Fat Rat ima po Petrinih besedah pridih urbanega, mladostnega, geometrijskega in minimalističnega. Foto: OSM films
Fat Rat ima po Petrinih besedah pridih urbanega, mladostnega, geometrijskega in minimalističnega. Foto: OSM films
Od potiskov na oblačila in bombažnih nakupovalnih vrečkah se je animalistka odločila, da svoje vektorske zverine upodobi tudi na okrasnih blazinah. Sprva je grafike tiskala na oblačila in nakupovalne vrečke. Foto: OSM films
Petra Ogrin pravi, da ima vsaka zverina Fat Rat v sebi košček nje. Foto: OSM films

združuje minimalistične forme, ki upodabljajo nekaj divjega v urbanem prostoru.

Posebnost Fat Rata so grafični potiski, izrisani iz preprostih vektorskih črt in geometrijskih likov. Petra, ki do geometrijskega minimalizma goji posebno naklonjenost, pravi, da idejo najprej dobi v glavi, "kjer se ji že nekako izrišejo poteze, potem pa to prelije neposredno na računalnik. Ilustrator (op. p. računalniški program) je njen najboljši prijatelj vsaj naslednjih 45 minut."

Najprej je bil tiger, potem podgana
Prva grafika, ki jo je izrisala, je bil tiger. "Izrisovala sem ga skoraj cel dan, dokler ni bil tak, kot sem si ga zamislila. Kmalu so prišli lisica, povodni konj, sova, los, jež, panda, jelen, žirafa, volk, medved, muca in kot zadnja podgana. Prava Debelopodganja družinica. In še se veča."

Ime Fat Rat ali debela podgana (v slovenskem prevodu) je grafična oblikovalka izbrala, "ker se rima in tudi zato, ker je malo zunaj konteksta. Če pa smo malo bolj filozofski, je lahko 'Rat', podgana, povezava med divjino in urbanim svetom. Je divja žival, ki živi v mestu." Znamka ima tako pridih urbanega, mladostnega, geometrijskega in minimalističnega, nadaljuje sogovornica, sicer strastna popotnica, gurmanka in ljubiteljica turkizne barve.

Od potiskov na oblačila in bombažnih nakupovalnih vrečkah se je animalistka odločila, da svoje vektorske zverine zdaj upodobi tudi na okrasnih blazinah, "nedvomno bodo kmalu na voljo tudi novi dodatki za dom, predvsem za kuhinjo".

Sitotiske s fantom izdelujeta sama
Vse grafike so na blago natisnjene v tehniki sitotiska, pri čemer ji že od samega začetka pomaga fant Gregor. "On pripravi les za okvir, nato pa se začne prerekanje, nekaj v smislu: ''Grega, kdaj mi boš napel sito?'' Namreč postopek napenjanja je rahlo boleč in zahteva moč, predvsem v prstih. Ko je sito napeto, ga lahko v temnici premažem s fotoemulzijo, posušim, osvetlim grafiko, sperem in na ta način dobim negativ. Tako sito je pripravljeno, da ga z barvo in rakljem potiskam. Cel proces okvirno traja dve do tri ure," razloži sogovornica, ki ima po telesu kar nekaj tetovaž.

Glede na to, da je v vsaki izrisani živali upodobljen delček nje, ni nič drugače z njenimi telesnimi kreacijami, ki jih je izrisala sama. "Vsaka tetovaža je posebna zgodba. Do zdaj moje telo krasijo pero, napis 'Totum bonum erit' (op. p. vse bo v redu), ki je sestavljen iz tipografije ljudi, ki so mi v tistem obdobju življenja pomenili veliko, ter kompas in vrtnica. Glede na to, da sem stara šele 25 let, v svojem življenju pričakujem še veliko zgodb, kar pomeni še veliko tetovaž."

Foto: Nejc Debevec, Fat Rat; video: OSM films