" divjaki,ki se dokazujejo s tem,da vas prehitijo na vsak način in potem se počutijo blažene...nekaj so dosegli naproti vam.
Morali bi sprejeti zakonodajo,da se težkim prekrškarjem ali večkratnim nepoboljšljivim prekrškarjem ODVZAME AVTOMOBIL,SE GA DA NA DRAŽBO IN PRODA,denar pa gre v državni proračun. Ko bodo ljudje zgubljali premoženje,se bodo mogoče nekoliko umirili.
Pa ne bi bila slaba ideja,ki sem jo enkrat prebral na netu,da se v avtomobile vgradi motilce signala. Ko se vsedeš v avto,ne moreš več klicat,pisat sms-ov ali gledat filme in neumne videoposnetke na you tubu....telefon v avtomobilu neuporaben. To bi bil velik korak k varnosti....
Debely
# 17.04.2018 ob 10:02
Pobrati jim izpite. Za vedno. Pa ornk kazni.
love
# 17.04.2018 ob 09:04
Psihoterapija posameznika, pozabte na kazni itd... Represija deluje na začetku, potem ima pa spiralni učinek...
bilzerian
# 17.04.2018 ob 08:39
ker višje kazni niso pomagale, bodo spet, že desetič, zvišali kazni in povečali nadzor.
mogoče pa ne bi bilo slabo, če bi naredili statistiko, če se je število prometnih nezgod v času policijske stavke, ko ni bilo radarjev za vsakim grmom kaj povečalo.
hizli tren
# 17.04.2018 ob 21:30
ja seveda kazni bodo vse rešile....
zanimivo da imajo kazni v avstiji manjše, plače večje....
gre samo za pobiranje keša
oggle
# 17.04.2018 ob 13:55
Vožnja z avtomobilom eno najbolj nevarnih početij

Hmmm mogoce, ampak ce pogledamo stevilo mrtvih zaradi zdravniskih napak, postane voznja z avtomobilom zelo hitro mocno nerizicen sport. Ce pa pogledemo to se v primerjavi s stevilom prevozenih kilometrov, ter stevilom obiskov zdravnika, pa stvar iznenada izgleda kot otroski vrtec in smrtnost v njem.
Ampak ja, lazje je govoriti o prometni varnosti in nabijanju vseh mogocih kazni, kot pa o npr. zdravstvu.
sumtb
# 17.04.2018 ob 10:04
PR in dresiranje raje za sprejem zakonodaje ki bo dovoljevala testiranje ai vozil na ljudeh v btc.
Mr.Mr.
# 17.04.2018 ob 08:34
Nič ne zaleže. Sem dobil že cel kup kazni pa še kar po starem naprej.
Edino če bi namesto kazni dobili obvezno pomoč invalidom, ki so bili poškodovani v prometni nesreči. Aja...samo od tega pa paraziti nič nimajo, tako da odpade.
matej pirnat
# 17.04.2018 ob 09:20
mentaliteto slovenskih voznikov se začne spreminjat v osnovni šoli.

Zaostrit in izboljšat usposbljanje za vozniški izpit (tukaj spada tudi izkoreninjenje korupcije).

Izboljšat vozni park. Vozni park se bo izboljšal, ko bodo vozniki ozaveščeni, da pomeni nov avto, veliko bolj varen avto.
džeko
# 17.04.2018 ob 08:03
Pri zavarovalnici Triglav pa naj bodo samo tiho. Imajo aplikacijo, ki glede na vožnjo daje popust pri zavarovanju vozila....
In potem vozniki buljijo v telefon med vožnjo kako vozijo in ne na cesto kamor spada pozornost...mimogrede...
izo
# 17.04.2018 ob 08:28
mater, navaljujete.
dejte povedat, kdaj bodo radarji in to je to. briga vas za varnost.
džeko
# 17.04.2018 ob 08:08
Bravo skippy tu se strinjam s tabo, 100 %
maja kibira
# 17.04.2018 ob 08:13
Obvezno opravljanje teorije in sole varne voznje vsakih 10 let.. obvezno !!!!
a.orhidejca
# 17.04.2018 ob 08:13
Odvzem avtomobila in vozniške za manjše prekrške, zapor za hujše....aretacija za manjše prekrške....nimaš druge....
Skippy
# 17.04.2018 ob 08:05
A že spet ta cesta? Pa samo v Sloveniji bi lahko rešili 3x več življenj pri samomorilcih ... samo kaj ko v resnici nikogar ne brigajo rešena življenja, ampak nekateri imajo bolestno potrebo, da se cele dneve nad nečim zgražajo.
el-ninđa
# 17.04.2018 ob 08:10
najprej potrebujemo boljše ceste!!!
Kazalo