Avtomobilnost

Poudarki

  • Avtonomna vožnja privlačna za vse starostne skupine
  • Avtomobilski proizvajalci že razvijajo avtomobile brez volan
  • Avto mora tudi grafično ponazoriti, kaj se trenutno dogaja v vozilu
false
Pri Mercedesu pravijo, da vsaki stranki pojasnijo kaj avto zmore, tudi zato, da ne pomislijo, da je vsemogočen. Asistenčni sistemi le pomagajo vozniku in ne upravljajo vozila namesto voznika, ki mora biti v vsakem trenutku pripravljen prevzeti nadzor nad vozilom. Foto: MMC RTV SLO
Dr. Michael Hafner
Dr. Michael Hafner je prepričan, da avtonomna vozila prinašajo veliko dobrega mobilnosti in varnosti v prometu. Foto: MMC RTV SLO
Mercedes-Benz razred E
Prvi korak do zaupanja voznikov v nove tehnologije, ki pomagajo pri vožnji, je, da vozniki sisteme preizkusijo in tako dobijo zaupanje vanje. Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-maybach razreda S
Avtonomni avtomobili bodo olajšali življenje mladim, ki nimajo vozniškega izpita, starejšim, ki niso več sposobni voziti avtomobila, pa tudi, ko bomo popili kakšno pivo preveč, nas bo naš avtomobil varno odpeljal domov. Foto: Mercedes-Benz

Dodaj v

Vozniki bodo po korakih zaupali samovoznim avtomobilom

Intervju: Dr. Michael Hafner, Mercedes-Benz
22. november 2017 ob 07:16
Frankfurt - MMC RTV SLO

Avtonomna vožnja bo prihajala korak za korakom, vedno bo neke vrste evolucija, nadgradnja prejšnje tehnologije. Zadnji korak pa bo revolucionaren.

V oddaji Avtomobilnost smo se pogovarjali z dr. Michaelom Hafnerjem, vodjo Mercedes-Benzovega razvoja asistenčnih sistemov in sistemov avtonomne vožnje o tem, kako bi voznike pripravili na samovozne avtomobile.

Kako navdušeni ste nad avtonomno vožnjo in kam nas bo kot voznike pripeljala?
V avtonomni vožnji vidimo številne prednosti, zato nanjo gledamo iz različnih zornih kotov. Kaj je dobro za ljudi, promet in prevoz nasploh, tudi na storitve deljenja avtomobilov itd. Zmogljivost avtonomnih avtomobilov je velika in zato se tega zelo veselimo.

Kaj lahko razumemo kot naslednjo stopnjo avtonomne vožnje?
Avtonomna vožnja bo prihajala korak za korakom, vedno bo neke vrste evolucija, nadgradnja prejšnje tehnologije. Zadnji korak pa bo revolucionaren. Priča bomo vedno bolj avtomatiziranim vozilom. Danes je tehnologija voznikom predvsem v pomoč voznikom, ki imajo še vedno nadzor nad vozilom. V naslednjih korakih bomo vozniku postopoma odvzemali nadzor nad vozilom, najprej v specifičnih voznih razmerah, na primer v prometnih zastojih, na avtocesti v enosmernem prometu, zadnji cilj pa je popolnoma avtomatizirana vožnja.

Kdaj se bo to zgodilo?
To se bo zgodilo po korakih. Vse, kar sem naštel, pa se bo zgodilo v prihodnjih nekaj letih. Smo sredi razvoja vseh stvari, ki sem jih do zdaj naštel. Zdaj lahko govorimo o tretji stopnji avtomatizirane vožnje, ko lahko avtomobil namesto voznika za določen čas prevzame nadzor nad vozilom, še vedno pa mora biti v vozilu za volanom, vzporedno pa delamo pri projektih, kjer vozniku ni treba več sedeti za volanom, kjer so vse osebe v vozilu zgolj potniki.

Ali se morajo ceste in druga infrastruktura prilagoditi času, ko bomo na cestah priča samovoznim avtomobilom?
V svojem primeru ne bomo čakali, da se to zgodi, saj bi to trajalo preveč časa. Kar bi bilo dobro, bi bilo vzpostaviti neke vrste infrastrukturo za komuniciranje, kjer bi pridobivali trenutne podatke o vremenu, prometu. Ne zdi pa nam se realistično, da bi hkrati povsod po svetu prilagodili infrastrukturo avtonomnim vozilom.

Kako nameravate avtonomno vožnjo prodajati povsod po svetu, vsem starostnim skupinam voznikov?
Menimo, da je polno avtonomna vožnja privlačna za vse starostne skupine. Spregovoriva o različnih primerih. Imamo mlade, ki še nimajo vozniškega dovoljenja – ti bi bili lahko mobilni. Potem so tu starejši, ki niso zmožni, morda zaradi bolezni, tudi zgolj začasno voziti avtomobila. Potem je tu dejavnik alkohola, ko ne smemo sesti za volan … Potem so tu starejši in invalidi, ki bodo tako postali mobilni in ne bodo v breme sorodnikom, da jih prevažajo naokoli. Od točke A do točke B se bodo lahko premikali kadar koli.

Včasih je predvsem starejše težko prepričati, da preizkusijo nekaj novega. Nekaj, čemur ne zaupajo. Kako jih boste prepričali?
Dobra stran je, da se nikomur, ki se ne bo počutil udobno ali varno, ne bo treba peljati s samodejnim vozilom. Volan in stopalke bomo še lep čas vgrajevali v vozila. Stranke, ki bodo želele, bodo še vedno lahko same vozile avtomobil. Po drugi strani pa bomo ljudi prepričali tako kot z vsako novo tehnologijo. Naj jo najprej preizkusijo, preden jo kupijo. Na primer pri prijatelju, sorodniku, trgovcu. Korak po korak bodo tudi skeptiki postali zaupljivi in bodo videli, da tehnologija deluje, v vseh razmerah. Tako bodo dobili zaupanje. Zagotovo bodo ljudje, ki bodo tehnologijo pograbili takoj, in drugi, ki bodo potrebovali čas, da ji zaupajo.

Kako dobrodošli bodo simulatorji, ki jih že uporabljate?
Zelo, saj gre za zelo realističen prikaz vožnje s samodejnim vozilom. Programska oprema simulatorjev je zelo zmogljiva. Na ta način lažje ljudem predstavimo svojo filozofijo, da je varnost vedno na prvem mestu.

Serijski avtomobili postajajo vse pametnejši. Veliko proizvajalcev trdi, da gre za polavtonomna vozila, čeprav gre zgolj za neke vrste nastavitev oziroma asistenčne sisteme – na primer sistem za zadrževanje vozila na voznem pasu, tempomat, parkirnega pomočnika. Vendar pa avtomobili zaradi tega niso avtonomni.
Menim, da smo dovolj transparentni, kaj vgrajujemo v vozila in česa so sistemi zmožni. Trenutno naša vozila vozniku pomagajo, hkrati seveda razvijamo bolj avtonomna in popolnoma avtonomna vozila, ki jih bomo predstavili v prihodnosti. Pri predstavitvi je pomembno, da je vizualno v vozilu dovolj dobro predstavljeno, kdaj vozilo prevzame nadzor in kdaj zgolj pomaga vozniku. Vmesnik mora biti dober, da vozniku pojasni, kaj sistemi delajo in česa ne.

Menite, da bi morali imeti neodvisno organizacijo, ki bi testirala vse asistenčne sisteme, ki jih avtomobilski proizvajalci vgrajujete v vozila? Sprašujem zato, ker na primer prilagodljiv tempomat v Mercedesu deluje drugače kot pri kakšni drugi znamki? Sistem za zadrževanje vozila na voznem pasu ponekod le zvočno opozori voznika, spet drugje zasuka volan in ohranja vozilo na voznem pasu.
Mi in naši prodajalci želimo s kratkimi videoposnetki ponazoriti, kaj naša vozila zmorejo. Strinjam se, da na področju asistenčnih sistemov vlada zmeda, kaj avtomobili zmorejo in česa ne zmorejo. Zato se mi zdi pomembno, da zna vsaka avtomobilska znamka jasno pojasniti, kaj njihova vozila zmorejo. Pri standardiziranih testih bi se pojavile težave, saj bi morali standardizirati vse sisteme, kar pa bi pomenilo zastoj inovacij pri posameznih znamkah. Mi želimo biti transparentni in strankam natančno pojasniti, kaj zmorejo naša vozila, ki morajo s pomočjo vmesnika vizualno ponazoriti vozniku, kaj se v vozilu dogaja.

Gr. P., Oddaja Avtomobilnost
Prijavi napako
Komentarji
webman
# 22.11.2017 ob 07:37
In nemški avtomobili bodo imeli vgrajeno goljufivo programsko opremo, ki samo na približno izračuna potrebni korak avtonomne vožnje...
Pa bomo imeli drivegate.
friks
# 22.11.2017 ob 08:30
Sicer pa se mi zdi to polovičarstvo z asistenčnimi sistemi mal BV.

Če moram biti ves čas pripravljen prevzeti nadzor, potem je vseeno če vozim.
melanholik
# 22.11.2017 ob 13:16
Tisto zadnje vprašanje je pa navadno sprenevedanje. Razvoj avtomobilizma temelji tudi in zlasti na standardih. To je tisto, kar nam je omogočilo, da danes lahko z vozniškim dovoljenjem vozimo vsak avto. Kaj je volan, kaj je kateri pedal, kje menjalnik, to je standardizirano in na tej podlagi ni potrebno usposabljanje za vsak model posebej. In zdaj - tudi v tem primeru bi se lahko kateri od proizvajalcev pritožil, da to zavira razvoj tehnologije. Ampak na globalni ravni je pač dobiček posameznega proizvajalca manj pomemben od skupnega cilja, usklajenega razvoja tehnologije, standardizacije in lažjega usposabljanja za mobilnost družbe kot celote. In zato bi moralo biti v vseh morebitnih tehničnih prebojev v prihodnosti (ki jih, mimogrede, še ni) enako. Vsaka bistvena sprememba tehnike vožnje bi morala podleči standardom in se ne razlikovati med proizvajalci.
5tane
# 22.11.2017 ob 10:57
Več tehnike = dražji servisi.
štajerc64
# 22.11.2017 ob 09:14
Prodajalci alkoholnih pijač si že manejo roke.
frgo
# 22.11.2017 ob 08:14
mar bi se lotili razvoja teleporterjev
Luka Novak
# 22.11.2017 ob 08:01
V Sloveniji je potrebno najprej urediti ceste, kar je prvi korak približevanju v Nemčiji že izvedeni vožnji 4. stopnje.

Nekateri MB modeli so jo v nekoliko okrnjeni izvedbi omogočali tudi na določenih odsekih slovenskih cest že pred leti.
HOR
# 22.11.2017 ob 19:05
Avtonomni avtomobili namesto avtonomnih ljudi...
sumtb
# 22.11.2017 ob 11:12
Tile manijaki bodo zaceli v kratkem klatiti pesce in kolesarje kot keglje v bovling centru.
pasant
# 22.11.2017 ob 10:54
Prehodno obdobje zna biti nevarno, če se bodo vozniki zanašali na sisteme avtonomne vožnje in s tem vozili z zmanjšano pozornostjo, sistemi pa ne bodo delovali vedno in 100%.
friks
# 22.11.2017 ob 08:20
zapravico

kdo pa odgovarja za kazen, ko taksist pelje pijanega domov?
Funky_funky
# 22.11.2017 ob 10:03
Lepo je sanjati v resnici za smo še kar daleč od avtonomne vožnje.

Še vedno bolj zaupam sebi in soljudem kot računalniku, čeprav verjamem da marsikdo ne. Ampak zato pa je svet tu kjer je.
marinaio
# 22.11.2017 ob 07:53
Računalnikom ni in ne bo za zaupati nikoli!
zapravico
# 22.11.2017 ob 07:58
Kdo pa odgovarja za kazen,če te avto pelje sam pijanega domov
Kazalo