Glasba
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,8 od 17 glasov Ocenite to novico!
Skladbo (Vem da) Danes bo srečen dan bo izvajal natanko tako, kot jo je leta 1975. Foto: RTV
Domicelj meni, da Slovenska popevka ni več to, kar je bila nekoč. Foto: BoBo

Dodaj v

Domicelj dvomi, da se bo današnjih popevk kdo spominjal čez 50 let

Koncert ob 50. obletnici Slovenske popevke
13. junij 2012 ob 21:45
Ljubljana - MMC RTV SLO

Kantavtor Tomaž Domicelj bo z eno svojih največjih uspešnic poslušalce na galakoncertu Poletna noč - 50 let Slovenske popevke popeljal nazaj v čase zimzelenih popevk.

Slovenska glasbena legenda, avtor in izvajalec skladb, kot so Slovenskega naroda sin, Brez sonca cvetja ni, Bil je tako prikupno zmeden, Življenje je lepo in številnih drugih, bo na Kongresnem trgu v Ljubljani zapel pesem (Vem da) Danes bo srečen dan.

Izbor skladbe je Domicelj komentiral takole: "Skladbo (Vem da) Danes bo srečen dan bomo izvajali natanko tako, kot smo jo leta 1975, ko je dobila drugo nagrado občinstva. Dvanajststrunska akustična kitara, na katero pri tej skladbi igram dokaj pomemben uvodni del in solo, bo tudi še iz tistih časov. Pravzaprav šteje že več kot 45 let. Za moj nastop sta prišli v poštev še dve skladbi: Jamajka in Avtomat. Vendar se nam je ravno zaradi mojega aktivnega glasbeniškega dela in še vedno izjemne prepoznavnosti ravno Srečen dan za to obletnico zdel najprimernejši."

Za svoje skladbe je glasbenik prejel številne nagrade na festivalih doma in v tujini. Na Slovenski popevki je slavil leta 1978, ko je prejel nagrado strokovne žirije za pesem Jamajka, in leta 1979, ko je prejel nagrado občinstva za pesem Avtomat.

Svojih zmag se spominja takole: "Najpomembnejša zmaga je bila seveda leta 1978, ko mi je prvo nagrado podelila mednarodna žirija za skladbo Jamajka. Osebno pa mi največ pomeni prva nagrada občinstva iz leta 1979, čeprav so pred tem mnogi "poznavalci" trdili, da z angažirano skladbo Avtomat, ki sem jo izvajal brez orkestra, samo s kvintetom in pri tem igral postpunkovski klavir, pravzaprav delam popevkarski samomor."

Dodal je, da se je veselil tudi leta 2002, ko je prejel nagrado za najboljše besedilo: "Povrhu tega je kolega Milko Lazar za to skladbo Zakaj ne maram Mozarta dobil tudi nagrado za najboljši aranžma. Na žalost je trajalo šest let, da smo dočakali tudi studijski posnetek te duhovite pesmi, ki pa jo klasični butnglavci niso razumeli ali pa niso hoteli razumeti. Zato je taisti posnetek že nekajkrat skrivnostno izginil iz radijskega arhiva."

Kako pa gleda na Slovensko popevko danes? "Slovenska popevka je bil dolga leta ugleden mednarodni evropski festival, kar bi bil lahko še danes. Seveda ob primernem vodstvu, sestavljenem iz pravih izkušenih profesionalcev: glasbenikov, producentov, založnikov in medijskih mačkov. Tako kot je na primer vseskozi v San Remu."

Domicelj dvomi, da se bo današnjih popevk še kdo spominjal čez 30, 40 ali 50 let: "Poglejte si samo, kaj je ostalo po Šifrerjevi Za prijatelje, pa je od njegove zmage minilo samo trinajst let."

So pa desetletja preživele večno zelene melodije, kot so Mandolina, Orion, Poletna noč, Maja z biseri, Med iskrenimi ljudmi in številne druge, ki jim boste lahko prisluhnili na koncertu Poletna noč - 50 let Slovenske popevke, ki bo na velikem odru na Kongresnem trgu v Ljubljani v četrtek, 21. junija, ob 21.00. Več o dogodku pa preberite tukaj.

Jamajka

Avtomat

(Vem da) Danes bo srečen dan

Življenje je lepo

P. S.
Prijavi napako
Komentarji
schmied
# 19.06.2012 ob 18:00
http://www.youtube.com/watch?v=lus_nl_oA
tI&feature=related

Nisem čisto prepričan, če Domicelj res to uporablja, ker igra v E-duru, ampak vseeno.
schmied
# 18.06.2012 ob 16:00
"Če pogledaš orignalni spot, lahko zgrožen ugotoviš, da model takrat sploh ni znal igrati kitare.
To lahko potrdi vsak, ki pozna vsaj osnovne akorde pri kitari. Je sploh on avtor svoje glasbe?"

Domicelj kitaro obvlada. Res pa je, da jo igra na svojstven način, ki je enak igranju Keitha Richardsa, le-ta pa je to skopiral od kitaristov bluesa iz delte Mississipija in tamkajšnje okolice.

Kitara je namreč uglašena: D H G D G D, tako da prazen akord zazveni kot G dur. Tako igrajo mojstri.
Matjaz82
# 15.06.2012 ob 09:25
Domiclja se že danes ne spomni noben več.
jodlzi
# 14.06.2012 ob 20:32
(Vem da) Danes bo srečen dan (video) - skor sem umru od smeha, ko je začel Domicelj pet...legendarna čupa :D
Whitetrasher
# 14.06.2012 ob 19:07
Navaden oponaševalec ne pa slovenski Bob.D
Smešen je k tok pametuje :))
Merlot
# 14.06.2012 ob 15:15
@volutpatuero: omg, pa res :) Edino pravičilo naj mu bo, da je mislil, da se snema videospod za kakšen drug komad. Ampak v tem primeru je pa z besedilom kiksnil :)
volutpatuero
# 14.06.2012 ob 12:25
Haha.

"Skladbo (Vem da) Danes bo srečen dan bo izvajal natanko tako, kot jo je leta 1975. "

Če pogledaš orignalni spot, lahko zgrožen ugotoviš, da model takrat sploh ni znal igrati kitare.
To lahko potrdi vsak, ki pozna vsaj osnovne akorde pri kitari. Je sploh on avtor svoje glasbe?
atal
# 14.06.2012 ob 11:38
"Problem" Slovenske popevke se skriva izključno v menjavi sistemov. Popevka v "Jugi" je bila nuja, podprta s celo državno mašinerijo, zdaj je Slovenska popevka samo še en komercialni projekt na trgu glasbe. To bi kantavtor Domicelj lahko vedel. Če bi danes napisal novo pesem kot je npr. Vem, da danes bo srečen dan, bi bila ravno tako obsojena na "vegetiranje" kot ostale skladbe Slovenske popevke.
antirob
# 14.06.2012 ob 11:20
hmmhmm,
teli stari hiti so plod zahodne glasbe, skoraj vse slovenske popevke so priredbe tujih hitov, tomaž pa je bil sploh eden glavnih piratov tistega časa, zagotovo bo danes srečen dan je kar lep angleški komad, zato imamo občutek da smo v 60 letih imeli dobro slovensko glasbo, ker je v glavnem plagiat hitov.
je pa res g da so bili pa glasbeniki kvalitetni oz šolani, zato so lahko tako uspešno piratizirali zahodno glasbo.
Breathe
# 14.06.2012 ob 11:15
Kar pa se Domicelja tiče, se ga spominjam z Boom festivalov v Hali Tivoli, kjer je kar dobro zabaval s priredbo My Ding-a-Ling.
Pa tudi pesem Slovenskega naroda sin mu je dobro uspela, saj je že skoraj ponarodela...
zdravko erjavec
# 14.06.2012 ob 10:58
@ymenje
Globoko se strinjam in podpiram Vaš način razmišljanja, tu resnično ni kaj dodati, očitno ste velik poznavalec zgodovine slovenske zabavne glasbe in slovenske popevke nasploh. Mimogrede, gospod Tomaž Domicelj ni le velik in pomemben slovenski pevec in slovenski kantavtor, marveč je eden redkih, če ne celo edini Slovenec , ki je na ljubljanski filozofski fakulteti diplomiral z nalogo: Slovenska popevka. V slovenski zabavni glasbi je pustil nepozaben pečat, meni osebno je še posebej draga pesem: Danes bo srečen dan(pesem je zapel na Slovenki popevki), v alternaciji z njim je v sredini 70. letih 20. stoletja zapela takrat še rosna mlada - čedna Neda Ukraden. Nekaj o slovenski zabavni glasbi prav gotovo vem, saj sem jo kot novinar spremljal poklicno - od leta 1982 do vključno 2004 sem za Kričača RTV S redno pisal o novostih(ploščah in kasetah) Založbe kaset in plošč RTV S in
se takrat srečal s številnimi pevci, glasbenimi skupinami, obiskal sem številne glasbene festivale, od leta 1972 do vključno leta 1979 sem Popevko spremljal v živo, sem pač iz generacije, ki ve, kako je bilo nekoč in kako je danes, razlika je očitna, sam že vem, zakaj uporabljam termin nostalgija, predvsem gre za nostalgijo po starih popevkah, v katerih je bilo skrite ogromno kvalitete, ki jo danes resnično pogrešam. Seveda se glasbeni trendi v svetu in tudi pri nas spreminjajo - seveda je prav tako, v novodobnih časih zlasti pogrešam kvalitetne skladatelje, aranžerje, tekstopisce popevk, pevce, ki res znanjo prepevati tako kot denimo Darja Švajger(svetla izjema),pa še kdo, mnogi kvalitetni pevci iz nekih drugih časov so se prehitro poslovili - le zakaj?

P.S: Zelo me je presenetilo dejstvo, da bo koncert ob 50. obletnici Slovenske popevke - plačljiv, gre za velik praznik - jubilej Slovenske popevke - sem iskreno pričakoval, da bo koncert darilo ne le Ljubljančanom, marveč vsem Slovencem, ki jim je pri srcu žlahtna Slovenska popevka. Škoda, še ena zamujena priložnost.
Breathe
# 14.06.2012 ob 10:46
Kot se spreminja vse, se spreminja tudi glasba in slovenska glasba z njo.
Ker so mi šli moji stari izjemno na jetra s trditvami (pazite, pred cca 40 leti) da za "tist moj kraval čez 5 let noben vedu n bo" (pa so bili to Deep Purpli, pa Led Zeppelini, pa Cream, pa Camel, pa Genesis, pa King Crimson itd itd ki se jih še vedno posluša), sem že takrat sklenil, da jaz pa takih neumnosti ne bom govoril. In se skušam tega držati.
Lep pozdrav.
ymnenje
# 14.06.2012 ob 10:28
Kar prav ima. Vcasih je bila Slovenska popevka pojem kvalitete, danes lahko nastopa ali zmaga prakticno vsak. Pevske kvalitete mnogih so zelo-zeeeeelo vprasljive. Ljudje (nisem rekle pevci ali pevke) ki tam nimajo kaj iskat, zmagujejo. Kaj pocne komisjija ki odloca kdo je IN kdo OUT? Ce clovek pogleda spisek zmagovalcev in jih malce primerja mu gre kar na smeh. Vrhunski izvajalci v druzbi samopromotorojev. Ljudje to opazijo in se huje SLISIJO. In zato popevka izgublja. Namesto da bi dvignili kriterije in poklicali samo kvaliteto (cetudi samo pescico) se je vse pomesalo. Cirkus pa nima globine in je trenutna zabava. Kdo ne pozna Poletne noci (1964)? Prakticno brez vrtenja na radiu se je in bo obdrzala. Zakaj ze?
dmashina
# 14.06.2012 ob 10:13
Zanimivo, da za mnenje vprašajo ravno Domicelja, ki že skoraj 30 let ni izdal ničesar relevantnega in brez sramu pričakuje, da ga bomo častil kot nekega slovenskega Boba Dylana. V resnici nikogar ne zanima, kaj ima Domicelj za povedati. Zakaj, recimo, Kreslinu z novimi platami še vedno uspe prepričati?
Epafrodit
# 14.06.2012 ob 09:51
To je bila naša popevka!!! Tudi današnja slovenska popevka je še vedno naša a je vse bolj kopija videnega in slišanega v tujini. Če pa bodo prevladali trendi, ki jih zasledimo recimo na X-faktorju, čez 50 let ne bomo več niti govorili slovensko kaj šele, da bi se spominjali kakšne popevke v tem "predzgodovinskem" jeziku.
zeleleni
# 14.06.2012 ob 08:51
takrat si mel val 202 in rgl pa zbiri kaj boš poslušu.zdej pa inter. radio pa postaj kukr hočeš pa se vse slovensko zgubi!
zdravko erjavec
# 14.06.2012 ob 07:37
Bo kar držalo, spoštovani gospod Domicelj. Dejstvo je, da se skladatelji in aranžerji kova - mojster Bojan Adamič, Jože Privšek, Mojmir Sepe, Jure Robežnik in še bi lahko našteval - ne rodijo prav pogosto. Ustvarili so paleto vrhunskih popevk, zato se jih bodo spominjale mnoge kasnejše generacije, popevke so pisali vrhunski pesniki, če omenim le nekatere - gospoda Miroslava Košuto, Svetlano Makarovič, Elzo Budau, Branka Šomna, da niti ne omenjam popevkarjev: neponvljive - Elde Viler, pa Marjane Deržaj, Majde Sepe, Tatjane Gros, Ditke Haberl, Berte Ambrož ,Alenke Pinterič, Lidije Kodrič, Edvina Fliserja, Braca Korena, Lada Leskovarja, Iva Mojzerja, vrhunskih Belih vran - vse je bilo kvalitetno, jaz rad govorim o kvaliteti, skladatelji, tekstopisci, popevkarji so bili naravnost odlični - zapustili so ogromno prelepih popevk, ki jim danes pravimo evregrini. Pevci so zares znali prepevati - to je neizpodbitno dejstvo!!! Rad se spominjam Slovenske popevke, ki sem jo leta 1972 v živo spremljal v Hali Tivoli, festival je bil v tistih letih mednaroden, to je pomenilo, da ste slovensko verzijo slišali tudi v tuji izvedbi, na Popevki so takrat gostovala slovita imena mednarodne glasbe - spomnim se irske pevke Dane, ki je denimo leta 1970 zmagala na Evrosongu, leta 1972 pa je že gostala na Slovenski popevki - vsekakor nekaj posebnega. Piko na I pa je dala nepozabna - vrhunska voditeljica Milanka Bavcon, (gospa je govorila angleško, italjansko in francosko) ki je bila vrsto let zaščitni znak Slovenske popevke. Žlahtni spomini na nekdanjo Slovensko popevko, vsega lepega pa se je vredno spominjati, mar ne.
espero
# 14.06.2012 ob 07:10
Ni rečeno da čez 50 let. Saj je že minilo 50 let od prvih popevk in se kljub vsemu veliko vrtijo na radiih.
AndrejP
# 14.06.2012 ob 03:04
Tudi Domicelj ni ravno nek presežek. Njegove legendarne skladbe so legendarne predvsem zato, ker ni bilo ravno kaj dosti konkurence.
Mojca and Jože
# 14.06.2012 ob 00:53
podpiram oba komentarja...

aaaaa Domicelj !! zadnjič pa sem ga videl na " GOLICA TV " !!!!!
zdaj pa smo poslušalci krivi !! eh !

mora me tlači, ob lojtri domači !! ;)
cize696
# 14.06.2012 ob 00:48
Vem da bom izpadel "neumen", ampak kako to izpade na kongresnem trgu...pac nekaj stolov, ki so rezervirani, in drugace stojisca malo bolj dalec?:) al kako? al zagradijo prizorisce?
Laibach
# 13.06.2012 ob 22:23
Ja, se strinjam. Slovenska popevka se ne modernizira in tu je problem. Glede tega, da se današnje popevke ne vrtijo na komercialnih postajah - brez zamere, ampak tukaj je problem predvsem v nas poslušalcih. kom. postaje se pač ravnajo po okusih čim večje mase ljudi, ta pa žal ne zajema popevke (in tudi večine sodobnejših komadov). zakaj je tako? Ljudje enostavno nimamo več časa 5 min, da glasbo premeljemo in jo preposlušamo, zato raje slišimo tiste, ki jih že poznamo, so nam že v ušesu. Škoda.
PET
# 13.06.2012 ob 21:58
Jaz vidim največji problem v tem, da se Slovenska popevka ne modernizira. Nekatere popevke res niso slabe. Škoda. Je pa tudi problem v tem, da se današnje popevke sploh ne vrtijo na radijskih postajah (na komercionalnih postajah jih sploh ne slišiš!), saj so boljše od marsikaterega "radijskega hita".
Kazalo