Avtomobilnost

Poudarki

  • Opel nekdaj bolj cenjen kot VW
  • PSA bolje pozna Evropo kot GM
  • Prihodnji opli na enakih arhitekturah kot peugeoti in ctroëni
  • Opel bolj svetovna znamka
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.8 od 25 glasov Ocenite to novico!
87. avtomobilski salon v Ženevi
Šef PSA-ja Carlos Tavares (na fotografiji levo) je mnenja, da bo PSA s poroko postal evropski avtomobilski prvak. Foto: EPA
Carlos Tavares, predsednik uprave PSA
PSA se je obvezal, da bo 19.000 nemških delavcev delo obdržalo do konca leta 2018. To je polovica od skupno 38.000 ljudi, ki jih Opel zaposluje v sedmih evropskih državah. Foto: MMC RTVSLO
false
Nemci se bojijo za delovna mesta. Še bolj je strah delavce Vauxhalla v Veliki Britaniji, ki se je odločila za izstop iz Evropske unije. Foto: EPA
87. avtomobilski salon v Ženevi
Prvi skupni produkt PSA-ja je model Opel Crossland X, ki je narejen na enaki arhitekturi kot Peugeot 2008. V modelni paleti zamenjuje enoprostorca Merivo. Foto: EPA
false
Pozneje letos na trg prihaja še model Grandland X, ki ga bo Opel izdeloval na modularni platformi, na kateri nastaja tudi Peugeot 3008 (na fotografiji). Foto: Peugeot

Dodaj v

OPSA ali kako drugačni bodo opli pod francoskimi lastniki PSA

Lahko PSA uspe tam, kjer je GM-ju spodletelo?
14. marec 2017 ob 06:29
Ženeva - MMC RTV SLO

Francoski proizvajalec avtomobilov PSA Peugeot Citroen je na avtomobilskem salonu v Ženevi uradno sporočil, da se je z družbo General Motors (GM) dogovoril o prevzemu njene enote Opel.

Opla, znamko z bogato zgodovino in avtomobilsko dediščino, Američanom ni uspelo narediti dobičkonosnega. Francozi so prepričani, da jim bo to uspelo. Opli bodo zagotovo postali drugačni, bolj francoski in nič več ameriški.

Oplova zgodovina sega v daljno leto 1863, ko je ustanovitelj, Adam Opel, v zahodni Nemčiji, v mestu Russelsheim, odprl tovarno šivalnih strojev. Pozneje je izdeloval kolesa, njegovi sinovi pa so se lotili avtomobilskega posla. In že leta 1899 izdelali prvi avtomobil.

Leta 1928 je imel Opel v Nemčiji tržni delež kar 38 odstotkov, največ med vsemi avtomobilisti. Leto pozneje je Opla kupil General Motors. Še leta 1999 so pri General Motorsu v Evropi kovali dobiček, nato pa so prišla črna leta. Leta 2004 so napovedali odpuščanja, 12 tisoč v Evropi, od tega 6.000 pri Oplu. Ob finančni krizi leta 2008 so se razmere še zaostrile. Leto pozneje je General Motors razglasil stečaj.

Američani so najprej razmišljali o prodaji 55-odstotnega deleža kanadski Magna International Inc, podjetju, ki bo zdaj v okolici Maribora gradil eno največjih lakirnic v Evropi. GM si je nato premislil. Ameriški avtomobilski velikan je Nemčijo zaprosil za 1,5 milijarde evrov državne pomoči za financiranje prestrukturiranja, s čimer so obdržali 4.000 delovnih mest, podobno, ampak v veliko manjšem znesku, se je zgodilo v Veliki Britaniji, kjer podjetje deluje pod znamko Vauxhall.

Kljub ambicioznim načrtom o 23 novih ali prenovljenih modelih avtomobilov do leta 2016 so že decembra leta 2012 sprejeli odločitev o zaprtju tovarne v Bochumu v Nemčiji. Zadnji avtomobil so v tovarni izdelali dve leti pozneje, zaprtje pa jih je stalo več kot 800 milijonov evrov.

Krepitev zavezništva s PSA-jem
Leto pozneje sta PSA in GM sporočila, da bosta spet okrepila zavezništvo, istega leta pa je GM objavil, da znamko Chevrolet umika z evropskega trga. To naj bi pomenilo, da so v Evropi osredotočeni na Opla. Načrt je predvideval do leta 2022 obvladovati osem odstotkov evropskega trga, med letoma 2014 in 2018 pa naj bi predstavili 27 novih modelov avtomobilov in 17 novih motorjev.

GM-ju v vsem tem času z Oplom in Vauxhallom ni uspelo poslovati pozitivno. Še vedno sta ti znamki sodili med najmanj strateške dele koncerna GM, predvsem zaradi izgub, ki sta jih prinašali. Američani so se zato znašli na razpotju, ali vztrajati z Oplom in se bojevati na konkurenčnem evropskem trgu ali to nalogo prepustiti nekomu drugemu in se s tem izogniti morebitnim nadaljnjim izgubam. Izgubam, ki so se kopičile v Evropi zadnjih 17 let.

Potem ko so se že leta 2009 skoraj odločili za prodajo Opla, so to storili skoraj desetletje pozneje. Veliko avtomobilskih analitikov je imelo prav, ko je dejalo, da bi Opel v Evropi veliko bolje upravljal PSA, ki ima na evropskem terenu več izkušenj s poslovanjem v zahtevnem okolju.

V Avtomobilnosti poroko poimenovali OPSA

V oddaji Avtomobilnost so se tej temi posvetili tudi ob avtomobilskem salonu v Ženevi ter poroko Opla in PSA poimenovali kar naveza OPSA.

Finančni pogoji dogovora kažejo, da za PSA finančna odločitev ni bila prehuda obremenitev. PSA je nakup stal 2,3 milijarde evrov, 1,3 milijarde evrov so odšteli za evropske operacije družbe GM, kamor spada proizvodnja vozil znamke Opel in Vauxhall. 900 milijonov evrov pa bodo plačali za finančno družbo GM Financial, ki je sicer združena s francosko banko BNP Paribas. S prevzemom bo koncern PSA postal za skupino Volkswagen drugi največji avtomobilist v Evropi. Kot tak naj bi bil na konkurenčnem trgu še močnejši.

Finančni direktor PSA-ja Jean-Baptiste de Chatillon je prepričan, da bo Opel spet dobičkonosno podjetje. To naj bi postal do leta 2020. Kaj lahko PSA stori drugače in bolje od GM-ja? Izkušnje kažejo, da imajo Američani daljše življenjske cikle vozil, prav tako je GM bolj izpostavljen nepredvidljivosti Wall Streeta kot drugi. Za koncernom PSA stoji pomemben trojček, ki ga sestavlja družina Peugeot, država Francija in strateški partner PSA-ja, kitajska skupina Dongfeng, ki ima 14-odstotni delež.

Nekdaj bolj cenjen kot Volkswagen
Številni avtomobilski strokovnjaki so si bili enotni, da je Opel velik zgodovinski poraženec, saj je zavladalo mnenje, da je pod General Motorsom postal manj cenjena znamka, njegova vozila niso veljala za najbolj zanesljiva, piše Automotive News Europe. To je žalostno, saj je bil v svoji zgodovini bolj cenjen kot Volkswagen. Težave so se začele, ko je izgubil veliko samostojnosti, ki jo je imel nekoč. Ameriški proizvajalci avtomobilov imajo korporacijsko kulturo, ki je tradicionalno osredotočena na stroške, ne pa znamko.

Spodbuden znak za Opel je tudi nagovor predsednika PSA-ja Carlosa Tavaresa, ki je direktorju Opla Karlu-Thomasu Neumannu podporo izrazil kar v nemškem jeziku. Ta je poudaril, da prevzem prinaša nove priložnosti za rast družbe. "Korist nam prinašajo tako velikost kot tudi skupne razvojne zmogljivosti ter trdnost dveh podjetij z visokomotiviranimi in usposobljenimi zaposlenimi," je poudaril.

Crossland X in Grandland X, Corsa na platformi C3
Prvi primer sodelovanja so razstavili že na avtomobilskem salonu v Ženevi. To je mali križanec Crossland X, ki v prodajni paleti zamenjuje enoprostorca Merivo. Narejen je na PSA-jevi modularni platformi EMP2, na kateri Peugeot izdeluje model 2008. V drugi polovici leta bo Opel predstavil še en povsem nov model, Grandland X, ki je narejen na enaki osnovi kor Peugeot 3008, ki so ga ob Ženevskem jezeru razglasili za evropski avto leta. Oba modela sta dokaz, v kateri smeri bo ravnal PSA, da Opel ne bo delal izgube in bo nosil "jajca" francoskemu lastniku.

Da pa skupne platforme, motorji in menjalniki ne bodo omenjeni le na križance in športne terence, razkriva neuradna novica, da naj bi nova generacija Corse na trg prišla z zamikom, saj naj bi se novi lastnik Opla odločil, da bodo vse prihodnje modele gradili na skupnih arhitekturah, kar pomeni znižanje stroškov razvoja in izdelave. Prihodnja Corsa naj bi si tako delila arhitekturo s Citroënom C3.

"Prednost nakupa je to, da bomo lahko imeli enake platforme, torej šasije, motorje, menjalnike, oblika vozila pa bo različna," je prav to potrdil Francois Roudier iz združenja francoskih proizvajalcev vozil.

Opel tekmec nekdanjim bratom v ZDA?
Je pa že zdaj jasno, da naj bi PSA, poleg znižanja stroškov, znamko Opel razširil svetovno. Tavares je prepričan, da po svetu še posebej cenijo nemške avtomobile, ki jih povezujejo s prvovrstno vsebino in tudi tu vidijo svojo priložnost z znamko Opel. GM je ople prodajal le v Evropi, Tavares pa je že na tiskovni konferenci v Ženevi dal jasno vedeti, da bi utegnili ople po novem izvažati na druge celine. Morda tudi v ZDA, kjer bi utegnili tekmovati z do zdaj sorodnimi buicki in chevroleti z zelo podobnim ali skoraj enakim oblikovanjem.

O porokah in ločitvah avtomobilskih proizvajalcev je v zadnji oddaji, posneti na avtomobilskem salonu v Ženevi, razmišljal avtor oddaje Avtomobilnost Andrej Brglez.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
Luka Novak
# 14.03.2017 ob 07:43
Začetek težav Opla najbolje kažejo razlike med astro F in G.

Sicer pa nobene panike : Tavares je izredno sposoben človek, iz Opla in PSA bo pobral najboljše, združil v prodajno paleto ter prodajal po badge engineering principu - kar v grobem pomeni, da bo lahko Nemcem prodajal Francoze z Opel značko, v UK jih bo tržili pod Vauxhall značko, Francozom pa Nemce z Citroën/Peugeot značko.

Problem je predvsem obilica modelov v nižjih ter malo oz. praktično nič v višjih razredih ter na trgih, kjer Citroën/Peugeot nista prisotna, Opel pa tržijo pod drugo blagovno znamko.
TineB
# 14.03.2017 ob 08:46
Če zadaeva deluje pri VW, kjer na istih platformah in tehnologijah in delih "sedijo" tako VW, Seat, Škoda in Audiji, pa delno tudi Porscheji in Bentleyi (športni terenci), bo delovalo tudi pri (O)PSA.

Tudi Hyundai in KIA isto počneta. In Renault, Dacia in Nissan (delno sta zraven tudi MB in smart) tudi. Pa BMW to počne z manjšimi BMWji in MINIjem. suzuki in Toyota sta napovedala sodelovanje pri skupnih platformah. BMW in Toyota tudi delita platformo za novega Z4 in Supro.

In PSA je do sedaj isto počel že s Peugeotom, Citroenom in DSjem ... Je pač zraven dodal še znamko Opel / Vauxhall. Nič takega. Kot že piše v članku: že sedaj nekaj Oplovih modelov temelji na PSAjevi modularni platformi. V prihodnje bodo pa vsi. Bodo pa morali pač pri (OPSA pač modro določiti cenovno pozicioniranje blagovnih znamk in jim prikrojiti oblikovanje ter karakter, da bo pač diferenciacija dovolj velika.
inbogjerekel
# 14.03.2017 ob 08:00
Predvsem kvaliteto oz zanesljivost bodo morali spet vrniti Oplu!
Luka Novak
# 15.03.2017 ob 10:51
@commodore

bo vsaj drek na kupu, še reno zraven pa je slika popolna

@Dixon

Podpis. PSA izdelki so znani po nezanesljivosti, ravno tako Opel. Poceni pa noben od teh ni ne za nakup, še manj za vzdrževanje. Manjka samo še Renault pa bo perfekcija dreka na kupu.

Težave imaš lahko z vsako znamko. Razlika je, da se pri omenjenih znamkah v večini primerov lahko naslednji dan voziš z avtomobilom.

Kar je v Sloveniji redkost, po novem bomo očitno imeli znamko več z omenjeno lastnostjo.
commodore
# 14.03.2017 ob 21:38
bo vsaj drek na kupu, še reno zraven pa je slika popolna
dr.bobrock
# 14.03.2017 ob 08:49
"Malo lima malo žice, evo ti opelice"
lo_pa__ta
# 14.03.2017 ob 06:33
logična posledica dejstva, da so francozi vedno delali boljše avtomobile kot nemci....
kotzi
# 15.03.2017 ob 13:14
kako pa kaj slovenski renault iz Revoza..nic kritike o njem..je tako oh in ah....
izo
# 15.03.2017 ob 10:33
Opel je edini nemški avto za katerega sploh nisi imel (nimaš) občutka da je nemški.

še ford (njegovo evropsko devizijo, vsaj do nedavnega) si pozabil ;) v bistvu je šlo za precej podobno delovanje, so pa zafurali z matico, ki je požrla vse potem..
izo
# 15.03.2017 ob 10:30
pod francoskimi lastniki PSA

right, pod fracoskimi..
TineB
# 15.03.2017 ob 09:41
Pojavljajo se govorice, da bi lahko prišlo do poroke ali vsaj partnerstva med skupino VW in FiatChryslerjem.
kotzi
# 14.03.2017 ob 09:53
sam cestitam PSA..kako so naplahtali GM...opla bodo prodajali lahko po celem svetu..gm je bil na zacetlku proti..in gm bo par let kril pokojninsko lukno opla..baje bo placal skoraj 4 miljarde evrov....cestitam francozam..americani jim bodo placali da ga kupijo francozi...
Sussudio
# 14.03.2017 ob 09:05
Opel je edini nemški avto za katerega sploh nisi imel (nimaš) občutka da je nemški.
izo
# 15.03.2017 ob 10:38
Pojavljajo se govorice, da bi lahko prišlo do poroke ali vsaj partnerstva med skupino VW in FiatChryslerjem.

sliši se sicer nonsense, ne bi bilo pa nič presenetljivega, zato je bila ustvarjena afera že v prvem planu, ker je bila znamka premočna in so jasrtrebi hoteli del poogače. verjetno hočejo, podobno kot pri naših firmah, umetno znižat vrednost znamke in poceni odkupit državne deleže ipd (vw oz vag je deloma državno podjetje).
ampak ja, vw smrdi..
Dixon
# 14.03.2017 ob 23:33
@commodore

Podpis. PSA izdelki so znani po nezanesljivosti, ravno tako Opel. Poceni pa noben od teh ni ne za nakup, še manj za vzdrževanje. Manjka samo še Renault pa bo perfekcija dreka na kupu.
Anonimnež25
# 14.03.2017 ob 12:56
Citroen, Peugeot in Opel so že generalno gledano znamke, ki imajo veliko paleto avtomobilov, ki ciljajo na družine in so obenem še ugodni. S tem ko se bodo združili bodo res postali vodilni v tem segmentu evropskega trga.
Citroen
link
Izglasujte Slovenski avto leta 2018
18. november 2017 ob 15:01 Leto je naokoli, znova je prišel čas, da določimo, kateri izmed avtomobilov, ki so v poslavljajočem se letu zapeljali na slovenske ceste, si zasluži lovoriko slovenski avto leta 2018.
Več novic ...
Opel
link
Izglasujte Slovenski avto leta 2018
18. november 2017 ob 15:01 Leto je naokoli, znova je prišel čas, da določimo, kateri izmed avtomobilov, ki so v poslavljajočem se letu zapeljali na slovenske ceste, si zasluži lovoriko slovenski avto leta 2018.
Več novic ...
Peugeot
link
Izglasujte Slovenski avto leta 2018
18. november 2017 ob 15:01 Leto je naokoli, znova je prišel čas, da določimo, kateri izmed avtomobilov, ki so v poslavljajočem se letu zapeljali na slovenske ceste, si zasluži lovoriko slovenski avto leta 2018.
Več novic ...
Kazalo