Tudi Irina Shayk, sicer spremljevalka nogometaša Ronalda, je že pozirala za Sports Illustrated v kopalkah. Foto: EPA
Tudi Irina Shayk, sicer spremljevalka nogometaša Ronalda, je že pozirala za Sports Illustrated v kopalkah. Foto: EPA

Barbie ni več le lutka. Je sekslutka.

Eve Vawter z bloga Mommyish
Cheryl Teigs, supermanekenka iz 70. let, o dekletih z naslovnic SI Swimsuit
'Trojno veselje': 50. naslovnica Sports Illustrated Swimsuit je pripadla dvema Američankama in eni Danki. Foto: Sports Illustrated

V številki ob zlati obletnici slovite posebne "kopalkarske" izdaje športne revije pozira še 22 nekdanjih manekenk, med njimi tudi Babette March s prve naslovnice iz leta 1964, Cheryl Tiegs, supermanekenke iz 70., pa Kathy Ireland in Paulina Porizkova iz 80. ter bolj aktualni Brooklyn Decker in Petra Nemcova.

Slovita (dobesedno) plastična blondinka Barbie se je lepoticam iz mesa in krvi, med katerimi so se v zadnjih letih in desetletjih zvrstile tudi Christie Brinkley, Heidi Klum, Elle Macpherson, Tyra Banks in Kate Upton, pridružila v notranjosti revije. Za uvodnik z Barbie je poskrbel zdaj 70-letni športni in modni fotograf Walter Iooss Jr.

Za to priložnost so "barbiki" pri proizvajalcu Matell nataknili črno-bele enodelne kopalke, ki jih je nosila leta 1959, ko je prvič ugledala luč sveta, predstavnica omenjenega podjetja Michelle Chidoni pa je povedala: "Barbie je prava legenda, saj omogoča več kot 150 služb, blagovna znamka pod njenim imenom pa je vredna kar tri milijarde dolarjev."

V kampanji, namenjeni promociji omenjene revije, so Barbie označili koz "lutko, ki je začela vse skupaj", na družbenih omrežjih pa jo opremili s ključno besedo #unapologetic" (v prevodu brez opravičil). To se nanaša na kritike, ki že desetletja opozarjajo, da tako lutka Barbie kot revija Sports Illustrated promovirata nezdrava lepotna pričakovanja in spodbujata slabo samopodobo odraščajočih deklet.

Tako Barbie kot modeli, ki so doslej za SI pozirali v kopalkah, imajo namreč postave, ki so daleč od povprečja: to so visoke in izjemno vitke ženske z razkošnimi oprsji - ideal, ki ga je brez primerne genetske zasnove skoraj nemogoče doseči, razen s stradanjem in/ali strogim treningom.

Eve Vawter, urednica bloga Mommyish, je pred dnevi zapisala, da je nedopustno, da se dekletom, ki so se še pred kratkim igrala z barbikami, vzamemo prav to lutko in jo postavimo ob seksualizirane in razčlovečene podobe ženske skozi pogled moškega. "Barbie ni več le lutka. Je sekslutka," je zapisala.

Pri Mattelu pa so diplomatsko zapisali, da kampanja "slavi nekatere največje legende v kopalkah, kakršna je tudi Barbie, ki so podirale meje, gradile poslovne imperije in sooblikovale kulturo". "Čeprav za zdaj še nobena ni kandidirala za predsednico, so številne od deklet, ki so pozirale v kopalkah, zgradile uspešne poslovne in igralske kariere, ustvarile lastne modne linije, ustanovile produkcijska podjetja in še kaj," pa dodaja sodelavka spletne strani SI Swim Daily.

Kot je na dogodku pred dnevi povedala prej omenjena Tiegsova, modeli Sports Illustrated predstavljajo dekleta iz soseščine, samo da so zelo lepe. "Niso suhe. Večinoma so precej športne postave in zdrave," je dodala zdaj 66-letna Tiegsova. "To je podoba, ki jo želimo ustvariti."

Pri Sports Illustrated so posebno izdajo v kopalkah uvedli, da bi pospešili prodajo v sicer bolj zaspanem zimskem času.

Barbie ni več le lutka. Je sekslutka.

Eve Vawter z bloga Mommyish
Cheryl Teigs, supermanekenka iz 70. let, o dekletih z naslovnic SI Swimsuit