Avtomobilnost
(8)

Poudarki

  • Nova tehnologija za avtonomno vožnjo
  • Pri podjetju zagotavljajo 100-odstotno zanesljivost
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 13 glasov Ocenite to novico!
false
Qualcommov sistem za avtonomno vožnjo ne bo potreboval klasičnih mobilnih omrežij. Foto: Qualcomm

Dodaj v

Qualcomm predstavlja novo tehnologijo za avtonomno vožnjo

Avtonomna vožnja
16. september 2017 ob 16:09
San Diego - MMC RTV SLO

Qualcomm predstavlja tehnologijo za avtonomno vožnjo, ki omogoča komunikacijo med vozili, med vozili in infrastrukturo ter med vozili in drugimi udeleženci v prometu.

Qualcomm, ameriško vodilno podjetje na področju telekomunikacijskih tehnologij je predstavilo sistem 910 C-V2X. Oznaka, ki si jo težko zapomnimo, je še kako pomembna, saj ne omogoča le povezave med avtomobili, temveč tudi izmenjavo podatkov med avtomobili in infrastrukturo ter drugimi udeleženci v prometu, kot so kolesarji in pešci. Sistem deluje na kratke in dolge razdalje in ravno to je ključ za prehod s polavtonomne vožnje, ki jo že poznamo, na popolnoma avtonomno vožnjo. Šele ko bodo vsa vozila vedela natanko, kje so in kaj počnejo vsi drugi udeleženci v prometu, bodo lahko samostojno sprejemala odločitve.

Testiranja že prihodnje leto
Sistem bodo s prvimi prototipi - zaradi sporazuma za razvoj, ki ga je Qualcomm sklenil z Audijem in skupino PSA - začeli uvajati v prvi polovici prihodnjega leta. Sistem 9150 C-V2X bodo vgrajevali neposredno na brezžične modeme v avtomobilih, ki omogočajo povezavo s spletom, pri čemer za delovanje ne potrebujejo mobilnega omrežja in SIM-kartice. Drugače namreč ne bi mogel zagotoviti varnosti tudi v bolj odročnih delih tega sveta.

Kako torej deluje? S povezljivostjo 4G in 5G za povezave na večjo razdaljo - npr. za obvestilo o zastoju na oddaljenosti dveh kilometrov ter na frekvenci 5,9 Gh za neposredno komunikacijo.

Ameriška zvezna komisija za komunikacije (Federal Communications Commission) je označila to frekvenco kot idealno za komunikacijske sisteme na kratkih razdaljah v mobilnosti, pri čemer pričakujemo, da bodo enako storile tudi druge enakovredne ustanove po svetu. Uporabljali jo bodo avtomobili, infrastruktura ter pametni telefoni kolesarjev in pešcev.

Brez nevarnosti
Zato bo pešec, ki se pojavi nenadoma in ga zato ne moreta zaznati tako voznik kot sistemi, ki so danes v uporabi (radar, lidar, kamere), lahko varen, saj bo njegov pametni telefon (če ga bo imel pri sebi, seveda) sporočal njegov položaj vsem drugim udeležencem. To velja tudi za avtomobile, motorje, tovornjake in pešce, tudi v primeru prehitevanja, menjave voznega pasu in zavijanja v križiščih. Nakul Duggal, podpredsednik razvoja produktov pri Qualcommu ob tem zagotavlja, da ta tehnologija zaradi napredka na področju radijskih komunikacij omogoča 100-odstotno zanesljivost.

Martin Macarol
Prijavi napako
Komentarji
sistemc.
# 16.09.2017 ob 20:50
Welcome to the Matrix.
ancient
# 17.09.2017 ob 10:45
Velja se strinjati s tem, da nam tudi tehnika pomaga v žijvljenju, vendar nas po drugi strani vsaka nova tehnologija vse bolj in bolj odtujuje med sabo,
Funky_funky
# 17.09.2017 ob 07:47
Svoje življenje še vedno bolj zaupam ljudem in sebi kot računalniku.
dolfek1
# 17.09.2017 ob 12:17
Orwell 84! Popoln nadzor.
ElTorro
# 17.09.2017 ob 15:04
@Funky
In to kljub temu, da je statistično dejstvo da je recimo Teslin Autopilot že danes bolj varen voznik kot ljudje? Pa je razvojno še zmeraj na ravni, ko je zgolj asistenčni sistem in uradno ni zmožen samostojne vožnje?

Lepo, da si tako prepričan vase....jaz pa vem, da računalnik s pomočjo radarja in kupa ostalih senzorjev bolje vidi, kaj se dogaja na cesti in ob njej, ko recimo ponoči dežuje ali pa v gosti megli.
Encefalitis
# 17.09.2017 ob 03:50
Čez 20 let: Mama kaj je to avtomobil?
Banban
# 17.09.2017 ob 06:23
100% zanesljivosti v prometu ni. Bo pa gotovo boljse, ko bodo avtonomi vozi v vecini. Bi imel ze sedaj.
Heisenberg
# 16.09.2017 ob 21:37
Osebno bolj zaupam Qualcomm-u, kot obstoječim udeležencem v prometu, tako da so takšne rešitve dobrodošle.
Kazalo