Avtomobilnost

Poudarki

  • Znanih pet finalistov izbora Slovenski avto leta 2018
  • Na 25. izboru je zmagal peugeot 3008
  • Nagrajujemo drznost, naprednost, inovativnost ...
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.1 od 26 glasov Ocenite to novico!
Peugeot 3008 je prepričal z drugačnim, inovativnim dizajnom zunanjosti in potovalne kabine ter naprednimi sistemi za pomoč vozniku. V finalu je prepričljivo premagal druge štiri konkurente.
Peugeot 3008 je na zadnjem izboru prepričal z drugačno, inovativno obliko zunanjosti in potovalne kabine ter naprednimi sistemi za pomoč vozniku. V finalu je prepričljivo premagal druge štiri tekmece. Foto: Peugeot
Honda civic. Foto: Honda
Volkswagen polo. Foto: Volkswagen
Škoda kodiaq. Foto: Škoda
Peugeot 5008. Foto: Peugeot
Mazda CX-5. Foto: Mazda

Dodaj v

Znanih pet avtomobilov, ki se bodo potegovali za naziv slovenski avto leta 2018

Slovenski avto leta 2018
23. december 2017 ob 06:53
Ljubljana - MMC RTV SLO

Mazda CX-5, honda civic, peugeot 5008, škoda kodiaq in volkswagen polo je pet finalistov v izboru Slovenski avto leta 2018. Le eden izmed njih bo na prestolu zamenjal peugeota 3008. Vabimo vas, da izrazite svoje mnenje o finalistih.

Pet finalistov so tradicionalno med vsemi novimi modeli, ki so letos zapeljali na slovenski trg, izbrali bralci, gledalci in poslušalci sedmih sodelujočih medijev. Med njimi smo tudi mi, novinarji Avtomobilnosti in Avtomobilsko-prometnih minut na Valu 202.

V finalu bodo svoje ocene dodali še člani novinarske žirije, 26. zmagovalca od začetka izbora za slovenski avto leta pa bomo dobili v drugi polovici januarja. Ta bo na prestolu nasledil Peugeotevega športnega terenca 3008, ki je prepričljivo zmagal na jubilejnem 25. izboru za slovenski avto leta.

Drzen, inovativen, napreden, drugačen
Pri finalistih za slovenski avto leta nagrajujemo drznost in inovativnost, ki sta gonilo napredka v avtomobilski industriji. Avtomobil mora vizualno izstopati iz sivine. Ni dovolj, da ima le napredne elektronske pripomočke, ampak mora prvi predstavljati novosti na področju udobja in varnosti. Ne le, da ima napredne pripomočke, ti morajo na naših testiranjih delovati brezhibno in bolje od konkurenčnih.

Poziv ekipe in TV-oddaje Avtomobilnost ter avtomobilističnega spletnega portala MMC gledalcem in bralcem je, da raje kot za večja kolesa s svetlečimi platišči ali zmogljiv avdiosistem doplačajo za varnostne pripomočke. Če določen proizvajalec te pripomočke ponuja že v serijski opremi, toliko bolje, tudi njegova pot do zmage na izboru za slovenski avto leta 2018 bo s tem lažja.

Pravila izbora tudi določajo, da je lahko slovenski avtomobil leta samo tisti, ki si ga lahko privošči veliko Slovencev. Varovalka pri tem je vsaj 25 prodanih avtomobilov do konca glasovanja. Letos je bilo na seznamu kar 36 novih modelov. Kakšno je vaše mnenje o finalistih in o tem, katere adute mora imeti slovenski avto leta, pa lahko izrazite v komentarjih pod člankom.

Kateri so glavni aduti petih finalistov?

Volkswagen polo
Novi polo je nekoliko zrasel. Postal je daljši in širši, kar se kaže tudi v notranjosti. Potnikom, predvsem na zadnji klopi, je namenjeno veliko več prostora, zato se lahko s polom odpravijo tudi na daljše vožnje. Polo ponuja pestro izbiro motorjev za vsakogar, celo z močjo 147 kilovatov v polu GTI. Novi polo je zasnovan na koncernski platformi MQB, ki jo – seveda v številnih različicah - uporabljajo zelo različni avtomobili. To je omogočilo vgradnjo številnih naprednih sistemov, ki smo jih prvič srečali v tem razredu vozil, do zdaj pa so jih vgrajevali v golfa ali celo večjega passata. Med sistemi, ki jih je polo povzel po večjih avtomobilih, velja omeniti aktivni zaslon, zaznavanje objektov v mrtvem kotu, opozarjanje pred prečnim prometom, pomoč pri parkiranju s samodejnim parkiranjem in še marsikatere varnostne pripomočke, zaradi katerih je precej varnejši.

Honda civic
Hondi v Evropi in tudi pri nas ne cvetijo rožice, a kljub temu se lahko pohvalijo, da so v dobrega pol stoletja izdelali že dobrih 100 milijonov vozil. Civic je eden pomembnejših modelov, ki ima nešteto atributov, a zato tudi nekaj višjo ceno. In samosvojo obliko, ki je precej prilagojena okusu evropskih in s tem slovenskih kupcev. Tudi zaradi pestrejše ponudbe malih turbomotorjev. Vozne lastnosti so le ena od dobrih lastnosti civica. Prostornina prtljažnika meri 478 litrov v osnovni konfiguraciji, kar je še vedno skoraj 100 litrov več kot pri VW golfu. Vozniku so v pomoč številne napredne tehnologije, kot so radarski tempomat, sistem za vzdrževanje vozila na voznem pasu, opozorilo na možnost trčenja in samodejno zaviranje, prepoznavanje vozil v mrtvem kotu ...

Peugeot 5008
Po lanski zmagi modela 3008 ima letos Peugeot v finalu večjega sorodnika 5008. Peugeot 5008 je po novem križanec s sedmimi sedeži, in ne več klasični enoprostorec. 5008 ima veliko sorodnih genov z modelom 3008, tudi digitalne merilnike, predvsem pa stavi na večjo uporabnost, s katero dokazuje, da lahko tudi križanec po prostornosti konkurira enoprostorcem. V drugi in tretji vrsti so ločeni sedeži. Sedeže je mogoče nastaviti po dolžini in naklonu, ponujajo tudi možnost preklopa. Volumen je ob odstranitvi obeh sedežev v tretji vrsti mogoče povečati na 1.060 litrov, v vozilu pa je mogoče prevažati predmete do dolžine 3,2 metra, ko poklopimo naslonjalo sopotnikovega sedeža spredaj.

Mazda CX-5
O novi generaciji Mazdinega športnega terenca smo že na široko pisali, saj smo si jo premierno ogledali na avtomobilskem salonu v Los Angelesu, o njej pa smo se pogovarjali tudi z njenimi kreatorji, vodjo oblikovanja Kevinom Riceom in evropskim vodjo Mazde Jeffreyjem H. Guydnom. Zaščitni znak Mazdinega športnega terenca sta tehnologija Skyactiv in oblikovalski slog Kodo. Oblikovno predstavlja evolucijo, a je v resnici veliko učinkovitejša. To velja tudi za motorje, dvolitrski bencinski štirivaljnik skyactiv-G in 2,2-litrski štirivaljni turbodizel skyactiv-D. Novosti pri tem modelu so sistem za prepoznavanje prometnih znakov s prikazom na barvnem zaslonu na instrumentni plošči, projiciranje podatkov na vetrobransko steklo, električni pomik prtljažnih vrat z daljinskim upravljanjem in sistem nadzora vektorjev navora za boljšo vodljivost.

Škoda kodiaq
Škoda je veliko nemira povzročila že ob predstavitvi superba, ki se je izkazal za resnega passatovega tekmeca, tudi zaradi oblike. In nič drugače ni s kodiaqom, ki po zgledu drugih modelov ponuja enega največjih prtljažnikov, "v drobovju" pa najnovejšo tehnologijo s podpisom koncerna Volkswagen. Opcijsko je na voljo celo z zložljivo tretjo vrsto sedežev in za 18 centimetrov pomično vzdolžno drugo klopjo. Le eden izmed njegovih adutov je štirikolesni pogon. Voznik lahko izbira med različnimi programi delovanja v odvisnosti od podlage, med drugim tudi off-road paket. Tudi podvozje je po želji nastavljivo. V pomoč pri terenski vožnji je sistem štirih kamer, ki ponujajo 360-stopinjski pogled na okolico vozila. Sam zavira, do hitrosti 60 km/h pa omogoča tudi polavtonomno vožnjo v gneči.

Več o zgodovini izbora pa v videoprispevku na spodnji povezavi.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
feminist
# 23.12.2017 ob 07:17
Avtomobil mora vizualno izstopati iz sivine

In potem dva vag dunajc in pomfri modela z izgledom ki je bil moderen leta 95. Uredubo.
commodore
# 23.12.2017 ob 08:14
avto in žena morata biti Švedska
jetre
# 23.12.2017 ob 07:30
Avto mora bit zanesljiv in uporaben .....
mpudi
# 23.12.2017 ob 07:24
Haha dunajc in pomfri model! To bom uporabljal odslej namesto dougcajt za te folcvagne dosadne
jetre
# 23.12.2017 ob 07:17
Ne vem kaj vidite na novem civicu. Samo poglejte zadek - kr nekaj vkup nametano. So bili civici v preteklosti veliko bolj skladni. Total "zlomljen" design....
jetre
# 23.12.2017 ob 15:13
Zakaj pa SUV ni uporaben??? Boljsa preglednost, lazji vstop/izstop, ne razmišljaš kaj bo če zapelješ izven cestel, pozimi brez skrbi, velik prtljažnik, večja znaščita ob trku, vleka prikolice brez težav, ..... Itak pa mora biti pravi SUV 4x4
zigadr
# 23.12.2017 ob 11:55
Avto leta...za koliko 30000€ in vec
Vcasih je bil avto leta tisti ki jebil dostopen vsem...
-klijo
-polo
-felicija.....
kreden2
# 23.12.2017 ob 08:38
Najlepši in najboljši je tisti, ki ga imaš, vse ostalo so mokre sanje.
severnik
# 23.12.2017 ob 07:32
Nisem bil nikoli fan azijcev...ampak ta zadnje mazde so pa izgledu res super. Še posebej sprednji del.
jetre
# 23.12.2017 ob 16:53
Sicer pa nimam avta zato, da bi pešce podiral
jankoP
# 23.12.2017 ob 08:52
Civic, ne zarad oblike, ampak kvalitete, serijske opreme, cene, skoraj karavanskega prtljaznika, ceprav ni karavan ter opreme in motorjev, pri katerih ni treba delat 10 doplacil, da prides do normalne moci in varnostnih pripomockov, kar nekateri imenujejo tudi individualnost. Sej vsi vemo kaj avto mora imet, in ze osnovna to ima, en motor vec in kaksna oprema vec je samo se bonus. Individualnost pri manj kot 50 jurjih pomeni sparanje, nic drugega.
svyatoslav
# 23.12.2017 ob 10:21
Pri pežoju je še vedno težava z zanesljivostjo. Izdelajo všečen avto, saj vedo, da se potencialni kupci - posebej ženske - odločajo po kriteriju dizajnerske všečnosti.
Lastniki novejših pežojev pa še vedno jamrajo nad uničenimi zadnjimi premami in menjalniki. Razpoznavni znak pežojev zadnjih 30 let, ki se ga nikakor ne morejo otresti.
Folcvagen? Ni kaj dodati. Iz generacije v generacijo skoraj enaki avti v obliki cegla, precenjeni za 20% in nadpovprečno kvarljivi. Kupujejo jih njihovi verniki, ki pa jih celo na sončni strani Alp počasi zmanjkuje.
Honda? Zanesljivo in tehnološko napredno, ampak dizajnersko odvratno. Središče za dizajn bi morali preseliti v Evropo, drugače bo vsaka nova generacija evropskemu očesu bolj odbijajoča.
Pričakoval sem kakšno Alfo Stelvio, ampak to je za mediokritet neprivlačen avto.
POLDI
# 23.12.2017 ob 08:17
Edino veljavno glasovanje za pravi, ne novinarski, avto leta je glasovanje z denarnicami kupcev. Vse ostalo je v stilu "vsake oči imajo svojega malarja" ali "stvar okusa, je rekla opica, ko je jedla d...".
ettelewen
# 23.12.2017 ob 08:13
Zanesljiv, uporaben in lep! Če kupujem stvar za konkreten denar, je tudi izgled parameter... Žal si vedno manj firm upa s čim bolj zanimivim (se strinjam glede Mazd, sploh 3 in 6 sta hudi). V želji pokriti čim večjo populacijo pa dobimo te vanilla ošiljene modele.
izo
# 23.12.2017 ob 10:56
Okol teh avtov je zakon to, da se narod na 700eur plače, pufa za avte prek 20.000eur, tudi več... S tem vlagajo vse kar imajo, v razvoj tehnologije/tehnike. Tehnološki napredek, pa ljudje potrebujemo oz. bodo (ob enormni rasti prebivalstva) potrebovali za preživetje.

če ne bi folk avtov kupoval, crkne pol gospodarstva evrope. aja, dejmo vlagat v kripte, ne? dolgoročne naložbe press..
dejte si že enkrat dopovedat, kako sonove vzdržen ekonomoije delujejo.
zniranc
# 23.12.2017 ob 08:53
Honda Civic
21.12.2012
# 23.12.2017 ob 08:08
vsi so ok na oko, glas pa bi dal mazdi
sir.shrek
# 29.12.2017 ob 21:23
WV ter škodo bi morali odstraniti iz potegovanja za Avto leta... #dieselgate
mihajloo
# 23.12.2017 ob 09:15
plehaste gajbe

Okol teh avtov je zakon to, da se narod na 700eur plače, pufa za avte prek 20.000eur, tudi več... S tem vlagajo vse kar imajo, v razvoj tehnologije/tehnike. Tehnološki napredek, pa ljudje potrebujemo oz. bodo (ob enormni rasti prebivalstva) potrebovali za preživetje.
jCoob
# 01.01.2018 ob 18:20
:)) .. izo.. borec za pravice nemških avtomobilov..

sicer pa za moje pojme nevšečen izbor. strokovnjak pa nisem
commodore
# 25.12.2017 ob 12:57
dvomim da nekdo ki ga zanima nakup civic gre gledat škodo. Mogoče kot službeni avto, kot zasebno sigurno ne. Isto velja še za marsikateri avto.
vzhodnik
# 24.12.2017 ob 09:02
Audi, BMW, ..... vsi precenjeni, Niso nič boljši, plačaš ime, pa še goljufajo. Res je Švedski so odlični, Peugeot in Honda izstopata. Izjemna kakovost, zanesljivost in predvsem dobiš z ceno mnogo več kot pri imenovanih Nemških. Omeniti velja, da je tudi objava o porabi in ostalih podatkov, so francozi in Japonci mnogo bolj korektni.
vrtojb5
# 24.12.2017 ob 08:35
Po logiki itak pežo ne, ampak bo zmagal.
roCkY
# 23.12.2017 ob 18:37
CX-5
Qodiak

Polo

potem dolgo nič

...
jetre
# 23.12.2017 ob 16:52
Vzdev - zaradi višjega sedenja. Če pa maš 4x4 karavana si pa že zelo blizu SUV. Sem sam imel Scouta pa je bil zakon, zdaj pa ima žena že drugega yetija pa ga ne zamenja za nič. Prtljažnik pa rabiš 2x letno - takrat pa truga ...
muser
# 23.12.2017 ob 08:59
Ampak koliko ima pa Honda enih nepotrebnih linij in oblik... To je pa že prov tryhard
RJSlo
# 23.12.2017 ob 08:19
No ja.

1. Fiček,
2. Spaček,
3. Pičipoki,
4. Stoenka,
5. Yugo
mpudi
# 23.12.2017 ob 07:25
Torej hvala @feminist
patria
# 27.12.2017 ob 14:01
Pa je ne spet peugeot s svojo čudno notranjostjo , ki je nekaterim tako zelo kul, no meni vsekakor ni, vse nekaj oglato niti gumba za klimo , radio , premajhen volan itd....
Luka Novak
# 25.12.2017 ob 14:01
@commodore

Hotel sem samo povedat, da bo moral @jankoP na testno vožnjo. (beri poste : 25.12.2017 ob 07:47 in 23.12.2017 ob 08:52)

Kar se prostornosti tiče : kdor jo išče, ji daje prednost pred znamko/modelom. Prostornost je eden glavnih adutov Octavie, njeno tretje mesto po prodaji v razredu kaže tudi na iskanost te lastnosti. Kot tudi na zelo dober in dostopen paket vseh lastnosti.

Civic : pogrešam (klasične) lastnosti 4., 5. in 6. gen. Je pa brez dvoma boljša od 7.gen. (najslabša dosedaj), pa tudi notranjost so recimo temu pospravili. Najde se tudi kakšno posebnost (npr. zadnja "polica", ki jo sicer v osnovi poznamo iz drugih znamk/modelov, predvsem karavanov, vendar so jo pri Hondi obrnili za 90 st.)
jankoP
# 25.12.2017 ob 07:47
V avtu, ki je vecji, si pozabil dodat.
Bivši uporabnik
# 23.12.2017 ob 10:52
čist vseen kero šajtrgo maš za do špara pa nazaj...važno je edino to, da je reno
ATP
# 25.12.2017 ob 15:45
Polo
Luka Novak
# 25.12.2017 ob 09:08
Zgolj bolj neroden za parkirat na račun slabih 30 cm večje dolžine, brez prirastka notranjega volumna ob pomanjkljivi varnosti potnikov na zadnjih sedežih (zaradi česar Civic ne sodi med odličnjake na področju varnosti).

Če hočeš resnično večji avto znotraj izbereš Škodo Octavio : dobro izkoriščenih + 30 cm na parkirišču, kljub temu ostaja lažja kot Civic z bolj zmogljivim litrskim turbo agregatom in nižjo porabo.
vzdev
# 23.12.2017 ob 16:03
@jetre, ne vem zakaj ima SUV boljšo preglednost od karavana. Sam še nikoli nisem imel kakšne težave s preglednostjo v slednjem. Lažji vstop in izstop je res prednost. Toda to pa privede do tega, da potem sediš v avtu, tako kot da bi vozil traktor, kar pa je nudobno. Pozimi sam nimam nobene težave s karavanom, imam pa 4x4. Tudi vleka prikolice ni težava, ker to ni odvisno od oblike avta, temveč moči.Večja zaščita ob trku ni samoumevna pri SUV-u. Imajo nekateri SUV-i slabšo zaščito kot karavani, je pa SUV vsekakor precej bolj nevaren za pešce. Potem mi pa povej, kje pri SUV-u boš našel prtljažnik, kot ga ima karavan. Če sešteješ vse skupaj, je karavan še vedno najbolj uporabna oblika avta.
izo
# 30.12.2017 ob 16:18
WV ter škodo bi morali odstraniti iz potegovanja za Avto leta... #dieselgate

zakaja že, kaj točno je z avtom narobe oz je točko drugačen oz slabši od drugih? baj d mimo, na testu komplet znamk primerljivih modelov je škoda dosegla najnižje emisije v izpustih.

in roko na srce, vw polo je edini resni v nabotu, ki je že programsko najbolj smiseln v nazivu slovenski avto leta. pa ne zarat znamke, ampak logike. po kakšni logiki so ostale suve ipd nametali notri, res ne vem..
izo
# 30.12.2017 ob 16:15
Audi, BMW, ..... vsi precenjeni, Niso nič boljši, plačaš ime, pa še goljufajo. Res je Švedski so odlični, Peugeot in Honda izstopata.

tipične izjave nekoga, ki sploh ni niti sedel, kaj šele malo bolj sprobal avtombili omenjenih znamk. no, jst sem jih, prav vse naštete in ti bi lahko zdej na dolgo najedal, kako se motiš, a nima smisla..
in ps, tudi japonci so priznali goljufanje, samo spomin je pač selektiven.
Luka Novak
# 24.12.2017 ob 14:13
@vzhodnik

.. Omeniti velja, da je tudi objava o porabi in ostalih podatkov, so francozi in Japonci mnogo bolj korektni.

Na papirju, v praksi ravno obratno.

Osnovni motor v Golfu (1,0 TSI - 110 ali 115 PS ) ima vsaj enake zmogljivosti ter manjšo porabo kot Civic 1,0 l Vtec T 129 PS.

Star Azijski trik, kateremu ljudje (očitno) še danes nasedajo. Dvome razreši testna vožnja.
izo
# 23.12.2017 ob 10:54
avto in žena morata biti Švedska

misliš kitajska? lol
vzdev
# 23.12.2017 ob 17:53
jetre, in zakaj je višje sedenje boljše? Samo slabši občutek je v vožnji. Prednost višjega sedenja je samo v tem, da lažje vstopiš in izstopiš. In zakaj sem z karavanom 4x4 že blizu SUV-a? Nit i malo mu ni podoben. Avto od zunaj zgleda, kot klasični karavan, ni bolj dvignjen. Se pa pelje precej bolje kot SUV. Sedim lepo nizko, pa še avto je uporaben, ker lahko peljem tudi kakšne daljše stvari. Prav tako bočni veter precej manj vpliva na vožnjo kot pri SUV-u.

Pa glede tvojega zadnjega komentarja. Avto si po vsej verjetnosti tudi ne kupiš, da se boš z njim zaletaval. Pa vseeno gledaš, da je čim bolj varen. In za sebe vem, da si bi težko oprostil, če bi kakšnega pešca povozil do smrti, pa čeprav nebi bil sam kriv.
EMU
# 23.12.2017 ob 16:41
Polo
Qodiak
CX-5

potem dolgo nič

...
3athlonetz
# 23.12.2017 ob 10:55
Če želimo živeti v zdravem okolju, bi lahko začeli z izbiranjem kolesa leta.
vzdev
# 23.12.2017 ob 12:42
zigadr, avto leta bi moral biti tudi uporaben, kar pa clio, polo, felicija vsekakor ni. Enako kot ni uporaben SUV.
zapravico
# 23.12.2017 ob 09:25
Kodiaq
tyhobrahe
# 23.12.2017 ob 07:00
Honda civic.
izo
# 23.12.2017 ob 10:59
Folcvagen? Ni kaj dodati. Iz generacije v generacijo skoraj enaki avti v obliki cegla, precenjeni za 20% in nadpovprečno kvarljivi. Kupujejo jih njihovi verniki, ki pa jih celo na sončni strani Alp počasi zmanjkuje.

lol, medztem pa vag oz vw z najveć prodanaimi avtombili na planetu. ne boš vrjel, v kavzi tako zasovražani ameriki, ki je zganjala dve leti to gonjo proti vw.ju, so zelo iskana roba. da ne omenjal audijev ipd, kjerjih prodaja cca 2x več kot recimo 5-10 let nazaj. plus jasno azija, rusije ipd, kjer je prodaja zelo velika.
Robiland
# 23.12.2017 ob 08:44
Skoda Octavia, slovenski avto desetletja.
vzdev
# 23.12.2017 ob 11:15
Folcvagen? Ni kaj dodati. Iz generacije v generacijo skoraj enaki avti v obliki cegla, precenjeni za 20% in nadpovprečno kvarljivi. Kupujejo jih njihovi verniki, ki pa jih celo na sončni strani Alp počasi zmanjkuje.

Če bi malo gledal cene, bi videl, da vw sploh ne odstopa več v ceni tako kot včasih. Tudi kvarljivost ni tako pogosta kot pišeš, imajo pa res težave z njihovimi bencinskimi motorji. Dizli so pa odlični. Njihova elektronika prav tako. Novi avti so sedaj tako ali tako zelo podobni. Vsi so odlični. Razen, da imajo nekateri boljše materiale. Razlika pa nastane po kakšnih petih letih, kjer ti potem v Francozu, Korjecu... vse škripa, pri VW pač ne.

Glede oblike pa. Meni je VW eden najbolj všečnih avtov. Lepe preproste oblike in to je vse kar rabim. Za razliko od npr. tele Honde Civic, Citroen Cactus, ko so avti takšni, da ti je slabo ko ga vidiš. Tudi v notranjosti je VW preprost, vse imaš tam kjer rabiš. Ne pa da imaš potem neke štrleče zaslone, ki nikakor ne pašejo v avto.

Glede izbire avta leta je pa sama žalost. SUV- vsekakor niso lepi in jih nebi imel. Kindar jajčke pa tudi ne mislim kupovati. Tako, da ostane samo Honda, kar sem pa že tako napisal, kar si mislim o njej.
Hijena
# 23.12.2017 ob 08:56
@ Nilknarf
# 23.12.2017 ob 08:00

sigurno voziš francoza ali korejca in nisi nikoli imel/a nemškega avtomobila in psa, da govoriš takole na pamet.
Altknight
# 23.12.2017 ob 08:54
Zakaj bi kupil te kvazi avtomobilce, ce lohk kupis audija. No brainer
Kazalo