Zoe je Renaultov električni paradni konj. Foto: Renault
Zoe je Renaultov električni paradni konj. Foto: Renault

Renault je v želji po boljši prodaji povečal doseg električnega vozila zoe za dodatnih 30 kilometrov na skupaj 240 kilometrov.
Toliko kilometrov naj bi bil v teoriji, v idealnih razmerah, zmožen prevoziti Renaultov električni model podobnih dimenzij kot clio.
Realen doseg, to priznavajo Francozi sami, je nekoliko manjši. Zoe je sicer trenutno opremljen z enim elektromotorjem, in sicer z močjo 65 kilovatov. Pri Renaultu računajo, da bodo z večjim dosegom ob državnih subvencijah še dodatno spodbudili voznike, da se odločijo za nakup električnega vozila.
Doseg krepko večji kor pri leafu
Francozi trdijo, da so v korist dosega v vozilo vgradili lažji in še manjši električni motor, hkrati pa so na sistemu naredili še druge posodobitve. Povečanje avtonomije je na začetku marca na avtomobilskem salonu v Ženevi napovedal že šef Renault-Nissana Carlos Ghosn, ki je zbranim novinarjem zagotovil, da bodo pri obeh znamkah podaljševali doseg vozila. Ta bo že kmalu 300 kilometrov. Električni nissan leaf ima deklariran doseg 199 kilometrov.
Ghosn je dodal, da bo treba krepko povečati število javnih polnilnih postaj, saj si lastniki električnih vozil ne morejo privoščiti, da ostanejo na cesti s prazno baterijo. "Danes vozniki nimajo nikakršnih skrbi, da bi ostali na cesti s prazno posodo goriva. Bencinske postaje so na vsakem koraku. V primeru električnih avtomobilov ni enako," pravi Ghosn, ki računa, da bo v razvitih državah dovolj polnilnih postaj za potrebe električnih vozil v treh do petih letih.
Baterije v najem
Trenutno je v Evropi 50.000 javnih polnilnih postaj za električna vozila, od tega je 40 odstotkov polnilnih postaj namenjenih hitremu polnjenju akumulatorja, že v letu dni pa naj bi bilo v Evropi 160.000 polnilnic za brezemisijska vozila, trdijo pri Renaultu.
Za razliko od BMW-ja so se pri Renaultu odločili, da bodo dostopnejšo ceno električnih vozil dosegli z mesečnim najemom baterije. Za model zoe, ki pri nas brez subvencije stane 20.490 evrov, bo treba mesečno za baterijo odšteti najmanj 79 evrov, če boste baterijo najeli za 36 mesecev in na leto ne boste prevozili več kot 12.500 kilometrov. Ob najemu baterije za 12 mesecev in ob prevoženih 12.500 kilometrih na leto bo mesečni najem stal 99 evrov.
Pri Renaultu najem baterije opravičujejo predvsem s strahom potencialnih kupcev, da bodo imeli z njo dodatne stroške ob menjavi. Francozi še pravijo, da bodo lahko v nasprotju z BMW i3, kjer je praktično nemogoče zamenjati baterijo, ko bodo na trgu zmogljivejše baterije, staro zamenjali z zmogljivejšo in tako lastnikom omogočili povečevanje dosega.