Zabava
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.3 od 25 glasov Ocenite to novico!
Led Zeppelin
Zasedbo Led Zeppelin so v dvorano slavnih rock'n'rolla sprejeli leta 1995. Foto: Getty Images
Led Zeppelin
Bralci revije Rolling Stone so leta 2011 za najboljšo rockbalado vseh časov izbrali uspešnico skupine Led Zeppelin z naslovom Stairway to Heaven. Foto: Getty Images

Dodaj v

Pred pol stoletja so se v kletni sobici prvič sešli Led Zeppelin

Ena najvplivnejših zasedb
12. avgust 2018 ob 09:00
London - MMC RTV SLO, STA

Mineva natanko pol stoletja, odkar so se na prvi skupni vaji zbrali glasbeniki in ustanovili Led Zeppelin, eno najvplivnejših zasedb v glasbeni zgodovini.

Na londonski ulici Gerrard se je 12. avgusta 1968 začela pisati zgodovina, v kletni sobi so se namreč prvič zbrali kitarist Jimmy Page, pevec Robert Plant, basist in klaviaturist John Paul Jones ter bobnar John Bonham.

Jones se je v intervjuju leta 1990 spominjal, da je bila sobica za vadbeni prostor zelo majhna. Sprva niso vedeli, kaj naj zaigrajo, na to pa so se spomnili skladbe Train Kept a Rollin zasedbe Yardbirds, katere član je bil Page, in jo zaigrali. "Soba je preprosto eksplodirala," je dodal Jones.

Skupina je sprva nastopala pod imenom The New Yardbirds, pozneje pa so se preimenovali v Led Zeppelin in podpisali pogodbo z založbo Atlantic Records, ki jim je omogočala precej umetniške svobode.

Album, ki je zaznamoval zgodovino rocka
Leto po njihovem prvem srečanju je izšel njihov prvi album, naslovljen preprosto Led Zeppelin. Čeprav je bila skupina sprva pri kritikih precej nepriljubljena, je že s prvim albumom dosegla velik komercialni uspeh, s četrtim albumom, Led Zeppelin IV, na katerem je legendarna pesem Stairway to Heaven, pa se je vpisala v zgodovino rocka. Album se je uvrstil na lestvico najbolj prodajanih albumov, na seznam najboljših plošč vseh časov pa so ga uvrstili tudi kritiki.

Na albumu so nekatere najbolj znane pesmi Led Zeppelinov, kot so Black Dog, Rock and Roll, Going to California in Stairway to Heaven. Med njihove uspešnice sodijo še Babe I'm Gonna Leave You, Dazed and Confused, Communication Breakdown, Whole Lotta Love, The Song Remains the Same in Kashmir.

Ena najvplivnejših zasedb
Led Zeppelin so se v glasbeno zgodovino zapisali kot ena najvplivnejših zasedb, ki je s svojimi raznolikimi glasbenimi vplivi, kot so blues, psihadelija in folk glasba, odločilno prispevala k razvoju hard rocka.

Večino glasbe je napisal Page, za tekstovni del pa je poskrbel Plant. Po Bonhamovi smrti leta 1980 je skupina uradno prenehala delovati, a se je pozneje še nekajkrat sestala.

Sa. J.
Prijavi napako
Komentarji
čik
# 12.08.2018 ob 09:11
poslušaj čim bolj na glas :)
313
# 12.08.2018 ob 13:43
Se popravljam, Bregovic
To v bistvu precej drži, nekje sem bral, da med največjimi bendi, ki jim je bilo dokazano plagiatorstvo, so Zeppelini na prvem mestu po številu utemeljenih obtožb.

Ironija je, da je ekvivalent Jimmyju Pageu na ex-yu področju bil prav omenjeni (zgodnji) Goran Bregović, ki ne samo, da je v vsem oponašal Pagea (način oblačenja, kitara z dvojim vratom, itd.), pač pa se tudi Bregovića drži sloves največjega plagiatorja na področju bivše Juge, a brez resnih tožb (Balkan pač), zato se ena biografij skupine Bijelo dugme se celo kliče "Lopuže koje nisu uhvatili."

Toda kar se plagiatorstva na splošno tiče, se vedno spomnim na enega mojega pokojnega prijatelja, ki je vedno delil palgiatorje na patetične in genialne. Patetični so tisti, ki gredo na prvo žogo, vedno so slabši od izvirnika in tega, četudi se trudijo, pač ne znajo skriti (eni takih so npr. Pop Design), medtem ko so genialni plagiatorji tisti, ki iz poprej neznane ali manj znane skladbe (ali dela skladbe) naredijo masterpiece.

In to so vsekakor Led Zeppelin - ki mimogrede imajo tudi čisto svoje masterpiece, kar samo potrjuje njihovo absolutno genialnost.
levokrilo
# 12.08.2018 ob 09:44
Največji rokenrol band vseh časov. Vsaj zame.
hernandez
# 12.08.2018 ob 12:19
Eni največjih, definitivno. Fantastičen talent, pa tudi znanje. Dvomim, da bi se brez njih rock glasba enako razvijala. Plant je enormno vplival na kasnejše rock/metal pevce, Page pa na kitariste.
ZRC
# 12.08.2018 ob 10:03
Meni ena od najljubših ...

firtoh
# 12.08.2018 ob 10:02
Imam vse njihove plate.
Sujo
# 12.08.2018 ob 09:35
Ko slisis riff Whole lotta love, ma da se ti scufa. Ko pa slisis Going to califoria, je pa to nekaj najbolj pomirjujocega vseh casov
vsx 1O16
# 12.08.2018 ob 12:00
@pazi_mina

Ne, Led Zeppelini niso naredili soundtracka za film Thor Ragnarok, le en njihov komad ''Immigrant song'' se predvaja v filmu.
hernandez
# 12.08.2018 ob 16:50
@Quick
Naprej je treba imet malo znanja, ne samo neki objavljat.

Strinjam se.
Zato ti svetujem, da se prvo izobraziš o vsaj tako osnovnih stvareh, kot je razlika med plagiatorstvom (npr. zeppelin) in priredbami (2cellos).
cairns
# 12.08.2018 ob 10:18
Pred pol stoletja so se v kletni sobici prvič sešli Led Zeppelin

Njihova glasba je še sedaj tako aktualna kot v času nastanka. Dokaz da je njihova glasba dobra za vse generacije.

Rap in ostale kvazi novodobno elektronsko štancanje pa bo zamrlo in izginilo zelo hitro.
kosirg
# 12.08.2018 ob 09:59
Največji!
313
# 12.08.2018 ob 17:11
Sorry Quick, obožujem Zeppeline, a so kar nekaj tožb izgubili prav zaradi tega, ker so praktično cel komad ukradli, ga predelali in ga podpisali kot svojega. Seveda so to nečednost morali kasneje poplačati in navesti pravega avtorja. Tega ni moč zanikati. Imaš kup strokovnih člankov in literature na to temo, tudi na wikipediji je cela stran posvečena tej temi.
prim00z
# 12.08.2018 ob 17:06
S tem da 2cellos uradno priznata da delata cover, kar ni isto kot jemanje pravic za tuje delo, kot so storili zeppelini in bregovič.

Eno je cover, drugo pa kraja.
Hladilnik
# 12.08.2018 ob 21:48
LZ so eden mojih najljubših bandov, sploh pa hard rock zvrsti, ampak to še ne pomeni, da bi jih v vsem slepo branil... očitno nekateri potrebujete tale video na linku, da malo odprete oči... Se opravičujem, ampak prej ko to predelate in date za seboj, lažje bo :) Glejte cel video, ker se skozi rola dodatni tekst LINK

mislim, da je nekoč bil tudi part 2
prim00z
# 12.08.2018 ob 21:01
Sori Quick ampak nimaš pojma in se sam negiraš..

In tudi jaz imam vse plate in so mi top, vendar z velikim črnim madežem, ki ga recimo PF ali Queen pač nima...
313
# 12.08.2018 ob 18:39
Še enkrat: ne gre za to, ali si kdo si kdo sposodi skladbo ali del skladbe drugega avtorja, problem nastane, ko pod tujo skladbo podpiše sebe. Temu se reče kraja. In tu so se Zeppelini nekaj krat opekli - in to na sodišču.

Dejstvo: med top bendi v rangu Beatles, Stones, Pink Floyd, Queen, Black Sabbath, Deep Purple itd., so v poravnavah zaradi plagiatorstva Zeppelini krepko na prvem mestu.

Zaradi tega mi Zeppelini niso nič manj pri srcu in kot bend so eni največjih vseh časov, a tega se žal ne da zanikati.
redwinger
# 12.08.2018 ob 17:17
"Babe I'm Gonna Leave You" is a folk song written by Anne Bredon (then known as Anne Johannsen) in the late 1950s. It was recorded by Joan Baez (credited and became widely popular as "traditional") and released on her 1962 album Joan Baez in Concert, Part 1; and by the English rock band Led Zeppelin, who included it on their 1969 debut album Led Zeppelin.
redwinger
# 12.08.2018 ob 16:22
@Quick
Niso kopirali?
https://www.youtube.com/watch?v=TScCqHlB
ag0

Dej tole posluši,pol pa še njihovo,pa se malo zamisli.
KLIPAN
# 12.08.2018 ob 15:21
@Rjslo
"No ja. Prisegam na Queen, ostali so samo nadomestki."

Kot da bi primerjal Modrijane z rec. Buldožerji.
Nikakor ne gre skupaj.
mare...k
# 12.08.2018 ob 14:22
kaj drugega rečt,kot-KLASIKA !!!
redwinger
# 12.08.2018 ob 09:27
Tudi meni so bili fajni.Apak so se mi malo zamerili .ker so veliko pokradli starim blues in folk izvajalcem in razglasili za svoje delo.
Pa tudi Train Kept a Rollin ni ravno od Jardbirds ampak je avtor Tiny Bradshaw
rudes
# 12.08.2018 ob 20:38
DADGAD in Kashmir. Zame, best rock song ever.
hernandez
# 12.08.2018 ob 17:24
@Quick

Stairway to Heaven je definitivno nastala na kraji ideje od tega komada:


Sodišče sicer ni odločilo, da gre za krajo. Ampak jaz si to razlagam, da je bilo po njihovem mnenju 'premalo pokradenega', ker so se bali, da bi s tem odprli odprt lov na tožbe plagiatov....
redwinger
# 12.08.2018 ob 17:18
vir WIKIPEDIA
izo
# 12.08.2018 ob 16:57
dej lepo prosim ne mi nabijat o kreativnost v smislu 2 tipov na čelu ipd, ki so samo še eden v morju podobnih v zadnji nekaj let (od vseh tistih "virtuozov" na klavirjih, violinah ipd), ki se več ali manj ščepajo na zna rif melodije, ki jo godejo in jasno na šminko in videz (90%).
in ne bom kokodakal, da danes ni več prav muzike ipd, se še kako najde zelo kvalitetna, samo te se pač ne goni po fejsbukih ipd in večinoma vsi ti kvazi znanlci ne poznajo tega, dokler nekdo "pomembn2 nejke ne objavi, kako so fajn.
WalterBronx
# 12.08.2018 ob 15:36
Muzika iz tistih časov mislim, da je edino kar zavidam mojim staršem.
hernandez
# 12.08.2018 ob 15:35
Plagiatorstvo je madež, ki pa ne vpliva na celotno sliko, če se je nekdo s svojimi skladbami in glasbenimi inovacijami dokazal kot genij.
To velja tako za Pagea kot Bregovića, s tem da ju nikakor ne gre uvrščat v isto kategorijo plagiatorstva. Pri Pageu je verjetno res bolj šlo za nezavedno kopiranje nekih glasbenih idej (čeprav bi jaz kot sodnik vseeno odločil, da mora plačat odškodnino za npr. Stairway To Heaven). Bregović je pa nekaj komadov očitno pokradel (sploh ni nobene dileme) in se potem podpisal kot avtor. Pa mu kljub temu noben ne more oporekat, da je izumitelj t.i. jugo čobanskega rocka.
Kiitosah
# 14.08.2018 ob 11:27
Dobri
rudes
# 12.08.2018 ob 21:08
Prim00z@ glede "plagiata" Stairway to heawen, verjetno veš, da za avtorstvo oziroma plagiat nad komadom, avtor "originala" nikoli ni tožil, tožili so pa Zeppeline dediči domnevnega avtorja, po njegovi smrti. In izgubili tožbo.
izo
# 12.08.2018 ob 16:58
šlepajo.
izo
# 12.08.2018 ob 16:45
eden tistih bandov, ki so zapisali rnr obdobje v večnost. hrošči in kamni se kotalijo za njimi..

himna:
https://www.youtube.com/watch?v=o-tT62bpYlU
bob
# 12.08.2018 ob 15:40
Uffff taboljši so, gate trgajo
hernandez
# 12.08.2018 ob 17:27
LINK komada (pri 0:45 se začne kraja)
Quick
# 12.08.2018 ob 17:08
V bistvu tukaj gre za 2 popolnoma razlicni stvari. Led Zep so ustvarili nekaj posebnega, zgrajenega na ze obstojecem zanru. Ostali, ki dandanes preigravajo ze 100x slisano so pa danes opevani in se jim ploska, čeprav niso nic novega naredili. Prej sem se narobe izrazil, ja recimo 2 Cellos preigravajo stare, uveljavljene komade na klasicnih instrumentih. Kopija sta pa zaradi tega, ker smo take zadeve ze vajeni, Apocalyptica, David Garreth itd.
prim00z
# 12.08.2018 ob 12:28
Se popravljam, Bregovic
Quick
# 12.08.2018 ob 17:31
Sodišče je odločilo da ne gre za plagiat, to, da je en delček podoben se ne pomeni, da je stvar v celoti plagiat.Stairway to heaven je edina in ikonicna skladba, to da je nekdo prej posnel nekaj podobnega, ne igra vloge. Sumljivo pa je, da se nekdo za svoje pravice prijav 40 let po nastanku domnevnega plagiata... Ne rabis mi youtubea linkat, poznam ta primer. Ja, Baez je napisana na novo kot soavtor, čeprav je to folk song. Zeppelin imajo vsega skupaj 10 spornih komadov. 10.To pa ni ne vem koliko procentov od njihove celotne tvorbe.
Quick
# 12.08.2018 ob 17:12
Primoz. Kdaj so Zeppelini kaj ukradli? Mas kak primer kjer jim je sodišče priznalo krivdo? Poleg tega kot sem ze napisal. 80% stvari, ki so jim ocitane kot plagiat so stvari ki so folk pesmi brez avtorja... Torej niso mel komu kaj ukrast. Ne glede na tvoje mnenje je to eden največjih bandov rock zgodovine ter vizionarska zasedba. 2 Cellos nimata nobene vizije:-)
Quick
# 12.08.2018 ob 16:40
Redwinger dragi. Mesas hruške in krompir... Babe I'm gonna leave you je folk song in nima uradnega avtorja. Prvic jo je posnela Joan Baez, posnela, ne napisala! Tudi ce bi jo napisala, in jo oni predelali pod istim imenom ne bi slo za plagiat, ali kopiranje temvec za njihovo cover verzijo. Naprej se nauči kaj pomeni kopija/plagiat in pol objavljaj linke. Zeppelin so telih folk songov predelal veliko vendar so skoraj vsi ti komadi brez uradnih avtorjev. Naprej je treba imet malo znanja, ne samo neki objavljat.
apache666
# 12.08.2018 ob 16:15
Suha veja rock n rolla
Quick
# 12.08.2018 ob 16:05
Najboljši rock band vseh časov. O plagiatorstvu ne more biti govora. 2 Cellos tudi kopirajo, v bistvu hujs, samo preigravajo 1000x premlete zadeve na instrumentih ki jih pac obvladata.In sta priljubljena. Samo za primer. Led Zep niso nikoli nic kopirali temveč so zgradili popolnoma nov stil. Njihovi največji masterpieces pa tako ali tako niso noben plagiat. Vsi so na necem gradili, Rollingi, Iron Maiden itd. Stvar je v tem, kako se stvari lotis, to pomeni kako gradiš na ze obstoječem stilu oziroma žanru.
Quick
# 12.08.2018 ob 20:59
Tukaj ste se zbrali sami pravniki za intelektualno lastnino... Praznujemo 50.oblernico največjega rock banda vseh časov. If u like it or not.
prim00z
# 12.08.2018 ob 12:26
Vrhunski izvajalci in keadljivci..podobno kot balasevic
Quick
# 12.08.2018 ob 17:01
Hernandez ne pribiji. Sem lepo razlozil zadevo. Stvar ne mora biti kopija, ce nima uradnega avtorja! Za 2 Cellos nisem napisal nic v zvezi z kopiranjem. Kje si to najdel?! Z omembo 2 cellos sem hotel izpostavit to, da Led Zeppelin so na piki zarad domnevnih plagiatov, je pa folk navdusen nad necem kjer nekdo preigrava priredbe 1000x premletih komadov. To, da ta dva karkoli kopirata jaz nisem nikoli rekel.
pazi_mina
# 12.08.2018 ob 10:28
A to so tisti ki so nardili soundtrack za film Thor the Ragnorak ? Dobra muzika
RJSlo
# 12.08.2018 ob 10:19
No ja. Prisegam na Queen, ostali so samo nadomestki.
Kazalo