Zabava
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 27 glasov Ocenite to novico!
Pivo in cvetje piše novo poglavje. Prireditev bo potekala vse do nedelje. Foto: BoBo/ŽIga Živulović jr.
Prvo ime odra Zlatorog so bili na prvi dan prireditve Šank Rock. Foto: BoBo/ŽIga Živulović jr.
Na oder Piva in cvetja so se vrnili tudi člani skupine Panda. Foto: BoBo/ŽIga Živulović jr.
Ob odprtju festivala ni šlo brez tradicionalnega odpiranja soda piva. Foto: BoBo/ŽIga Živulović jr.
Prifarski muzikanti so se vrnili v Laško. Foto: BoBo/ŽIga Živulović jr.
Tudi letos se je najbolj v noč zavlekel program pod elektronskim odrom. Foto: BoBo/ŽIga Živulović jr.
Pogled na občinstvo pod odrom Zlatorog ob nastopu Bešlića, Joksimovića in Belana. Foto: BoBo/ŽIga Živulović jr.

Dodaj v

Pivo in cvetje: brez vstopnine, a tudi (za zdaj) brez večje gneče

55. izvedba Piva in cvetja
13. julij 2018 ob 06:37
Laško - MMC RTV SLO

Ni dileme, festival Pivo in cvetje se želi po velikopoteznih poskusih, da se spremeni v festival, ki bo (tudi) z zvenečimi tujimi imeni privabljal obiskovalce iz vse Evrope, znova približati domačim obiskovalcem.

Prizora iz lanskega leta, ko je obiskovalce na mostu za prehod na drugo stran Savinje čakala ekipa varnostnikov, ki so pregledovali zapestnice, letos ni. Lanska uvedba vstopnine, ki je sprožila veliko nejevolje med obiskovalci, se je izkazala (kljub zvenečim glasbenim imenom, kot so Ugly Kid Joe, Level 42 in Samantha Fox) za neposrečeno. Še domačini so raje ostali na drugem bregu Savinje, kot da bi plačali vstopnino.

Prvi dan festivala zadnja leta ni bil nikoli pravi kazalnik, koliko ljudi bodo gostili v štirih dneh Laško. Toda ob letošnjem uvodu v dogajanje ni bilo mogoče zaslediti večje gneče. In če je ostala količina obiskovalcev podobna lanskemu, se je spremenil glasbeni izbor. Z odsotnostjo imen, ki so nekoč krojila svetovno glasbeno prizorišče, so več priložnosti dobile mlajše slovenske zasedbe.

Na neki način je programska politika festivala dobila ponovni zagon. Za prvo ime večera na glavnem odru Zlatorog so organizatorji postavili skupino, ki je prva pripeljala rokersko glasbo na Pivo in cvetje. "In sicer leta 1992, ko smo na šolskem igrišču pri pivovarni naredili koncert, kjer smo promocijsko izvedli pesem Laški pir, naslednje leto pa tam organizirali petdnevni rokerski festival in hkrati posneli našo prvo ploščo v živo: V živo na mrtvo," je pojasnil pevec skupine Šank Rock Matjaž Jelen.

26 let pozneje občinstvo prepeva z Jelenom in druščino ob skladbah Hvala za vse, Laški pir, Metulj, Dej bolj na glas, Hočeš, nočeš, Delam, kar paše mi, in nepogrešljivi Pravljici o mavričnih ljudeh. Dokaz več, da so nekatere skladbe preprosto zapisane v podzavest obiskovalcev slovenskih festivalov. "Po našem mnenju je formula samo ena ... Vztrajaj, izoblikuj svoj slog glasbenega izražanja in vztrajaj ... Misli in delaj pozitivno, in pozitivni rezultati pridejo sami od sebe ... Slovenija, 'rokaj' še naprej," je pozval Jelen.

Bolj kot z imeni so se letos organizatorji poigrali z raznolikostjo glasbenih zvrsti in žanrov: od popa, rocka do narodno-zabavnih ritmov, ki so v preteklosti našli svoje mesto na odru Jubilejnik. Letos se je slika spremenila. Narodno-zabavna glasba je dobila mesto na odru Laščan (med Jubilejnikom in odrom Zlatorog, ki stoji neposredno ob reki Savinji). Drugačno programsko politiko na odru Jubilejnik pa so že sinoči zakoličili člani skupine Panda, Prifarski muzikanti (z gostoma Andražem Hribarjem in Anjo Bukovec) ter Slavkom Ivančičem s skupino Gadore.

"Pivo in cvetje je vselej poseben dogodek. Ne samo zaradi piva, ki očitno združuje vse vrste ljudi, ampak tudi zaradi Laškega samega, ki v tem času zaživi v eno veliko slavje in veselje," je ob vrnitvi na oder Piva in cvetje pojasnil klaviaturist skupine Panda Andrej Pompe.

Z novo programsko usmeritvijo se je festival precej bolj znova oprl na domače izvajalce. "Naša glasba spada povsod tja, kjer ljudje radi tudi prisluhnejo, in ne samo žurirajo na glasbo. Mi igramo urbani poprock, kar pomeni, da smo tako romantični kot 'žgemo'. Svoj repertoar prilagodimo okolju, kjer nastopamo. Rock Otočca nam je žal, ker ga ni več, a rojevajo se nove pobude in en delček tega pokriva tudi Pivo in cvetje. Imamo radi vsakršne odre, pomembno nam je le, da je mogoč neposreden stik z občinstvom," je še poudaril Pompe.

Jelen pa je opozoril, da je nekaj popolnoma običajnega, da se festivali pri nas poslavljajo in da prihajajo novi: "Letos imamo poleg Piva in cvetja nov festival Castle rock ob Kolpi, prav tako je kot že nekaj let festivalsko močno tolminsko področje, in še kar nekaj je lokalnih organizatorjev, ki se trudijo narediti Slovenijo rokersko obarvano."

V ospredju mlade in starejše skupine
Predvsem pa so organizatorji Piva in cvetja začeli loviti ravnovesje med že uveljavljenimi skupinami in novimi (četudi so te postavili letos na začetek programov po različnih odrih. "Mlade skupine so vedno magnet, saj ga ni človeka, ki si ne bi želel česa novega. No, zrele skupine poslušalcem lahko ponudijo zrelo glasbo in navežejo nase zveste poslušalce. Aktualnost glasbe je relativna, saj za tiste, ki poslušajo samo hite, to pomeni, da nimajo svojih favoritov, če pa se nekomu priljubi določena glasba določene skupine, pa sama aktualnost izgubi pomen oz. je zanj aktualna pač glasba te skupine," je pojasnil Pompe.

A vseeno - kot se je pokazalo sinoči - so ljudje željni tistih "dobrih starih uspešnic", kot so v primeru Pande Sive ceste, Nepremagljivi, Ljubimec brez imena, Daleč stran ... "Naše uspešnice so magnet še danes, zato ker so očitno prepoznane kot kakovostne in si jih ljudje vedno znova zaželijo. Pri Pandi je problem samo v tem, da se pogosto težko zedinimo, katerih skladb ne bi igrali, saj se naš opus že vrti okrog stotih avtorskih skladb in je od tega vsaj petina uspešnic," je poudaril Pompe.

"Gonilo" glasbenega dogajanja pa je vseeno ostalo ob reki Savinji. In tam so ledino pred nadaljevanjem festivala orali Jackson, Dobermann in Šank rock. Organizatorji so si pred prihodom velenjskih rokerjev vzeli pravico, da so poskrbeli še za konec svoje marketinške kampanje, ki so jo letos vodili s pomočjo Nena Belana, Željka Joksimovića in Halida Bešlića - snemanje videospota na prizorišču. Premišljena tržna poteza, ki pa je sprožila vprašanje, kaj dobi obiskovalec od spremljanja tržnih podvigov, če zaradi tega čaka na nastop skupine, ki je prvi dan pod oder privabila največ ljudi, skoraj do petka.

Festivalsko vzdušje se nadaljuje
Omenimo še, da so letošnje posebnosti Sokoli, ki bodo nastopili prvič po 25 letih, The Dead Daisies, trenutno ena najbolj vročih festivalskih atrakcij ter Phil Campbell and The Bastard Sons, ki zvesto nadaljujejo tradicijo Motörheadov. In tudi letos je poudarek na etnografskem programu. Člani kulturnih društev na odru Laščan vsak dan predstavljajo eno od zgodovinskih podob kraja, vključno s čisto pravo poroko po starih šegah. V soboto ob 22. uri pa obiskovalce znova čaka multimedijska vodno-ognjena predstava Narava – vir čudovitih zgodb.

Na Pivu in cvetju pa se bodo ustavili tudi MRFY, KiNG FOO, Mi2, Stray Train, Hamo & Tribute 2 Love, Ina Shai, Klara Jazbec, Victoryji, Peter Grašo ... Didžejsko postavo pa bosta tvorila med drugim Tim Urbanya in Mike Vale.

Spodaj si lahko pogledate nekaj številk v zvezi z letošnjim festivalom in galerijo s prvega dne festivalskega dogajanja.

Klavdija Kopina, foto: Žiga Živulović jr./BoBo
Prijavi napako
Komentarji
Bevcan
# 13.07.2018 ob 07:06
Ni dovolj dobro ker je pri nas. Na oktoberfestu pa ni problem dat 10€ za pivo in poslušat tretjerazrednega jodlanja.
Samo Zakes
# 13.07.2018 ob 07:31
Dolga leta sem hodil. Zdaj že precej let ne.
Nimam sarkastičnih pripomb ali argumentiranih komentarjev ... preprosto - meni več ni to - to.
Pa najbrž sem se postaral ...
Steffy
# 13.07.2018 ob 08:32
Pivo in cvetje je praktično gledano mrtvo.
Lokalne občinske buče ne razumejo, da poanta nikoli ni bila v zvenečih imenih nastopajočih temveč v druženju na ulicah. V tem, da si šel tja in tam srečal koga, katerega že dolgo nisi videl, nisi pričakoval, da ga boš srečal, a si ga bil vesel. In si z njim spil pivo tudi, če bi ob šankku igral stari možicelj na glavnik. Zdaj pa Laščani v času Piva in cvetja dobesedno bežijo iz Laškega. Bežijo od mašinerije, ki je več ali manj sama sebi namen.

Tisti, kateri letos ne boste šli, ne boste nič zamudili. Zamudili ste tisti, kateri niste šli deset in več let nazaj.

Pivo in cvetje, počivaj v miru. R.I.P.
ERusjan
# 13.07.2018 ob 06:55
Pir po 1 euro, pa bo dovolj gužve. ;)
izo
# 13.07.2018 ob 08:08
Samantha Fox. Kje so pa to najdl....

tam, kjer najdejo vsa imena še za kakšen koncert, kamor hodi edino še pred millenium generacija. stara ljubezen vsakega najstnika, ki ve, zakaj je imel njen plakat na steni, lol. tudi pil se je prodajal več ali manj zardi teh posterjev..

drugače pa je to laško samo še na žaslotna nacionalna komedija v rokah nizozemcev, ki nas lepo nategujejo na noto državnega ponose ipd (kakor delajo itak že za cel balkan).
in tragikomičen je tudi oglas za laško recimo, kjer tri balkanci (jasno od tam, kjer smo vačsih imeli trg) naročajo kvazi slovensko pivo, streže pa jim slovenec. toliko simbolike, da glava peče. pa sej so na isto način nategnili folk z sombolom lipe (moja dežela), pa na isto način po balkanu nategujejo z znamkami frucatala, ljubljanskih mlekarn, kekca, lesnine, itd itd, brez veze naštevat.
poln ponosa. right..
mihče
# 13.07.2018 ob 07:23
Samantha Fox. Kje so pa to najdl....
webman
# 13.07.2018 ob 07:16
Imamo tudi najslabše možno vreme to poletje. Vročine ni, to je že skoraj vseeno. Da pa vsak dan dežuje pa še zdaleč ni normalno.
alesi1
# 13.07.2018 ob 09:25
Bom pa še jaz mal jamral, za razliko od večine ne čez vreme...
Laško pivo je ratal tak poden, da bolš da si kaj drugega s sabo prinesete :D
Mirko Tipka
# 13.07.2018 ob 08:43
Ali pride tudi vsakoletni inventar? (skupina Šank rock)
rangerno1
# 13.07.2018 ob 12:23
Tista Bosanska reklama za Laško pivo je res katastrofa ni žalitev za pivo. Nekdo ga je hudo pihnil mimo in z reklamo naredil več škode, kot koristi!
cocker
# 13.07.2018 ob 10:42
Res je, ma strupijo nas še z reklamami v srbohrvaščini. V čem je smisel izziv reklame Laško?? To bi naj naredl z našimi glasbeniki, jih je ogromno, odličnih! Pa oni trije kljukci se delajo norca iz slovenskih bab, "džiži midži" bejšte no. In to mi naredi LAŠKO. Sranje od reklame....
jebelacesta23
# 13.07.2018 ob 10:02
Laško ne rabi piva in cvetja. Pivo in cvetje rabi Laško.
bilzerian
# 13.07.2018 ob 07:45
glede na to, kakšno je vreme, ne čudi da ni pravega obiska
izo
# 13.07.2018 ob 08:21
Kaj je boljšega kot v čim krajšem času čim več skupin, zelo naglas, nekaj dni skupaj, pivovoda samo točeno, potem pa celo leto čisto nič. :)

jep, pivo zafurat je res težko. ampak nam je to uspelo.
Celjan27
# 13.07.2018 ob 07:41
Meni je bilo lani super. Manj gnece
Diego Armando
# 13.07.2018 ob 09:43
Finale izziva (Bešlič-Joksimovič) na playback, katastrofa, folk pa čisto utrgan... žalost. Šank Rock pa kot vedno odlični, tega se pač ne sme zamuditi.
seba goričan
# 13.07.2018 ob 06:47
kje so ti cajti?ne bo dolgo, ko se bo vse skup prestavl v Ljubljano...
izo
# 13.07.2018 ob 17:12
Res je, ma strupijo nas še z reklamami v srbohrvaščini. V čem je smisel izziv reklame Laško?? To bi naj naredl z našimi glasbeniki, jih je ogromno, odličnih! Pa oni trije kljukci se delajo norca iz slovenskih bab, "džiži midži" bejšte no

smisel sem ti povedal na prvi strani. in pozabte še laško, to je samo še ena nepomemban znamka giganta, ki pač lokalno še vleče nekaj na to foro po bivši jugi, kjer imajo slovenski brandi še nek sloves.
navadite se tudi srbohvaščine, ker bomo kmalu pod isto "upravo", kot včasih v rajni jugi ( s to razliko, da smo bili takrat vsaj nekaj, zdej bomo en navaden postrešček iz kolonije), komu od tujcev, ki bodo oz že imajo komando se pa bo dalo ukvarjat z eno slovenščino, lepo vas prosim.. pa resno govorim, dokaze temu vam lahko naštevam lep čas.
infidel
# 13.07.2018 ob 10:54
Ravno ponosno zaklepam in odhajam iz Laškega in prepuščam prostor bilokomu si želi tukaj bit.
umazanec22
# 13.07.2018 ob 07:18
Mal dnarja, mal muske :)
zapravico
# 13.07.2018 ob 07:06
Ta fešta je ob nepravem cajtu,ko so vsi na morju
urosh444
# 13.07.2018 ob 13:52
a ni vsako leto isto?
oziris.va
# 13.07.2018 ob 10:23
Vsaka vas hoče svoj festival ... potem pa jočejo, da ne pridejo niti na ničlo.
zapravico
# 13.07.2018 ob 10:22
Kr nekaj na silo
Jezersko
# 13.07.2018 ob 09:38
Sokoli? Uh noro.
oziris.va
# 13.07.2018 ob 10:25
webman
# 13.07.2018 ob 07:16

Imamo tudi najslabše možno vreme to poletje. Vročine ni, to je že skoraj vseeno. Da pa vsak dan dežuje pa še zdaleč ni normalno.


Meni pa je odgovarja, da ni tista brutalna vročina (vsaj na našem koncu). Predvsem pa dež dobro dene tudi mojim bučam, da jih ne rabim zalivati.
atom ant
# 13.07.2018 ob 08:25
"...znova približati domačim obiskovalcem"

Je treba biti zelo zelo previden pri načrtovanju formule:
domačini = povsod ograje + varnostniki + zapestnice + drage vstopnice
kotzi
# 14.07.2018 ob 12:38
glede na to, kakšno je vreme, ne čudi da ni pravega obiska... kako..a dezuej al kaj...kot vem je bilo vceraj suho zvecer..pa danes bo tut ok..a rabis met vrocino da se ga napijes...joooj...
seba goričan
# 13.07.2018 ob 12:03
https://www.youtube.com/watch?v=TSpgVjhR
hig ena izmed njih
Mr.Mr.
# 13.07.2018 ob 08:17
Imamo tudi najslabše možno vreme to poletje. Vročine ni, to je že skoraj vseeno. Da pa vsak dan dežuje pa še zdaleč ni normalno.
----------------------------
Bo pa naslednje poletje povsem brez dežja, tako da bo zglihano. :)
gospod iskreni
# 13.07.2018 ob 09:52
Mislim da je problem v vremenu in čakajte da bo vikend. Ne morejo ljudje sredi tedna na to hodit.
Mr.Mr.
# 13.07.2018 ob 08:15
Kaj je boljšega kot v čim krajšem času čim več skupin, zelo naglas, nekaj dni skupaj, pivovoda samo točeno, potem pa celo leto čisto nič. :)
Optimist99
# 14.07.2018 ob 07:51
Ko so prvic zaceli z vstopnino so ga biknsnili. Takrat bi morali za placljiv P&C ponuditi vec. Zal niso. Imena so zal mimo prave slave. Kakor pri organizatorjih se je spremenila tudi generacija obiskovalcev. Kdor ima denar, gre na koncer na Dunaj oz. v Udine, München. Oz. kdor gre na festival, ima moznost od majhnih slovenskih festivalov Gora Rocka, Stuor?, do vecjih mednarodnih v okolici(Sziger, Exit, Ultra).

Preprosto ni vec mase generacij po 30.000, temvec max 18.000. To se bo poznalo vsepovsod, celo vjavni upravi bo manj prijavljenih za neko sluzbo in bos morda celo dobil priliko.

Car festivala, kakor so drugi napisali, je da gres v mesto, se sprehodis, spije pivo ali dve, srecas s kolegi, na koncu pa gres poslusat Natalie Imbruglio, ker imas to v spominu z odrascanja. Ali mladi splolh vedo, kdo ona je? Bajaga bo zagotovo magnet za vecjo mnozico, a hkrati ti bo odgnal veliko ljudi.
soultaker
# 14.07.2018 ob 06:19
No na cigu migu tud zastonj nočjo več. Deep je pol cenej in boljši.
iwe
# 13.07.2018 ob 11:16
Včeraj bil na Prifarskih muzikantih.
Nič posebnega, ljudi malo, mogoče več, kot lani. Je pa nasploh žalostno, da ljudje ne plešejo, na koncertu Prifarcev in še v enem šotoru je bilo pred odri vse prazno. To naredi celotno zadevo še malo bolj depresivno in ne ravno veseljaško..
Bomo videli, kaj lahko jutri ori%ara naš večni Perči! :-)
pjandura
# 15.07.2018 ob 15:45
Prvo ime odra Zlatorog so bili na prvi dan prireditve Šank Rock.

Tako kot vedno. Če greš enkrat tja, si videl vse.
redwinger
# 13.07.2018 ob 14:39
Jaz pa komaj čakam,da grem danes in jutri zvečer v Laško,,,,,,čestitke organizatorju za Philla Campbela in Dead Dasies,,,,res vrhunska benda,čeprav nista ravno vsem znana,že lani so zadeli z Airbourne in mi ni bilo teško dati tistih 15 evrov za tak koncert.Jaz hodim v Laško že okoli 30 let ,najprej z starši potem z družbo sedaj z svojo družino in mi je lepo vsako leto in verjamem,da mi bo tudi letos.
Guinness
# 13.07.2018 ob 09:36
Predlani se je jamralo o gneci, lani o vstopnini, letos spet o necem drugem. Klasicni mmc :)

Mi pa gremo, smo si naredili ze tradicijo iz tega festivala. Veliko dobrih zgodb in spominov je nastalo tam.
JohnSmith
# 13.07.2018 ob 09:01
@Steffy, festival se je povečal in iz lokalnega postal regionalen. Tja so hodili ljudje iz cele Slovenije in njim je vseeno, če si ti tam srečal nekoga, ki ga nisi videl že 6 let. Ljudje iz Ljubljane ali Maribora ziher ne bodo šli v Laško poslušat Pando in Mi2. Za 3.000 Laščanov je dovolj gasilska veselica z Modrijani, ni treba prirejati tridnevnega festivala. Če hočeš privabiti še koga izven lokalnega območja, pa pač moraš pripeljati na odre zveneča imena.
čik
# 13.07.2018 ob 11:49
o kateri reklami je govora?
brehme
# 13.07.2018 ob 08:39
Pivocvetje, je v pravem času, jim pa tudi letos nagaja vreme, fajn je, da je čez dan vročina, in potem topla noč. Lani z vstopnino so marsikoga odgnali, so bila pa bolj zveneča imena po odrih. Včeraj odličen Slavko Ivančič, Šank rock, Prifarski muzikantje, tudi narodnozabaven ansambel pred mestno hišo.
Ni pa več tako kot je bilo še pred 5imi leti, domačini pravijo, odkar vodijo ljubljančani in tujco, festival nima več duše.
Pa še en minus, prstavlejn legendarni šank s nefiltriranim pivom, in pa manjko glesbenega odra za sladokusce, tam pred mestno hišo. Lani nayprmer odlična Nuška Drašček, Hamo, ameriški swingerjji.
Skippy
# 13.07.2018 ob 08:06
Mal dnarja, mal muske :)

Ljudje hočejo poslušat, kar pač radi poslušajo. Ne pa neko "kakovostno" glasbo, ko vsi samo gobcajo, kako bodo šli poslušat, v resnici pa pride 15 poslušalcev.
Zorkey
# 13.07.2018 ob 07:10
Se vidimo danes. Odlično fešta, bravo Laško.
biba007
# 13.07.2018 ob 09:09
@rangerno1

bravo, zajel vse ..
Kot pripadnik generacije najboljsih casov Piva in Cvetja, lahko samo prikimam vsem tvojim ugotovitvam.. tja pa zal ne hodimo vec zadnja leta..
Bi bili pripravljeni placati vstopnico, ce bi bilo kaj pametnega tudi za videti ampak dokler bodo v slo ljudje razmisljali da mora biti vse zastonj, bodo dobili tudi to- "za svoj denar"
rangerno1
# 13.07.2018 ob 08:55
@Steffy, tole kar pišeš je živa neumnost, oz. drži 10%. To, da se ljudje družijo velja predvsem za lokalce, ljudje od drugod pa seveda hočejo tudi kaj od programa. Pivo in Cvetje ni in še dolgo ne bo mrtev, je pa v fazi preobrazbe in menjavanja generacije. Naredi Pivo in Cvetje samo s šanki in brez odrov pa boš videl kako bo potem po tvoje kao spet folk navdušen.

Problem je, da je leta in leta isti program, dejansko se na večini odrov ponavljajo nastopajoči že zadnjih 20 let in je stvar generična in dolgočasna. Premalo je zvenečih imen, ki bi pripeljala obiskovalce (letos praktično ni niti enega samega nastopajočega,ki bi res pritegnil). Organizator je amater in deluje kliantelistično, saj igrajo skupine, ki so njem po godu, v sorodu, ali preko vez. V organizacijskem odboru so razni odpadniki, tajnice in žene in zato je vse tako smešno!

Se je pa največji osip zgodil, ko so dali vstopnico, kar pa kmeti niso bili pripravljeni plačati. Od kar je prišel Heineken je stvar na malce bolj kulturnem nivoju, je pa manj ljudi, ker ta okvir ne sede naši oberkrajner kulturi.

Program je beden, ni zvenečih imen, ni kvalitetne glasbe, sami 20 let pozabljeni ali prežvečeni nastopajoči, ni prave energije, duše in znanja. Kekcem ni jasno, da več kot vložiš, več dobiš!

Jasno je da, če bi bilo v petek in soboto na programu kaj res zvenečih nastopajočih, bi bilo ljudi 10x več z 3x več vložka!

Sicer pa ne vem kaj pišejo "novinarji". V četrtek nikoli ni blo gužve za Pivo in Cvetje, še posebej ne ob takšnem vremenu!
Kazalo