Glasba
Daddy Yankee velja za izvajalca, ki je iz reggaetona s pomočjo uspešnice Gasolina ustvaril svetovni fenomen, Luisu Fonsiju pa je mednarodni preboj uspel prav z Despacitom. Foto: Radio Koper
Luis Fonsi, Despacito
Prizor iz videospota za Despacito, ki ruši vse rekorde gledanosti in poslušanosti. Foto: Youtube

Dodaj v

Luis Fonsi in Daddy Yankee: Despacito ne sme biti politično orodje

Bo njuna pesem dosegla pet milijard ogledov?
26. julij 2017 ob 08:16,
zadnji poseg: 26. julij 2017 ob 08:25
Caracas, San Juan - MMC RTV SLO, STA

Avtorja hita Despacito sta kritična do uporabe njune megauspešnice v politične namene, "zločinskemu" venezuelskemu predsedniku Nicolasu Maduru očitata, da jo je zlorabil.

Maduro je v nedeljo objavil priredbo glasbene uspešnice Despacito, v kateri je ljudi pozval, naj se udeležijo nedeljskih volitev v ustavodajno skupščino, ki naj bi oblikovala novo ustavo. Avtorja skladbe sta ga v torek obtožila nezakonite uporabe pesmi za promocijo spornega glasovanja.

"Nezakonito spreminjanje pesmi se ne more primerjati z zločini, ki jih delate in ki ste jih zagrešili v Venezueli," je na Instagramu zapisal portoriški zvezdnik reggaetona Daddy Yankee, eden izmed ustvarjalcev pesmi, ki je bila pretekli teden razglašena za največkrat predvajano skladbo do zdaj. V izvirni in prirejeni različici je dosegla 4,6 milijarde predvajanj na platformah, kot sta YouTube in Spotify.

Pevec Luis Fonsi, prav tako Portoričan, je medtem sporočil, da se Maduro ni posvetoval z njim in da mu ni dal dovoljenja za uporabo pesmi. "Moja glasba ni bila narejena za tiste, ki jo uporabljajo za propagando," je zapisal na Facebooku. Venezuelskega predsednika je obtožil, da skuša manipulirati z javnim mnenjem.

Venezuelska opozicija je sicer pripravila tudi referendum, na katerem je skoraj 7,2 milijona volivcev glasovalo proti načrtom predsednika Madura o ustavnih spremembah. Opozicija meni, da bi lahko predsednik s spremembami ustave okrepil svojo oblast in uvedel diktaturo.

V državi že več mesecev potekajo nasilni protivladni protesti in izgredi, v katerih je umrlo že skoraj 100 ljudi. Venezuela se spopada tudi s hudo gospodarsko krizo, saj se prebivalci spoprijemajo s pomanjkanjem najosnovnejših dobrin.

A. K.
Prijavi napako
Komentarji
VanDame
# 26.07.2017 ob 08:26
"Prizor iz videospota za Despacito, ki ruši vse rekorde gledanosti in poslušanosti."

Dva največja hita na Zemlji - Gangham style in ta jajca. Če nas odkrijejo vesoljci, se bodo hitro obrnili stran in poiskali bolj inteligentna bitja.
mercury89
# 26.07.2017 ob 08:37
Mi lahko kdo razloži zakaj je ta pesem tako popularna. Meni je dolgočasna in podobna še milijonom drugih pesmi.
Nelly25
# 26.07.2017 ob 13:58
One hit wonder..ki se ga po koncu poletja noben ne bo vec spomnil
fah-q
# 26.07.2017 ob 13:44
ej, napačnega si našel. itak je samo pesem in me sploh ne moti, je tudi ne poslušam...šlo je bolj za alegorijo na stanje. in ja človeštvo je blo v zablodi od nekdaj, sam naša "civilizacija" producira več smeti kot vse ostale skupaj, umetnostno pa smo na dnu. kdo bo poznal čz 50 let despacito?

naš čas (recmo zadnjih 50 let) nima kaj dost za pokazat, ni bachov, beethovnov, čajkovskih, ni michelangelov, da vincijev, van Goghov...še beatlov ni...vse kar lahko pokažemo je tehnološki korak dalje-pa še to je muha enodnevnica, saj nič (z izjemo kakega oldtimerja) ne bo ostalo čez 300 let, gre vse na smetišče. mogoče kje kak most (pa še to dvomim, ker gradimo kratkoročno). razen smeti. teh bomo nasuli praprapravnukom tolko, da jih stoletja ne bojo mogli reciklirat...no, pa dolg, tega bojo tudi kasirali... v teh dveh rečeh smo pa res posebni...ampak važno, da laufa despacito in uživamo v lahkotnih ritmih parih not...
:)

in ja, tako pač je...lahko to vsaj povem?
Janx
# 26.07.2017 ob 11:46
Sej vem, da so drugi časi, toda kar zmrazi me, da ima eden največjih, če ne celo največji rnr hit Satisfaction od RS, samo 25 mio ogledov.
Mislim, da so to res novi časi in da nam ni več pomoči. Pa to ni isto, kot so naši dedki bentili čez rock in še prej jazz, to je bila vse ista glasba iz istih inštrumentov, ki se je pač razvijala in spreminjala norme, bila prehitra, nekaj novega., revolucija..
Kaj pa tole? Razen nagih teles, prijeten ritem, brez sporočila, neka mlačna voda, vse skupaj zaigrano na 200 kanalih in sporducirano do amena, v promocijo vloženo verjetno par mio dolarjev in mladina se na to seveda navleče. Niso si fantje služili kruh in dobivali občinstvo po kleteh in barih....
skratka nič od nič
Mal sem se mogu razpisat.
Janx
# 26.07.2017 ob 14:06
@ Dejstvo
Moram se še enkrat oglasiti, ker je tema vseeno zanimiva in tisti, ki imamo radi glasbo se lahko tudi preko te tem ukvarjamo s sodobno družbo. Boš razumel čez čas.

Veš, da si precej nadležen s pregovori in kvazi repersko angleščino in ne izpadeš full cool. Ti raje jaz povem v anonimnem medmrežju, kot da slišiš na ulici.

In ne, Beatli niso peli o drogah.

In pradedki so težili, ker je šlo za glasbeno revolucijo, nekaj kar je bilo popolnoma novega, to kar se je dogajalo v 50 in 60. Temule sedaj pa težko rečeš glasbena revolucija ne? Marketinška in finančna pač. V temu je štos. To nas moti.
mr polh
# 26.07.2017 ob 15:57
Je že politično orodje in sicer je problem v tem, da je povprečni mladoletni glavi sploh všeč ta skladba, ki je dno od dna. Da je um tako nezahteven, da mu pašejo takšne in podobne 'skladbe'.
Janx
# 26.07.2017 ob 13:57
Vaš negativizem bo ignoriran in pozabljen, kakor vi, ta hit pa bo večen. Haha, suckers ;)

@Dejstvo

Lej pobček, to ni negativizem ampak dejstvo (:)), še manj pa, da bo tale hit večen, očitno ne poslušaš glasbe prav dolgo a?
Glede na to dejstvo je tudi brezveze, da bi ti razlagal, zakaj taka glasba očara množice in da kvaliteta nima dosti veze s tem, kar na koncu koncev tudi priznaš:

"Ne rečem, ta glasba ni noben presežek, se strinjam, je precej plehka. "

Mislim, da si s tem vse povedal oz. napisal. Plehek, povprečen komad ampak tebi je vseeno blazno všeč in ga zagovarjaš... haha, da crkneš od smeha.
fah-q
# 26.07.2017 ob 12:22
@dejstvo
The good old days, the good all days. Everybody is talking about the good ald days. The problem is the good old days are gone, but you are still stuck in the past. Embrace it!!!

Ja pa je popolnoma ista fora, ko so naši dedki bentili čez Jazz, Rock, Hipo Hop, Rap. Si samo star, pa se tega ne zavedaš, si ne priznaš.

Ne rečem, ta glasba ni noben presežek, se strinjam, je precej plehka. Je pa dejstvo, da je všeč najširšemu krogu ljudi do sedaj in je že zaradi teqa posebna. Lahko jamrate kolikor hočete, tega dejstva ne boste spremenili. Vaš negativizem bo ignoriran in pozabljen, kakor vi, ta hit pa bo večen. Haha, suckers ;)


pa saj ni problem, naj bo popularna... je tak generik, ki očitno množici (ki ljubi "glasbo, ki ni noben presežek in je precej plehka"-citiram tebe) sede...pa saj jim mcdonalds pa narezan kruh iz lidla tudi...in najbrž je šoping center tudi vrhunec arhitekture danes, nova katedrala, v kateri se ljubitelji despacita polnijo in iščejo navdahnjenje, smisel življenja itd.....važno, da smeti skrijemo nekam...

dobrodošli na planetu človeka...če počakate še malo (kako stoletje) bo planet mal drugačne barve tako da pridte mimo mal kasneje, ko se ta človek samga sebe spuca in bo narava po par stoletjih se poštimala nazaj...takrat bo to spet raj...
Matjaz82
# 26.07.2017 ob 11:36
ne vem ali sem jaz za luno pa sem star 30 let al kva je to ampak že en teden berem o tem faking despačitu na rtv, teletekstu, samo še v dnevniku manjka. Pa kaj vam ni jasno!!!!
zakva se gre, a je pesem nova nota po kateri bomo vsi v blaženem stanju do konca življenja al se vam je pa do konca strgalo?!?!?
Janx
# 27.07.2017 ob 13:52
"Poslušal si beatle pa ne veš, da je v ozadju pesmi Lucy in the sky with diamonds, LSD. Bogo"

Nisem jih poslušal, in če si odkril ta komad med top 10 komadov o drogah na yt, ne pomeni, da so peli samo o drogah. V tistih časih je imel vsak band par komadov o njih in to res ni nič takega.

Menda ti je jasno zakaj sem napisal full cool?

Moraš tudi ločiti med nerganjem in argumentiranim pogledom na neko stvar. Jaz ne nergam, če rečem, da mi je komad nevreden take pozornosti. Od kje ti to?

"vidim, da boli... naboljši hit vseh časov samo 25 MIO ogledov, bedn despacito pa 3 milijarde."

Seveda me boli in to sem tudi takoj povedal. Še bolj pa kako pride do tega, kar pa bi morda težko razumel. Ampak ok naj jim bo, morda je to plačilo za slavo samo 2 leti proti tvorcem hita z bednimi 25 mio ogledi.

Precej bolj je vprašljiva tvoja presoja, ko kljub priznanju, da ti je komad plehek itd... vztrajaš v brezsmiselnem pisarjenju samo zato, da daješ kontre, je pa to seveda zelo simptomatično pri khm...precenjencih.

Zdaj pa pičim na dopust, kjer gremo na party, rokenrol koncert in v avtu si bom vrtel morda celo... rap!
fah-q
# 26.07.2017 ob 12:14
no, vidim, da nas je kr nekaj, ki nam ne potegne fora tega komada...praktično razen "dejstva" in "pobica" vsi...torej kdo, čist po slovensko, izstopa...?
:)

@janx
no, še slabše se majo kak bach, beethoven, čajkovski....in če bi imel kaj poslat vesoljcem o našem ustvarjanju bi poslal njih...ker s kakim iphonom, teslo (avtom) al pa magari boenigom bi me izsmejali...
user491
# 26.07.2017 ob 10:15
ko pride na vrsto ta komad (kar je vsakih 15 min), dam radio na mute
kar_nekdo
# 26.07.2017 ob 09:46
Tudi jaz enostavno ne razumem fenomen tega komada... Pa imam zelo širok spekter glasbe, ki jo poslušam...
@VanDamme: bolj se ne bi mogel strinjat s tem komenarjem...
Janx
# 27.07.2017 ob 14:20
Moj pogled, jaz se na začetku nism vpičil vate, ti si se pa vame in še koga in... pač deluješ precenjeno.
Janx
# 27.07.2017 ob 14:19
Pač, če ti meni brez razloga junkie ti jaz z razlogom precenjenec.
Lešnik
# 26.07.2017 ob 16:57
Dober komad pri katerem me motijo razno razne brezvezne priredbe tudi naših kvazi zvezdnikov, ki niso sposobni sproducirat lastnih ritmov in je najlažje kopirat druge.

Če že mečete naprej "latinose", bi pa res lahko omenili še Nicky Jam-a in njegov popolne snežno bele in močne zobe s katerimi bi brez težav reklamiral Pedigreejeve paličice DENTASTIX.

Samo naglas razmišljam....
Janx
# 26.07.2017 ob 14:01
@janx
no, še slabše se majo kak bach, beethoven, čajkovski....in če bi imel kaj poslat vesoljcem o našem ustvarjanju bi poslal njih...ker s kakim iphonom, teslo (avtom) al pa magari boenigom bi me izsmejali...

Se podpišem, pa še kakšen Chuck Berry, ki so ga poslali, pa Floydi, Stonesi...
sicer pa klasična glasba uživa veliko podporo, tako politično, kot finančno in me za njo ne skrbi, za rnr pač, čeprav bo čez 100 let verjetno dihal na iste škrge.

Aja Dejstvo, star sem 32 let, nisem neki dinozaver.
čik
# 26.07.2017 ob 09:34
nikoli še slišal tega komada
seba goričan
# 26.07.2017 ob 09:19
Dejstvo je, da nimaš blage veze...
Dejstvo
# 26.07.2017 ob 14:35
Tudi jaz sem star 32 BTW., torej že precej star in izkušen. Trudim se biti moder, vendar pa mi to po vaši presoji ne uspeva. :)

Torej teoretično bi lahko že bila dedka. Nerganje in nostalgija za starimi časi je atribut starosti.

Če pa si ob moji, kot ji praviš, reperski angleščini pomislil na besedo kul, pa toliko bolje. ;) To sicer ni bil moj namen, ampak vseeno hvala.

Da še bom malo nadležen.

Long story short:
Despacito ni problem, kakor tudi nerganje ni rešitev.
Dejstvo
# 26.07.2017 ob 14:17
Junkie,

vidim, da boli... naboljši hit vseh časov samo 25 MIO ogledov, bedn despacito pa 3 milijarde. ja hit bo večen, zaradi kvalitete glasbe najbrž ne, bo pa v zgodovini zaradi rekordov. Resnici na ljubu,mariskateri hiti iz 50, 60 , 70, 80 let so precej bedni, pa se še vedno vrtijo.

In ja s ponosom zagovarjam plehek in povprečen komad in to z največjim veseljem, samo da potrolam failane nergače.

Vlado Kreslin: Vse kar je blo se nam lepše zdi, kul pa je takrat, ko kul si ti.
pobic_17
# 26.07.2017 ob 09:22
Dejansko so Slovenci res en zategnjen narod. Pri nas je kul, da vedno znova omeniš, kako si drugačen od množice in pač ne poslušaš to, kar je tisti trenutek všeč večini.
Dejstvo
# 26.07.2017 ob 14:19
Poslušal si beatle pa ne veš, da je v ozadju pesmi Lucy in the sky with diamonds, LSD. Bogo
Dejstvo
# 26.07.2017 ob 13:59
Mislim le, da nisi našel prave novice, da bi lahko podajal alegorije na stanje današnje družbe. Vsaj polovica novic na tem portalu je bolj primernih za to.

Bitli so peli o drogah. Ne ni Beethownow, Mozartov in ostalih. So pa druge vrste genijev, glasbenih virtuozov., ki jih morda ne bomo nikoli spoznali in delujejo v ozadju. Morda bodo postali znani po smrti. morda pa nikoli. To pa ne pomeni, da ne obstajajo.

Kot je rekel immortal technique: Universal truth is not measured in mass appeal.

A so si pradedeki mislili kaj drugače o Bitlih in o stanju tedanjega časa, kot si ti misliš o despacitu in stanju današnjega sveta?

Glej, vem, da je marsikaj narobe s človeđštvom, but you are barking at the wrong tree dawg.
Dejstvo
# 26.07.2017 ob 13:27
Fak ju - relax dawg. Its only a song dude!

Ne vem zakaj se počutite tako ogrožene zaradi despacita. Pesem je lahkotna, pozitvna in namenjena zabavi. Svet ni zaradi nje nič slabši.

Problem človeštva ni despacito, ampak med drugim v ljudeh, ki v izražanju negativnih mislih čutijo svoje poslanstvo in smisel svojega življenja. Kot sem omenil me zgolj spominjate na srednješolce, ki nergajo čez vse kar je ˝popularno˝ in v tem najdejo svojo identiteto.

Človeštvo ni šele sedaj zabredlo. Človeštvo je bilo vedno v zablodi. S staranjem se spreminja le naše gledanje na zgodovino, preteklost romantiziramo, v resnici pa smo ljudje moralno na isti ravni kot smo bili v preteklosti.
Dejstvo
# 26.07.2017 ob 12:11
The good old days, the good all days. Everybody is talking about the good ald days. The problem is the good old days are gone, but you are still stuck in the past. Embrace it!!!

Ja pa je popolnoma ista fora, ko so naši dedki bentili čez Jazz, Rock, Hipo Hop, Rap. Si samo star, pa se tega ne zavedaš, si ne priznaš.

Ne rečem, ta glasba ni noben presežek, se strinjam, je precej plehka. Je pa dejstvo, da je všeč najširšemu krogu ljudi do sedaj in je že zaradi teqa posebna. Lahko jamrate kolikor hočete, tega dejstva ne boste spremenili. Vaš negativizem bo ignoriran in pozabljen, kakor vi, ta hit pa bo večen. Haha, suckers ;)
Dejstvo
# 26.07.2017 ob 09:10
Če vam je pesem tako bedna ne vem zakaj je to potrebno komentirati. Rajši idite na eno stran komentirat in dajte nek pozitven feedback. negativcev imamo dovolj.

Kot neki najstniki. Jaz sem tok kul in popa ne poslušam, pa te fore.

Pesem je popularna ker ima summer vibe, dober beat na katerega lahko tudi plešeš, prijetno melodijo s katero se lahko poistoveti najrširši krog ljudi.

Zakaj pa je Gangnam style popularen pa tudi jaz ne vem. Glasbeno gledano (melodija, beat) je res zanič. Verjetno je popularna ker je tako ˝posebna˝.
Nove note
link
Imset: Med slovenskimi glasbeniki ne čutimo rivalstva
19
14. november 2018 ob 09:38 Zasedba Imset, ki je pred kratkim izdala glasbeni prvenec z naslovom Persona, pravi, da z njimi na slovensko glasbeno sceno, ki je že potrebna prevetritve, prihaja nova, bolj mladostna energija.
Več novic ...
Kazalo