Avtomobilnost
(8)

Poudarki

  • Shranjevanje energije z akumulatorji električnih vozil
  • Služili bodo za uravnavanje razlik med ponudbo in povpraševanjem po energiji.
"Skladišče električne energije" iz odsluženih akumulatorjev bodo najprej postavili na treh mestih v Franciji in v Nemčiji. Foto: Skupina Renault

Dodaj v

Renault z največjim akumulatorskim skladiščem električne energije v Evropi

Advanced Battery Storage
7. november 2018 ob 12:43
Pariz - MMC RTV SLO

Skupina Renault uvaja program Advanced Battery Storage, v okviru katerega bo do leta 2020 zgradila največji stacionarni sistem za shranjevanje energije z uporabo akumulatorjev električnih vozil v Evropi. Njegov namen je ustvarjanje ravnovesja med ponudbo in povpraševanje električne energije z vključevanjem energije iz obnovljivih virov.

Skupina Renault je najavila uvedbo programa Advanced Battery Storage za gradnjo nepremičnega sistema za shranjevanje električne energije izključno z uporabo akumulatorjev električnih vozil.

Sistem bo s shranjevalno zmogljivostjo najmanj 60 MWh tako največji tovrstni sistem v Evropi. Prve naprave bodo namestili na začetku prihodnjega leta na treh mestih v Franciji in Nemčiji, in sicer v Renaultovih tovarnah Douai in Cléon ter v nekdanjem obratu na premog v zvezni deželi Severno Porenje - Vestfalija. Zmogljivost shranjevalnika bodo nato postopoma povečevali, dokler ne bo vanj povezanih 2.000 akumulatorjev električnih vozil. Takrat bo sistem dosegel ali verjetneje celo presegel zmogljivost 60 MWh, kar zadostuje za dnevne potrebe mesta s 5.000 gospodinjstvi.

Sistem bo omogočal takojšnje upravljanje razlik med porabo in proizvodnjo energije ter povečanje skupnega deleža električne energije iz obnovljivih virov. To pomeni ohranjanje ravnovesja med ponudbo in povpraševanjem v električnem omrežju ob vključevanju raznih virov energije z nihajočimi proizvodnimi zmogljivostmi. Najmanjša razlika med porabo in proizvodnjo namreč sproža motnje, ki lahko ogrozijo stabilnost frekvence gospodinjskega toka (50 Hz).

Nicolas Schottey, direktor programa New Business Energy v Skupini Renault, je ob tem dejal, da je namen rešitve stalnega shranjevalnika izravnavanje teh razlik, saj ob pojavu neravnovesja v omrežju vanj začne oddajati shranjeno električno energijo in tako ta neravnovesja izravna. Dodal je, da bo stacionarni shranjevalnik zgrajen iz akumulatorjev električnih vozil, združenih v zabojnike. Uporabljeni bodo akumulatorji v drugem življenjskem obdobju. Ta sestav bo Advanced Battery Storage zagotovil zadostno zmogljivost, da bo lahko hkrati oddajal ali sprejemal za 70 MW električne moči. Tako velika moč in velika shranjevalna zmogljivost bosta sistemu omogočala, da se učinkovito odziva na vse večje posege v omrežju.

Pametni električni ekosistem
Sistem Advance Battery Storage bo del pametnega električnega ekosistema, pri katerem pametno polnjenje svoje delovanje prilagaja potrebam uporabnikov in ponudbi električne energije v omrežju. Polnjenje je na najvišji ravni, kadar ponudba električne energije presega povpraševanje, na primer v konicah proizvodnje elektrike iz obnovljivih virov, ter se prekine, kadar povpraševanje preseže ponudbo električne energije v omrežju. Tako optimizira dobavo lokalne energije iz obnovljivih virov.

Ob obratnem polnjenju lahko električna vozila v času največje porabe oddajajo energijo nazaj v omrežje in s tem delujejo kot začasni shranjevalniki energije za omrežje.

Ko akumulatorji niso več primerni za uporabo v električnih vozilih, lahko še vedno shranjujejo znatne količine električne energije. Renault lahko to zmožnost izkoristi v manj zahtevnem okolju, na primer stalnem shranjevalniku energije. Z drugim življenjskim obdobjem akumulatorja lahko tako pokrije cel spekter potreb po shranjevanju energije, od družinskih hiš in pisarniških stavb do tovarn, šol in stanovanjskih blokov, celo polnilnih mest za električna vozila.

Martin Macarol
Prijavi napako
Komentarji
EkoAvtoMoto2018
# 07.11.2018 ob 14:39
"Skladišče električne energije" iz odsluženih akumulatorjev ..

Odsluženi akumulatorji sodijo na odpad in so breme za okolje, ti Renault zagotovo ne zanimajo.

V tem primeru ima baterija crknjeno celico oz. ustrezno število celici itd. Ker baterija ne dosega želene kapacitete, nadzorna elektronika vse skupaj preventivno ugasne in javi »odslužena baterija«. Še vedno ima 90% ali ustrezno drugo, vsekakor razmeroma visoko kapaciteto.

Takšne baterije Renault zanimajo, če zraven še kakšno eko subvencijo pokasirajo toliko bolje.

Konec koncev je tako z vsem, kar je povezano z EV. Brez eko subvencij ter takih in drugačnih ugodnosti, že tako zanemarljivo velik trg EV usahne čez noč.
Bivši uporabnik
# 07.11.2018 ob 14:15
itak, reno vam baterije renta ni niso vaše.
kingeston
# 07.11.2018 ob 13:23
neke brezvezne sanje 100% povezanosti v neki oblak...

sanje elite da nas bo vse nadzorovala in kar izklapljala če se jim bo zahotelo

avtonomnost in lastništvo! ne pa nujna poveljivost in najemništvo
EkoAvtoMoto2018
# 08.11.2018 ob 14:15
Sodoben EV je tekom dneva polovično uporaben, če hočeš cenovno ugodno polnjenje.

Doma se polni pol dneva, pol dneva avtonomija okrog 200 km, npr. novi Nissan Leaf 240 km z izklapljanjem klime poleti in drugimi varčevalnimi ukrepi, 180 km s standardno dinamiko vožnje, klimo in ostalim udobjem klasičnih avtomobilov na navadnih cestah, 140 km avtocesta.

Podobno »hitrost« polnjenja imaš na vseh raznih brezplačnih polnilnicah zunaj, hitrejše/hitre so plačljive.

Za manjše dnevne potrebe/avtonomije, do nekje 50 km na elektriko, se kupci odločajo za priključne hibride.
HOR
# 08.11.2018 ob 11:47
100 takšnih aku skladišč bi pokrilo potrebe za pol milijona gospodinjstev.
To bi imelo velik ( in drag?..) pomen v Sloveniji ne pa v Franciji. eno samo aku skladišče za 5000 gospodinjstev pa tudi v Slo ne pomeni kaj dosti, kaj šele v Franciji...!?
vrtojb56
# 08.11.2018 ob 10:48
Pozitivc - ne širi laži, zadevce je potrebno vsak dan polniti.
pozitivc
# 07.11.2018 ob 17:27
@FRLEKIN

To napišeš ob vedenju, da bi povprečen uporabnik avta na teden porabil 40kWh, kar nafila na navadni 220V vtičnici pač v noči iz sobote na nedeljo? al to pišeš kr neki na pamet v tri kur..?
frlekin
# 07.11.2018 ob 12:47
Saj vse lepo in prav, samo noben ne pomisli, da glede na to koliko naj bi bilo električnih avtomobilov, da ne bo nikoli dovolj polnilnic. Sploh pa pri nas, ko se bo 20 let delalo razpise in reševalo pritožbe. Ena ali dve polnilnici pač na ulico ali parkirišče ne bojo dovolj. Razen, če mislijo, da bojo ljudje iz stanovanj vlekli podaljške in meli čez noč vštekane avtomobile. Samo greš in vse iztakneš.
Kazalo