Avtomobilnost
(4)

Poudarki

  • Uber s pomočjo Nase razvija leteče taksije
  • Cilj je zagotoviti operativnost do leta 2020
false
Nasa bo Uberju pomagala pri izdelavi letečih taksijev in razvoju programske opreme za letalski promet na majhnih višinah. Foto: Uber

Dodaj v

Uber za projekt letečih taksijev združil moči z Naso

Javni prevoz prihodnosti
11. november 2017 ob 08:50
San Francisco/Washington - MMC RTV SLO

Uber, ki se spoprijema s številnimi težavami v zvezi storitvami na kopnem, išče nova področja, kjer še ni neusmiljenih tekmecev. Zato s polno paro razvija projekt letečih taksijev, ki jih v sodelovanju z ameriško vesoljsko agencijo Nasa napoveduje že za leto 2020.

V sklopu velikopoteznega projekta z imenom Uber Elevate bo Nasa sodelovala pri izdelavi letal za navpično vzletanje in pristajanje VTOL (Vertivcal takeoff and landing aircraft) ter razvoju programske opreme za letalski promet pri majhnih višinah (Unmanned Aircraft System Traffic Management).

V zrak z elektriko
Leteče taksije bo poganjala elektrika, kar pomeni, da bodo razmeroma tihi in prijazni do okolja. Šlo bo za brezpilotnike, ki jih bo upravljal izpopolnjen sistem za avtonomno letenje, pri čemer jih bodo za zagotavljanje varnosti v začetni fazi upravljali ljudje. Novodobna letala naj bi dosegala hitrost 320 kilometrov na uro. Za zdaj še ni znano, kakšen bo njihov doseg, pri čemer naj bi lta zadostoval za prelet megalopolisov, kot je Los Angeles. To bo omogočilo izogibanje zasičenim prometnicam ter veliko hitrejše premike. Za pot, ki jo je po cesti mogoče prevoziti v 90 minutah, naj bi bilo potrebnih le 30 minut.

S strehe na streho
Storitev bo, seveda, potrebovala vzletne in pristajalne točke. Zato je Uber že sklenil dogovor z nepremičninskim podjetjem Sandstone Properties, ki ima v Los Angelesu v lasti številne nebotičnike, s katerih bodo leteči taksiji vzletali in na katere bodo pristajali. Za zagotovitev čim večjega števila “Skyportov” bodo v prihodnje sklenili dogovore tudi z drugimi podjetji.

Sisteme za javni prevoz z letečimi vozili poleg Uberja razvijajo tudi druga podjetja. Tu velja omeniti Zee.Aero s sedežem v Silicijevi dolini, ki ga je ustanovil soustanovitelj Googla, Larry Page, nemški Velocopter, ki je v Dubaju že preizkusil svoj električni prepilotni leteči taksi z dosegom približno 50 kilometrov, ter Pop.Up, Italdesignov električni avtomobil, ki s pomočjo Airbusovega letalnika lahko pride na cilj tudi po zraku.

Martin Macarol
Prijavi napako
Komentarji
elektrupunk
# 12.11.2017 ob 11:52
hor ...tud prvi NMT mobiteli so bili samo za bogate.... --in ja...jst kot mulc v začetku 90ih se mi ni niti sanjal da bom čez 20-25 let lahk preko svojega telefona urejal transakcije na mojem trr-ju..
HOR
# 11.11.2017 ob 14:43
Leteči elektro taxi za bogate...
izo
# 12.11.2017 ob 17:53
pardon, govoril sem za drone, leteči taksi je pač malo večji dron, za katerega pa rabiš še orenk bolj konkretno dovoljenje za letenje ipd. še za avte se ne morejo zmenit glede avtonomije in predvsem zakonske odgovornosti, kako se naj šele samovozečih letalnikov??
izo
# 12.11.2017 ob 17:49
klasične drone so praktično prepovedali, sploh kar se tiče bližine mest, leatlišč ipd (po ameriki imajo še dodatno no-go zone, kjer jih elektronsko pristajajo), zdej pa jih bomo imeli tisoče brez problema?
no, retorično, jst sem že zdavnaj povedal, da je bila tista prepoved izključno, da dajo prosto mesto vojski in vladnemu nadzoru (ker je jasno nasa zraven, bo tudi uber šel čez). in spet, uberju bodo pustili brez problema, če bi hotel lokalc zadevo speljat, bi mu pa že agenti dihali za vrat, ali pa vsaj blokada na papirni ravni.
Asfaltne dileme
link
25. september: Rodil se je Boris Ziherl
25. september 2018 ob 00:02 Na današnji dan se je leta 1910 v Trstu rodil filozof, politik, marksistični teoretik in publicist Boris Ziherl. Zaradi komunističnega prepričanja je bil že pred drugo svetovno vojno večkrat zaprt.
Več novic ...
Kazalo