O obuditvi Saaba se je zadnja leta predvsem veliko govorilo. Indijci naj bi pomenili novo upanje. Foto:
O obuditvi Saaba se je zadnja leta predvsem veliko govorilo. Indijci naj bi pomenili novo upanje. Foto:

Vodstvo indijskega podjetja Mahindra & Mahindra je prikimalo nakupu večinskega deleža v japonsko-kitajski investicijski družbi National Electric Vehicle Sweden (NEVS), ki je pred dvema letoma prevzela Saab.
Predstavnik NEVS-a Lars Eric Gustafsson je v izjavi za javnost dejal, da se je indijski proizvajalec vozil strinjal, da bo kupil večinski delež podjetja. Dogovor do končanja postopka prevzema ostaja skrivnost, pišejo pri Automotive News Europe.
Februarja bo nakup končan
Gustafsson je dejal, da je bil dogovor sklenjen 30. novembra, med drugim pa vključuje financiranje operativnih stroškov do konca pogodbe. To naj bi se zgodilo v februarja prihodnje leto.
Pri NEVS so avgusta letos ugotovili, da jim bo zmanjkalo denarja in jim ne bo uspelo izpolniti načrtov, da bi do leta 2016 proizvedli 120 tisoč vozil, s čimer bi se zelo približali Saabovi rekordni proizvodnji iz leta 2006, ki je bila 133.000 vozil. Pozneje je proizvodnja padla na samo 27.000 vozil na leto.

NEVS-ov prvi Saab 9-3 je s proizvodnega traku na Švedskem zapeljal septembra leta 2013, maja letos pa so proizvodnjo ustavili.
Podajali so si ga kot vroč kostanj
Saab je bil pred tem od leta 2000 do leta 2010 v lasti General Motorsa, ki ga je prodal nizozemskemu proizvajalcu eksotičnih vozil Spyker NV. Njemu ni uspelo obuditi znamke.
Švedski avtomobilski ponos so sicer ustanovili leta 1939, v začetkih pa je bil znan po izdelovanju letal. Osem let pozneje so začeli izdelovati avtomobile. Letalski in avtomobilski sektor sta se ločila leta 1990. Znamka Saab se je na avtomobilski zemljevid zapisala z varnostjo in tehnološko naprednostjo svojih vozil. Med prvimi je Saab začel množično proizvajati vozila s turbomotorji.