Desetletno tekmovalno kariero je Matevž končal v duetu z Niko Kljun, ko sta prejela nagrado za najboljšo plesno točko na festivalu North American Dance Championships v New Yorku. Foto: Anže Česen
Desetletno tekmovalno kariero je Matevž končal v duetu z Niko Kljun, ko sta prejela nagrado za najboljšo plesno točko na festivalu North American Dance Championships v New Yorku. Foto: Anže Česen

Vsekakor je tehnika zelo pomembna in jo je težko osvojiti, zato tudi menim, da zdaj, ko so časi takšni, da si vsi želijo uspeti čez noč, ni več tolikšnega zanimanja za te zvrsti plesa.

Matevž Česen
Matevž se ukvarja s sodobnim plesom, modernom, sodobnim baletom in jazzom. Foto: Osebni arhiv Matevž Česen
Česen je očka dveh otrok, zato mu največ pomeni, da lahko uskladi tako zasebno kot profesionalno življenje. Foto: Anže Česen

Ples je tudi oblika terapije, zato ga priporočam vsem, ki bi se radi sprostili in pozabili na vsak dan ter z mislimi malo zaplavali stran.

Matevž Česen
Pri show plesu gre običajno za plesno točko, ki ima zgodbo, vendar ne vedno. Lahko gre le za ponazarjanje nečesa ali pa za sporočilnost. Foto: Osebni arhiv Matevž Česen
V show plesu je uporabljenih čedalje več elementov sodobnega plesa, streeta in hip hopa. Foto: Anže Česen

Česen se je s plesom začel ukvarjati v predšolski dobi in že kmalu spoznal, da bo ples njegovo življenje. Vpisal se je na umetniško gimnazijo, smer sodobni ples, pozneje pa plesno znanje nadgradil še na plesni akademiji London Studio Center v Veliki Britaniji, kjer je z odliko diplomiral kot poklicni plesalec in se podrobneje seznanil tudi s petjem in igro.

Za seboj ima vrsto nastopov na modnih revijah, maturantskih plesih, koncertih, videospotih, gala prireditvah (Ema, Slovenska popevka, Melodije morja in sonca …), nastopal pa je tudi ob številnih domačih glasbenikih, kot so Rebeka Dremelj, Manca Izmajlova, Helena Blagne Zaman, Domen Kumer, Anja Rupel, Jadranka Juras, Nuše Derenda, Nina Osenar, Anžej Dežan, Saša Lendero, Alya in drugi.

Poleg domačih izkušenj veliko nastopa tudi v tujini. Med najbolj odmevnimi nastopi so Royal variety performance pred kraljevo družino z britansko pevko Duffy in ameriško pop skupino Pussycat dolls v središču Londona, plesna modna revija Desigual v največjem trgovskem centru v Evropi (Westfiled v Londonu), turneja Jazz Dance Company 2009 po Veliki Britaniji in nastop v otroški televizijski nanizanki Dick and Dom v okviru televizijske mreže BBC.

Matevž si je v bogati karieri desetkrat priplesal naslov državnega, štirikrat je postal evropski prvak in prav tolikokrat tudi svetovni prvak. Svoje znanje zdaj prenaša na mlajše plesalce, ki so prav tako že osvojili naslove državnih, evropskih in svetovnih prvakov.

Spodaj si lahko preberete intervju z Matevžem Česnom.

Kaj vam predstavlja ples?
Način življenja. Poleg tega, da se poklicno ukvarjam s plesom, imam tudi družino, ki skupaj z menoj živi ples. Res sem ponosen, da lahko uskladim kariero in zasebno življenje, in to je zame tisti pravi uspeh.

Zakaj ste izbrali ravno show ples?
Težko rečem, da sem izbral show ples, saj se poleg njega poklicno ukvarjam tudi s sodobnim plesom, modernom plesom, sodobnim baletom in jazzom. Pri plesu velja: več znaš, več veljaš.

Kakšen ples je show ples?
Če poenostavim in poskušam razložiti čim bolj razumljivo, je show ples tehnika, ki izvira iz jazza in v primerjavi z njim dopušča več ustvarjalnosti - s pomočjo scene, kostuma in rekvizitov. Temelji na sodobnejši glasbi, ki omogoča širok izbor koreografskih idej in elementov. Poleg jazzovske tehnike so osnovni elementi iz baleta in tudi gimnastike, vedno več pa je tudi modernih in street elementov.

Kako, kje in kdaj je nastal?
Kot sem že omenil, izvira iz jazz plesa, ki se je začel v Afriki, od koder so ga sužnji zanesli v Ameriko, najprej kot zvrst glasbe in pozneje tudi kot glasbi podrejeno plesanje, pri katerem je bistvo uporaba sinkopiranega ritma. Pri jazzu gre za odraz časa - od prvih oblik do zlate dobe v petdesetih, visoko stiliziranega plesa v sedemdesetih do osebnostno navdihnjenega plesa danes. Nekateri enačijo začetke jazz plesa z njegovim prodorom na oder, sprva z minstrel showi (predstava s skeči in pesmimi iz življenja črnih delavcev) do muzikala, kot ga poznamo danes. Tako se jazz ples začne razvijati v gledališču (1921 zaživi Broadway, pozneje West End), na filmih, plesnih studiih in na televiziji. Leta 1995 je prišlo do formalizacije jazz plesnega treninga, pri katerem se uporabljajo osnove baleta in sodobne plesne tehnike. Čedalje več je elementov iz sodobnega plesa, ki se je razvil kot upor baletni tehniki in tudi streeta, hip hopa, ki je priljubljen danes.

Show plesne točke imajo običajno zgodbo, ki je bolj izrazita kot pri drugih plesih. Za kaj gre?
Pri show plesu gre običajno za plesno točko, ki ima zgodbo, vendar ne vedno. Lahko gre le za ponazarjanje nečesa ali pa za sporočilnost. Vse skupaj je še podkrepljeno s sceno, rekviziti, bogatimi kostumi, akrobacijami in dvigi, ki naredijo šov, vesel ali žalosten. Pomembno je, da se gledalca ali sodnika na takšen ali drugačen način dotakne, prepriča. Polega plesne tehnike, ki mora biti čim bolj čista in izpiljena, je pomembna kompozicija, kar pomeni, da se morajo plesalci gibati usklajeno v zanimivi, razgibani koreografiji. Potem pa še videz, pri čemer pride do izraza tudi mimika in tisto, kar pri plesalcih pogosto pogrešam, tisti x-factor, ki te prepriča.

Komu bi priporočali to zvrst plesa?
Vsem, ki imajo radi gledališče in ples, saj ne gre le za ples, vendar za nekaj več. Gre za čustveno izražanje samega sebe ali pa za igrana čustva. Ples je tudi oblika terapije, zato ga priporočam vsem, ki bi se radi sprostili in pozabili na vsak dan ter z mislimi malo zaplavali stran.

Je na splošno v show plesih več deklet ali več fantov?
Več je deklet, ki so vesele vsakega fanta, ki se jim pridruži, saj potem lahko tudi one pridejo še bolj do izraza s podržki, dvigi in tudi energija je drugačna, bolj močna.

Kaj je pri tem plesu najbolj zahtevno, čemu morate posvetiti največ časa?
Vsekakor je tehnika zelo pomembna in jo je težko osvojiti, zato tudi menim, da zdaj, ko so časi takšni, da si vsi želijo uspeti čez noč, ni več tolikšnega zanimanja za te zvrsti plesa. Sem mnenja, da tehnika ni vse. Ples z dušo, s pravo energijo in iskren ples je tisti, ki velja za nekaj več. Vendar to moraš imeti v sebi, saj se je tega zelo težko naučiti, zato veliko delam na tem tudi s svojimi plesalci.

Vsekakor je tehnika zelo pomembna in jo je težko osvojiti, zato tudi menim, da zdaj, ko so časi takšni, da si vsi želijo uspeti čez noč, ni več tolikšnega zanimanja za te zvrsti plesa.

Matevž Česen

Ples je tudi oblika terapije, zato ga priporočam vsem, ki bi se radi sprostili in pozabili na vsak dan ter z mislimi malo zaplavali stran.

Matevž Česen