Volkswagen si s partnerstvom med drugim obeta večjo konkurenčnost na področju avtonomne vožnje. Foto: Volkswagen
Volkswagen si s partnerstvom med drugim obeta večjo konkurenčnost na področju avtonomne vožnje. Foto: Volkswagen

Skupina Volkswagen in Ford sta junija objavila, da razmišljata o zavezništvu za razvoj in proizvodnjo lahkih gospodarskih vozil, s čimer bi obe podjetji dosegli večjo konkurenčnost. Pred nekaj dnevi pa je Volkswagnov finančni direktor, Frank Witter povedal, da je podjetje iz Wolfsburga v okviru nove strategije veliko bolj naklonjeno partnerstvom. Ob vprašanju, ali bi lahko Ford tako snoval svoje modele na osnovi Volkswagnove prilagodljive platforme za električna vozila MEB, te možnosti ni zavrnil.

Na tiskovni konferenci za objavo poslovnih rezultatov za tretje četrtletje je novinarjem povedal, da bi Volkswagen teoretično lahko omogočil dostop do tehnologije tudi znamkam zunaj skupine, a da o tem še niso odločali. Dodal je, da Volkswagen trenutno pripravlja svoje prve modele na osnovi platforme MEB. Le-te bodo začeli proizvajati čez eno leto v tovarni Zwickau v Nemčiji, ki jo trenutno opremljajo za proizvodnjo električnih vozil.

Skupina Volkswagen želi v prvem delu življenjske dobe platforme MEB proizvesti deset milijonov električnih vozil, začenši s kombilimuzino velikosti golfa z notranjo oznako I. D. neo. Tej bo kmalu za tem sledil križanec I. D. crozz v Združenih državah Amerike in na Kitajskem. Na Kitajskem bo Volkswagen proizvajal električna vozila v dveh tovarnah. Kar trije električni modeli bodo nastajali tudi v Združenih državah, pri čemer se bodo do konca leta odločili, ali jih bodo proizvajali v tovarni v Chattanoogi. Skupina načrtuje proizvodnjo 27 električnih modelov za štiri znamke – Volkswagen, Audi, Škoda in Seat – ter želi doseči masovno proizvodnjo do leta 2022.

Samostojna vožnja

Witter je povedal še, da se Volkswagen pogovarja s potencialnimi partnerji tudi na področju tehnologij za avtonomno vožnjo. Razvoj le-teh je zelo drag in jasno je, da so si nekateri proizvajalci, kot je Waymo, pridobili veliko prednost, zato Nemci, seveda, razmišljajo, kako bi to prednost zmanjšali.

Volkswagen želi skleniti zavezništvo z drugimi proizvajalci, s ciljem ustvariti standard za avtonomno vožnjo. V Wolfsburgu namreč menijo, da bi to proizvajalcem zagotovilo boljšo pravno zaščito v primeru nesreč, v katerih bodo vpleteni avtonomni avtomobili. Bloomberg pa je 26. oktobra poročal, da bi lahko partnerstvo med Volkswagnom in Fordom vključevalo sodelovanje pri avtonomni vožnji ter medsebojno proizvodnjo vozil.