Lepota bivanja
(7)
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.5 od 6 glasov Ocenite to novico!
Leta 1933 je Alfonso Bialetti predstavil prvi kuhalnik kave Moka. 'Kafetjera' je postala uspešnica in domuje tudi v številnih slovenskih gospodinjstvih. Foto: Reuters
Italija je izjemno vplivna tudi na področju avtomobilskega oblikovanja, prav iz Italije prihajajo nekateri najbolj zaželeni statusni simboli našega časa. Foto: Reuters
Akcija dan italijanskega oblikovanja je nastala na pobudo italijanskega ministrstva za zunanje zadeve in mednarodno sodelovanje v sodelovanju z nekaterimi drugimi institucijami. Predavanje v Ljubljani v sodelovanju z MAO-jem in oblikovalsko agencijo Gigodesign organizira italijansko veleposlaništvo v Ljubljani. Foto: MAO

Dodaj v

Italijansko oblikovanje, sinonim za odličnost

Predavanje v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje
2. marec 2017 ob 08:27,
zadnji poseg: 2. marec 2017 ob 08:37
Ljubljana/Milano - MMC RTV SLO/STA

Ob dnevu italijanskega oblikovanja približno 100 ambasadorjev predstavlja svoje delo, procese in izvedbo nekaterih najizvirnejših projektov zadnjih let.

Na današnji dan bodo v stotih mestih po svetu oblikovalci, podjetniki, publicisti, kritiki in profesorji s predavanji zaznamovali dan italijanskega oblikovanja. Predavanje bo tudi v ljubljanskem Muzeju za arhitekturo in oblikovanje (MAO), gosta bosta docent za industrijsko oblikovanje na milanski Politehniški univerzi Lorenzo Palmeri in kreativni direktor oblikovalske agencije Gigodesign v Ljubljani Luka Stepan.

Oblikovanje kot celostna dejavnost
Predavanje v MAO-ju se bo temi oblikovanja posvetilo kot celostni dejavnosti, kar pomeni, da se pri načrtovanju izdelkov upošteva tudi odnos do ekosistema z mislijo na nove prostore, so zapisali v muzeju, kjer se bo predavanje začelo ob 18.00.

Palmeri oblikuje izdelke in prostore za znamke, kot so Lavazza, Invicta in Guzzini. Poleg tega se posveča glasbi. Posnel je številne zgoščenke, je tudi avtor zvočnih instalacij. Snuje glasbene inštrumente, med drugim je zasnoval klaviaturo za Korg in kitaro Paraffina Slapster. Je prejemnik nagrade good design award.

Stepan se je po študiju na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje odločil za specializacijo pri Ronu Aradu na londonskem Royal College of Art. Delal je za priznane blagovne znamke, kot so Panasonic, Samsung, LG in italijansko podjetje Artemide. Je prejemnik številnih mednarodnih priznanj za oblikovanje, med njimi sedmih red dot awards in nagrade nemške vlade designpreis.

Družbeni pomen oblikovanja
Kot je ob tej priložnosti zapisal ugledni italijanski arhitekt Michele de Lucchi, ima kultura oblikovanja v Italiji korenine že v renesansi, času izjemnih talentov, kakršen je bil Leonardo da Vinci, še posebej pomemben pa je bilo oblikovanje po drugi svetovni vojni, ko je pripomogel k temu, da se je država postavila spet na noge in začrtala smer novega razvoja.

Danes se oblikovanje širi na področja kulture, umetnosti in filozofije, zato je nepogrešljiv del italijanskega družbenega vzorca. V njegovem bistvu je prepričanje, da lahko lepi predmeti prinesejo užitek v vsakdanjem življenju, zato je oblikovanje pomembno tudi v množični proizvodnji, razmišlja arhitekt, ki je zasnoval več odmevnih projektov in delal za zveneča imena, kot so Olivetti, Philips, Siemens, Vitra ...

A. K.
Prijavi napako
Komentarji
cene vols
# 02.03.2017 ob 09:26
Če kaj pa so Italijani so pa vrhunski oblikovalci.
izo
# 11.03.2017 ob 14:47
Če kaj pa so Italijani so pa vrhunski oblikovalci.

nasplošno dajo sicer šrecej na dizajn v njihovih šolah in fakultetat, ampak realno gledano so danes po narodnosti med top (industrijskimi) dizajnerji globalno gledano italjani precej šfoh.
spet mogoče malo pozabljamo tudi na naše gore list(e), ki so prosotne ne samo v avto industriji, če smo že ravno pri tem..
juventina10
# 08.03.2017 ob 16:05
brez kafetjere pa res nikamor, to je zakon.ja dobri stari italijanski dizajn , naj si bodo čevlji, dobro ukrojeni kostimi,obleke in predvsem moške obleke.danes pa samo plastik made in china.brez krojev samo xs, m ,l ,in xl.
planet1
# 02.03.2017 ob 09:09
Sala iz Top Geara. Nevem tocno o katerem avtu so govorili, ampak gre za to, da so se zdruzili nemci in italijani pri kreaciji.

Nemci so delali na dizajnu, italijani pa na motorju. Avto je bil polom.
mmeeddoo
# 03.03.2017 ob 09:40
Oblikovanje posploševati samo na eno nacijo, je bedarija ali pa (tako ali drugače) plačan PR članek.
Italijani so znani po lepo oblikovanih avtomobilih, to je pa glede tega tudi vse. Vendar tudi tukaj niso edini in konsistentni.

Tudi velja mit, da so francozi najboljši slikarji. Ugotoviš pa, da so slikarji od vsedrugod. Le da francozi, v vsem svojem boemizmu, resda pokupijo največ slik.
sirus
# 02.03.2017 ob 09:37
Če ne bi delali avtov prilagojenim svojim ozkim ulicam, se niti v Italiji ne bi več prodajali.
čofotalček
# 02.03.2017 ob 08:53
Marketing brenda italianskega oblikovanja in oblikovanja na slpoh je predvsem marketing v službi kapitala.
Ne moremo zanikati njegove uspešnosti a, če ga obravnavamo v smislu kulture in filozofskega razvoja ga lahko ocenimo le kot izrato negativnega.
Kazalo