Mercedes razreda E je dobil velik zaslon na dotik in volanska stikala, občutljiva na dotik. Foto: Mercedes-Benz
Mercedes razreda E je dobil velik zaslon na dotik in volanska stikala, občutljiva na dotik. Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz bo novo generacijo razreda E razkril 11. januarja na avtomobilskem salonu v Detroitu, pri nas ga lahko pričakujemo spomladi 2016. V Stuttgartu so razkrili fotografije in tehnične novosti v potovalni kabini.
Nemci še niso razkrili fotografij zunanjosti, pričakuje pa se veliko podobnosti z večjim in še bolj luksuznim razredom S.
Pri Mercedes-Benzu so napovedali, da z novo generacijo razreda E v avtomobilski segment uvajajo nove tehnološke rešitve, med drugim se bo na dotik upravljalo z velikim visoko-resolucijskim zaslonom, prvič pa tudi s pomočjo na dotik občutljivih stikal na volanskem obroču, ki bodo omogočila, da vozniku ne bo treba več umikati rok z volana in da bo osredotočen zgolj na vožnjo.
Nove tehnološke rešitve
Oblikovalci so si pri načrtovanju potovalne kabine novega E prizadevali za čustveno oblikovanje, ter kombinacijo luksuza in tehnoloških inovacij, je pojasnil Hartmut Sinkwitz, vodja notranjega oblikovanja pri Mercedes-Benzu. "Poskušali smo ustvariti nove rešitve, po katerih še nihče ni posegel," je dejal Sinkwitz in dodal, da so z novincem naredili še nadaljnje korake naprej v primerjavi z razredom S, ki so ga predstavili leta 2013.
Digitalna plošča je sestavljena iz dveh, 12,3-palčnih visokoresolucijskih barvnih zaslonov, ki sta postavljena za tanko stekleno ploščo, ki se razteza skoraj čez celotno armaturno ploščo. Eden od zaslonov je pred očmi voznika in služi za prikazovanje virtualnih merilnikov. Voznik lahko izbira med tremi različnimi grafičnimi prikazi. Drugi zaslon je umeščen na sredinsko konzolo, na njem pa se prikazujejo informativni podatki in druge funkcije.
Manj stikal
Stikali, občutljivi na dotik, umeščeni na obe strani volanskega obroča, sta novost v avtomobilski industriji, pravi Sinkwitz. Prej je bilo na volanu po pet gumbov na vsaki strani, ki jih zdaj nadomešča eno stikalo. S tem so privarčevali veliko prostora, hkrati pa so manj moteča za voznika. "Menimo, da je to zelo varna tehnološka rešitev," pravi vodja notranjega oblikovanja in dodaja, da so pred uvedbo sistem preizkušale stranke tako v Evropi kot tudi v ZDA in na Kitajskem.
"Obstaja velika možnost, da bomo stikala na dotik namestili tudi na volanski obroč v razredu S, verjetno ob prenovi, ki naj bi se zgodila leta 2017," za Automotive News Europe pojasnjuje Sinkwitz.
Novi razred E je prostornejši, več prostora je na prednjih sedežih, zadnji klopi in v prtljažniku. Veliko pozornosti je bilo namenjeno sedežem, na izbiro bo več vrst sedežev, pri opremi notranjosti so uporabili nove, prestižnejše materiale, kot sta les in brušen aluminij. Voznik lahko osvetlitev v notranjosti s pomočjo LED-diod prilagaja v 64 različnih barvnih odtenkih.
V ZDA še vedno med najbolj priljubljenimi
Pri Mercedesu upajo, da bodo z novincem pritegnili pozornost mlajših kupcev, saj je zdaj povprečni kupec razreda E star 55 let. "Načrtujemo, da se bo povprečna starost kupcev E-ja v nekaj letih krepko znižala," še pravi Sinkwitz.
Mercedes E je ključen model za nemškega proizvajalca vozil v srednjem razredu premium vozil. Do novembra je bil to za razredom C drugi najbolje prodajan mercedesov avtomobil v ZDA. Prodali so jih 44.737. Zaradi starosti prodaja E-ja v ZDA upada, v primerjavi z novembrom leta 2014 je padla za 27 odstotkov. Kljub temu je v svojem razredu za lexusom ES drugi najbolje prodajan avtomobil v ZDA in bolj priljubljen od BMW-ja serije 5.