Pepel, ki nastane po sežigu riževih plev za proizvodnjo elektrike, bodo uporabili kot učinkovit in okolju prijazen vir silike za pnevmatike. (Fotografija je simbolna). Foto: Goodyear
Pepel, ki nastane po sežigu riževih plev za proizvodnjo elektrike, bodo uporabili kot učinkovit in okolju prijazen vir silike za pnevmatike. (Fotografija je simbolna). Foto: Goodyear

Proizvajalci pnevmatik izumljajo nove načine in surovine za proizvodnjo pnevmatik. Ameriški gumarski velikan Goodyear je napovedal izdelovanje pnevmatik iz riževih plev.
V družbi Goodyear so našli ustreznega dobavitelja riževih plev, ki bodo uporabljena kot okolju prijazen vir silike za tekalno plast. Voznikom bodo tako kmalu na voljo pnevmatike, ki omogočajo večji izkoristek goriva in so okolju prijaznejše.
Goodyear bo prve pnevmatike za osebna vozila s siliko začel izdelovati že letos. Gumar je v ta namen podpisal pogodbo s kitajskim podjetjem Yihai Food and Oil Industry, ki bo dobavljalo okolju prijazen vir silike, omenjene pnevmatike pa bodo proizvedli v kitajski tovarni v kraju Pulandian in na kitajskem trgu tudi začeli prodajo.
Po podatkih Organizacije za prehrano in kmetijstvo Združenih narodov po svetu vsako leto pridelajo več kot 700 milijonov ton riža, odstranjene pleve riža pa so okoljski izziv.
Boljši oprijem na mokri podlagi
Goodyearovi raziskovalci so na podlagi dvoletnih raziskovanj v Centru za inovacije v Akronu ugotovili, da lahko pepel, ki nastane po sežigu riževih plev za proizvodnjo elektrike, uporabijo kot učinkovit in okolju prijazen vir silike za pnevmatike. Ta je v gumarski industriji visoko cenjena, saj izboljša vozne lastnosti pnevmatike. Pri dodajanju silike v gumeno zmes tekalne plasti ta namreč poveča čvrstost pnevmatike in zmanjša njen kotalni upor, s tem pa omogoča večji izkoristek goriva ter boljši oprijem na mokri podlagi.
Matej Zavrl, glavni direktor družbe Goodyear Dunlop Sava Tires iz Slovenije, je o novi pridobitvi povedal: “Nova silika prinaša prednosti za okolje na več načinov: zmanjšuje količino odpadkov za odvoz na odlagališča, za proizvodnjo potrebuje manj energije, pri vsem tem pa pripomore tudi k večji učinkovitosti pnevmatik glede izkoristka goriva.”