Tokrat so 'konzilij glasbenih modrecev' ustoličili na izolski plaži Svetilnik. Foto: Radio Koper
Tokrat so 'konzilij glasbenih modrecev' ustoličili na izolski plaži Svetilnik. Foto: Radio Koper

Koncept oddaje se je skozi leta spreminjal. Včasih smo dejali, da gre za 20 najbolj predvajanih skladb Radia Koper, kar nikoli ni povsem držalo. Naša radijska postaja je namreč poznana po tem, da ne vrti glasbe, ki bi ugajala kapitalu, marveč glasbo, ki je všeč ljudem. Radi imamo viže z dodano vrednostjo. V naših krajih bi temu rekli, da ima skladba »šugo«. V tem pogledu je Sveže modra selekcija pravi meteorit, saj tukaj vrtimo predvsem uspešnice na prvo žogo. Sam sem si izmislil zanimivo frazo, ki jo rad uporabljam v tem kontekstu: SMS ima do radia prijazne skladbe.

Blaž Maljevac
'Le kdo lahko po koncu delovnika takoj skoči v morje?' Foto: Martina Kofol
Studio na plaži sta obiskala tudi glasbena gosta Gaber Radojevič in Lea Sirk. Foto: Radio Koper

Prav tam jih lahko ujamete še 28. julija ter 4. in 11. avgusta med 16.16 in 19.00. Med drugim v okviru oddaje v živo nastopajo tudi nekateri obalni glasbeniki, obiskovalci na plaži in poslušalci ob radijskih sprejemnikih pa lahko sodelujejo v različnih nagradnih igrah.

Sveže modra selekcija je dolgoletna sobotna oddaja na valovih Radia Koper, v kateri voditelji Anita Urbančič, Blaž Maljevac in Primož Šutak poslušalce vodijo skozi glasbeno lestvico 20 skladb. Hkrati poteka tudi SMS-glasovanje za dva glasbena predloga. Skladba z največ glasovi je nato umeščena na vrh lestvice in je v prihajajočem tednu večkrat na dan predvajana v rednem programu Radia Koper, skladba z manj glasovi pa se umesti v drugo polovico lestvice 20 izbranih skladb.

Poklepetali smo z Blažem Maljevcem, ki je med drugim povedal, da se njihova oddaja od drugih podobnih izborov "naj" skladb razlikuje v tem, da jim je uspelo tako preprosto zadevo, kot je glasbena lestvica, spraviti med ljudi, "ji dodati zgodbo".

Kakšen je pravzaprav koncept vaše oddaje?

Koncept je zelo preprost. Oddaja je razdeljena na dva dela: v prvem predstavljamo prvo polovico lestvice in obenem zbiramo glasove za pospešeno predvajanje prihajajočega tedna. Za ta naziv se vedno potegujeta dve skladbi, ki ju izberemo mi. V drugem delu pa, poleg plezanja po glasbenih lestvinah, izvedemo še glasbene nastope v živo.

Kakšen je odziv poslušalcev v poletnih dneh in predvsem vseh navzočih na izolski plaži, ali radi sodelujejo pri izbiri "naj" skladb?

Sveže modra selekcija (SMS) ne bi bila sveža, še manj pa modra, če ne bi v poletnem času skočili na bližnje plaže. Tokrat smo konzilij glasbenih modrecev ustoličili na izolski plaži Svetilnik. Vsako soboto potisnemo med izolske plažne svetilničarje tudi brisačo Radia Koper in tako skupaj preletimo 20 izbrancev tedna, sproti pa modrecem ponudimo dva glasbena predloga, ki se borita za naziv najboljšega v tednu.

Ljudje so oddajo očitno vzeli za svojo, saj imamo vsak teden vse več stalnih selektorjev, ki nas obiščejo v mobilnem studiu našega radia. Pred kratkim smo lestvico popolnoma prepustili nevidni roki trga in vsakdo lahko tudi v tem hipu odda glas za svojega izbranca – kar poglejte na našo spletno stran.

Kaj poleg izbire skladb še ponujate obiskovalcem na plaži?

Na plaži Svetilnik je z nami zelo živahno. Interakcija s poslušalci vključuje animacijo, nagradne igre, glasbene želje, javljanja s sosednjih brisač, pomola in podobno. Ne odkrivamo Higgsovega bozona, želimo se zgolj lepo imeti in radijsko oddajo izvesti na prostem.

Ali je poročanje s plaže težje ali enostavnejše kot poročanje iz studia?

Radijska oddaja v plažni različici je vsekakor večji logistični zalogaj, a je trud ob sončnem zahodu in uspešno izpeljani oddaji nepopisen. Le kdo lahko po koncu delovnika takoj skoči v morje?

Glasbena oddaja SMS je s takšnim ali drugačnim imenom v etru skoraj dve desetletji, kako ji je uspelo toliko časa zdržati na radijskih valovih?

Glasbeni opremljevalci našega radia že dolga leta skrbijo za raznoliko in kakovostno glasbo, ki je ni mogoče slišati na vsakem koraku. Morda so si moji predhodniki rekli: sobota je pravšnji dan za izvedbo lestvice s komercialnimi uspešnicami. In tako je ostalo do danes. Smo pa drugačni od drugih v tem, da pripravljamo drugačne, čim bolj zanimive napovednike, nemalokrat pa se iz muhastih zvezdnikov pošalimo in na njihov račun rečemo kakšno pikro.

Kje pa vidite možnosti za napredek SMS-a?

Letos smo uvedli novost, in sicer nastope obalnih glasbenikov v živo. Zadeva se je prijela in resno razmišljam o tem, da bi se igranje v živo kar podaljšalo v večer – oddajo pa bi tako sklenili s pravim koncertom na plaži. Tehnično je to za nas mala malica, samo mi še vedno jemo zajtrk. Brez skrbi – nihče ne bo ostal lačen. Časa za izboljšave imamo dovolj. Idej tudi.

Koncept oddaje se je skozi leta spreminjal. Včasih smo dejali, da gre za 20 najbolj predvajanih skladb Radia Koper, kar nikoli ni povsem držalo. Naša radijska postaja je namreč poznana po tem, da ne vrti glasbe, ki bi ugajala kapitalu, marveč glasbo, ki je všeč ljudem. Radi imamo viže z dodano vrednostjo. V naših krajih bi temu rekli, da ima skladba »šugo«. V tem pogledu je Sveže modra selekcija pravi meteorit, saj tukaj vrtimo predvsem uspešnice na prvo žogo. Sam sem si izmislil zanimivo frazo, ki jo rad uporabljam v tem kontekstu: SMS ima do radia prijazne skladbe.

Blaž Maljevac