Zasnova kuhinje dovoljuje postavitev kuhinjskih elementov na obe steni z umestitvijo dolgega kuhinjskega otoka. Foto: Miran Kambič
Zasnova kuhinje dovoljuje postavitev kuhinjskih elementov na obe steni z umestitvijo dolgega kuhinjskega otoka. Foto: Miran Kambič
Tloris: Gao
Tloris: Gao

Pri prenovi so se v arhitekturnem biroju Gao odločili, da bodo tloris popolnoma spremenili. Ohranili so le nosilne stene, s čimer so oblikovali velik dnevni prostor z jedilnico in kuhinjo ter spalnico, ki "prenese" posteljo na sredini prostora in še dve veliki omari ob strani.

Hiša je imela zunanjo ureditev z bazenom urejeno že pred prenovo objekta. Foto: Miran Kambič
Hiša je imela zunanjo ureditev z bazenom urejeno že pred prenovo objekta. Foto: Miran Kambič

Hiša ima še eno spalnico, in sicer v delu, v katerem je tudi savna, ta del se lahko po potrebi pregradi v ločeno bivanjsko enoto. "Takšna je bila želja lastnika. Tukaj lahko živi nekdo, ki bo skrbel za par na stara leta," po

jasni arhitektka in lastnica biroja Petra Zakrajšek.

Logika prenove je sledila pogledu, ki se odpira na atrij. "To je bila največja osnovna inspiracija, vse prostore smo prilagajali atriju," doda.

Čeprav tako zunanjost hiše kot tudi sama ureditev zunanjega prostora delujeta minimalistično, celo nekoliko asketsko, pa je interier pravo nasprotje. S Petro Zakrajšek sva se dotaknili tudi teme, kako tanka je meja med kičem in domačnostjo.


Pogled iz spalnice na atrij. Foto: Miran Kambič
Pogled iz spalnice na atrij. Foto: Miran Kambič

Hiša je iz 70. let. Arhitektura objekta je zelo minimalistična in zdi se, da kar kliče po asketskem interierju, a ta je, ravno nasprotno, zelo glamurozen. Zakaj takšna odločitev?
Interier razumem kot dinamiko in naročniki imajo v tem primeru zelo dinamično življenje, veliko kuhajo in se družijo. Kot biro, ki se ukvarja z opremo interierjev, pa vedno hrepenimo po zgodbi. Naša naloga je, da združimo potencial prostora, način življenja naročnika in njegove želje po funkcionalnosti ter dinamiko, torej, energijo nekega prostora. In to je zgodba. Smo režiserji, interier pa so čustva, kako se ljudje počutijo doma.

Poleg jedilne mize je ob strani še manjša mizica za zajtrkovanje. Foto: Miran Kambič
Poleg jedilne mize je ob strani še manjša mizica za zajtrkovanje. Foto: Miran Kambič

Torej je bil izbor barv v prostoru želja lastnikov?
Ne, hotela sta dinamični interier, mi pa smo ju s svojo predstavitvijo navdušili.

Kuhinja je umirjena, čistih linij, pa čeprav lastnika rada kuhata, kot pravite. Kako to? Zanimivo je tudi, da ste kuhinjske elemente postavili ob obe steni, vmes pa umestili še kuhinjski otok.
Ker smo sledili prostoru. Velik kuhinjski otok je kot dolga poteza, ob kateri se vse dogaja, je duša interierja. Zakaj je kuhinja čistih linij? Ker so v njej glavni igralci hrana, ki se pripravlja, pa zloženo sadje na pultu, zato ne potrebuje dodatnih impulzov, da bi delovala toplo in domače. Dovolj je že to, da smo odprli zgornje vitrinske omarice in jih opremili z LED-razsvetljavo. To je dinamika v globino.

Na mestu vitrinske omare je bil prej vhod v spodnjo klet, ki smo ga le premaknili na drugo stran kuhinjskega elementa in ga zakrili z drsnimi vrati.

Poleg velikega otoka v kuhinji in jedilne mize ste vključili še manjšo stensko brunch mizico. Zakaj je bila potreba po še eni površini za obedovanje?
Namenjena je zajtrkovanju ali pa pitju skodelice čaja. Včasih je zjutraj sedeti v dvoje za tri metre in še nekaj dolgo mizo, ki jo je oblikoval Philippe Starck, nekoliko osamljen občutek. Zato smo naredili še to mizico, ker je to dopuščal prostor.

Prostoren hodnik brez odvečnih detajlov dopušča pogled na atrij. Foto: Miran Kambič
Prostoren hodnik brez odvečnih detajlov dopušča pogled na atrij. Foto: Miran Kambič

V hiši so prezentni hodniki s steklenimi vrati in keramičnimi ploščicami po tleh v obliki teraca, sploh tisti, ki se odpira proti atriju, saj dopušča neobremenjujoč pogled v zunanjost. Ste pa steno na hodniku s savno na enem delu oblekli v tapeto z zlatim poudarkom. Zakaj?
Zasnovo hodnika narekujejo nosilne stene. Tista, ki gre vzdolž po desni stani in je oblečena v tapeto, vključno z vrati v obe kopalnici, je nosilna stena. Je jedro hiše, zato smo ga oblekli v tapeto, steklena vrata pa so zaradi boljšega občutka.

Hodnik na drugi strani hiše pa je na eni steni obložen z modro tapeto z zlatim detajlom. Foto: Miran Kambič
Hodnik na drugi strani hiše pa je na eni steni obložen z modro tapeto z zlatim detajlom. Foto: Miran Kambič

Vetrolomi so pomembni, saj ima hiša možnost vhoda z druge strani. Zasnovana je tako, da se lahko na delu, kjer so utiliti, savna in delovna soba, zapre in je lahko samostojna garsonjera. Tukaj lahko živi nekdo, ki bo skrbel za par na stara leta. Sama sem mislila, da vam bo najzanimivejša postavitev postelje, ki je sredi prostora in gleda ven.

Kot rečeno, hodnika imata lep arhitekturni element in neobremenjujoč pogled v zunanjost. Zakaj ste se na drugem delu hodnika odločili za ta zlati element in modrino?

Ker je zlati element fil rouge vsega. Pojavi se na obodu vitrinskih omar, na omarici za pijačo, je detajl, rdeča nit prostora.

Sorodna novica Stanovanje v Ljubljani z rastlinjakom in prav posebno spalnico

Pa je lahko tega zlatega elementa preveč, da ne vstopimo na polje kiča?
To je stvar presoje, menim, da nismo šli v kič. Nekaj je fotografija, nekaj pa je, ko zadevo vidiš v živo. Ravnovesje je zelo lepo zapeljano med popolnoma racionalnim tlorisom z mehkimi prehodi in občutkom, da so vsi prostori veliki, hkrati pa z dekorjem, ki daje toplino – lahko rečeva tudi učinkom kiča. A kič nima vedno negativnega predznaka, menim, da ima v tem primeru zelo pozitivnega.

Glede postelje sredi prostora – pri zadnjih dveh projektih, ki smo ju predstavili v Lepoti bivanja, je bila postelja umeščena na sredino prostora, ker je bila takšna želja naročnika. Kako je bilo v tem primeru?
Zasnova hiše je bila narejena že pred tremi leti, na nič ne gledam kot na neki trend. Je pa res, da ima oblikovanje, ki so ga vnesli Patricia Urquiola in preostali italijanski oblikovalci, ki so oblikovali posteljo kot samostojen tipski kos, lep pogled tudi z zadnje strani. Zato seveda hrepeniš po tem, da pokažeš tudi ta del in pri tem projektu je bilo to izvedljivo. Preostale kose v prostoru smo prilagodili postelji. Ključen je bil razmislek o pogledu na atrij, zato smo tudi umestili drsna polkna, da je zjutraj pogled na atrij in bazen.

Postelja je postavljena na sredino spalnice. Za zagotavljanje čim večjega udobja ima oblazinjeno ozadje in zaobljeni stranici. Foto: Miran Kambič
Postelja je postavljena na sredino spalnice. Za zagotavljanje čim večjega udobja ima oblazinjeno ozadje in zaobljeni stranici. Foto: Miran Kambič
Sorodna novica Stanovanje v Ljubljani z rastlinjakom in prav posebno spalnico

Utiliti pa ste postavili kar v omaro. Zanimiva rešitev za prihranek prostora.
Utiliti je umeščen v omaro, ki ima pomivalni stroj, umivalnik z vodovodno pipo in prostor za shranjevanje čistil. V minimalni obliki vsebuje torej vse za vzdrževanje hiše. Danes ni treba, da je to ločen prostor.

Glavni element v dnevni sobi pa so po meri narejene lesene letvice na črnem mediapanu. Ste hoteli doseči učinek globine?
Da, globine. Preden sem odprla svoj biro, sem eno leto živela v Aziji. Tam drugače razmišljajo o pogledu v prostoru. Nikoli ne načrtujejo tako, da pogled seže "od začetka do konca", kjer se v nekaj "zaleti". V vmesni del vedo umestijo nekaj za večjo mehkobo ali pa na koncu prostora dodajo tridimenzionalni element, ki ima večji vizualni učinek. To je sicer osnovni oblikovalski princip, ki pa je pri našem delu morda nekoliko bolj prisoten.