Glasba
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.8 od 5 glasov Ocenite to novico!
Založba Wixen Music Publishing med drugim zastopa tudi dela nedavno umrlega Toma Pettyja. Foto: Reuters

Dodaj v

Zaradi pretočene glasbe Toma Pettyja in Neila Younga milijardna tožba

Wixen Music Publishing se ni strinjal s predlogom poravnave
3. januar 2018 ob 15:48
Madrid - MMC RTV SLO, STA

Ponudnik pretočne glasbe Spotify se je znašel v poldrugo milijardo dolarjev vredni tožbi zaradi kršenja avtorskih pravic.

Tožbo, s katero za več kot 10.000 pesmi, baje uporabljenih brez potrebnih licenc in ustreznih denarnih nadomestil, zahteva plačilo odškodnine v višini 1,6 milijarde dolarjev, je na sodišču vložila kalifornijska družba Wixen Music Publishing, ki zastopa dela glasbenikov, kot so Janis Joplin, The Black Keys, Tom Petty in Neil Young.

Založba Wixen Music Publishing je omenjeno tožbo vložila kot odgovor na nedavni predlog poravnave v višini 43 milijonov dolarjev, saj je trdila, da gre za bistveno prenizek znesek.

V poravnavi je bilo predlaganih manj kot štiri dolarje na pesem, medtem ko Wixen Music Publishing zdaj predlaga 150.000 dolarjev na pesem.

Spotify zadeve za zdaj ni želel komentirati.

Na vrhu pretakanja Sheeranova glasba
Največkrat pretočena v 2017 je bila glasba Eda Sheerana. Čeprav je dolgo kazalo na zmago Luisa Fonsija in Despacita, je britanskemu glasbeniku na koncu uspelo priti do lovorike najbolj predvajane skladbe na Spotifyju.

Sheeran ima v žepu najbolj predvajano uspešnico Shape Of You, ki so jo pretočili 1,4-milijardokrat. Album ÷ je s 3,1 milijarde prenosi imenovan za največkrat pretočeni album leta, uporabniki so pretakali tudi druge uspešnice s tretjega albuma – njegove skladbe so tako dosegle 6,3 milijarde predvajanj.

T. H.
Prijavi napako
Komentarji
Bivši uporabnik
# 03.01.2018 ob 19:20
Koliko pa lahko plačam, da nikoli več ne slišim komadov, kot je Despacito?
Cabbage
# 03.01.2018 ob 16:23
Kaj to "pretakanje" pomen? Stream a kaj? Skoz se spomnejo neke nove glupe prevode k jih pol noben ne uporabla
kefig11
# 03.01.2018 ob 16:35
ElTorro. mislim, da piše "več kot 10.000 pesmi". prehitro bereš karamba
Janez1965
# 03.01.2018 ob 19:42
Glazbenikom bo moralo počasi postati jasno, da pesem potem ko jo enkrat objavijo ni več njihova last. Tako pač je, razvoj tehnike je presenetil njih in še koga....
Direkten dobiček bodo imeli samo od koncertov. Tam se pa pokaže, kdo je dober in kdo odpira usta na playbeck.
malikaliber
# 04.01.2018 ob 07:20
Jest pretakam pir iz flaše u grlo. Da se pa glasba pretaka pa prvič slišim???
Mr.Blobby
# 04.01.2018 ob 14:54
Ta pa je dobra. 99,9% mladih, ki si danes pretaka glasbo iz Spotifyja še v življenju slišala ni za Janis Joplin, The Black Keys ali Tom Pettyja. Oni si pretakajo Fifth Harmony, Camilo Cabello, Rito Oro, itd...
kop
# 03.01.2018 ob 19:08
Zaradi pohlepnosti založb, distributerjev in ostalih pohlepnežev, prisesanih na izvajalce pa je piratstvo tako uspešno. In zanimivo, da ravno najstarejša oblika zabave(glasba) prednjači po okorelosti in begu razuma.
slaffcek
# 03.01.2018 ob 17:40
@fashionpassion

Despacito z Beyonce?
ElTorro
# 03.01.2018 ob 16:25
MMC in matematika.....43 milijonov dolarjev za 10.000 pesmi je 4 dolarje na pesem.
KovacevaKobila
# 04.01.2018 ob 10:00
Zadnjič sem hotel kupiti en (1) komad, pa je bila cena 2 €!

Kaj takega! Še navaden parking velikokrat stane več od navedenega zneska.

Če bi bile cene na sprejemljivem nivoju, se ne bi dalo ljudem ukvarjati s piratstvom

Kar ponavljajte zapisano - morda vam uspe vsaj samega sebe prepričat, da je to res.
ElTorro
# 03.01.2018 ob 21:56
@kefig
Ker če je nečesa 10 milijonov temu ponavadi rečemo "več kot deset tisoč"?

A resno misliš, da Spotify streama 10 milijonov Wixenovih pesmi?
fashionpassion
# 03.01.2018 ob 17:06
@T. H. - Sheranov komad je najbolj predvajan na Spotifyju v letu 2017 zaradi zelo pomembne tehnikalije - evidenca za verzijo Despacita z Beyonce se vodi ločeno - če se sešteje predvajanje obeh verzij (ki sta drugi in tretji najbolj predvajan komad v letu 2017), je Despacito najbolj predvajan komad leta - z čez prst 200 milijoni več predvajanj.

vir: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mo
st_streamed_songs_on_Spotify
Debely
# 05.01.2018 ob 16:51
Pravilno. Kupujte fizično glasbo. Virtualna je brez vrednosti.
mmeeddoo
# 04.01.2018 ob 06:47
@KovacevaKobila:"V izdelavo posnetkov, ki se jih piratizira, so glasbeniki investirali svoj čas, denar, talent in strast."

Nihče ne pravi, da morajo klošarit. Sicer pa trenutno ni videti, da jim je kaj pretirano hudega v življenju ... za petje. Ima pa vsak tak muskontar za sabo celo četico nepotrebnih jedcev in vsak od njih mora tudi bogateti. Po drugi strani pa razni tekstopisci, pomožni vokali, studijski glasbeniki, plesalci na koncertih in videjih, komaj životarijo iz dneva v dan.

Če bi bile cene na sprejemljivem nivoju, se ne bi dalo ljudem ukvarjati s piratstvom - enkrat bi kupil, pa bi imel dostopno na vseh napravah s tvojim računom.
Zadnjič sem hotel kupiti en (1) komad, pa je bila cena 2 €! Ja, pa jade.
KovacevaKobila
# 04.01.2018 ob 01:55
Zaradi pohlepnosti založb, distributerjev in ostalih pohlepnežev, prisesanih na izvajalce pa je piratstvo tako uspešno.

Piratstvo je tako uspešno zaradi zastonjkarske mentalitete večine ljudi.

Ironično je, da se veliko teh zastonjkarjev jezi nad 'balkanskimi navadami' in 'socialistično mentaliteto', hkrati pa se jim zdi povsem normalno, da zastonj uživajo v tuji muziki, filmih itn.

Direkten dobiček bodo imeli samo od koncertov. Tam se pa pokaže, kdo je dober in kdo odpira usta na playbeck.

Čudovito ste to racionalizirali. Toda bodimo iskreni: tudi na koncertih bi se z največjim veseljem izognili vstopnini, če bi se lahko.

V izdelavo posnetkov, ki se jih piratizira, so glasbeniki investirali svoj čas, denar, talent in strast. Kako ravnamo s tujim delom prav tako razkriva karakter človeka. Pravi ljubitelj se do avtorjev vede spoštljivo ... ostali pa stresajo takšne in drugačne izgovore za svoje zastonjkarstvo.
vrtojb5
# 03.01.2018 ob 20:46
A jih malo pohlep daje?
apache666
# 03.01.2018 ob 20:15
Zacnite pocasi kupovat plosce ne pa s poslusanjem muske po telefonu
kop
# 04.01.2018 ob 18:57
@kovačeva kobila.

Z vsem dolžnim spoštovanjem. Nikakor nimaš prav. Ker od cdjev, pesmi s Spotifyja in podobnega glasbeniki nimajo veliko. Verjemi.
Če bi bilo tako, nebi bili miljonarji, pač pa miljarderji . In to v tako kratkem času, da si lahko na hitrico izračunaš. Cena CDjev, cene za razne nakupe pesmi in v velikih primerih cene same in vrednost nekega glasbenika krojijo založbe in razne ostale male skupine pohlepnežev, ki jim ni nikoli dovolj. Dough Morris recimo, en lep primer človeka ki je od leta 70 pa do danes "obdelal" vse kar žame glasbeno industrijo, spremenil jo ravno toliko da se je uštulil še v youtube, moderniziral praktično nič, 50 let pa vleče denarce na račun nas, ki nas dobesedno ožemajo.

Da bo primerjava vsem dovolj jasna : Dough Morris je v 50 letih ožemanja glasbene industrije napisal dva "hita" za dva medioker benda, je zaslužil več kot so zaslužili Pink Floydi.
Kaj pa so oni v tem obdobju ustvarili, naj si pa sliko naredi vsak sam. Trdno sem prepričan, da zna današnji, sepravi leta 2018!! srednješolec našteti več kot dve pesmi Pink Floydov.

In verjemi, motiš se o mentaliteti zastonjkarstva. Igračarska in filmska industrija, obe skupaj z glasbo tesno povezana z računalnikom in internetom, sta začeli počasi pametno in premišljeno rezat si večje kose, ker sta prišli k pameti.

Jaz sem živ primer. Od kar imam Netflix, HBO go, dam filmski industriji cca 20e mesečno in dobim kar rabim. Kar pa v tistem trenutku nimam, bom pa slej ko prej dobil. Ne piratiziram, ker po tem nimam potrebe.

Od kar preko Steama, in njemu podobnih strani igralna industrija postaja pametno dostopna, ne piratizeram tudi igric. Imam jih cca 300+ v lasti, nobenega cdja, nobenih kvazi "posrednikov" ki mi poskušajo prodajat buče. In za to imajo še vsaj dvakrat na leto razprodajo, in to razprodajo, ki jo v sloveniji v takem cenovnem razponu ne poznamo!

Glasba...hvala lepa... dokler Spotify(ali pa nekdo drug) dokončno opravi s to greznico, ter denar da glasbenikom brez posrednikov od katerih nimaš nič s PRINCIPA če že drugega razloga ne bom našel, ne bom dal niti centa za to. Pa bi z veseljem imel za tistih 10 evrov dostop do glasbe za poslušanje. Nimam nobene potrebe, ne želje po lastenju izdelkov, dovolj mi je DOSTOP... no to je nekaj kar tudi tebi očitno ni jasno, kaj točno pomeni... Pravi ljubitelj ima pa še vedno možnost da kupi Sonyjev gramofon, Bang & Olufsen zvočnike, pravo vinilko in lepo v miru posluša kot mu je volja. Ga spoštujem. Ne pa mene zraven ožemat z enim gnilim CD-jem pa s ceno pesmi preko appstora!!! pesem bi zgolj rad poslušal. Morda enkrat, morda 5x! Nikakor ne miljonkrat kot me posili radio, še manj pa preko cdja, ki je passe!
tuhtam
# 04.01.2018 ob 00:01
@apache666 očitno ne veš, da se pretočne vsebine ne posluša le na telefonih in da se jo lahko pretočno posluša v isti kakovosti, kot CD. Predlagam, da malce posodobiš znanje glede tega.
Kazalo