Zabava

Poudarki

  • Naša sogovornica je sploh prvič dve uri presedela za volanom avtomobila
  • V drugi lekciji smo obdelali strah pred srečanji na ozkem cestišču
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.9 od 14 glasov Ocenite to novico!
Treba je ločiti med strahom in fobijami. Poznamo normalen strah, ki je biološka danost človeku, da ne počne neumnosti, ki jih počnemo v življenju in bi lahko pripeljale celo do tega, da bi človeško raso iztrebili. Ta strah je točno znan. Foto: Miha Merljak, MMC RTV Slovenija
Pri fobijah gre za pretiravanje. Fobije peljejo v velike bojazni, ki pomembno vplivajo na človekovo dejavnost, doživljanje, tako v medsebojnih odnosih kot poklicu. Fobije vedno sprožijo okoliščine, ki so vezane na posamezne predmete ali dejavnosti. V prometu se lahko bojimo predorov, vožnje z avtomobilom ali pa spuščanja po strmem klancu. Foto: MMC RTV SLO
Veliko voznikov in voznic opusti vožnjo za daljše obdobje, v tem času pa se je promet povečal, pozabili so na prometne znake, pravila v križiščih, strah jih je hitrosti, norcev na cesti ... Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Kako premagati strah pred srečanji na ozkem cestišču

Fobije v prometu
17. maj 2018 ob 06:22
Ljubljana - MMC RTV SLO

Znova smo se lotili premagovanja fobij. Naša sogovornica je z našo pomočjo prebrodila strah pred vožnjo. Pred 16 leti je naredila vozniški izpit, potem pa ni več vozila avtomobila. Do naše akcije in naše pomoči.

"Nadaljujemo našo zelo zanimivo, ampak tudi zelo zahtevno akcijo, v kateri se spoprijemamo z vozniškimi fobijami. Kot ugotavljamo iz vaših prijav na našo akcijo, teh ni malo. Pogoste so, pogosto pa znajo voznikom ne le zagreniti vožnje, ampak tudi življenje," ugotavlja avtor oddaje Avtomobilnost Andrej Brglez, ki se je s to tematiko srečeval še kot inštruktor varne vožnje – tako s tistimi, ki so imeli prometno nesrečo, kot s tistimi, ki že dlje časa niso vozili avtomobila in so se želeli na nov način spet vključiti v promet.

Prvič dve uri za volanom
Matejka Oven je že bila z nami. Pred 16 leti je naredila vozniški izpit, potem pa ni več vozila avtomobila. Povsod so jo vozili drugi, nato pa se je zgodila prelomnica, ko je morala hčerko odpeljati na zdravniški pregled, mož pa je zbolel. Ker si sama ni upala sesti za volan, je morala ukrepati. V prvem koraku ji je pomagal znanec, tako da se je upala voziti po znanih poteh, kjer je vnaprej vedela, kje in kam mora zaviti, kje mora biti pozorna. Neznanih poti pa jo je bilo še vedno strah. Do akcije Fobije v prometu, ki jo vodimo v Avtomobilnosti.

Z Matejo smo se dve uri vozili po različnih cestah. To je bilo sploh prvič, da se je vozila dve uri skupaj, nam je povedala sogovornica, ki smo jo zdaj pri drugi lekciji opogumili tudi pred drugo fobijo, ki nam jo je zaupala: "Če je cesta ozka in je omejitev hitrosti visoka, nasproti pa je strnjena kolona, me je vedno strah srečanja s temi vozili. Bojim se, da se bomo zataknili z vzvratnimi ogledali. Občutek imam, da me bo avto na sosednjem pasu odpeljal s sabo. Groza me je avtomobilov, ki prihajajo naproti."

Tokrat med stožce
Za Matejko je zato Andrej Brglez pripravil še en vozniški preizkus, v katerem smo šli še en korak naprej od tistega, kar smo delali pri prvi lekciji. "Na prvi lekciji sva z vožnjo po regionalni cesti skozi ovinke ugotavljala, da če prideva s pravo hitrostjo v ovinek, če se ovinek odpira in vidiva, da je cesta prazna, lahko narediva lep lok in zaupava, da bo avto ostal na voznem pasu ter da se ne bo nikamor premaknil. Torej, da je dovolj prostora na strani bankine in na sredini, da ne sežemo čez polovico cestišča. To zaupanje smo zdaj preizkušali skozi slalom, vožnjo tik ob stožcih, tako da jih ne bomo zadeli."

Kaj si je Matejka zapomnila od druge lekcije, nam je povedala sama: "V ovinkih sva se naučila, da pogledam daleč v ovinek in pogled nato vrnem v ovinek. Zelo uporaben se mi je zdel nasvet, da ne gledam naravnost v naproti vozeče avtomobile, ampak spremljam sredinsko linijo na voznem pasu. Ko sem na pregledni, a ozki cesti, je dobro, da se ne držim skrajno desne strani, ampak si vzamem prostor in vozimo proti sredini. Seveda je treba biti pozoren na nasprotni promet, da se pravočasno umakneš bolj desno. Seveda, če je to potrebno."

Kako ji je šlo, si poglejte v videoposnetku.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
Binder Dandet
# 17.05.2018 ob 06:37
Ce nisem ze prvic zapisal, bom pa tokrat. Kdor ima strah, naj ne vozi. Pocetje je smrtno.nevarno zanj in za vse ostale udelezence.
Hijena
# 17.05.2018 ob 06:48
Takšna oseba bi morala na ponovno opravljanje izpita.
Demosten18
# 17.05.2018 ob 06:50
Voznja je se kar univerzalna pravica. Potem pa vidis ljudi, ki imajo fobije pred ne vem cem vse, pa pijancke, pretirane agresivneze in ne vem koga se vse, ki imajo "vsi pravico imeti izpit". Zakaj ze? Slab voznik v avtu je ravnotako nevaren kot nekdo, ki poseduje strelno orozje pa je psihicno nestabilen.

V mojega kolega se je par let nazaj na AC v rit zaletel invalid...kolega je utrpel tezje poskodbe, sopotnica (punca) je umrla. Razlog? Invalid ni mogel zavret tako hitro, ker je imel pac zavoro na rocki ob volanu. Ampak dajmo vsem izpit, saj smo vendar vsi enaki (ne enakopravni).
gargamel MK
# 17.05.2018 ob 07:44
Taki pacienti nimajo kaj početi za volanom. Tak kaliber voznikov verjetno vozi 50km/h, kjer je omejitev 90km/h.
burruchaga1986
# 17.05.2018 ob 08:23
Kupiš karto za avtobus in s prestrašeno vožnjo ne ogrožaš vsega okoli sebe.
TellingTheTruth
# 17.05.2018 ob 08:23
Ce se dva pametna srecata, ni nobena cesta preozka. Problem pa hitro nastane ce je ze samo 1 bedak.
svyatoslav
# 17.05.2018 ob 08:10
Kdor ima strah naj ne vozi, ker je nevaren sebi in drugim.
Velika napaka naših samooklicanih snovalcev prometne politike varnosti v prometu.
Že v avto šolah bi morali izločati kandidate s strahom in fobijami, čas pa je, da se uvede podroben psihološki test.
Vsako leto zmanjšujejo hitrost na vseh možnih odsekih in rišejo neprekinjeno črto tam kjer je bila prekinjena, ampak nevarnih voznic s fobijami je vsako leto več. Ne samo, da preds[avljajo potencialne mine, tudi hirtost prometnega toka upade za polovico.
skera
# 17.05.2018 ob 06:28
... Zamižiš pa samo gas!
pohorjezeleno
# 17.05.2018 ob 07:22
S širino imajo večinoma probleme voznice, zanimivo da dolžina jim je pa pomembna. :D
Pri nas na enem ozkem odseku se lažje srečaš s tovornjakom ali avtobusom kot kakšno voznico, ki sredi ceste obstoji in čaka. Kdor ne zmore peljati 90km/h skozi ozko cestninsko postajo bi mu morali vzeti izpit. S tem bi se tudi rešili gneče na cesti.
olidata
# 17.05.2018 ob 09:40
Vozniški izpit ni ustavna pravica! Kdor ni sposoben normalne vožnje naj naroči taxi ali gre z busom. Bo veliko ceneje za njega in bolj varno za vse okoli njega. Instruktorski veleumi pa naj se ukvarjajo s kakšnim drugim vesoljskim projektom, kot da tiščijo nesrečo na cesto!
Luka Novak
# 17.05.2018 ob 08:46
Kako premagati strah pred srečanji na ozkem cestišču

.. pokličeš t.i. strokovnjaka za mobilnost in mu hkrati omogočiš honorar ? Ali gre morda za obratno situacijo ?

In t.i. strokovnjak za mobilnost izbere dobre 4,5 m dolg in 1,8 m širok SUV za premagovanje fobij, namesto kakšne minimalistične Fiat Pande, VW Up!-a ali karkoli podobnega ?

T.i. strokovnjak za mobilnost bi moral osebam, ki 16 let po opravljenem vozniškem izpitu niso vozili avtomobila, najprej predlagat avto šolo oz. osvežitev znanja na varen način. In sicer takšno, ki se v celoti prilagodi osebi – enak ali primerljiv avto, kot ga ima sama/ali ga namerava kupit, učenje tam, kjer se namerava vozit v najpogostejših situacijah in podobno.
Grob
# 17.05.2018 ob 08:33
Dobrohotno apeliram na ljudeke... Imejte zavoro v glavi.. Če človek pri sebi po določenem številu voženj pri samem sebi ugotovi da se ne bo nikoli navadil na avto Potem naj raje začne razmišljati v smeri "opustiti volan" in začeti razmišljati o alternativnih načinih transporta..
sportivko
# 17.05.2018 ob 08:27
"Kako premagati strah pred srečanji na ozkem cestišču"

Na ta tečaj bi pa poslal VSE LJUBLJANČANE. Takoj ko ni več semaforja in 2m placa so adijo.
Pa to ima še meter placa do škarpe (recimo izven naselja), pa ne da bi vsaj počaku...to sam rine po sred ceste!!!
Altknight
# 17.05.2018 ob 06:52
Ko se srecujes na ozki cesti, gledas desni rob ceste in ne v nasprotne avtomobile.
drops29
# 17.05.2018 ob 13:39
@gargamel MK
"...Tak kaliber voznikov verjetno vozi 50km/h, kjer je omejitev 90km/h."


Pa ne samo to. Poleg tega še na polno zabremza, ko se ima s kom srečat. Poznam eno tako in sem že nekajkrat vozila za njo. Na normalni cesti (ne ozki) je na polno bremzala vsakič, ko je videla da ji gre neko vozilo nasproti. In zna biti kar problem, če gre za neko prometno cesto - prehitet ne moreš (ker imaš stalno promet nasproti) in izgubljaš živce.

Menim, da bi morali policaji malo več pozornosti posvečati tudi takim primerkom, ker gre za očitno oviranje prometa in prav tako nevarnost zase in za druge udeležence. Ampak ne, pri nas raje lovijo tiste, ki gredo skozi naselje 55 km/h ali pa so pozabili vozniško dovoljenje doma oz. nimajo osebne s sabo, ko so na kolesu. Saj ni treba nujno kazni pisat, ampak naj jih pošljejo na obvezno obnovitveno usposabljanje v avtošolo pa bo.
svyatoslav
# 17.05.2018 ob 12:04
Mi smo problem fobije med vožnjo rešili v eni minuti. Pred desetletji je ata mami v nekaj stavkih razložil, da je nevarna v prometu in ji za vedno prepovedal vožnjo avta.
Nujno je treba uvesti podrobne psihološke teste pred začetkom vožnje v avtošolah.
Če bi se tudi med bodočimi vozniki preverjalo psihološko stanje tako kot pred nastopom dela pri delodajalcu, bi bilo na cesti četrtino manj voznikov. Promet bi bil bolj tekoč, varnost večja, pa še uporaba javnega prevoza na nivoju.
Ampak ta anomalija gre na roko avtošolam, saj lahko le od takih kandidatov iztisnejo 50+ ur vožnje. Na škodo splošne prometne varnosti.
Grob
# 17.05.2018 ob 08:18
To sploh ni fobija... To je začetniška neizkušenost... Torej? Kaj je recept za takšen primer? Obvezno si omisliti izkušenega sorodnika za sopotnika ki ti bo med vožnjo sugeriral na kaj je treba biti pozoren... Kaj gledati sedaj kaj gledati potem... Predvidevati situacije v glavi itn.. Vsaj prvih 1000 do 5000km...kako so vedno pravili.. Nek pregovor obstaja.. Da ohranjas vozniško kondicijo moraš na leto opraviti vsaj 5000km vožnje ! Ljudje božji ne se igrati... Cesta ni otroško igrišče... Na cesti bodi 100 procenten ali pa pusti volan na miru... Tako preprosto je vse skupaj.. Za vraga.. Omislite si izkušenega sopotnika-sorodnika!!! To ni fobija... To je razumski strah!
Neikius
# 17.05.2018 ob 08:13
Takšni ljudje bi morali dobiti dodatne ure pri inštruktorju. Očitno le-ta ni bil kos nalogi.
KajtiMar
# 17.05.2018 ob 11:50
dory@ Tudi v tunelih si nisem upala prehiteti tovornjake ...

vauuu dory a vozniško še imaš?
Mirko Tipka
# 17.05.2018 ob 07:10
Kako premagati strah pred srečanji na ozkem cestišču?

da ne voziš po ozkem cestišču
zamudnik
# 17.05.2018 ob 13:10
Znanec je nekoč rekel: "Ne boj se, jaći si!"

Je pa res, da smo se peljali v tovornjaku. :-)
galoper
# 17.05.2018 ob 09:20
Znanstveno je dokazano, da leva polovica ženskih možganov ni primerno razvita za boljše dojemanje prostora, tako kot moški. Tudi moški so nerodni posebej pri vzvratnem parkiranju, dokler jih sunek ob robnik ne opozori, da je del vozila že na pločniku.
galoper
# 17.05.2018 ob 10:16
Problem bi moral biti zaznan in rešen na zdravniškem pregledu pred izpitom.
Kdor vzame zdravilo, ne sme upravljati motornih vozil v prometu.
Grob
# 17.05.2018 ob 08:39
Verjamem in trdno sem prepričan da ni vsak človek za avto... Da ne začnemo govoriti o ljudeh ki vozijo tovornjake in prikolica rje... Ne obstaja zaman pregovor"za voziti tovornjak moraš imeti tudi žilico v sebi za to.. Ali imaš to v sebi ali pa nimaš to v sebi....voziti tovornjak je malček tudi umetnost!
Neikius
# 17.05.2018 ob 08:15
@svyatoslav: Nevem, kar se mene tiče je na čisto preveč odsekih kjer je prekinjena črta nemogoče prehitevat. Potem pa spet, imaš pa ogromno mest, kjer edino prek prekinjene črte lahko relativno varno prehitevaš (in seveda "ne smeš")
firtoh
# 17.05.2018 ob 19:24
Kako premagati strah pred srečanji na ozkem cestišču
Da ostaneš doma in nikoli ne sedeš za volan
Pastafarian
# 17.05.2018 ob 19:22
Če si začetnik in imaš ta strah je še kar normalno, če te popolnoma na paralizira. Če pa že voziš kakšno leto dni po izpitu in ta strah še vedno čutiš, ti je to zadnje znamenje, da nisi za v promet.
Monopattern
# 17.05.2018 ob 14:20
Mene je strah tega le, ko vozim v ulici, ki bi morala biti dvosmerna, pa so na obeh straneh parkirani avtomobili, potem je pa prostora ravno za 2 avta+10cm na vsaki strani.
1a34
# 17.05.2018 ob 10:54
@galoper
Problem bi moral biti zaznan in rešen na zdravniškem pregledu pred izpitom.
Kdor vzame zdravilo, ne sme upravljati motornih vozil v prometu.

Večji problem so ekstremni depresivneži (agresivneži), ki se sploh ne zdravijo in na videz normalno funkcionirajo, in bi morali jemati zdravila in biti pod zdravniškim nadzorom, pa jih ne in niso.
Tisti, ki si pod zdravniškim strokovnim nadzorom zdravijo kakšno bolezen (od pritiska do ploskih nog) brez stranskih učinkov, pa niso problematični.
Highland
# 17.05.2018 ob 10:33
Naj vzamejo hisno "zivalico-ljubljencka" s sabo, po vzgledu Americanov na letalskih poletih.. haha
astro
# 17.05.2018 ob 08:24
@pohorjezeleno, kolikor vem, je vožnja skozi cestninske postaje omejena na precej manj kot 90 na uro. Tudi ti si nevaren.
dory
# 17.05.2018 ob 09:14
Imela takšno "fobijo". Kako sem jo izgubila? Z veliko prevoženimi kilometri. Ker dobiš občutek za velikost avta in bližino nasproti vozečih. Tudi v tunelih si nisem upala prehiteti tovornjake, ker se mi je zdelo da bom bočno trčila, da je premalo prostora. Sedaj se mi zdi to smešno. Vaja. Izkušnje. Nisem pa zaradi tega vozila 50, tam kjer je bilo 90. V glavi sem vedela, da se zabila ne bom. Logika proti nerazumnim občutkom. Pomaga, da tak strah držiš zase in ga poskusiš premagat. Sicer se strahu preveč predaš in si rečeš, to je pač moja "stvar" in je ne morem spremenit.
odesnik
# 17.05.2018 ob 15:19
Sportivko

Jaz bi na to poslal vse, ki niso ljubljancani. Sploh ves kaksne zastoje delajo zjutraj, ko je konica, ker pac niso navajeni vec kot enega krizisca v svojem kraju?
1a34
# 17.05.2018 ob 08:28
V prometu in družbi niso problem tisti, ki si premalo upajo (ker se lahko to z lahkoto zregulira), temveč tisti, ki si zaradi agresivnosti upajo preveč (predvsem čim boljše rešitve tega so naloga strokovnjakov za varnost v prometu).

Na področju agresije v prometu dandanes namreč obstaja nek problem. Če človek dobi po pošti kazen redarstva ali policije, ker je prehitro vozil (izmerili so ga z radarjem), je osnovni namen tega preprečevanje agresije v prometu. Problem pa je, ker dobi kazen mesec dni po tem, ko je storil prekršek. Doktrina vzgoje in reda pa je, da je treba človeka v tistem trenutku oz. čim prej, ko naredi napako, kaznovati. Vem, da so poskušali rešiti problem, ker so ljudje stresali jezo na policaje in redarje (jezni so bili sami nase in so negativno energijo transferirali nanje), ko so jih osebno ustavljali zaradi prehitre vožnje.
Če dobi človek kazen mesec dni po tem, ko je storil prekršek, se ne zamisli samo zaradi te kazni, kot bi bilo normalno, ampak se mu dodatno nevzgojno nabije umeten dvom, ali ni morda v tem vmesnem času naredil še milijon prekrškov.
Družba pa ne sme biti zainteresirana, da bi državljanom nabijala še dodaten umeten dvom (ali pa strah ali krivdo), ker je že brez tega v normalnem življenju tega dovolj in normalno želi državljane s čim boljšo samopodobo, ne pa da so prestrašeni in vodljivi.
Predlagam dve možni rešitvi:
1. Glede na to, da lahko ima v času digitalne dobe policija in redarstvo enoten računalniški sistem, da se, ko dobiš po določenem času obvestilo o kazni (denarni ali odvzetih točkah), v njej napiše, da od dneva prekrška nisi naredil nobenega drugega prekrška glede prehitre vožnje.
2. Ali pa morda v bližnji prihodnosti, ko bodo lahko to pravno zregulirali, da takoj ko narediš prekršek hitre vožnje, dobiš sms-obvestilo o prekršku in kazni, ne pa šele čez en mesec.

Kot bi rekel boter Mesec v Zvezdici zaspanki: Kazen mora biti vzgojna!
aaa
# 17.05.2018 ob 09:15

Demosten18

V mojega kolega se je par let nazaj na AC v rit zaletel invalid...kolega je utrpel tezje poskodbe, sopotnica (punca) je umrla. Razlog? Invalid ni mogel zavret tako hitro, ker je imel pac zavoro na rocki ob volanu.


Oprosti ampak takšno podajanje razloga za nesrečo je pa res baba čula, baba rekla. Zakaj ne bi mogel zavreti enako hitro z ročko kot s pedalom? Predvidevam, da je bil zaviranja z ročko navajen in ni najprej iskal pedala in ko je ugotovil, da ga ni, zagrabil ročko. Saj tudi na motorju zaviraš z ročko. Če pa ta ročka ni bila nameščena dovolj ergonomično, pa krivi za to tistega, ki je izdal homologacijo za tak avto in ne invalida.
Kazalo