Glasba
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,4 od 13 glasov Ocenite to novico!
Grimmski na naslovnici glasbene revije RSQ. Foto: Grimmski
Skupina ne želi, da se jo označuje kot 'indie' ali 'rešitelji slovenske glasbe'. Foto: Grimmski
Grimmski v polni postavi. Foto: Grimmski

Dodaj v

"Alternativa gnije v svojem samozadostnem brlogu"

Grimmski, originalen zvok na instant pop slovenski sceni
22. maj 2009 ob 08:53
Ljubljana - MMC RTV SLO

Grimmski so glasbena skupina, ki si bolj kot kopiranja želi ustvarjanja lastnega zvoka. To ji tudi uspeva, pa čeprav se fantje izredno trudijo, da jih novinarji ne bi oklicali za rešitelje slovenske glasbene scene.

S skupino, ki je trenutno na študijskem odmoru, zato bo nov album začela snemati poleti, koncertirati pa z eno izjemo šele leta 2010, smo se pogovarjali po njihovem sodelovanju na MMC-jevem glasbenem festivalu. Skupino Grimmski sestavlja četverica v postavi Bor Gregorčič (bobni), Irenej Mesiček (kitara), Jure Baloh (bas) in Peter Žargi (vokali, klaviature), ki je tudi prevzel vlogo odgovarjalca na naša vprašanja.

1. Zakaj ste se sploh prijavili na MMC festival?
Sodelovanje na MMC festivalu se nam je enostavno zdela ena izmed priložnosti predstaviti se še več ljudem, ne da bi se s tem odmaknili od naših načel glede promocije benda.

2. Kateri je najučinkovitejši način za manjše, še neznane alterbende, da prodrejo na glasbeno sceno?
Po našem gre tukaj za kombinacijo več načinov ... Ni ene same preverjene poti, odvisno je tudi od tega, kaj ima nekdo za prodor. Dejansko imajo, recimo, žanrsko omejeni bendi veliko več možnosti, da se predstavljajo neki publiki, ker so ti glasbeni kanali bolj usmerjeni, preverjeni in imajo stalno poslušalstvo, željno variacij ene in iste zvrsti. Na splošno lahko bend samo upa, da se mu uspe čim bolj povezati, si narediti reklamo med ljudmi, prijavlja se lahko na natečaje itd., predvsem pa mora v vsem, česar se loti, vztrajati in nuditi občinstvu nekaj svojevrstnega – ostalo pride samo, s časom. Je pa tu vedno vključeno tveganje, brez tega ne gre.

3. Zvok, kakršen je vaš, je na mednarodni glasbeni sceni zelo "in". Zakaj se vam zdi, da se pri nas nikakor ne prime? Navsezadnje je težava že z rockom na sploh - Siddharta in Dan D so edini "rockzvezdniki" v poplavi instant popzabavljačev ...
V bistvu našega zvoka ne dojemamo kot "in". Ne trudimo se obračati po sodobnih smernicah, čeprav imamo modernost zvoka za samoumevni parameter skupine - ampak v tem smislu, da sami poizkušamo kreirati to modernost, ne pa ji slediti v obliki, kot si jo zamislijo drugi. Seveda pa so določeni tipi "zvoka" tudi nam za inspiracijo. Tudi v Sloveniji se bo, upam, sčasoma prijela vsaj neka sodobnost, ker živimo dejansko v glasbenem paleolitiku, predvsem kar se tiče mainstreama. T. i. alternativa tako in tako gnije v svojem samozadostnem brlogu, naši vzorniki (in na sploh bendi, na katere novinarjem in poslušalcem sprožimo asociacije) pa so vedno bili v večini bendi, ki so ravno zaradi svoje drugačnosti bili izredno priljubljeni.

4. Pred meseci ste v sklopu koncertov Music De Tour koncertirali skupaj z Gutti, The Tide in Naleen. Vidite te skupine kot vašo neposredno konkurenco ali so vam morda celo neke vrste vzorniki?
Teh skupin ne vidimo ne kot konkurence ne kot vzornikov; gre za bende, ki smo se povezali iz praktičnih namenov, saj se nam je zdelo na določeni točki lažje (iz promocijskega vidika) ponuditi ljudem neke vrste paket.

5. Ko smo vas (z omenjenimi skupinami) lani označili za "smetano indieglasbe" in vas opisovali kot rešitelje slovenske glasbene scene, ste se uradno pritožili, češ da omenjeni bendi niste odobrili te objave, oporekali pa ste tako oznakam indie kot postavitvi za alternativo poceni glasbe. Zakaj? Hvala bi vam morala goditi, reklama na nacionalnem mediju pa ne škodi?
Hvala in reklama sta vedno več kot dobrodošli, dokler se hvali in reklamira prave stvari. 4 bendi, ki so ravnokar začeli brcati v slovenskih glasbenih vodah, še ne morejo tvoriti smetane, zlasti na sceni (torej indie), ki je pri nas še ni. Kot drugo se je oznaka indie že zdavnaj tako močno zakoreninila kot opisni pridevnik nekega žanra, s katerim Grimmski nimamo nič, novinarji pa jo zelo veselo lepijo na vsak drugi bend (bendi pa to ponavadi celo radi vidijo, iz meni nedoumljivega razloga). Kot tretje pa je bil članek v svoji biti nazoren primer površinskega novinarstva, ki predstavlja enega od problemov, na katere znova in znova opozarjamo. Pri opisu benda je bil v večini enostavno skopiran tekst iz komentarja na spletni strani Radia Študent, medtem ko uporaba besed, kot so "alternativna elita" in "indiesmetana", ter nenehno spotikanje ob turbo/playback izvajalce zelo uspešno briše meje ravno med tako imenovano instant-pop sceno in tisto, ki bi si jo naši novinarji želeli oklicati za "pravo".

6. Če bi lahko igrali kot predskupina mednarodnemu glasbenemu zvezdniku, kdo bi to bil?
Odvisno od posameznih članov, po mojem. Osebno bi si trenutno najraje želel igrati z Davidom Bowiejem, Massive Attack, Placebo.

7. Vidite na mednarodni glasbeni sceni kakšne večje premike, razvijanje novih smernic, ki bi jim morda želeli slediti?
Smernice pridejo in gredo; mednarodni premiki nas samo usmerjajo k načinu dela, ki prinese lastne, nove smernice. Razlika med ustvarjanjem trenda in sledenjem trendu je namreč gromozanska, in prvo bi z veseljem delali, drugega pa, če se le da, ne. Se pa s tem ne gre zavestno ukvarjati. Pomembno je, da iščeš svojo lastno smer, ostalo pa sledi ali pa tudi ne. No, da se vrnem na prvotno vprašanje – trenutni premiki name osebno niso kaj dosti vplivali, večinoma zaznavam glasbo (mogoče bi lahko rekel na žalost) z nekajletnim zamikom (smeh).

K. S.

Spodaj lahko poslušate pesem Obsession, s katero so sodelovali na MMC-jevem glasbenem natečaju.

Prijavi napako
Komentarji
Halucinacijavoha
# 24.05.2009 ob 13:39
tisti članek, ki je vzneseno postavljal te bande v opozicijo turbo folk sceni, se mi je zdel ravno takšen, kot ga je označil intervjuvanec. za opozicijo turbo folk scena ne obstaja. koga brigajo atomic harmonik? to je tako kot bi bil na tv izvrsten underground film in bi pisali, da je opozicija telenovelam, ki jih predvajajo popoldne. razumem pa ta zunanji pogled na zadevo. zveni pa vulgarno.
No angel: kaj imaš za pravi rock? ne bi te rad po krivici opredeljaval, toda po negativnih izkušnjah sodim, da je zate previ rock glasbeni paleolitik. nimam nič proti klasičnim rock zvrstem, toda lepo je biti malce odprt.

nixo: slabo se ti zdi, po mojem. mislim, da so ti bandi iz zrelih ljudi, ki se ne bi zdelo sebi imenintni, ker pojejo v angleščini. saj niso osnovnošolci in te scene. kaj te muči z žanrskim etiketiranjem? človek je pač povedal, da niso indie. zakaj bi nekdo hotel, da ga imajo za nekaj kar niso. kje si videl mi smo visoko nad tem?
komentar, da se resni bandi ne gredo slovenščine, pa je gnusen.

je še koga barva vokala spomnila na barvo glasuo pevca depeche mode?
nixo
# 22.05.2009 ob 15:28
Pri dosti takih bendov se zdi, kot da je angleščina tam zato, da se sliši bolj alternativno in kot, da se zdijo sami seb imenitni, ker so kao preveč kakovostni za slovenščino. Brezveze.
Sploh pa ta njihova filozofija, kao "mi se pa ne gremo tega žanrskega etiketiranja", "mi smo visoko nad tem", ena navadna pop poza. Delajte dobro musko in ne tolk filozofirat, fantje.
haldol
# 22.05.2009 ob 14:18
Bluesy...daj mi mi naštej bende, razen tistih, ki sva jih že omenila, ki so v tujini uspeli z angleškimi besedili, lepo prosim navedi mi konkretne podatke , informacije..veš akj je za moje pojme uspeh v tujini?Kot prvo to, da te sploh kličejo v tujino, kot drugo pa to, da imaš koncertno prizorišče polno, naj si gre za plac za 5000 ali pa za 100 ljudi.
Tudi Multiball so denimo igerali pred nekaj 10 tk ljudmi na Rock am Ring in na pepszi Szigetu, če se ne motim in bili so v Budimpešti predskupina Bad religion, kar je izvrsten uspeh, ampak dolker ne bodo imeli na svojem koncertu, svoje publike, do tačas ne moremo govorit o uspehu in več kot očitno je, d anisi sposoben naštet 5 bendov, slovenskih z angleškimi besedili, ki bi naj uspeli v tujini, sploh na sploh pa sem jaz omenjal zadnjih 15 let, tako, da ne vem kam si se ti spustil do Laibachov, ampak, o.k.sva še zmeraj pri 4-ih bendih, od tega sem se sam spomnil dveh, enega ne upoštevam, kot uspešnega, drugi je pa že fosilni bend, ki ga namenoma nisem omenil.
Ti še pomagam s kakšnim imenom?Morda 2227???Ti je kaj znano?
jerinho
# 22.05.2009 ob 14:12
grimmski ne bi zelel komentirati, ker jih ne poznam (na podlagi 1 komada pa si tudi ne mores ustvarit celostne slike). glede alternative: ja, psychoti so alternativa, tudi laibachi so (bli). pa tudi siddharta so bli alternativa svoj cas (glede na to, kje so igrali na zacetku svoje kariere). pri tem bi rad poudaril, da je to razmerje alternativa-mainstream ene vrste ciklicni proces, saj je kar nekaj zdaj popularnih bendov (v svetovnem merilu) nekaj casa "prezdelo" v alternativi: potem, ko so jih zavohale "major labels" pa so to "alternativo" sfurale v mainstream.
pa se glede SLO alter scene: trenutni izbor dobrih alternativnih bendov je bilo moc videti/slisati na after-partyju ob 40-letnici radia student v zacetku maja. ne bom nasteval vseh. keri so to, lahko zvohate sami na netu. je pa blo res ene par super bendov tam ...
No angel
# 22.05.2009 ob 13:55
Pri nas sploh ne znajo pravega rocka špilat. Povsod je ena elektronika zraven...men to ni všeč. Še najmanj me pri vsem tem moti angleščina...
tricy
# 22.05.2009 ob 13:16
ma nic kej posebnega
ta podlaga mal spominja na elektroniko iz 90ih, zastarel sound
prevec teoretiziranja in premal spilanja, to je to
Bluesy
# 22.05.2009 ob 13:04
Nosscire, ti si pa verjetno eden unih za katere so samo "brutalni metal" bendi prava alternativa, a ne? Glede na to da BFM mečeš v isti koš z Laibach in PP, cepec...

Haldol, ne vem kdaj si ti rojen, ampak očitno se ne spomniš turnej in povabil naših bendov za nastope v tujini. In uspeh ne pomeni da prodaš milijone albumov in nastopaš pred 100.000 ljudmi, to je žal domena samo komercialnega sranja tipa Britney Spears in radio friendly bendov tipa U2..jabolke in hruške, in potem meni pametuješ

Meni je itak bolj važna kvaliteta kot pa prodajanost in "uspeh" (doma ali v tujini) Kvalitetne stvari so redko dosegale masovni uspeh, pa najsi gre za glasbo, film, umetnost kot tako in druge stvari ki bi se lahko merile v prodajanosti in obiskovalcih. To upam da vam je raznim pametnjakovičem in spemerjem na rtvslo jasno...
haldol
# 22.05.2009 ob 12:45
Nosscire, Laibach in tudi Psychopath, so alternativa, kaj ti tu ni jasno?
Nosscire
# 22.05.2009 ob 12:42
To naj bi bla alternativa.. Laibach, psychopath in podobni?.. Zakaj nisi se BFM not vrgu pa bi res zadel v polno..
haldol
# 22.05.2009 ob 12:37
Bluessy...nisem pozabil, ne Laibachov ne Psihopathov..Laibachi so uspeli že pred 25-timi leti in ne pred 15-timi, kot pišem jaz, zaradi tega sem jih načtno izpustil s konteksta..Psyhopathi pa niso uspeli nikjer, to je znano smao njim, d abi naj uspeli, oni s e z glasbo ukvarjajo amatersko, toliko o njihovi uspešnosti...eno sodelovanje(lastovka) še ne prinese pomladi..in pol mi naštej še preostale bende, ki so bojda uspeli?Halo, kaj se ti hecaš?
Kvečjemu bi sem dodal še Dicky B.Hardy, ampak še oni so imeli zgolj preblisk, ko so igrali na eni ZDA turneji in v znamenitem NY klubu.
Blueasy..ne se preveč tikat v zadeve, ki jih ne poznaš, kot praviš sam..
Bluesy
# 22.05.2009 ob 12:29
Haldol, verjetno si pozabil Laibach, Psycho-path (sodelovanje z Dalek, Scott Mcloudom iz Girls Against Boys....) pa še vsaj ene 10 bendov ki so uspeli v tujini? tolk govoriš, pa tolk mal veš/poznaš sceno...

Alternativa je še kako potrebna, sploh ob vsem sranju ki v tej mali državi uspeva (Atomik Harmonik, Rebelde, turbofolk...)
Issk
# 22.05.2009 ob 12:25
Pa mogoče je škoda, da nimajo še bolj v ospredju pevca, ker ima res dober glas. Spremljevalni vokali pa včasih kar ne pašejo zraven.
Glede slovenščine ali angleščine - tuji založniki večinoma niso zainteresirani za neangleške bende, ki pojejo v angleščini. Bolje se prodajajo neangleški bendi v "nerazumljivih jezikih", npr. islandski Sigur ros in podobno. Vsaj večje založbe angleške bende že v osnovi skenslajo. Pa da ne bo pomote - jaz večino glasbe poslušam v angleščini, ker v Sloveniji ni ravno veliko dobrih ustvarjalcev.
haldol
# 22.05.2009 ob 12:13
in takšna povprečna pesem deluje v angleškem jeziku še toliko bolj povprečno, kot bi delovala sicer v slovenskem, ampak, kot sme že pravil, vsak je svoje sreče kovač.
haldol
# 22.05.2009 ob 12:10
Pich, ha,ha,ha...večje neumnosti pa ta teden nisem slišal, a angleška besedila sos edaj nekakšen normativ kakovosti...ha,ha, da te sr.at pritisne..zdaj bo š samo še mogel dodat, d ani kvalitetnega pop-a brez hrvaških besedil..ejej Slovenija preljuba, kje so se tvoji otroci izgubili, hlapci gor, hlapci dol..
Še enkrat, ti mladi bendi s emorejo sprijaznit z realnostjo, ciljna publika jim more biti slovenska, še zmeraj pa največ slovencev razume slovenski in ne angleški jezik..malo razmišljajte ljudje božji, če želim poslušati besedila v angleškem jeziku, bom poslušal sto boljših bendov od tega, bende z Anglije, ZDA itd..
Pa malo s ezamislite, edini, ki jim je z angleškimi besedili uspelo zadnjih 15 let, na domačem trgu in od zunaj, so Elvis Jackson, ostali so šli po albumu, dveh v pozabo.
prim00z
# 22.05.2009 ob 11:50
ni slabo. škoda da ni slovensko.
po drugi strani pa se strinjam z njimi, ker tudi sam z mojim bandom snemam album v angleščini.
valiant
# 22.05.2009 ob 11:49
Že samo ime nakazuje da band noče imeti slovenskih elementov (besedilo v angleščini to samo potrjuje). Torej se fokusirajo na tuji trg.

Zakaj torej sodelovanje na glasbenem natečaju organizacije, ki je financirana s slovenskim davkoplačevalskim denarjem?
pick
# 22.05.2009 ob 11:31
normalno da imajo angleška besedila... vsak kolikor tolko band ki da nekaj na svojo kvaliteto ne bo pisal besedil v slovenskem jeziku....

2. liberias majo kaj slovenskega tut? besedilo te pesmi je kot da ga ni

pojdi nazaj v osnovno in se nauci kej angleščine...verjemi da ti bo koristla

lp
haldol
# 22.05.2009 ob 10:28
Škoda , da s eslovenki bendi tako krčevito oklepajo nekih alternativnih smernic s tujine, saj se strinjam, da ima vsak nekega svojega liderja, tudi Jimy Hendrix je imel svoje vzore itd..
Issk si pa dobro ugotovil, da je ta bend še bolj povprečen zaradi anghleških besedil, v angliji imajo denimo podoben bend v vsaki drugi ulici Manchestera.
Če se že išče ideale v tuji glasbi bi denimo izpostavil Muse, fajn bi bilo, če bi s ekateri bend odločil narediti nekaj podobnega, neisto, nekaj podobnega, s slovenskimi besedili, kajti slovenskim bendom, razen kakšnim punk rock, itak načeloma ne more ratat od zunaj, tako, da bi jim vsaj za začetek mogla bit ciljna publika slovenska, ker v tujini je malo morje podobnih bendov, kot so zgoraj omenjeni.
Mah vredu, saj fantje počno kar pač čutijo, veliko uspehov še naprej, čeprav vas sam ne bom poslušal, pač, premalo rocka, preveč elektronike.
Issk
# 22.05.2009 ob 10:16
Meni se zdi to super bend, samo škoda, da imajo samo angleška besedila. Če bi imeli slovenska, bi bili res nekaj novega, tako pa so le eni izmed mnogih.
zeks.peter1
# 22.05.2009 ob 09:56
a so to kvazi balkanski oasis ?! a so replike samih sebe ? pa če
znajo samo kopirat pol je boljš da špilajo v domači garaži za svojo
dušo, al so wannabe ater bend "slo sceni"...jao meni...sicer pa
komplimenti za trud in da sploh špilajo...spoštujem vse k dajo svoj
doprinos k rock sceni - sicer me slo scena ne interesira kaj dost,
v bistvu nič...
- živeli hedonisti - črni Peter
neisho jr
# 22.05.2009 ob 09:46
Se strinjam s tabo runner. Takšnih bendov je v tujini milijavžnt. Tapravi dragulji so redki.
lyla
# 22.05.2009 ob 09:35
enkat že bla na špilu. definitivno zanimivi, grem z veseljem še kdaj!
runner
# 22.05.2009 ob 09:26
Morda alternativa res gnije v svojem samozadostnem brlogu, kar pa ne spremeni dejstva, da so Grimmski samo še eden dolgočasen, brezkrven, english-wannabe, geekovski band.
liberias
# 22.05.2009 ob 09:22
a majo kaj slovenskega tut? besedilo te pesmi je kot da ga ni
haldol
# 22.05.2009 ob 09:08
Pač ni moj sloga glasbe, preveč elektronike, preveč morbidno, ampak verjamem, da je kljub vsemu kvalitetno.
Kazalo