Med uveljavljenejšimi dunajskimi modnimi znamkami je Kayiko, pod katero ustvarja Karin Öbster. Foto: Petra Gschwendtner/Pixi mit Milch
Med uveljavljenejšimi dunajskimi modnimi znamkami je Kayiko, pod katero ustvarja Karin Öbster. Foto: Petra Gschwendtner/Pixi mit Milch
Ravnokar zaključeni teden mode v Muzejski četrti je le del živahnega modnega dogajanja, ki v avstrijski prestolnici poteka čez vse leto. Foto: Promocijsko gradivo
Claudia Rosa Lukas, ki svoj slog opisuje kot 'tiho revolucijo v tem podivjanem modnem svetu' je pred časom za revijo Interview povedala, da ne mara tematskih kolekcij ali posebnih imen. 'Zakaj bi si pripenjali neželene asociacije?' Foto: claudiarosalukas.tumblr.com

Na tednu mode v dunajski Muzejski četrti (MQFW) smo dobili priložnost za pogovor s Claudio Roso Lukas, modno oblikovalko in eno od ustanoviteljev "platforme oblikovalcev za oblikovalce" AustrianFashion.Net. Vse skupaj se je začelo leta 2004, ko je šest avstrijskih oblikovalcev združilo moči za predstavitev svojih kolekcij v Parizu. Konec leta 2006, ko v Avstriji ni bilo še nobenega medija, posvečenega izključno modi, pa se je ustanovnih sestankov udeleževal vse širši krog ljudi, ki so si želeli kanal, prek katerega bi lahko odprto komunicirali, si izmenjevali zamisli in skupaj dosegli boljšo prepoznavnost avstrijskega modnega oblikovanja. Leta 2007 je šla stran AustrianFashion.Net (AFN) "v eter" in naletela na odličen odziv, sprožila pa je tudi nastanek (spletnih) revij, blogov in modno obarvane komunikacije v družbenih omrežjih.

Trenutno so pri AustrianFashion.Net osredotočeni na razstave in predstavitve domačih oblikovalcev v tujini, saj, kot pravi sogovornica, "ni dovolj, da odpreš 'pop-up' trgovino in čakaš, da se bo kaj zgodilo". Letos februarja, na primer, so se izbrani oblikovalci predstavili v okviru International fashion showa v Londonu. Kot pravi Claudia Rosa Lukas, morajo tisti, ki jih pri AFN vzamejo pod svoje okrilje, ustvarjati "nekaj novega in/ali posebnega". Sama, najbolj znana po pleteninah in usnju, minimalizem pa je v njeno delo "vcepil" mentor Helmut Lang, trenutno zaradi preobilice dela s platformo ne oblikuje lastnih kolekcij, v celoti se je posvetila organizaciji dogodkov, izobraževanju in grajenju prepoznavosti avstrijske mode. A pravi, da se namerava kmalu spet lotiti oblikovanja.

V Avstriji je po besedah sogovornice ogromno modnih dogodkov, "teden mode pravzaprav traja vse leto". Po ravnokar končanem MQFW se že bliža teden oblikovanja (od 27. septembra do 6. oktobra), v okviru katerega se predstavljajo tudi tisti, ki delajo s tekstilom, pa mednarodni sejem oblikovanja Blickfang (dogodek, ki ga prirejajo tudi v Nemčiji in Švica, bo v dunajskem muzeju MAK potekal od 18. do 20. oktobra), med 19. in 22. novembrom Festival mode in fotografije, pred božičem oblikovalci organizirajo prodajne dogodke, spomladi pride na vrsto sejem nakita in dodatkov Modepalast ...

A opisati avstrijsko modo je vseeno težko: po eni strani se Dunaj, modna prestolnica s konca 19. stoletja, ponaša z izjemnimi izobraževalnimi strukturami, na Univerzi uporabnih umetnosti so poučevali mentorji, kot so Helmut Lang, Raf Simons (zdajšnji kreativni vodja Dior), Vivienne Westwood, po drugi pa je prepoznavnost avstrijskih oblikovalcev zunaj meja države še vedno slaba. Kot pravi Claudia, avstrijski oblikovalci nimajo enoznačnega jezika izražanja, veliko je minimalizma, a hkrati oblikujejo veliko razkošnih večernih oblek in kreacij za poroke, plese - na slednjem področju menda posel cveti. Med znamkami, predstavljenimi pred dnevi v Muzejski četrti, je izpostavila Pitour, pa Kayiko, ki je v tem poslu že 20 let in ima prepoznaven slog in kliente.

Kot zanimivost omenimo še, da je Claudia študirala z Urošem Belantičem, ki je nato doživel velik uspeh s svojo znamko Oktober. Pozna tudi delo fotografinje Špele Kasal, mladi modni kolektiv Young@Squat pa je v Londonu na slovenskem veleposlaništvu z razstavo Between Sense & Sanity gostoval ravno v času, ko je na Otoku potekala predstavitev avstrijske mode pod okriljem AFN.