Boschev sistem bo v prihodnosti, ko bo zaživela komunikacija med vozili, upošteval tudi podatke, ki jih bo vozilo pridobivalo od drugih vozil in od infrastrukture. Foto: Bosch
Boschev sistem bo v prihodnosti, ko bo zaživela komunikacija med vozili, upošteval tudi podatke, ki jih bo vozilo pridobivalo od drugih vozil in od infrastrukture. Foto: Bosch

"Težka noga" voznika ali voznice bistveno vpliva na porabo goriva pri avtomobilih. Bosch je zato predstavil inovativno stopalko, ki z vibracijami voznika opozarja na učinkovitejšo vožnjo.
Bosch je predstavil aktivno stopalko za plin, ki vozniku ponuja povratno informacijo in s tem popravlja njegove napake. Nežna vibracija na stopalki voznika opozori, kdaj je "prestopil mejo" ekonomične vožnje in je začel voziti hitreje, s čimer se povečuje tudi poraba goriva.
"Boscheva aktivna stopalka za plin voznikom pomaga pri varčevanju z gorivom in jih hkrati opozarja na potencialno nevarne situacije," je izjavil Stefan Seibert, vodilni s področja za bencinske sisteme v družbi Robert Bosch GmbH.
Sodeluje z navigacijo in kamero
Tudi če ima vozilo že vgrajen sistem za pomoč, stopalka ostaja kazalnik opozarjanja. Skupaj z navigacijskim sistemom ali kamero na vetrobranskem steklu za prepoznavanje prometnih znakov Boscheva stopalka z drugim tipom vibracije voznika opozori na to, ali se približuje nevarnemu ovinku oziroma nevarni situaciji na cesti in je hitrost vozila prevelika.
Pri Boschu so prepričani, da aktivna stopalka porabo goriva zniža za do sedem odstotkov, zaradi tega sistema pa so skladno s porabo nižji tudi izpusti CO2. To je mogoče, ker je stopalka povezana z drugimi sistemi v vozilu, tudi z menjalnikom. Do zdaj so se vozniki pri pravočasnem prestavljanju zanašali le na kazalnik na armaturni plošči, ki je kazal, kdaj naj voznik prestavi prestavo nižje ali višje. Aktivna stopalka namreč vibrira, ko je najugodnejši trenutek za prestavljanje menjalnika.