Lepota bivanja
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 25 glasov Ocenite to novico!
Bullijev 'seksi' vzornik iz Avstralije. Foto: Beer Bulli
Pomemben dodatek bodo 'pipe veselja' na boku kombija. Foto: Beer Bulli
Zapuščenega bullija so lansko poletje v resnično klavrnem stanju našli v rečni strugi Rižane. Foto: Beer Bulli
Prenovo je simbolno začela 'botrica' projekta, priljubljena pevka Nina Pušlar, ki je prijela za kotno brusilko in naredila prvi rez. Foto: Beer Bulli
Trenutno je bulli še v razstavljenem stanju, a naj bi bil že do poletja spet na nogah - no, na kolesih. Foto: Beer Bulli
Nekateri deli pridejo še prav in jih najprej čaka peskanje. Foto: Beer Bulli

Dodaj v

Novo življenje kultnega "bullija": pivnica na kolesih

Na cesto se po 30 letih vrača avgusta
13. april 2017 ob 06:17
Ljubljana - MMC RTV SLO

Matej Špehar je lansko poletje v strugi reke Rižane našel skoraj popolnoma uničen Volkswagnov "hipijevski kombi" brez lastnika, motorja ali koles.

Najdba je najprej odmevala med ljubitelji starodobnikov, saj tovrstni kombiji, znani tudi kot "bulliji", nekoč tako priljubljeni med hipiji in deskarjih na valovih, v teh krogih uživajo kultni status, njihove cene pa dosegajo vrtoglave višave. Ko se je na YouTubu pojavil posnetek Reševanje vojaka Bullija, pa je kombi na spletu postal prava zvezda.

Špehar, sicer strokovnjak za družbena omrežja – gotovo gre njegovemu spretnemu krmarjenju med Facebookom, Instagramom, YouTubom in drugimi kanali spletne promocije, h kateri je pritegnil tudi znane obraze, denimo Nino Pušlar in Petra Polesa, pripisati velik delež odmevnosti projekta –, se je odločil, da bo skoraj 60 let stari kombi, ki je nekaj desetletij pozabljen ležal v rečni strugi Rižane, skupaj z ekipo spremenil v pivnico na kolesih: Beer Bulli. Z načrti za prenovo je prepričal prek 500 Slovencev, ki so projekt na "slovenski različici Kickstarterja" Adrifund podprli s prek 30.000 evri.

Kombi, ki bo prenovljen v slogu šestdesetih let prejšnjega stoletja in bo hkrati, kot obljubljajo pobudniki prenove, še vedno avtomobil, ki bo ustrezal standardom sodobne tehnike in varnosti, se bo vrnil sredi letošnjega poletja: v notranjosti vozila bodo nameščeni sodi piva, ki bodo prek pip na boku lahko popestrili poroke, piknike, rojstne dneve ali poslovne zabave, a se bo treba postaviti v vrsto: prek prej omenjene platforme za množično komuniciranje je najem kombija rezerviralo in plačalo že prek 100 navdušencev.

Matej Špehar je za MMC odgovoril na nekaj vprašanj o projektu in poteku prenove.


V kakšnem stanju je ta hip Beer Bulli?
Trenutno je naša legenda razstavljena na prafaktorje. Zdaj, ko ga je ekipa razstavila na kose, iz katerih so ga leta 1961 sestavili v Nemčiji, bomo tiste dele, ki so še uporabni, obnovili, tiste kose, ki so preveč uničeni, pa nadomestili. Naslednji teden se en član ekipe odpravlja v ZDA, kjer bo na ameriških odpadih našel primerne kose in jih poslal v delavnico.

Kako ste izbrali ekipo, ki mu bo vdahnila novo podobo?
Prav veliko izbire pri nas ni. Le redki so sposobni takšne "misije nemogoče". Moramo se zavedati, da smo se odločili spraviti nazaj v življenje verjetno najbolj uničen kombi v tem delu Evrope. Ko so mi predlagali Tadeja Korošca iz CRC predelave, sva se hitro ujela. Oba sva po svoje malo "odbita" in ne verjameva v stavek "ne da se". Tadej ima za sabo že dolgo zgodovino rekonstrukcij oldtajmerjev, konec koncev je to njegova osnovna dejavnost.

Kaj je bil največji izziv pri prenovi oziroma kaj je bilo od izvirnega kombija sploh mogoče ohraniti?
Naša misija je ohraniti več kot polovico izvirnih delov, saj nočemo izgubiti njegove osebnosti. Kombi ima zelo pestro zgodovino, in želimo nadaljevati njegovo skoraj 60-letno zgodbo. Največji izziv? Zbrati dovolj sredstev (smeh). Vse se da, če imaš denar.

Na kakšen znesek ocenjujete celoten strošek prenove?
Ocena prenove je 60.000 evrov! Pri izračunu smo upoštevali najslabši možni scenarij. Ampak za zdaj nam gre odlično, na Adrifundu so nas podprli s prek 30.000 evri, javljajo se sponzorji, ki želijo sodelovati v celi zgodbi. Seveda bo treba globoko seči tudi v lastno denarnico, a vseeno smo za zdaj na dobri poti.

V kolikšnem času pa naj bi pivnica na kolesih prinesla dobiček?
Če sem iskren, vem, da se bodo zdaj križali vsi poslovneži, ampak resne matematike, poslovnega načrta še ni. Naš moto je v slogu najbolj znanih potnikov teh kombijev, hipijev – go with the flow. Mi smo predvsem navdušeni nad tem kultnim vozilom in njegovo vsebino, pivom. In glede na množičen odziv nismo edini. Na srečo. Če bo zgodba enkrat donosna, pa še toliko bolje.

Kakšne vrste bo prva zabava, ki jo bo gostil?
Beer Bulli se po 30 letih vrača na ceste 3. avgusta letos, torej imamo še manj kot štiri mesece, kar je za takšno operacijo res zelo malo časa. Tisti dan je namreč v Wolfsburgu v Nemčiji največje srečanje bullijev, njegovih bratov. In to v parku, ki je neposredno pred tovarno Volkswagen, prav pred tisto, kjer se je naš VW T1 Panel van rodil. Ob njegovem ponovnem rojstvu bi ga radi odpeljali pogledat rodni kraj in mu omogočiti srečanje z njegovimi brati. Seveda ga bomo tja odpeljali polnega slovenskega piva. Ne spodobi se, da pridemo praznih rok. Do Wolfsburga je kar 1000 km, in to bo odločilen test.

Kdo si bo prvi privoščil kozarec piva iz njegovih "pipic", boste to kar vi?
Dobro vprašanje. Nisem še razmišljal o tem, verjetno bomo tisti dan vsi v delavnici bolj mehkih kolen (smeh).

Alenka Klun
Prijavi napako
Komentarji
nikoli
# 13.04.2017 ob 07:14
Strkovnjak za dvigovanje megle.Takih (voznih) avtomobilov je v SLO kar nekaj.
tuhtam
# 13.04.2017 ob 09:34
Takile projekti, kot je ta, so popolnoma uničili TV shemo od National Geografica, Discovery chanella, Animal planeta do Science chanell, MTvja, da ne naštevam. Eni sami do konca zdramatizirani reality showi brez prave vsebine. Show narejen na osnovi smeti, odsluženih predmetov. Hipsteriada v glavnem. Na TV zaradi tega praktično ni nič več za gledat.
Pa ne se trepljat po rami, to je le zaradi izjemnega padca gledanosti TVja na račun drugih internetnih medijev, zaradi česar je po TV le še trash, ker je to low budget program.

Zato mi gredo takile spopularizirani projekti po pravici povedano "na živce".
Luka Novak
# 13.04.2017 ob 07:47
Ameriški pristop – važen je show business, strokovnosti za vzorec.

Katastrofa od katastrofe je že reševanje, bullija so praktično uničili. Kot bi se arheologi šli iskanja/reševanja arheoloških ostankov s težko gradbeno mehanizacijo, namesto žličkami, čopiči in podobnim.

Na tak način se ne rešuje niti avtomobila/kombija s čvrsto karoserijo, kaj šele krhkega in pregnitega bulija. Malce naj si šalabajzerji pogledajo kako se gredo drugod takšne zadeve.

https://www.youtube.com/watch?v=xsaYK9P6
m68

Obstajajo pa še bistveno bolj zahtevna reševanja, težje dostopne lokacije, itd.

Upam, da bodo na koncu dokazali, da je šel zbran denar v obnovo in bo obnova kakovostna. Po videnem dobi gledalec občutek, da bodo za obnovo namenjene drobtine od zbranega, vse ostalo pa bo požrl show business oz. bo končalo v žepih/na računih organizatorjev.
elaine
# 13.04.2017 ob 07:32
Vse lepo in prav, ampak avto bodo morali čisto na novo narediti.
Krimsky
# 13.04.2017 ob 06:45
Seveda spada zraven še glasba ...
~
... in tudi ni težko ugotoviti katera: CCR, Janis Joplin, Jimi Hendrix, ...

Zvok?
Hammond orgle, ... zvok, ki bi ga hipiji pogrešali v nebesih (kjer imajo bojda samo harfe), ... a za hipije nebesa tako ali tako niso destinacija, ... vsi zanimivi ljudje bi utegnili biti nekje drugje ...
Deep_G
# 13.04.2017 ob 07:15
To je pa precej bolj fleksibilna zadeva kot žalska fontana.
oziris.va
# 13.04.2017 ob 08:28
nikoli
# 13.04.2017 ob 07:14

Strkovnjak za dvigovanje megle.Takih (voznih) avtomobilov je v SLO kar nekaj.


Morda. Ampak tip je prepričal 500 Slovencev, da so z veseljem darovali 30k evrov.
Prudi
# 13.04.2017 ob 08:44
Ujej, že po akterjih vidim, da bo to naporna (za nas) tale obnova. Ravnokar se končal tisti iotok, zdaj pa tole.
Luka Novak
# 13.04.2017 ob 11:45
@MatejSpehar

morda ne bi bilo napak malo bolj preveriti zakaj smo ga žal uničili ...

Sem preveril, "katastrofa od katastrofe .. " (in ostalo v postu 13.04.2017 ob 07:47) je moje mnenje o tvojem/vašem početju.

Z obnovami imam izkušnje, hodim na srečanja, poznam sceno .. na podlagi tega ocenjujem tvoje/vaše delo.
izo
# 13.04.2017 ob 09:04
meni je ideja všeč in jo podpiram (čeprav so mi glede praktičnosti boljše tiste izvedbe z dvižno streho, da imaš potem možnost tudi osebja notri ipd). ampak moram priznat, da je tako stanje, v karšnem so ti deli, praktično obupno in bodo morali, če podo hoteli, da avto nekaj drži skupaj (kljub verjetno ločeni šasiji), dele praktično naredit nove, kar vzame več čase in denarja, kot da bi šel nabavit kombi v praktično originalnem stanju (sej mogoče to naredijo na koncu).

prvo pravilo vsake restavracije: dobit najboljšo osnovo, kar se da.
Banban
# 13.04.2017 ob 07:50
Imam občutek, da tega hobi projekta crowd ne foundira prav radodarno....

za ohranjanje starodobnikov, tudi v novih vlogah. ampak fantje,m počnite to na svoje stroške. This is not America (jet)
tuhtam
# 13.04.2017 ob 12:29
@MatejSpehar mogoče malo pokroviteljsko, "ne vem če nisi opazil", halo.
Seveda se lahko kline drugam, in se ne gleda. To pa še ne pomeni, da ne morem oddat komentarja ob tem prispevku in povedati, kaj si mislim. Pač, ne beri teh komentarjev...
g1n3k
# 13.04.2017 ob 10:47
Kdor je kakorkoli že kdaj obnavljal, 30k ni nič za tole podrtijo, 60k je že boljša ocena. Osnova še za staro železo ni bila dobra. Morda edino za zgodbo, ki je prinesla denar.
Nina Pušlar s "fleksarco" mi je všeč, lepo trženje.
mihaing
# 13.04.2017 ob 07:36
Da mi je videti sedaj komentarje internet mehanikov in kleparjev....
mrblack
# 13.04.2017 ob 11:31
Super stvar, bom tudi jaz zalaufal projekt, da mi kdo obnovi kakega starega Porscheja. Za prispevek vsak dobi en krog okoli soseske.
dharma
# 13.04.2017 ob 09:31
Naslednji teden se en član ekipe odpravlja v ZDA, kjer bo na ameriških odpadih našel primerne kose in jih poslal v delavnico.
Sem bil prepričan, da je VW švabski avto, ampaj sem živel v zmoti. Ameriški je! Nisem vedel.
frozen pingvin 2
# 13.04.2017 ob 09:24
naj imajo veselje. jaz bom pa tut z veseljem kak pir spil, če pridejo mimo :)
gregaa
# 13.04.2017 ob 16:39
@MatejSpehar

Spremljam zadevo na fb od začetka. Z vsem se sicer ne strinjam, ampak s projektom si/ste pokazal/i kaj in kako se da speljati takšne zanimive in nevsakdanje zadeve.

Škoda pa, da zdaj komentiraš komentarje. S takšnim agresivnimi odgovori kot so zgornji se kažeš ali v napačni luči ali pa je cela zgodba v resnici malo manj lepa kot zgleda na prvi pogled - ali vsaj njej namen.
dante123
# 13.04.2017 ob 13:13
Kako pa potem dobis papirje za to vozilo v nasi zbirokratizirani drzavi?
tulumba
# 13.04.2017 ob 10:02
Bolj ko se klobasa o kombiju, dražji bo pirček!
MatejSpehar
# 13.04.2017 ob 20:18
@gregaa
Razumem in sprejmem, da ima vsak o našem projektu svoje mnenje. Spoštujem mnenje vsakogar, tudi če se ne sklada z mojim. Ker sem mnenja, da drugih ne moreš spremeniti, spremeniš lahko le sebe.

Ne razumem pa zakaj ne bi komentiral komentarje. Bi moral biti tiho? Zakaj? Sam v mojih odgovorih ne vidim agresije, vsak pač v njih vidi tisto, kar hoče videti. Moji odgovori so zapisani v dobrem duhu, da pokažem še drugo perspektivo.
Cvetača
# 13.04.2017 ob 16:06
Ta kombi je moj deda parkiru v Rižani, zdaj pa ste našli ključe in ga odpeljali...? ker je deda žal že pokojni, lahko kar meni kot dediču ene dva jurja nakažete.
Luka Novak
# 13.04.2017 ob 09:54
@izo

Dele za obnovo ni treba narediti nove, ampak jih preprosto kupiš. Ob zbranih + 30 tisočakih ne bi smel biti problem oz. se mora takšen proračun tudi odražat v kvaliteti. Počakajmo do konca obnove, pa se pustimo se presenetit.

Dobiš preprosto povedano vse, VW ima tudi poseben oddelek za obnovo, po potrebi v stanje, kot je prišel s tekočega traku.

Pod preprosto povedano vse ne pomeni zgolj za bulli iz teme oz. natančneje VW Typ 2 T1, ampak od prvega hrošča oz. Typ 1 do vseh drugih VW, ki sodijo v kategorijo starodobnik. Dodatno obstaja ponudba različnih cenovnih rangov in posledično kvalitete (za hrošča npr. sem pred nekaj leti izbiral prednji odbijač po ceni od 50 do 200 eur).
Matjaz82
# 12.05.2017 ob 13:25
Faaak ampak slovenčki vedno najdemo razlog, da se nekaj jajcamo. Pa kaj ni nekomu jasno, naredi se biznis plan in če gre čez je to to, čestitke in basta, kaj se imate vi zdaj tukaj za obremenjevat, kako so ven vlekli avto, ki bi sicer razpadal v nekem jarku. Če se bo vozil imel stranke in točil pivo je stvar rešena in pika.

Te kar glava začne boleti res....
armadillo
# 23.04.2017 ob 22:00
Morš vedet kdaj te nekdo nateguje ali skuša nategniti.
samogledam
# 19.04.2017 ob 07:34
Sploh ne razumem zakaj se nekateri smatrate poklicane za kritiziranje, pa saj vas ni nihce prosil za vase mnenje...? clovek si je nekaj zamislil in to pac pocne, bravo ! le tako naprej ! Podpiram mladi intuziazem in z veseljem bom nekaj primaknil, ko popijem tisto hladno pivce ko pridem v Slovenijo !
Kekec99
# 13.04.2017 ob 09:46
Bravo, ko končate pridem na pivo.
Tu160
# 07.05.2017 ob 20:11
Podpiram restavriranje, sem pa mnenja da je v osnovi ta bulli v tako slabem stanju da niti za v tisti jarek ni vec.

Iz tega sledi da bodo stroski na racun tako slabe osnove (zaman) previsoki.
izo
# 13.04.2017 ob 11:51
@luka:
Dele za obnovo ni treba narediti nove, ampak jih preprosto kupiš

sej nekako v tej smeri sem tudi zapisal, da je potem praktično bohje kupit ali ohranjen komplet ali dele, katere delajo specializirane firme (kvaliteti niti niso tako poceni). Je pa tukaj več kot očitno, da ne gre za cilj popolne rrestavracije s smislu 100% avtentičnega originala ipd, ampak prirejeno zadevo za reklamo in prodajo (takšnih zadev imaš tudi že v sloveniji kar nekaj, je pa seveda res, da je tudi trend zadnje nekaj let).

@matej:
ja nč, pogumno naprej, samo dela pa bo res na ta način 10x več in jasno tudi stroškov. no, sej verjetno ste že razmislili, zakaj tak pristop..
MatejSpehar
# 13.04.2017 ob 13:25
@dante123 to bo še poseben šov. Ampak problemi so izziv, ne prepreka
@tuhtam Nič nimam proti komentarjem. Oz. če zaključim po tvoje, pač ne beri mojih odgovorov ;) Vsak gleda na svet iz svojih čevljem. Jaz sem vesel, da sem v svojih.
MatejSpehar
# 13.04.2017 ob 12:03
@izo Gre za avto, ki bo vrnjen nazaj na cesto, ki ni več takšna kot je bila 1961. To pomeni, da ne bo šlo za restavracijo nazaj v ta leta, ampak se dela vozilo, ki bo sposobno dnevno opravljati naloge transporta in strežbe. Ne gre za restavracijo oldtimerja, ki bo po obnovi 3,4x letno ob lepi dnevih pokukal iz garaže. Gre za heavy duty stroj na osnovi veterana.
MatejSpehar
# 13.04.2017 ob 11:27
@frozen pingvin 2 pridi kaj mimo, avgusta se vračamo na cesto. Z veseljem ruknemo vsaj enega hladnega.
@dharma Razumljivo, ne moreš vedeti vsega. Tudi tega ne, da so bili v ZDA ti avtomobili zelo množično prodajani. Temu primerno je še vedno pester trg z nadomestnimi deli.
@tuhtam ne vem če si opazil, nismo TV, smo spletna serija, ki nastaja iz entuziazma, brez budgeta. Ves nabran denar na crowdfundingu in iz lastnih denarnic gre v pločevino. Naša želja je predvsem prikazati ljudem, ki so investirali lastne prihranke v projekt kaj se dogaja z njihovim denarjem. Je to greh? Če pa ti gre cela stvar na živce, pač ne klikneš na play in surfaš naprej. In življenje je lepše.
@kekec99 ti kr uleti, ne bo ostalo zgolj na enem
@sivi Gandalf Ignore, block, live and let live je recept. Težko pa rečem temu fehtarjenje. Vsak bo za svoj vložek dobil nekaj nazaj, od napisa na kombiju, hladnega piva ali kombija za cel dan. Meni se zdi fair dela. Meni in nekaj 500 ljudem, ki so podprli projekt z lastnim denarjem.
@tulumba Cena pirčka za “solastnike” je fiksna. V bistvu so si hladno pivo kupili za pol leta vnaprej. In ceno pirčka v osnovi določajo pivovarji, mi smo zgolj tisti, ki ga bomo točili.
@g1n3k Vrži uč na blog na www.beerbulli.si (gledaš pod zgodbe), kjer sem spisal matematiko “In koliko bo matematika stala?” S cifro si kar zadel, bravo!
Ima še kdo kakšno ekstra vprašanje? Z veseljem odgovorim na vsakega na FB strani Beer Bulli, kjer lahko dnevno spremljate napredek. Lep četrtek vsem.
MatejSpehar
# 13.04.2017 ob 11:26
@Deep_G z veseljem se bomo pripeljali v Žalec. Samo prej moramo urediti obveznosti vsem, ki so nas podprli. Kombi je vnaprej najet in plačan kar 110x
@elaine prav to počnemo. Spremljaj našo spletno youtube serijo.
@mihaing prav zabavam se ob branju. Vsak ima dve roki in nogi. Vsak se lahko prime projekta takšne obnove. Z veseljem pomagam z nasveti. Nisem mehanik, a sem navdušen nad mojstri v delavnicah. Delajo čuda.
@Luka Novak morda ne bi bilo napak malo bolj preveriti zakaj smo ga žal uničili še bolj kot je bil. Namerno gotovo ne. Namig, na YT poišči klip “Saving private bulli”. Obnova je transparentna, številke javne, na www.beerbulli.si je zapisana vsa matematika. Hvala za druge YT linke, a Tadeju Korošcu, vodji prenove težko očitaš nestrokovnost. Možakar je v svoji profesionalni zgodovini obnove vozil na cesto vrnil cca 50 oldtimerjev. Ko dosežeš to številko se veselim nadaljevanja šank debate.
@Banban ne razumem povsem tvojega prvega stavka. Ampak fantje to počnemo na svoj način. Smo napačni, ker smo drugačni? Ne bi rekel. Sem pa na to temo spisal blog na www.beerbulli.si , poišči prosim zapis “Obnova oldtimerja je nekaj kar mora moški narediti sam!?”
@prudi Ne vem kaj je iotok, ampak na spletu je fajn, kar nočeš videte blokiraš in mir. Splet ima veliko funkcionalnosti, izkoristi jih
MatejSpehar
# 13.04.2017 ob 11:25
@Krimsky meni najbolj sede v tale van Bob Marley in Beach Boysi. Oboji so ga dejansko imeli in se z njimi vozili na koncerte.
@nikoli drži, res jih je nekaj tudi na slovenskih cestah, cca 10-20. In imajo tudi primerne cene. Pod 20.000 evrov ga ne dobiš, če ga je lastnik sploh pripravljen prodati. In glede na to, da delamo kombi, ki bo dnevno na cesti bi ga vseeno morali dobesedno razstaviti in prirediti heavy duty. Tako, da prav veliko ne bi prišparali. Pozdrav od strokovnjaka za meglo, če jo rabiš, dostavim ugodno
MatejSpehar
# 13.04.2017 ob 11:26
@izo Res je, osnova našega veteran je tako slaba, da slabša ne more biti. Verjetno kombi v slabšem stanju skoraj ne obstaja v tem delu sveta. A večji izziv je, bolj nam dogaja. Zakaj bi bilo simpl, če lahko gremo po daljši poti
Kazalo