Prva zvezda gastronomske pornografije v Južni Koreji je znana pod vzdevkom Diva. Foto: Youtube
Prva zvezda gastronomske pornografije v Južni Koreji je znana pod vzdevkom Diva. Foto: Youtube
S tovrstnim prehranjevanjem lahko mladi v Južni Koreji zaslužijo tudi do 9.000 evrov na mesec. Foto: Youtube

Novi fenomen se imenuje "mukbang". Mladi vsakič pred večerjo vklopijo kamero in mikrofon in tako omogočijo sovrstnikom, da spremljajo vsak njihov grižljaj okusnih rakov, pečene svinjine in drugih gastronomskih dobrot. Eden izmed zvezdnikov "gastronomskih užitkov" je Li Čang Hjun iz Seula. Lijevo prehranjevanje včasih trajajo tudi do tri ure.

Uživanje v hrani v živo prek YouTuba je pospremljeno z glasnim cmokljanjem in komunikacijo z gledalci, ki njihovo nastopaštvo nagrajujejo s kliki. Ti se zbirajo in preračunavajo v denar. Tako lahko jedci pred kamero na večer zaslužijo nekaj sto evrov.

"Gledajo me, medtem ko jem in medtem ko jim pojasnjujem, kakšen okus ima hrana. Ali pa se samo pogovarjajmo. Veliko in o vsem. Svetujem jim, kako lahko prebrodijo svoje težave in vzpostavljamo pravi odnos," je pojasnil mladenič.

Ena izmed pionirk in prvakinja v "mukbangu" Park Seo Jeon je znana tudi pod vzdevkom Diva. Z enim obilnim obrokom, ki ga poje v pred kamero, zasluži tudi do 8.400 evrov na mesec. Prav zato je pustila svojo redno službo, kjer je delala kot svetovalka, in se popolnoma posvetila novi "karieri".

Vprašanje, zakaj so Južni Korejci pripravljeni plačati za to, da gledajo druge, kako jedo, še ni pojasnjeno. Ena izmed predpostavk je, da se s tem ustvarja lažni občutek, da jedo v družbi, ne pa sami v svojih sobah.

Veliki zaslužkarji na YouTubu
Ravno v teh dneh pa je podjetje za raziskovanje družbenih medijev Social Blade seznam največjih zaslužkarjev na YouTubu. Najbolj popularni uporabnik YouTuba, ki objavlja videe pod vzdevkom DisneyCollectorPR, zasluži med 1,2 in 20,5 milijona evrov na leto - in to z odvijanjem Disneyjevih igrač pred kamero.

Sledi mu uporabnik PewDiePie, ki zasluži do 18 milijonov na leto z objavo skečev in komentiranjem videoiger. Na tretjem mestu pa je skupina uporabnikov pod imenom LittleBabyBum, ki snema pesmi za otroke in zasluži med 800 tisoč in 13 milijoni evrov.