V ZDA je Ford drugi največji proizvajalec hibridov. Od uvedbe tega pogona je skupno izdelal 400.000 tovrstnih vozil. Foto: Ford
V ZDA je Ford drugi največji proizvajalec hibridov. Od uvedbe tega pogona je skupno izdelal 400.000 tovrstnih vozil. Foto: Ford

Mondeo hybrid je prvo Fordovo hibridno električno vozilo, ki ga proizvajalec izdeluje in prodaja v Evropi.
Fordova strategija je podobna kot pri glavnih konkurentih. Da bi zadovoljili vse bolj zaostrene zakone v povezavi z okoljskimi normami izpustov CO2, morajo ponuditi nabor vozil, ki bodo znižali povprečno vrednost škodljivih izpustov celotne modelne palete.
V Kölnu, kjer je sedež evropskega Forda, obljubljajo, da bodo v naslednjih petih letih v ponudbo vključili deset modelov s povprečnimi izpusti, nižjimi od 100 gramov na prevožen kilometer. Eden takih bo mondeo nove generacije v hibridni izvedenki.
Obljublja porabo, komaj višjo od štirih litrov
Ford je novi mondeo hybrid že začel proizvajati; gre za prvo hibridno električno vozilo, ki ga Ford izdeluje in prodaja v Evropi. Narejen je po vzoru sestrske različice ford fusion, namenjene ameriškemu trgu.

Poganjata ga tretja generacija bencinsko-električnega sklopa, ki jo sestavljata posebej razviti 2,0-litrski bencinski motor in elektromotor z 1,4-kWh litij-ionskim akumulatorjem. Skupna moč je 138 kilovatov, poraba goriva po tovarniških podatkih znaša 4,2 l/100 km, izpusti CO2 pa 99 g/km. Na elektriko zmore voziti do hitrosti 135 km/h.
Vozniku je v pomoč poseben program, ki predstavlja trenerja za ekonomično vožnjo. Sistem z nasveti o načinu zaviranja in prikazom na osrednjem zaslonu vozniku pomaga znižati porabo bencina in hkrati bateriji povrniti čim več energije.
Ford hibridnega mondea, tako kot različice z bencinskimi in dizelskimi agregati, izdeluje v tovarni v Valencii, v Španiji.
Passata se bo polnilo na vtičnici
V Evropi bo največji konkurent Volkswagen, ki bo prihodnje leto ponudil passata GTE. Gre za priključni hibrid, kar pomeni, da se ga polni s pomočjo vtičnice, vgrajene poleg logotipa v prednjem delu vozila. Pogon je kombinacija 1,4 TSI-turbobencinskega motorja in električnega motorja. Skupna moč je 160 kilovatov, najvišji navor je 400 Nm. Po tovarniških podatkih v povprečju porabil manj kot dva litra goriva na 100 prevoženih kilometrov in 13 kWh energije na 100 kilometrov. V zrak v povprečju izpusti manj kot 45 gramov ogljikovega dioksida na prevožen kilometer.