Utrinek iz kolekcije znamke JSP, pod katero ustvarjata sestri Jelena in Svetlana Proković. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Utrinek iz kolekcije znamke JSP, pod katero ustvarjata sestri Jelena in Svetlana Proković. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Moda in posel

Osrednja tema na letošnjem Philips Fashion Weeku je bila Moda in posel. Nekaj nasvetov in izkušenj so z obiskovalci predavanj in delavnic delile britanske modne ustvarjalke, ki so gostovale na Tednu mode.

V naslednjih dneh boste lahko prebrali MMC-jev intervju z režiserko modnih filmov Kathryn Ferguson in modno blogarko Fred Butler.

Modne znamke niso le sredstvo razlikovanja izdelka, temveč orodje identifikacije z določenim življenjskim slogom. Želja po čim boljši samopredstavitvi, ki vpliva na življenjsko kariero, vprašanje izvirnosti in težnja po razvoju individualnosti so pomembni dejavniki, s kateri se ukvarja postmoderni posameznik, bodoči porabnik. Mladi oblikovalci tako morajo osvojiti več vsestranskega znanja, ki ga narekuje zasnova trženja modnih znamk, je v prispevku v oddaji Ars 360 ugotavljala Nataša Globočnik.

Bistvena je dobra poslovna filozofija
Prav zaradi neizprosne konkurence in velikih stroškov raziskav globalno-marketinškega trga mnogi oblikovalci začnejo delovati pod okriljem velikih blagovnih znamk, zato pa ostanejo anonimni. Prav ta velikanska podjetja ustvarjajo kulturo, kjer se vsi zaposleni tržno obnašajo. Potrebna je veščina hitre prilagoditve spremembam v okolju, zato se vedno več oblikovalcev strateško načrtuje modne kolekcije. Modna industrija uporablja vse oblike množičnih medijev za promocijo izdelkov. Veliko oblikovalcev je začelo svoje kolekcije oglaševati v modnih filmih.

Kaj so v kamero RTV Slovenija povedale gostje Fashion Weeka iz tujine Nicola de Main, Kathryn Ferguson in Mariel Reed, si oglejte v priloženem prispevku iz oddaje Ars 360.

Ustanovitev lastne blagovne znamke pomeni tudi vstop v svet bančništva. Potrebna je izdelava dobre poslovne filozofije. Kakšen bo kupec? Bo to varčen, racionalen ali potrošnik, ki je nagnjen k perfekcionizmu? Odgovore na ta vprašanja mladim oblikovalcem ponuja britanska neodvisna platforma Not just a label, ki ima pod okriljem več tisoč oblikovalcev iz 93 držav. Oblikovalci na njihovem skupnem spletnem portalu objavljajo najnovejše kolekcije in se učijo trženja blagovne znamke.

Prav tovrstni promocijski spletni portali so ključnega pomena za mlade oblikovalce, saj vplivajo in dosegajo več potrošnikov, kot bi jih v prodajalni z velikanskimi stroški najemnine. Prav tako se vedno več ljudi odloča za nakupovanje prek spleta. Oblikovalci so tako primorani uporabljati vse načine komunikacije za samopromocijo in stike s potencialnimi kupci.

Moda in posel