Nissanov koncept vozila, ki naj bi bil pisan na kožo generaciji, ki je odraščala ob spletu, družbenih omrežjih in napravah za povezljivost. Foto: Nissan
Nissanov koncept vozila, ki naj bi bil pisan na kožo generaciji, ki je odraščala ob spletu, družbenih omrežjih in napravah za povezljivost. Foto: Nissan

Avtomobilski proizvajalci so že pred časom spoznali, kako odvisni so ljudje od mobilnih naprav in družbenih spletnih omrežij. Pri Nissanu so zato proizvedli konceptno vozilo, namenjeno "digitalni generaciji".
Pri Nissanu s konceptom teatro for dayz, ki ga bodo uradno predstavili na avtomobilskem salonu v Tokiu - potekal bo med 30. oktobrom in 8. novembrom -, merijo na generacijo voznikov, ki so jo poimenovali generacija Z. To je generacija mladih, rojena po letu 2000, ki zdaj pridobiva vozniški izpit in je že od rojstva naprej soočena z digitalnimi tehnologijami in navadami.
Nissanov vodja za produktno načrtovanje Hidemi Sasaki pravi: "Generacija, ki danes pridobiva vozniški izpit, je bila vedno povezana z digitalnimi napravami, elektronsko pošto, spletom in spletnimi družbenimi omrežji. Njim je povsem naravno, da delijo svoje vtise, ki jih dokumentirajo s pomočjo fotografije in videoposnetkov. Prijatelji se odzivajo z všečki in delijo njihove vtise naprej."
Avtomobili nezanimivi
Težava proizvajalcev avtomobilov z generacijo Z je, da do zdaj ni pokazala in ne kaže večjega zanimanja za avtomobile. "Kakšne avtomobile bomo vozili v prihodnje? Ali bodo mladi sploh še želeli voziti avtomobile?" se sprašuje Sasaki.
Prav zato so pri Nissanu izdelali koncept, ki naj bi bil zanimiv tudi z digitalizacijo "okuženimi“ mladimi vozniki. Koncept Teatro for days je pravzaprav mobilna naprava na štirih kolesih. Poganja ga elektrika, shranjena v baterijah. "Naredili smo kompaktni majhen električni avtomobil, ki je videti, kot da bi ga lahko vtaknili v žep, tako kot mobilni telefon. Notranjost je digitalna in urejena minimalistično, kar spominja na gledališče, zato smo koncept tudi poimenovali teatro," pojasnjuje Japonec.
Sasaki pravi, da so se pri Nissanu podrobno pozanimali, kaj danes mladi želijo. Ne želijo si več klasičnih vozil z motorji na notranje zgorevanje, ki jih moramo polniti z gorivom na bencinskih črpalkah. Električna vozila jim ustrezajo veliko bolje. "Avtomobil vidijo kot transportno sredstvo za vožnjo od točke A do točke B. Avtomobila ne bodo kupili zato, da bi uživali v vožnji. Potovalni prostor bo moral biti zasnovan tako, da bodo v njem zapolnili svoj prosti čas," dodaja Sasaki, ki pravi, da so zato koncept zunaj in znotraj opremili z velikimi prilagodljivimi LED-zasloni, ki jim bodo na neki način služili za njihovo ustvarjalnost, kot platno služi slikarju.
"S pojavom vozil z avtopiloti bodo morali proizvajalci vozil omogočiti, da se potniki ne bodo dolgočasili, zato bodo v vozilih prevladovali veliki zabavno-informacijski zasloni," še dodaja Sasaki.